Рішення
від 07.06.2021 по справі 420/3148/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3148/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 червня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулася ОСОБА_1 з позовною заявою до Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення 22 сесії 7 скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1500 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада із кадастровим номером 5123380600:01:001:0655 гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, зобов`язання відповідача на черговій сесії затвердити проект землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га із кадастровим номером 5123380600:01:001:0655 згідно проекту землеустрою №2331/11/01 від 20.11.2019 року гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада .

До суду звернувся ОСОБА_2 з позовною заявою до Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення 22 сесії 7 скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1501 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада із кадастровим номером 5123380600:01:001:065 0 гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства, зобов`язання відповідача на черговій сесії затвердити проект землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га із кадастровим номером 5123380600:01:001:0650 згідно проекту землеустрою №2329/11/01 від 20.11.2019 року гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада.

До суду звернулася ОСОБА_3 з позовною заявою до Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення 22 сесії 7 скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1502 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада із кадастровим номером 5123380600:01:003:0283 гр. ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства, зобов`язання відповідача на черговій сесії затвердити проект землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га із кадастровим номером 5123380600:01:003:0283 згідно проекту землеустрою №2318/11/01 від 20.11.2019 року гр. ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада.

До суду звернувся ОСОБА_4 з позовною заявою до Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення 22 сесії 7 скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1504 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада із кадастровим номером 5123380600:01:001:0651 гр. ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства, зобов`язання відповідача на черговій сесії затвердити проект землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га із кадастровим номером 5123380600:01:001:0651 згідно проекту землеустрою №2324/11/01 від 20.11.2019 року гр. ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада.

До суду звернулася ОСОБА_5 з позовною заявою до Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення 22 сесії 7 скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1503 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада із кадастровим номером 5123380600:01:001:0666 гр. ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства, зобов`язання відповідача на черговій сесії затвердити проект землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га із кадастровим номером 5123380600:01:001:0666 згідно проекту землеустрою №2332/11/01 від 20.11.2019 року гр. ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада.

За цією позовною заявою відкрито загальне позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачам - відповіді на відзив.

Протокольною ухвалою суду від 26.04.2021 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про виклик та допит свідка.

Протокольною ухвалою суду від 26.04.2021 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про залучення до участі у справі третьої особи.

Представник позивача в судове засідання з`явився, заявив клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження. Позов обґрунтований позивачами тим, що за замовленням позивачів сертифікованим інженером ФОП ОСОБА_6 було розроблено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства за адресою:Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада. Зазначені проекти були погоджені висновками ГУ Держгеокадастру та здійснено реєстрацію земельних ділянок у Державному земельному кадастрі та присвоєно їм кадастрові номери. Керуючись ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України, позивачі подали до відповідача заяви про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність. Проте, оскаржуваними рішеннями позивачам відмовлено у затвердженні зазначених проектів землеустрою.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, відзиву на позовну заяву не надав.

Згідно з ч. 3 ст. 194, ч. 9 ст. 205 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів. Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладені приписи КАС України суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

На замовлення позивачів, сертифікованим інженером ФОП ОСОБА_6 було розроблено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства за адресою:Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада від 20.11.2019 року №2324/11/01, №2329/11/01, №2318/11/01, №2332/11/01, №2331/11/01 (аркуші справи 18-21, 24-29, 31-36, 39-44, 46-49).

Висновками експертів державної експертизи Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 18.05.2020 року № 5486/82-20, Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 06.04.2020 року № 2235/82-20, Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 07.05.2020 року № 5094/82-20, Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 03.07.2020 року № 8532/82-20, Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 11.02.2020 року № 1562/82-20 проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства за адресою:Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада від 20.11.2019 року №2324/11/01, №2329/11/01, №2318/11/01, №2332/11/01, №2331/11/01, погоджені (аркуші справи 22-23, 30, 37-38, 45).

08.06.2020 року на підставі поданих позивачами проектів землеустрою здійснено державну реєстрацію земельних ділянок, визначено її кадастрові номери: 5123380600:01:001:0655, 5123380600:01:001:0650, 5123380600:01:003:0283, 5123380600:01:001:0651, 5123380600:01:001:0666 (аркуші справи 52-66).

27.08.2020 року позивачі звернулися до Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області із заявами щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада.

Рішенням 22 сесії VІІ скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1500 Про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5123380600:01:001:0655 у власність гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,00 га, за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада (аркуш справи 71).

Рішенням 22 сесії VІІ скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1504 Про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_4 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5123380600:01:001:0651 у власність гр. ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,00 га, за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада (аркуш справи 67).

Рішенням 22 сесії VІІ скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1501 Про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5123380600:01:001:0650 у власність гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,00 га, за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада (аркуш справи 68).

Рішенням 22 сесії VІІ скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1502 Про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_3 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5123380600:01:003:0283 у власність гр. ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,00 га, за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада (аркуш справи 69).

Рішенням 22 сесії VІІ скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1503 Про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_5 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5123380600:01:001:0666 у власність гр. ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,00 га, за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада (аркуш справи 70).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 19, ч. 2, 3 ст. 22 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

До земель сільськогосподарського призначення належать: а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель інших категорій, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо). Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Згідно із п. б ч.1 ст.81, п. б ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України визначено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Відповідно до ч. 6, ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, зокрема, для ведення фермерського господарства, у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).

При цьому, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1, 6 ст. 186-1 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Також не може бути затверджений проект землеустрою, який не погоджено в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.

Відповідно до ч. 9, 10 ст. 118 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

З аналізу положень ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України слідує, що підставами для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише відсутність погодження такого проекту у порядку, встановленому статтею 186-1 ЗК України, та у визначених законом випадках обов`язкової державної експертизи. Інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження та проведення експертизи (у разі необхідності), наведена норма статті 118 ЗК України не містить.

Однак, позивачам оскаржуваними рішеннями відмовлено у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, посилаючись на кримінальне провадження №4201916340000081 від 10.10.2019 року, ухвалу Господарського суду в Одеській області від 24.07.20210 року у справі №916/2138/20.

Так, ухвалою Господарського суду в Одеській області від 24.07.2020 року у справі №916/2138/20 в якості забезпечення позову по справі № 916/2138/20 заборонено Любашівській селищній раді вчиняти дії: щодо передачі громадянину ОСОБА_7 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянці ОСОБА_8 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянину ОСОБА_9 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянину ОСОБА_10 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянину ОСОБА_11 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянці ОСОБА_12 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянину ОСОБА_13 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянці ОСОБА_14 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянину ОСОБА_15 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянці ОСОБА_16 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянину ОСОБА_17 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянину ОСОБА_18 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянці ОСОБА_19 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту); щодо передачі громадянці ОСОБА_20 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) (аркуші справи 77-80).

Рішенням Господарського суду в Одеській області від 22.12.2020 року у справі №916/2138/20 відмовлено у задоволенні позову та ухвалою суду від 31.12.2020 року заходи забезпечення позову, застосовані ухвалою Господарського суду Одеської області від 24.07.2020 року по справі № 916/2138/20 скасовано одночасно з набранням законної сили рішенням Господарського суду Одеської області від 22.12.2020 року по цій справі (тобто 19.04.2020 року).

При цьому, суд звертає увагу, що у справі Господарського суду в Одеській області у справі №916/2138/20 позивачі не є учасниками справи та в рамках справи №916/2138/20 відповідачу було заборонено вчиняти дії стосовно певних осіб, які не є учасниками даної справи, яка розглядається.

Крім того, кримінальне провадження №4201916340000081 внесене до Єдиного реєстру судових розслідувань від 10.10.2019 року Любашівським ВП Балтського ВП ГУНП в Одеській області також не стосується позивачів у даній справі.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваних рішень Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області

про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,00 га, за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада та їх скасування.

Щодо вимоги позивачів про зобов`язання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області затвердити проекти землеустрою про відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства, суд зазначає наступне.

За своєю правовою природою, відповідно до норм чинного законодавства, повноваження відповідача щодо затвердження проекту землеустрою земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.

Отже, дискреційне право органу виконавчої влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування обумовлене певною свободою (тобто вільним, або адміністративним, розсудом) в оцінюванні та діях, у виборі одного з варіантів рішень та правових наслідків.

Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному органу держави та особам уповноважених на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення.

Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Аналіз норм Кодексу адміністративного судочинства України свідчить про те, що завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень, оскільки ключовим його завданням є здійснення правосуддя.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги щодо зобов`язання Миколаївської селищної ради Миколаївського району Одеської області затвердити проект землеустрою про відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, з огляду на втручання в дискреційні повноваження відповідача, виходять за межі завдань адміністративного судочинства, а тому задоволенню не підлягають.

При цьому, відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, для повного захисту прав позивачів, суд вважає за необхідне зобов`язати Миколаївську селищну раду Миколаївського району Одеської області, у строк визначений чинним законодавством повторно розглянути заяви позивачів щодо затвердження проекту землеустрою, з урахуванням висновків суду у цьому рішенні.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в частині визнання протиправними та скасування рішень Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,00 га, за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада та зобов`язання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області, у строк визначений чинним законодавством повторно розглянути заяви позивачів щодо затвердження проекту землеустрою, з урахуванням висновків суду у цьому рішенні.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 134, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 (с. Янишівка, Любашівський район, Одеська область, РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_5 ) до Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області (вул. Володимира Князя, 84, смт. Любашівка, Подільський район, Одеська область, 66502, код ЄДРПОУ 04380040) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання відповідача на черговій сесії затвердити проекти землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення 22 сесії 7 скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1500 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада із кадастровим номером 5123380600:01:001:0655 гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства.

Зобов`язати Любашівську селищну раду Подільського району Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 27.08.2020 року про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га із кадастровим номером 5123380600:01:001:0655 згідно проекту землеустрою №2331/11/01 від 20.11.2019 року гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада, з урахуванням висновків суду у цьому рішенні.

Визнати протиправним та скасувати рішення 22 сесії 7 скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1501 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада із кадастровим номером 5123380600:01:001:0650 гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства.

Зобов`язати Любашівську селищну раду Подільського району Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_2 від 27.08.2020 року про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га із кадастровим номером 5123380600:01:001:0650 згідно проекту землеустрою №2329/11/01 від 20.11.2019 року гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада, з урахуванням висновків суду у цьому рішенні.

Визнати протиправним та скасувати рішення 22 сесії 7 скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1502 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада із кадастровим номером 5123380600:01:003:0283 гр. ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства.

Зобов`язати Любашівську селищну раду Подільського району Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_3 від 27.08.2020 року про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га із кадастровим номером 5123380600:01:003:0283 згідно проекту землеустрою №2318/11/01 від 20.11.2019 року гр. ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада, з урахуванням висновків суду у цьому рішенні.

Визнати протиправним та скасувати рішення 22 сесії 7 скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1504 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада із кадастровим номером 5123380600:01:001:0651 гр. ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства.

Зобов`язати Любашівську селищну раду Подільського району Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_4 від 27.08.2020 року про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га із кадастровим номером 5123380600:01:001:0651 згідно проекту землеустрою №2324/11/01 від 20.11.2019 року гр. ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада, з урахуванням висновків суду у цьому рішенні.

Визнати протиправним та скасувати рішення 22 сесії 7 скликання Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області від 18.09.2020 року №1503 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада із кадастровим номером 5123380600:01:001:0666 гр. ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства.

Зобов`язати Любашівську селищну раду Подільського району Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_5 від 27.08.2020 року про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки площею 2,00 га із кадастровим номером 5123380600:01:001:0666 згідно проекту землеустрою №2332/11/01 від 20.11.2019 року гр. ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Одеська область, Любашівський район, Бобрицька сільська рада, з урахуванням висновків суду у цьому рішенні.

В задоволенні іншої частини позовних вимог ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 - відмовити.

Стягнути з Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області (вул. Володимира Князя, 84, смт. Любашівка, Подільський район, Одеська область, 66502, код ЄДРПОУ 04380040) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (с. Янишівка, Любашівський район, Одеська область, РНОКПП НОМЕР_1 ) сплачений судовий збір у розмірі 908 грн.

Стягнути з Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області (вул. Володимира Князя, 84, смт. Любашівка, Подільський район, Одеська область, 66502, код ЄДРПОУ 04380040) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) сплачений судовий збір у розмірі 908 грн.

Стягнути з Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області (вул. Володимира Князя, 84, смт. Любашівка, Подільський район, Одеська область, 66502, код ЄДРПОУ 04380040) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_3 сплачений судовий збір у розмірі 908 грн.

Стягнути з Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області (вул. Володимира Князя, 84, смт. Любашівка, Подільський район, Одеська область, 66502, код ЄДРПОУ 04380040) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_4 ) сплачений судовий збір у розмірі 908 грн.

Стягнути з Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області (вул. Володимира Князя, 84, смт. Любашівка, Подільський район, Одеська область, 66502, код ЄДРПОУ 04380040) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_5 ) сплачений судовий збір у розмірі 908 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л.І. Свида

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2021
Оприлюднено08.06.2021
Номер документу97457556
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3148/21

Рішення від 07.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні