Справа № 161/9615/21
Провадження № 1-кс/161/4302/21
У Х В А Л А
П Р О А Р Е Ш Т М А Й Н А
м. Луцьк 02 червня 2021 року
Слідчий суддяЛуцького міськрайонногосуду Волинськоїобласті ОСОБА_1 ,за участі:секретаря судовихзасідань ОСОБА_2 ,розглянувши клопотаннястаршого слідчогоСУ ГУНПу Волинськійобласті ОСОБА_3 , про накладення арешту на майно, -
В С Т А Н О В И В :
Старший слідчийСУ ГУНПу Волинськійобласті ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором у кримінальному провадженні заступником начальника відділу Волинської обласної прокуратури ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області з клопотанням про накладення арешту на майно належне підозрюваному у кримінальному проваджені, що внесено до ЄРДР за №12021030000000166, від 26.05.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.27 ч.4 ст.191; ч.1 ст.366 КК України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, а саме на:
транспортний засіб марки - VOLKSWAGEN PASSAT, д.н.з. НОМЕР_1 , номер кузова НОМЕР_2 ;
земельна ділянка площею 0,06 га, з кадастровим номером 0723655100:02:002:0144, що знаходиться за адресою: Волинська область, смт. Маневичі.
Клопотання вмотивоване тим, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Волинській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 26.05.2021 по матеріалах Волинської обласної прокуратури за №12021030000000166 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.27 ч.4 ст.191; ч.1 ст.366 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 наказом директора ТзОВ «Тис» ОСОБА_6 №5 від 12.02.2019 призначений на посаду інженера з технагляду 1 категорії по будівництву.
ОСОБА_5 здійснює технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг відповідно до кваліфікаційного сертифікату інженера технічного нагляду серії АТ №005530, виданого 05.04.2016 Всеукраїнською громадською організацією «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об`єктів архітектури», та таким чином наділений за спеціальним повноваженням згаданого товариства на виконання адміністративно-господарських функцій.
Разом з тим, ОСОБА_5 виконуючи покладені на нього функції за спеціальним повноваженням, наданим ТзОВ «Тис» наділений організаційно-розпорядчими функціями щодо керування окремою ділянкою роботи здійснення технічного нагляду кожного етапу будівництва по закріплених за ним об`єктах будівництва, та адміністративно - господарськими функціями щодо контролю відповідності виконання будівельних робіт на об`єкті вимогам ДБН й інших нормативних документів, тобто відповідно до вимог частини 3 статті 18 КК України являється службовою особою.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 08.08.2019між Підгайцівськоюсільською радою (Замовник) та ФОП ОСОБА_7 , код ІПН НОМЕР_3 , (Підрядник), укладено договір підряду №255, відповідно до умов якого Підрядник зобов`язувався виконати роботи з капітального ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с.Підгайці Луцького району Волинської області, за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації. Вартість робіт за договором підряду складала 1281 653 гривень 600 копійок (без ПДВ).
Поряд ізцим встановлено,що 09вересня 2019року,між Підгайцівськоюсільською радою (Замовник), в особі сільського голови ОСОБА_8 та ТзОВ «Тис» в особі директора ОСОБА_6 (Виконавець), укладено договір про надання послуг на здійснення технічного нагляду №28, відповідно до умов якого Виконавець прийняв на себе зобов`язання щодо надання послуг на здійснення технічного нагляду за капітальним ремонтом вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с.Підгайці Луцького району Волинської області.
Відповідно до наказу директора ТзОВ «Тис» ОСОБА_6 №40 за 2019 рік, ОСОБА_5 призначено виконавцем технагляду по капітальному ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с.Підгайці Луцького району Волинської області, з яким ОСОБА_5 особисто ознайомлений.
У подальшому, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, в ході виконання договору підряду№255від 08.08.2019, у невстановлених досудових розслідуванням осіб, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, виник корисливий умисел на незаконне заволодіння чужим майном коштами Підгайцівської сільської ради, передбаченими для оплати робіт, шляхом внесення до актів форми КБ-2в відомостей про роботи, які фактично не виконуватися.
Усвідомлюючи, що Управлінням Державної казначейської служби у Волинській області здійснюється оплата по акту виконаних робіт форми КБ-2в лише після підписання останніх уповноваженою службовою особою Замовника, достовірно знаючи про те, що інженеру з технагляду 1 категорії по будівництву ТзОВ «Тис» ОСОБА_5 надано повноваження щодо контролю відповідності виконання будівельних робіт по вищевказаному об`єкту, у невстановлених досудових розслідуванням осіб, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці залучили останнього в якості пособника до реалізації свого незаконного умислу.
Після цього, у період часу із 08.08.2019 по 09.09.2019, невстановлені досудовим розслідуванням особи матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, переслідуючи корисливий мотив з метою незаконної наживи, на невстановленій досудовим розслідуванням комп`ютерній техніці, склали акт №255/1 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за вересень 2019 року, до яких включила відомості про роботи, які фактично не виконувались.
У свою чергу ОСОБА_5 , використовуючи своє службове становище, діючи умисно, усунувши перешкоди, що унеможливлювали реалізацію злочинного наміру співучасника у заволодінні чужим майном коштами державного та місцевого бюджетів, діючи за попередньою змовою групою осіб із невстановленими досудовим розслідуванням особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, виконуючи роль пособника, умисно та протиправно, переслідуючи корисливий мотив з метою незаконної наживи, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, підписав вищевказаний акт приймання виконаних робіт, усвідомлюючи, що роботи обсяги та вартість фактично виконаних робіт не відповідають дійсності, а саме зокрема:
1) щодо розбирання асфальтобетонних покриттів механізованим способом, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 7157 гривень;
2) щодо улаштування основ піщано-щебеневих сумішей С7 одношарових товщиною 12 см, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 230923 гривень;
3) щодо установлення дорожніх знаків на металевих стояках, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 756 гривень;
4) щодо використання стійки металевої діам. 57 мм, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 2347 гривень;
5) щодо використання кріплення до стійки діам. 57 мм, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 159 гривень;
6) щодо використання щитків дорожніх знаків (трикутних), де фактичні об`єми становлять 469 гривень замість 938 гривень, та різниця в їх вартості становить 469 гривень;
7) щодо використання цегли керамічної одинарної повнотілої, розміри 250?120?65 мм, марка М100, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 2016,15 гривень;
8) щодо використання суміші бетонні готові важкі, клас бетону В15 (М200), крупність заповнювача більше 40 мм, де фактичні об`єми становлять 14701,07 гривень замість 62479,54 гривень, та різниця в їх вартості становить 47778,47 гривень.
У подальшому, зазначений акт був переданий до Підгайцівської сільської ради для перевірки достовірності цін виконаних робіт. Після цього, на підставі отриманого акту приймання виконаних будівельних робіт голова Підгайцівської сільської ради ОСОБА_8 підписав вказаний акт та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3. Надалі, зазначені документи форми КБ-2в, КБ-3, скеровувалися працівниками бухгалтерії Підгайцівської сільської ради до Управління Державної казначейської служби у Волинській області, на підставі яких на банківський рахунок ФОП ОСОБА_7 були перераховані бюджетні кошти.
Так, внаслідок підписання акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за вересень 2019 року, Управлінням Державної казначейської служби у Волинській області на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_7 , на підставі платіжних доручень №329 від 09.09.2019 на суму 81653 грн. та №286 від 09.09.2019 на суму 1200 000 грн., поданих уповноваженими службовими особами Замовника, 11.09.2019 відповідно перераховано грошові кошти на загальну суму 1281 653 гривень, з яких 291605,62 грн. оплата за роботи, які не виконувались.
Після цього, 12.09.2019, з метою незаконного заволодіння та обернення на свою користь перерахованих грошових коштів, невстановлена досудовим розслідуванням особа, матеріали відносно якої виділені в окреме провадження, переслідуючи корисливий мотив з метою незаконної наживи, через дистанційну систему «Клієнт-банк» із використанням особистого електронного цифрового підпису ОСОБА_7 здійснила переведення отриманих коштів на інший належний ОСОБА_7 банківський рахунок, відкритий в АБ «Укргазбанк» за № НОМЕР_4 після чого 13.09.2019, здійснено зняття переведених грошових коштів у сумі 935000 гривень через POS-термінал в касі Волинської обласної дирекції АБ «Укргазбанк» у м.Луцьку по вул.Шопена,1.
Відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи №СЕ-19-103-21/1299-БТ від 31.03.2021 встановлено, що обсяги та вартість фактично виконаних робіт з «Капітальний ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с.Підгайці Луцького району Волинської області», не відповідають обсягам та вартості визначеним актом приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, а саме Акт №255/1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2019 року: вартість фактично невиконаних робіт, які вдалося зафіксувати на момент проведення огляду, по прямих витратах за актом №255/1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2019 року, становить 291605,62 гривень.
Відповідно до висновку судової економічної експертизи №СЕ-19-103-21/2536-ЕК від 07.04.2021 встановлено, що надлишкове перерахування грошових коштів Підгайцівською сільською радою до ФОП ОСОБА_7 призвело до збитків (матеріальної шкоди) у сумі 291605,62 гривень.
Вказані обставини свідчать про те, що невстановленими досудовим розслідуванням особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, організовано та проведено роботи з капітального ремонтувулиці Підгаєцької(відперехрестя завтомобільною дорогоюМ19довжиною 450м.)в с.ПідгайціЛуцького районуВолинської області з порушенням умов договору підряду №255 від 08.08.2019, зокрема, відомості щодо обсягів та вартості фактично виконаних робіт, які внесені до акту виконаних робіт КБ-2в за вересень 2019 року, не відповідають обсягам та вартості, внаслідок чого допущено порушення вимог ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», і в результаті чого загальна вартість невиконаних робіт ФОП ОСОБА_7 складає 291605,62 грн.
Таким чином, ОСОБА_5 , керуючись єдиним умислом, спрямованим на заволодіння чужим майном у великих розмірах, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, діючи умисно як пособник, сприяв невстановленим досудовим розслідуванням особам, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, у незаконному заволодінні бюджетними коштами на суму 291605,62 гривень.
07.05.2021 року ОСОБА_5 оголошено про підозру у скоєнні кримінальних правопорушень передбачених ч.5 ст.27 ч. 4 ст.191, ч.1 ст.366 КК України, а 27.05.2021 про зміну раніше повідомленої підозри.
В ході проведення досудового розслідування було встановлено, що згідно відомостей регіонального сервісного центру МВС у Волинській області (ТСЦ МВС 0741 у Волинській області), за громадянином ОСОБА_5 зареєстровані наступні транспортні засоби, а саме VOLKSWAGEN PASSAT, д.н.з. НОМЕР_1 , номер кузова НОМЕР_2 .
Поряд із цим, згідно із інформацією отриманої із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна право власності на об`єкти нерухомості у ОСОБА_5 наявне нерухоме майно, а саме: земельна ділянка площею 0,06 га, з кадастровим номером 0723655100:02:002:0144, що знаходиться за адресою: Волинська область, смт Маневичі;
25.05.2021 до СУ ГУНП у Волинській області надійшов лист потерпілої сторони Підгайцівської сільської ради про відмову від права пред`явлення позовної заяви. Таким чином, Підгайцівська сільська рада, будучи потерпілою особою у кримінальному провадженні, факт спричинення якій майнової шкоди доводиться висновками судової будівельно-технічної та економічної експертиз, відмовилась від реалізації права на відшкодування завданої кримінальним правопорушенням шкоди шляхом пред`явлення цивільного позову, чим фактично самоусунулась від здійснення належного захисту інтересів держави.
26.05.2021 року у зв`язку із відмовою потерпілої сторони Підгайцівської сільської ради від пред`явлення цивільного позову, позов підготовлено прокурором.
Зважаючи на вищевикладене, з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення та подальшого забезпечення цивільного позову, а також з метою запобігання відчуження майна, просить клопотання задовольнити та накласти арешт на вищевказане майно підозрюваного ОСОБА_5 ..
В судове засідання підозрюваний ОСОБА_5 та його захисник адвокат ОСОБА_9 не з`явились, останній надіслав заяву у якій просить розгляд клопотання проводити без їх участі, заперечень щодо задоволення клопотання не надсилали, слідчий та прокурор надіслали заяви у яких просить розгляд клопотання провести без їх участі, а тому слідчий суддя приходить до висновку про розгляд клопотання на підставі наявних у ньому матеріалів із кримінального провадження. Відповідно до положень, передбачених ч.4 ст.107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів не здійснюється.
Дослідивши клопотання, долучені до нього матеріали із кримінального провадження, зокрема цивільний позов прокурора, в їх сукупності, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підставне і підлягає до задоволення.
Відповідно до ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Відповідно до ч.2 п.4 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно ж з ч.6 ст. 170 КПК Україниу випадку,передбаченомупунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Таким чином, враховуючи характер та обставини розслідуваного кримінального правопорушення, зважаючи на те, що стороною кримінального провадження, на підставі наданих та досліджених в судовому засіданні слідчим суддею письмових доказів, доведено наявність підстав для накладення арешту на вищевказане, належне підозрюваному майно, з метою забезпечення заявленого прокурором у кримінальному провадженні цивільного позову, та для запобігання передачі або відчуження вказаного майна, клопотання слід задовольнити та накласти запитуваний арешт.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.170-173 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшогослідчого СУГУНП уВолинській області ОСОБА_3 , про накладення арешту на майно, задовольнити.
Накласти арешт у кримінальному провадженні, що внесено до ЄРДР за №12021030000000166 від 26.05.2021 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.27 ч.4 ст.191; ч.1 ст.366 КК України, на майно належне підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, а саме на:
транспортний засіб марки - VOLKSWAGEN PASSAT, д.н.з. НОМЕР_1 , номер кузова НОМЕР_2 ;
земельна ділянка площею 0,06 га, з кадастровим номером 0723655100:02:002:0144, що знаходиться за адресою: Волинська область, смт. МаневичіКопію ухвали вручити учасникам судового провадження.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Волинського апеляційного суду протягом 5 (п`яти) днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2021 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 97357505 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Камінська К. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні