Ухвала
від 02.06.2021 по справі 160/270/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

02 червня 2021 року Справа №160/270/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми К.С.

при секретарі судового засідання - Ткаченко Ю.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Дніпрі заяву Товариства з обмеженою відповідальністю НІКОТЕХСНАБ про заміну відповідача (боржника) по адміністративній справі №160/270/20, -

ВСТАНОВИВ :

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.05.2020 року по вищезазначеній адміністративній справі було задоволено позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю НІКОТЕХСНАБ до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, а саме:

- визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0023801421 від 14.08.2019 року, прийняте Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.

- присуджено за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 43145015) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Нікотехснаб (бульвар Лесі Українки, 26, м.Київ, 01133, код ЄДРПОУ 40114712) судові витрати по справі у розмірі 15 798,04 грн.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 09.09.2020 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 травня 2020 року в адміністративній справі №160/270/20 - повернуто заявнику.

До суду 24.05.2021 року від ТОВ НІКОТЕХСНАБ надійшла заява, в якій вони просять:

- вирішити у встановленому порядку питання про заміну відповідача по адміністративній справі №160/270/20 - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 43145015) в порядку процесуального правонаступництва на належного відповідача - Державну податкову службу України (адреса місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) в особі її Філії іншого відокремленого підрозділу) - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-А, код за ЄДРПОУ ВП: 44118658).

- вирішити у встановленому порядку питання про заміну боржника у виконавчому листі, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом 13.04.2021 року по адміністративній справі за №160/270/20 з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 43145015) на Державну податкову службу України (адреса місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) в особі її Філії іншого відокремленого підрозділу) - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-А, код за ЄДРПОУ ВП: 44118658).

Дана заява обґрунтована тим, що під суб`єктом владних повноважень в силу пункту 7 частини першої статті 4 КАС України розуміється орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг. Статтею 45 КАС України передбачено, що здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить серед інших органу державної влади. Одними із елементів системи центральних органів виконавчої влади є відповідні територіальні органи. Так, згідно з положеннями частин другої-третьої статті 21-1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України. Положення про такий територіальний орган затверджуються керівником відповідного центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність відповідного центрального органу виконавчої влади. Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції. Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41 статті 41 ПК України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи. У свою чергу повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов`язків контролюючих органів визначається законодавством України (пункт 41.5 статті 41 ПК України). Так, постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком. Поряд із тим установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30% вакансій (пункт 2 Постанови №893). Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 Постанови №893). Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» було утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком. Можливість з 01.01.2021 року забезпечення здійснення новоствореними територіальними органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються, була передбачена відповідним наказом від 24.12.2020 року №755. Крім цього регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується (наказ від 12.11.2020 року №643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» ). У частині самопредставництва визначено, що територіальний орган ДПС з метою організації своєї діяльності забезпечує самопредставництво ДПС та ГУ ДПС у судах через начальника ГУ ДПС, а також без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС через їхніх заступників, державних службовців підрозділів до функціональних повноважень яких належить представництво в судах інтересів ГУ ДПС відповідно до положень про такі підрозділи, які забезпечують самопредставництво інтересів ДПС та ГУ ДПС в судах без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС. Отже, відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України. У свою чергу, територіальний орган ДПС як юридична особа публічного права втратив адміністративну процесуальну правоздатність органу, який згідно з законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики.

Вищенаведене узгоджується із висновком, зробленим Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду (постанова від 30.12.2020 року у справі №805/4361/17-а, адміністративне провадження № К/9901/23524/20). Таким чином, для встановлення факту публічного правонаступництва суб`єкта владних повноважень визначальним є встановлення або припинення первісного суб`єкта або перехід повністю чи частково його функцій (адміністративної компетенції). Відтак, враховуючи викладене, наявні правові підстави заміни як сторони у справі територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права на територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ.

Сторони в судове засідання своїх представників не направили, про день та час його проведення повідомлялися належним чином.

Відповідно до ст.52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Згідно з частинами 1, 2 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

За таких обставин, суд вважає заяву ТОВ НІКОТЕХСНАБ про заміну відповідача (боржника) по адміністративній справі №160/270/20 задовольнити, з викладених вище підстав.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.44, 52 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Замінити відповідача (боржника) у справі №160/270/19 з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 43145015) в порядку процесуального правонаступництва на належного відповідача - Державну податкову службу України (адреса місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) в особі її Філії іншого відокремленого підрозділу - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-А, код за ЄДРПОУ ВП: 44118658).

Замінити боржника у виконавчому листі, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом 13.04.2021 року по адміністративній справі за №160/270/20 з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 43145015) на Державну податкову службу України (адреса місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) в особі її Філії іншого відокремленого підрозділу - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-А, код за ЄДРПОУ ВП: 44118658).

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржена в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

Суддя К.С. Кучма

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2021
Оприлюднено07.06.2021
Номер документу97418658
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/270/20

Ухвала від 17.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 02.06.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 03.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Рішення від 27.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні