ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2021 року Чернігів Справа № 620/3630/21
Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Житняк Л.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Чернігівської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом до Чернігівської міської ради, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не розгляду та не прийняття певного рішення у місячний строк на пленарному засіданні сесії Чернігівської міської ради його заяви від 17.12.2020 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку у власність по АДРЕСА_1 , площею 0,0727 га (кадастровий номер 7410100000:01:012:0280), для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та передачі її у власність;
- зобов`язати відповідача розглянути його заяву від 17.12.2020 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку у власність по АДРЕСА_1 , площею 0,0727 га (кадастровий номер 7410100000:01:012:0280), для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та передачі її у власність на пленарному засіданні найближчої сесії та за наслідками її розгляду прийняти рішення у відповідності до вимог ст. 118 Земельного кодексу України.
Позовні вимоги позивач обгрунтовує тим, що він неодноразово звертався до відповідача із заявами, за результатами розгляду яких, жодних рішень відповідачем не прийнято.
Відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому висловив незгоду із заявленими позовними вимогами та вказав, що Чернігівською міською радою у спосіб та враховуючи вимоги норм чинного законодавства, п.1.15 рішення Чернігівської міської ради від 26.10.2017 № 24/VII-21 земельна ділянка по АДРЕСА_1 , площею 0,0727 га (кадастровий номер 7410100000:01:012:0280) передана у власність ОСОБА_2 . Зазначене рішення є діючим, в судовому порядку не оскаржувалося, підстави для його скасування відсутні.
Суд ухвалою від 09.04.2021 позовну заяву прийняв до розгляду та відкрив провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про таке.
Позивач, ОСОБА_1 , є власником житлового будинку, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 на підставі договору купівлі-продажу житлового будинку від 10.10.2018, придбаним у ОСОБА_2 , посвідченого приватним нотаріусом Чернігівського міського нотаріального округу Реусом Р.В., реєстр. №6954 (а.с.9-10). Згідно договору купівлі-продажу будинок з господарськими будівлями і спорудами розташований на земельній ділянці площею 0,0727 га, кадастровий номер 7410100000:01:012:0280. Наявність реєстрації вказаної земельної ділянки в Державному земельному кадастрі підтверджується витягом з ДЗК від 03.12.20 та витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області від 14.12.2020.
У лютому 2019 року позивач звернувся до Чернігівської міської ради із заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку у власність по АДРЕСА_1 площею 0,0727 га (кадастровий номер 7410100000:01:012:0280) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та передачі її у власність.
Проте, листом від 27.03.2019 №01-20/131 Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради повідомило позивача, що питання затвердження технічної документації було включено до проекту рішення міської ради №40/VII- ІII, але на засіданні сесії міської ради 21.03.2019 не набрало необхідної кількості голосів та було знято з розгляду.
У вересні 2019 позивач вдруге звернувся до Чернігівської міської ради з клопотанням про затвердження технічної документації на вказану земельну ділянку для передачі її у власність позивачеві. 04.11.2019 Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради направило позивачу лист №01-20/698 з повідомленням аналогічного змісту: питання затвердження технічної документації із землеустрою було включене до проекту рішення міської ради №46/VII, але на засіданні сесії міської ради 31.10.2019 не набрало необхідної кількості голосів і було знято з розгляду.
17.12.2020 ОСОБА_1 втретє подав заяву Чернігівській міській раді про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку по АДРЕСА_1 площею 0,0727 га (кадастровий номер 7410100000:01:012:0280) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та передачі її у власність, надавши відповідну земельну документацію. Листом від 01.02.2021 Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради повідомив позивача, що це питання було включене до проекту рішення міської ради №4-VIII, але на пленарному засіданні Ради 28.01.2021, за результатами голосування, було знято з розгляду.
Позивач з такою бездіяльністю не погоджується, а тому звернувся до суду зданим позовом.
Надаючи нормативно-правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Відповідно до ч.1 ст.13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, що знаходяться на території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу.
Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Аналогічний припис міститься в ст.1 Земельного кодексу України (ЗК України), яка вказує, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Згідно із ст.83, 84 ЗК України землі, які, належать на праві власності територіальним громад сіл, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім державної та приватної власності.
Зі змісту ст.12 Земельного кодексу України вбачається, що розпорядження землями територіальної громади міста, у тому числі надання їх у користування, належить до повноважень міської ради та здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу.
Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради (ч.5 ст.16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).
Згідно з пп.1 п. б ч.1 ст.33 зазначеного Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель.
Відповідно до ч.3 ст.16 цього Закону, матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земляні і природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні питання з приводу земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Згідно з ч.1 ст.121 Земельного кодексу громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в визначених статтею розмірах (норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам).
Відповідно до ст.116 та 123 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності або права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Статтею 118 Земельного кодексу України визначений порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.
Як вбачається з матеріалів справи, до Чернігівської міської ради із заявою від 30.09.2017 звернувся громадянин ОСОБА_2 щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачі у власність земельної ділянки площею 0,0727 га за адресою по АДРЕСА_1 . До заяви громадянином додано копію витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №31-25-0.36-1055/169-17 від 01.09.2017 та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-7405464332017 від 29.09.2017, технічну документацію.
Згідно договору купівлі-продажу будинку (копія договору наявна в технічній документації на земельну ділянку) від 14.12.2016 №527 (посвідчено приватним нотаріусом Пантелієнко О.С.) ОСОБА_2 набув від ОСОБА_3 у спільну сумісну власність житловий будинок з надвірними будівлями по АДРЕСА_1 .
Даний договір містить інформацію, що житловий будинок з надвірними будівлями розташований на земельній ділянці площею 0,0727 га наданій для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер 7410100000:01:012:0280.
Отже, договір купівлі продажу від 14.12.2016 №527 містить інформацію про сформовану земельну ділянку із зазначенням кадастрового номера, проте Чернігівською міською радою рішення щодо передачі земельної ділянки у власність, зокрема ОСОБА_3 , не приймалося (інформаційна довідка від управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради додається).
Враховуючи формування земельної ділянки та надані ОСОБА_2 документи до заяви від 30.09.2017, п.1.15 рішенням Чернігівської міської ради від 26.10.2017 №24/VII-21 Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою, передачу земельних ділянок у власність та оренду громадянам для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), городництва та індивідуального садівництва ОСОБА_2 затверджено технічну документацію та передано у власність безоплатно земельну ділянку по АДРЕСА_1 , площею 0,0727 га (кадастровий номер 7410100000:01:012:0280) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та встановлено розмір земельного податку на рівні 0,5 відсотку нормативної грошової оцінки (витяг п.1.15 додається).
До Чернігівської міської ради із заявами від 19.12.2018 б/н, від 11.02.2019 б/н, від 07.09.2019 б/н та від 17.12.2020 б/н звернувся ОСОБА_1 щодо питання затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у власність по АДРЕСА_1 , площею 0,0727 га (кадастровий номер 7410100000:01:012:0280).
Питання неодноразово було включено до проектів рішень міської ради, проте оскільки на засіданнях сесії питання не набрало необхідної кількості голосів, воно було знято з розгляду, про що письмово повідомлено заявника та управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради (копії листів додаються).
Враховуючи, що на час звернення гр. ОСОБА_1 до Чернігівської міської ради земельна ділянка по АДРЕСА_1 , площею 0,0727 га (кадастровий номер 7410100000:01:012:0280) на підставі п.1.15 рішення Чернігівської міської ради від 26.10.2017 №24/VII-21 Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою, передачу земельних ділянок у власність та оренду громадянам для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), городництва та індивідуального садівництва передана ОСОБА_2 (відчужувану нерухомого майна), з урахуванням вимог земельного законодавства, підстави для повторної передачі однієї і тієї самої земельної ділянки були відсутні.
Проте, ч.1 ст.118 Земельного кодексу України встановлено, що громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.118 Земельного кодексу України рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
Стаття 118 Земельного кодексу України зобов`язує відповідача при одержанні заяви діяти лише одним способом - розглянути таку заяву та прийняти певне рішення - передати у власність або відмовити у передачі у власність земельної ділянки.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується відповідачем, заяви позивача щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо передачі у йому у власність земельної ділянки по суті Чернігівською міською радою розглянуті не були, що є порушенням порядку вирішення таких питань, встановлених статтею 118 Земельного кодексу України.
Таким чином, не розгляд по суті Чернігівською міською радою на пленарному засіданні заяви позивача від 17.12.2020 та не прийняття відповідачем певного рішення за наслідками розгляду такої заяви позивача є протиправною бездіяльністю.
Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 72-77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 до Чернігівської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Чернігівської міської ради щодо не розгляду та не прийняття рішення на пленарному засіданні сесії Чернігівської міської ради заяви ОСОБА_1 від 17.12.2020 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку у власність по АДРЕСА_1 , площею 0,0727 га (кадастровий номер 7410100000:01:012:0280), для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та передачі її у власність;
Зобов`язати Чернігівську міську раду розглянути заяву ОСОБА_1 від 17.12.2020 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку у власність по АДРЕСА_1 , площею 0,0727 га (кадастровий номер 7410100000:01:012:0280), для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та передачі її у власність на пленарному засіданні найближчої сесії та за наслідками її розгляду прийняти відповідне рішення.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Чернігівської міської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 908,00 (дев`ятсот вісім) грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та з урахуванням п. 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач: Чернігівська міська рада (вул. Магістратська, 7, м.Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 34339125).
Повне судове рішення складено 07 червня 2021 року.
Суддя Л.О. Житняк
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2021 |
Оприлюднено | 08.06.2021 |
Номер документу | 97459012 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Житняк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні