Ухвала
від 02.06.2021 по справі 296/4993/21
КОРОЛЬОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа № 296/4993/21

1-кс/296/1806/21

УХВАЛА

Іменем України

02 червня 2021 року м.Житомир

Слідчий суддя Корольовського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СУ ГУНП в Житомирській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , поданого в межах кримінального провадження № 12019060000000424 від 03.12.2019 про продовження строку досудового розслідування, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий 01.06.2021 звернувся до слідчого судді Корольовського районного суду

м.Житомира з клопотанням про продовження строку досудового розслідування

кримінального провадження № 12019060000000424, яке внесене 03.12.2019 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що рішенням 23 сесії Житомирської міської ради 5 скликання від 28.03.2008 № 580 «Про визначення балансоутримувачів об`єктів благоустрою м. Житомира», відповідно до Законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про державну програму реформування та розвитку житлово-комунального господарства на 2001-2010 роки», «Про місцеве самоврядування в Україні» та Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства «Про затвердження Положення про порядок конкурсного відбору підприємств з утримання об`єктів благоустрою населених пунктів» від 11.11.2005 № 160 визначено балансоутримувачем об`єктів благоустрою в м. Житомирі, зокрема вулиць - Комунальне підприємство «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради (м. Житомир, провулок Кавалерійський, 4).

Згідно Паспорту бюджетної програми місцевого бюджету на 2020 за кодом 1917461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» головним розпорядником коштів є Управління транспорту і зв`язку Житомирської міської ради (код ЄДРПОУ 37107794).

Відповідальним виконавцем Паспорту бюджетної програми місцевого бюджету м. Житомира на 2020 за кодом 1917461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» є Комунальне підприємство «Управління автомобільних шляхів».

За період часу з грудня 2019 по березень 2020 Комунальному підприємству «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради, відповідно до поданих заявок, на виконання заходів бюджетної програми місцевого бюджету м.Житомира «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» перераховано кошти у сумі 12 399 231,72 гривень.

Разом з тим встановлено, що директор КП «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради ОСОБА_4 , залучивши до своєї протиправної діяльності інших посадових осіб згаданого комунального підприємства, втілили в життя злочинну схему по привласненню бюджетних коштів, виділених комунальному підприємству відповідно до бюджетної програми Житомирської міської ради «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» шляхом завищення об`ємів використаних паливно-мастильних матеріалів спеціальною технікою під час зимового утримання автомобільних доріг міста (посипання сіллю, чищення від снігу, прибирання). Зокрема до подорожніх листів спеціальної техніки вносились недостовірні відомості про кількість використаного палива, використаної кількості солі та піску, а також відпрацьованих годин.

У період з 24.12.2019 по 02.03.2020 за місцем здійснення діяльності КП «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради за адресою: м. Житомир, провулок Кавалерійський, 4 та за місцем розташування складської території де зберігається закуплені комунальним підприємством пісок та сіль за адресою: м.Житомир, вул. Селецька, 2 проводились негласні слідчі (розшукові) дії у вигляді відеоконтролю місця (цілодобового), за результатами яких встановлено, що автотранспорт перебуває в русі та використовується КП «Управління автомобільних шляхів» в значно меншому часі, ніж зазначено в подорожніх листах підприємства або ж взагалі в подорожні листи вносилась недостовірна інформація про виїзд комунальної техніки, яка фактично з території підприємства не виїздила.

За результатами проведених заходів встановлено систематичне завищення кількості годин роботи автотранспорту при підготовці звіту по КПКВК 1917461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» за січень та лютий 2020.

У кінці кожного місяця, КП «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради звітувало Житомирській міській раді про хід виконання заходів міської програми «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету», зокрема використання коштів, які надійшли для виконання вказаної програми у вигляді трансфертів, куди вносились недостовірні відомості про кількість використаних ПММ, відпрацьованих водіями транспортних засобів годин, використаних протиожеледних засобів та їх виду.

Фактично внесення недостовірних відомостей до подорожніх листів про роботу транспортних засобів щодо посипання доріг міста Житомира протиожеледними засобами призвело до того, що на комунальному підприємстві «УАШ» Житомирської міської ради з`явились залишки невикористаної солі.

З метою приховати свої злочинні дії, у ніч з 14.03.2020 на 15.03.2020 та у ніч з 22.03.2020 на 23.03.2020, працівниками КП «УАШ» Житомирської міської ради посипано вулиці м. Житомира сіллю у кількості більше 100 тон, однак, у подорожніх листах та інших бухгалтерських документах відображено недостовірні відомості про те, що для посипання вулиць використовувався пісок.

Під час проведення обшуку за місцем здійснення господарської діяльності КП «УАШ», а саме за адресою: м. Житомир, пров. Кавалерійський, 4, виконано контрольні заміри залишків пального, аналізом яких встановлено, що надлишки бензину та ДТ в резервуарах стаціонарної АЗС КП «УАШ» відсутні.

Окрім того, в ході допитів посадових осіб КП «УАШ» встановлено, що бюджетні кошти у вигляді трансферів на виконання міських цільових програм КП УАШ отримує відповідно до поданих заявок. Якщо це заробітна плата працівникам, то подається заявка на потрібну суму коштів, яка сформована комунальним підприємством на основі табелів робочого часу за відповідний період та вказані кошти перераховуються на рахунок банку, який обслуговує працівників КП. Закупівля товарів та послуг відбувається аналогічним чином.

Також у ході досудового розслідування вищевказаного кримінального провадження встановлено, що на підприємстві у водіїв транспортних засобів погодинна тарифікація оплати праці (якщо водій не виїздив з території підприємства йому ставлять показник чергування, з метою нарахування мінімального розміру заробітної плати), тобто в залежності від того яким транспортним засобом останні керували та які роботи виконували прямо залежить розмір заробітної плати. У інших посадових осіб оплата праці здійснюється відповідно до посадового окладу. Також, всім працівникам нараховується понаднормові та щомісячні премії відповідно до Положення про преміювання працівників за основні показники господарської діяльності підприємства, розмір яких безпосередньо визначається начальником підприємства за погодженням з виконробами, начальника гаража, начальника дільниці та інших посадових осіб КП «УАШ».

У відповідності до положень п. 5.1 ДСТУ-Н Б Д.1.1-4:2013 вартість машино-години визначається з використанням показників, рекомендованих центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури («Усереднені показники вартості експлуатації будівельних машин та механізмів»).

Показники вартості експлуатації будівельних машин та механізмів застосовуються при складанні інвесторської кошторисної документації з обов`язковим уточненням вартості експлуатації будівельних машин та механізмів при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів, договірної ціни та проведенні розрахунків за обсяги виконаних робіт.

Вартістю однієї машино-години експлуатації будівельних машин та механізмів враховано:

- заробітну плату робітників, зайнятих на керуванні, ремонті, технічному обслуговуванні та перебазуванні будівельних машин та механізмів, визначену на основі нормативних трудових витрат і вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на вищезазначених роботах;

- амортизаційні відрахування на повне відновлення будівельних машин та механізмів;

- вартість матеріальних ресурсів на:

заміну частин, що швидко спрацьовуються;

ремонт і технічне обслуговування;

перебазування.

- вартість електроенергії та паливно-мастильних матеріалів.

- непрямі витрати, що враховуються у вартість однієї машино-години експлуатації будівельних машин і механізмів.

Органом досудового розслідування, витребувано інформацію від Житомирського обласного центру гідрометеорології про основні показники погодних умов у період часу з 01.12.2019 по 01.04.2020.

За результатами проведення судово-економічної експертизи від 08.06.2020 встановлено, що сума, на яку завищено звіт за січень 2020 КП «Управління автомобільних шляхів» становить 1 140 213, 18 гривень (один мільйон сто сорок тисяч двісті тринадцять гривень вісімнадцять копійок), що є матеріальною шкодою (збитками), спричиненого бюджету місцевого самоврядування.

Відповідно до висновку судово-економічної експертизи від 19.06.2020, сума, на яку завищено звіт за лютий 2020 КП «Управління автомобільних шляхів» становить 1 055 320, 92 гривень (один мільйон п`ятдесят п`ять тисяч триста двадцять гривень дев`яносто дві копійки), що є матеріальною шкодою (збитками), спричиненого бюджету місцевого самоврядування.

Окрім того, у відповідності до первинних облікових бухгалтерських документів КП «УАШ» на підставі укладеного договору № 36 від 07.08.2019 з ТОВ «Екостройбуд Плюс» придбано піску природного в кількості 7130,4 т на суму 1380331,21 грн., на підставі договору № 39 від 13.08.2019 укладеного з ТОВ «Торговий дім «КИП і КО» придбано солі кам`яної в кількості 696,00039 т на суму 1064880,60 грн, на підставі укладеного договору № 48 від 17.10.2019 в ТОВ «Екостройбуд Плюс» придбано відсіву в кількості 868,72 т на суму 144033,78 гривень.

Проведеним аналізом наявних у матеріалах кримінального провадження документів встановлено, що вказані матеріали оприбутковані КП «УАШ» ЖМР в повному обсязі, невідповідностей не встановлено.

Разом з тим, станом на 31.12.2019 залишок піску становив 82,755 т, солі 74,933 т, бішофіту 14470 кг, бішофіту (рідкого) 4000 л, піскосуміші 10369,140 т.

На 31.01.2020 залишок піску становив 82,755 т, солі 237,1 т, бішофіту 12770 кг, бішофіту (рідкого) 3650 л, піскосуміші 10034,64 т.; на 29.02.2020 залишок піску становив 82,755 т, солі 5,1 т, бішофіту 10870 кг, бішофіту (рідкого) 2350 л, піскосуміші 9608,64 т.; станом на 31.03.2020 та 30.04.2020 залишок піску становив 82,755 т, солі 5,1 т, бішофіту 10870 кг, бішофіту (рідкого) 2350 л, піскосуміші 9454,64 т.

Протягом грудня 2019 - лютого 2020 року списано протиожеледних матеріалів в кількості: бішофіту 6900 кг на суму106374,99 грн, бішофіту (рідогой) 2650 л на суму 18748,75 грн, кам"яної солі -729,5 т на суму 1116136,04 грн, відсіву 116,995 т на суму 15862,66грн, піскосуміші 1341,5 т.

Санкція ч. 3 ст. 191 КК України передбачає покарання у вигляді обмеження волі на строк від трьох до п`яти років або позбавленням волі на строк від трьох до восьми років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, тобто є тяжким злочином.

Відповідно до п.2 ч.2 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину становить18 місяців.

Положеннями ч. 1 ст. 295-1 КПК України визначено, що у випадках, передбачених статтею 294 КПК, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Згідно вимог ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 КПК України, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

З метою проведення всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження та надання їм належної правової оцінки, органу досудового розслідування необхідно провести:

- повторно оглянути територію КП «УАШ», встановивши та співставивши розташування робочих місць майстрів, місце стоянки транспортних засобів, місце їх виїзду з території КП «УАШ». Провести слідчий експеримент для підтвердження чи спростування фактичної можливості контролю майстрів за процесом виїзду техніки с території автопарку.

- проаналізувати та надати належну оцінку впливу зазначеного в звітах обсягу виконаних робіт на заробітну плату службових осіб КП «УАШ» (встановити яким чином формувався розмір премії, яку отримував в.о. начальника КП).

- встановити конкретну кількість піщано-сольової суміші, яка на даний час фактично знаходиться на складах комунального підприємства.

- детально проаналізувати вилучені відомості щодо з`єднання мобільних терміналів, якими користувались водії, з метою підтвердження чи спростування зазначених у подорожніх листах відомостей про їх пересування по місту.

- відповідно до положень п.п. 160, 165 Порядку організації та забезпечення режиму секретності в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, установах і організаціях здійснити заходи з перегляду та приведення грифів секретності матеріальних носіїв інформації, що стосуються організації та проведення негласних слідчих (розшукових) дій у вказаному кримінальному провадженні, у відповідність з вимогами законодавства.

- за результатами проведених заходів надати правову оцінку діям водіїв КП «УАШ», які вносили до подорожніх листів завідомо неправдиві відомості щодо виконання завдання по прибиранню вулиць м. Житомира, які фактично не виконувалися. За наявності підстав, передбачених ст. 276 КПК України, підготувати письмові повідомлення про підозру.

В ході досудового розслідування проведено судову - економічну експертизу, згідно висновку якої розмір збитків, спричинених діями невстановлених осіб становить - за січень 2020 1 140 213, 18 грн., за лютий 2020 1 055 320, 92 грн. (загальна сума 2 195 534, 1 грн).

Окрім того, як вбачається зі змісту висновку експерта, до вищевказаних грошових сум, окрім зайво нарахованої заробітної плати водіям, увійшли й інші складові (вартість використаного палива, витратні матеріали тощо), у зв`язку з чим, з метою належного з`ясування розміру надлишково нарахованих коштів під час оплати праці відповідних водіїв за січень-лютий 2020 необхідно провести додаткову судову економічну експертизу, виконавцю якого поставити характерні запитання з метою встановлення частини (розміру) нарахованої заробітної плати із визначеної попереднім висновком судової економічної експертизи, завищеної суми використаних КП бюджетних коштів в ході виконання заходів міських цільових програм за лютий 2020.

Проведення вищевказаних дій необхідно з метою збирання доказів, в частині підтвердження або спростування обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

Неможливість проведення зазначених дій раніше обумовлена складністю кримінального провадження, зокрема, великою кількістю призначених судових експертиз та тривалістю їх виконання.

Крім цього, за результатами зазначених слідчих дій можлива необхідність проведення додаткових слідчих (розшукових) дій (додаткові допити свідків, призначення додаткових експертиз тощо).

За ч. 2 ст. 163 КПК України клопотання розглядається слідчим суддею без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, оскільки за змістом клопотання виклик вказаних осіб в судове засідання, може призвести до зникнення, втрати або знищення речей та документів, доступ до яких просить слідчий надати, чи настання інших наслідків, які перешкодять кримінальному провадженню.

Слідчий в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання без його участі, вказане клопотання підтримав.

Фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась на підставі частини 4 статті 107 КПК України.

Дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується клопотання, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення клопотання по суті, слідчий суддя приходить до висновку про обгрунтованість клопотання і задовольняє його.

Керуючись ст.ст. 160, 163, 164, 309 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 03.12.2019 за

№ 12019060000000424, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, до дванадцяти місяців, а саме до 03.06.2022.

Строк дії ухвали встановити до 03.06.2022 включно.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення02.06.2021
Оприлюднено31.01.2023
Номер документу97405822
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —296/4993/21

Ухвала від 02.06.2021

Кримінальне

Корольовський районний суд м. Житомира

Сингаївський О. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні