Рішення
від 01.06.2021 по справі 240/4/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 червня 2021 року м. Житомир справа № 240/4/21

категорія 112010201

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Черняхович І.Е., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі - відповідач), в якому просить

- визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо відмови йому у підготовці та надані до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.04.2019 основного розміру його пенсії;

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області нову довідку про розмір його грошового забезпечення, станом на 05.03.2019, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", статті 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-ХІІ "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 01.04.2019 перерахунку основного розміру його пенсії.

В обґрунтування заявлених позовних вимог ОСОБА_1 зазначив, що він отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб". На виконання вимог пунктів 1 та 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 "Про перерахунок пенсії особам, які звільненні з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області здійснило йому з 01.01.2018 перерахунок пенсії, виходячи з визначеного відповідно до норм постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 та зазначеного в наданій Житомирським обласним військовим комісаріатом довідці грошового забезпечення, яке включало: посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткову надбавку за вислугу років, та відповідно не включало суми щомісячних додаткових видів грошового забезпечення. Однак, 05.03.2019 набрало законної сили рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 у справі №826/3858/18, яким визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військ служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45. У зв`язку з цим позивач вважає, що з 01.04.2019 він має право на перерахунок пенсі з урахування у складі грошового забезпечення, з якого визначається розмір пенсії, не тільки посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років, а ще й з щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, визначених в розмірах, передбачених постановою Кабінетом Міністрів України від 30 серпня 2017 року №704.

Позивач зазначає, що перерахунок пенсії здійснюється органами Пенсійного фонду України на підставі довідки про складові грошового забезпечення для перерахунку пенсії, наданої уповноваженим органом, яким по відношенні до нього є Житомирський обласний військовий комісаріат. З огляду на що, він звертався до Житомирського обласного військового комісаріату із заявою, в якій просив підготувати та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області нову довідку про розмір його грошового забезпечення для перерахунку пенсії. Однак, розглянувши вказану заяву, ІНФОРМАЦІЯ_2 відмовив йому у видачі такої довідки, зазначивши при цьому, що довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії, готуються уповноваженими органами лише після надходження від Головних управлінь Пенсійного фонду України списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, але до Житомирського обласного військового комісаріату від Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку на виконання постанови Великої палати Верховного Суду у зразковій справі №160/8324/19, з посиланням на відповідний нормативний документ, що є підставою для перерахунку пенсії, не надходили.

Вважаючи такі дії ІНФОРМАЦІЯ_1 протиправними, ОСОБА_1 звернувся з даним позовом до суду.

Ухвалою від 11 січня 2021 року відкрито провадження у справі №240/4/21 за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.

Крім того, 11 січня 2021 року судом було прийнято ухвалу про залучення Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області до участі в адміністративній справі №240/4/21 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору.

03 лютого 2021 року на електронну пошту суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечував проти заявлених позовних вимог. В обґрунтування такої позиції зазначив, що підготовці та наданню довідки про розмір грошового забезпечення передує низка юридичних фактів і лише при їх настанні у ІНФОРМАЦІЯ_1 , як уповноваженого органу, виникає обов`язок оформити відповідну довідку. До таких зокрема належать: 1) прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для визначених осіб або про введення для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством; 2) направлення компетентними державними органами у п`ятнадцятиденний строк повідомлення Пенсійному фонду України про підстави для перерахунку пенсій військовослужбовцям; 3) повідомлення Пенсійним фондом України у п`ятиденний строк з моменту надходження інформації під державних органів своїм головним управлінням про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку; 4) складення головними управліннями Пенсійного фонду України у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списків та подання їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення дня перерахунку пенсії; 5) підготовка уповноваженими органами довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної у списку та подання їх Головним управлінням Пенсійного фонду України у місячний строк. Разом з тим, відповідач наголосив, що рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 у справі №826/3858/18, яке набрало законної сили 05.03.2019, не є актом, що тягне за собою обов`язок ІНФОРМАЦІЯ_1 оформити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області оновлену довідку про складові грошового забезпечення позивача. Вказаним рішенням суду у справі №826/3858/18 зобов`язання щодо проведення перерахунку пенсії колишнім військовослужбовцям не встановлено. Крім того, відповідач зазначив, що після 01.03.2018 та 05.03.2019 рішення про збільшення розмірів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців урядом не приймалось. Відповідно й підстави для проведення перерахунку пенсій колишнім військовослужбовцям відсутні. З огляду на зазначене, відповідач зауважив, що позовні вимоги про складання нової довідки є безпідставними та передчасними, а тому просив відмовити в задоволенні позову.

11 лютого 2021 року до суду надійшли письмові пояснення Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, в яких третя особа повідомила, що органи Пенсійного фонду України не наділені повноваженнями самостійно визначати розмір пенсії, вони здійснюють її нарахування на підставі наданих іншими органами (державними органами, з яких особа була звільнена зі служби) довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. Відповідно до статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" усі призначенні за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсі за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. Так, у зв`язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», якою збільшено розміри грошового забезпечення військовослужбовців, та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільненні з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» Головним управління Пенсійного фонду України в Житомирській області з 01.01.2018 було здійснено перерахунок пенсії позивача на підставі наданої Житомирським обласним військовим комісаріатом довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку його пенсії, визначеного відповідно до норм вказаних постанов. Вказана довідка є законною, не відкликаною у визначений спосіб органом, що її видав, а тому її показники підлягають обов`язковому застосуванню при здійсненні перерахунку пенсії позивача. Водночас, визначені Порядком №45, умови проведення перерахунку пенсії не передбачають врахування щомісячних додаткових видів грошового забезпечення при перерахунку пенсії.

Відповідно до положень ч. 5 ст. 262, ч. 1 ст. 263 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що з 01.09.1992 ОСОБА_1 отримує пенсію за вислугу років, призначену відповідно до Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", та на даний час перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Житомирській області (а.с.16).

До 01.01.2018 основний розмір пенсії ОСОБА_1 був визначений як 90% від грошового забезпечення, яке включало такі складові: посадовий оклад, оклад за військовим званням, процентну надбавку за вислугу років 40% та середньомісячну суму додаткових видів грошового забезпечення за 24 місяці у тому числі: надбавку за каліфікаційну категорію (5%), надбавку за роботу з таємними виробами, носіями, документами (10 %), надбавку за особливо важливі завдання (50 %) та премію (10%) (а.с.17-18).

01 березня 2018 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", якою збільшено розміри грошового забезпечення військовослужбовців.

21 лютого 2018 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" пунктами 1, 2 якої було встановлено перерахувати з 01.01.2018 пенсії, призначені згідно із Законом №2262-ХІІ до 01.03.2018 (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 01.03.2018 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб».

На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області здійснило з 01.01.2018 перерахунок пенсії ОСОБА_1 на підставі наданої Житомирським обласним військовим комісаріатом довідки про складові грошового забезпечення для перерахунку, що включала такі складові: посадовий оклад, оклад за військове звання та процентну надбавку за вислугу років (50%), які були визначені в розмірах, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (а.с.19-20).

Водночас, 05 березня 2019 року набрало законної сили рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18, яким визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» та зміни, внесені вказаною постановою до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45.

У зв`язку з набрання законної сили вищезазначеним рішенням позивач 24.12.2020 звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_1 із заявою, в якій просив підготувати та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області довідку про розмір його грошового забезпечення, визначеного станом на 05.03.2019 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку його пенсії (а.с.23).

Однак, за наслідками розгляду вказаної заяви відповідач надіслав позивачу лист від 29.12.2020 №СЗ/7530 в якому повідомив, що підстав для складання довідки про розмір грошового забезпечення військовослужбовців, звільнених з військової служби, з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення немає. В обґрунтування такої відмови зазначив, що довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії, готуються уповноваженими органами лише після надходження від Головних управлінь Пенсійного фонду України списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку. Водночас до Житомирського обласного військового комісаріату від Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку станом на 05.03.2019 на виконання постанови Великої палати Верховного Суду у зразковій справі №160/8324/19, з посиланням на відповідний нормативний документ, що є підставою для перерахунку пенсії, не надходили (а.с.24).

Вказана відмова ІНФОРМАЦІЯ_1 у видачі нової довідки про складові грошового забезпечення для перерахунку пенсії із зазначенням у ній відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, стала підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Дана адміністративна справа є типовою та відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду від 17 грудня 2019 року за результатами розгляду зразкової справи №160/8324/19 (провадження №Пз/9901/20/19), залишеному без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 24 червня 2020 року.

Відповідно до частини третьої статті 291 Кодексу адміністративного судочинства України, при ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.

Правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, врегульовані Законом України від 09.04.1992 №2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон №2262-ХІІ).

Відповідно до статті 43 Закону №2262-ХІІ пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Вказана норма статті 43 Закону №2262-ХІІ безпосередньо визначає складові грошового забезпечення для обчислення пенсій.

Натомість питання перерахунку раніше призначених пенсій регламентовано статтею 63 Закону №2262-XII, згідно із якою усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, Кабінету Міністрів України надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розмірів складових грошового забезпечення для такого перерахунку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Порядок №45).

Відповідно до пункту 1 Порядку №45 пенсії, призначені відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Абзацом 1 пункту 5 Порядку № 45 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103) було передбачено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.

При цьому, у Додатку 2 до Порядку № 45 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103) містилась форма довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, в якій відсутні такі складові грошового забезпечення, як щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення).

Однак, 12 грудня 2018 року Окружним адміністративним судом міста Києва було прийнято рішення у справі у справі №826/3858/18, залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 року, яким визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» та зміни, внесені вказаною постановою до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45.

Відтак, з 05.03.2019 - з дня набрання законної сили рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва у справі № 826/3858/18, діє редакція додатку 2 до Порядку № 45, яка діяла до змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103.

Так, затверджена Додатком 2 до Порядку № 45 форма довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій (в редакції, що діяла до внесення змін на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103), передбачала зазначення в ній щомісячних додаткових видів грошового забезпечення.

Водночас алгоритм дій, який повинні вчинити, зокрема Головні управління ПФУ та відповідач у зв`язку із втратою чинності положеннями пунктів 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 та змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45 не змінився.

Зокрема, на час звернення позивача до відповідача із заявою про видачу оновленої довідки про розміри його грошового забезпечення пункт 3 Порядку № 45 передбачав, що на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Згідно з абзацами другим, четвертим та п`ятим пункту 2.6 Інструкції з організації роботи із соціального забезпечення осіб, звільнених з військової служби у Збройних Силах України, та членів їх сімей у Міністерстві оборони України, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 31.12.2014 №937, на обласні військові комісаріати покладаються: оформлення та подання до органів, що призначають пенсії, документів для призначення за Законом пенсій особам, звільненим з військової служби, та членам сімей померлих військовослужбовців і осіб, звільнених з військової служби; визначення розміру грошового забезпечення для обчислення і перерахунку пенсій органами, що призначають пенсії, відповідно до Закону № 2262-ХІІ, постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їх сімей» (зі змінами) та Порядку № 45 і Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (зі змінами), затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 №3-1 (далі - Порядок № 3-1). У разі якщо розмір грошового забезпечення на день призначення пенсій особам, звільненим з військової служби, та членам їх сімей змінився, обласний військовий комісаріат складає довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій згідно з нормами, що діють на день призначення пенсії за відповідною посадою.

Тобто, на відповідача покладено функції по складанню довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій у разі прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для визначених осіб або про введення для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством після надходження від територіального пенсійного органу списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку за формою згідно із додатком 1 до Порядку № 45.

Як було зазначено вище, 01 березня 2018 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», якою збільшено розміри складових грошового забезпечення військовослужбовців, якими, згідно з пунктом 2 вказаної постанови є посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням, щомісячні (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Таким чином, з 05.03.2019 - з дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом №2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, оскільки з цієї дати особа має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з постановою № 704 у відповідності до вимог статей 43і63 Закону №2262-ХІІ та статті 9 Закону №2011-ХІІ.

Наведена позиція узгоджується із висновком суду, викладеним у рішенні Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 17 грудня 2019 року за результатами розгляду зразкової адміністративної справи №160/8324/19.

Підсумовуючи наведене, суд дійшов до висновку, що відповідач діяв протиправно, відмовляючи позивачу у підготовці та направленні до Головного управління Пенсійного фонду України у Житомирській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення позивача станом на 05.03.2019 із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії.

Зважаючи на встановлену судом протиправність дій відповідача щодо відмови у направленні до Головного управління Пенсійного фонду України у Житомирській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення позивача для перерахунку пенсії, суд, з метою належного захисту порушеного права позивача, вважає за необхідне зобов`язати Житомирський обласний військовий комісаріат підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , станом на 05.03.2019, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 №2262-ХІІ, статті 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" від 20.12.1991 №2011-ХІІ та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 01.04.2019 перерахунку основного розміру його пенсії.

Частинами 1 та 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем в порушення частини другої ст. 77 КАС України не доведено, а позивачем та наявною у матеріалах справи сукупністю належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів спростовано правомірність відмови у виготовленні нової довідки, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

У зв`язку з відсутністю доказів понесення позивачем судових витрат по даній справі, підстави для вирішення судом питання про їх розподіл відсутні.

Керуючись статтями 6-9, 77, 90, 139, 242-246, 255, 257, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

вирішив:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Житомирського обласного військового комісаріату ( АДРЕСА_2 ; код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (вул. О.Ольжича, 7, м. Житомир, 10003; код ЄДРПОУ 13559341) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 ; код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) щодо відмови ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) в підготовці та надані до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області оновленої довідки про розмір його грошового забезпечення станом на 05.03.2019, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.04.2019 основного розміру його пенсії.

Зобов`язати Житомирський обласний військовий комісаріат ( АДРЕСА_2 ; код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) станом на 05.03.2019, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 01.04.2019 перерахунку основного розміру його пенсії.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя І.Е.Черняхович

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2021
Оприлюднено02.09.2022
Номер документу97387321
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —240/4/21

Рішення від 01.06.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Панкеєва Вікторія Анатоліївна

Ухвала від 10.01.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 10.01.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні