Справа № 430/802/21
Провадження № 3/430/318/21
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2021 року смт. Станиця Луганська
Станично-Луганський районний суд Луганської області у складі:
головуючого судді Попової О.М.,
за участю секретаря судового засідання Романова М.О.
за участю прокурора Потакова А.А.
особи, яка притягується до адміністративної
відповідальності ОСОБА_1
розглянувши об`єднані протоколи про адміністративне правопорушення, які надійшли з управління стратегічних розслідувань в Луганській області ДСР Національної поліції України відносно:
ОСОБА_1 , народився с. Городище, Біловодського району, Луганської області, проживає АДРЕСА_1 , працює сільським головою Розквітненьської сільської ради Станично-Луганського району Луганської області, реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1
про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 172-7, ч.2 ст. 172-7 КУпАП,-
ВСТАНОВИВ:
На адресу суду 30.04.2021 надійшли матеріали справ про адміністративні правопорушення відносного однієї і той же особи ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 ст.172-7 КУпАП, а саме: не повідомив у встановленому законом випадку та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів, та не вжив заходів, щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, при наявності суперечності між приватним інтересам та службовими повноваженнями, чим вчинив адміністративні правопорушення, передбачені ч.1, ч.2 ст.172-7 КУпАП.
Постановою Станично-Луганського районного суду від 03 червня 2021 року справу про адміністративне правопорушення - 430/802/21 (номер провадження 3/430/318/21) за ч.1. ст. 172-7 КУпАП та справи про адміністративні правопорушення №430/803/21, №430/804/21, стосовно ОСОБА_1 за ч.1.ст. 172-7 КУпАП, та справи №430/805/21, №430/806/21, №430/807/21 відносно ОСОБА_1 за ч.2.ст. 172-7 КУпАП об`єднані в одне провадження, присвоєно єдиний унікальний номер 430/802/21.
В судовому засіданні ОСОБА_1 обставини, викладені в протоколах повністю визнав. Дав пояснення аналогічні письмовим наявним в матеріалах справи.
Прокурор, обставини викладені у протоколах про вчинення адміністративних правопорушень, підтримав, зазначивши про наявність в діях ОСОБА_1 ознак діянь ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП та просив застосувати адміністративне стягнення у вигляді штрафу , за частиною першою ст. 172-7КУпАП у виді штрафу розміром 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700 гривень, за частиною другою статті 172-7 КУпАП у виді штрафу розміром 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3400 гривень, а на підставі статті 36 КУпАП остаточно призначити стягнення в межах санкції, встановленої не більш серйозне правопорушення з числа вчинених, у виді штрафу 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3400 гривень.
Судом встановлено, що згідно протоколів про адміністративні правопорушення від 28.04.2021 року, № 111,112,113,114,115,116 ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді сільського голови Розквітненьської сільської ради Станично-Луганського району Луганської області відповідно до підпункту б пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , являючись суб`єктом на якого поширюється вимоги Закону № 1700-VII, маючи приватний інтерес у вигляді бажання забезпечити себе та близьких осіб земельними ділянками, діючи в межах повноважень, в порушення вимог підпункту 3 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , вчинив дії та прийняв рішення не повідомити не пізніше наступного робочого дня про наявність у нього реального конфлікту інтересів , чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, а саме:
- 21.07.2020 року, взяв участь у голосуванні по питанню № 23 порядку денного 26 сесії Розквітненської сільської ради Про дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в приватну власність гр. ОСОБА_1 , відповідно до якого , рішенням від 21.07.2020 № 26/23Розквітненської сільської ради, надано дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо ведення земельної ділянки для передачі в приватну власність гр.. ОСОБА_1 , тобто особисто собі та питанні № 24 порядку денного 26 сессії Розквітненської сільської ради Про дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в приватну власність гр.. ОСОБА_2 , відповідно до якого , рішення від 21.07.2020 року № 26/24 Розквітненської сільської ради, надано дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в приватну власність гр. ОСОБА_2 тобто своїй близькій особі (дружині) та підписав 21.07.2020 вказані рішення;
- 20.10.2020 взяв участь у голосуванні по питанню №3 порядку денного 28 сесії Розквітненської сільської ради Про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 у власність для ведення особистого селянського господарства, із земель населеного пункту селища Розквіт на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Розквітненській сільській раді Станично-Луганського району Луганської області (далі - Про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення ділянки гр. ОСОБА_2 у власність для ведення особистого селянського господарства ), відповідно доя якого, рішенням від 20.10.2020 року № 28/3 Розквітненської сільської ради, затверджено проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_2 , тобто своїй близькій особі (дружині) та питання № 4 порядку денного 28 сесії Розквітненської сільської ради Про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 у власність для ведення особистого селянського господарства , відповідно до якого, рішенням від 20.10.2020 № 28/4 Розквітненської сільської ради, затверджено проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр.. ОСОБА_1 тобто особисто собі та підписав 20.10.2020 року зазначені рішення ;
- 24.12.2020 року, взяв участь у голосуванні по питанню № 5 порядку денного 29 сесії Розквітненської сільської ради Про дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в приватну власність гр. ОСОБА_3 , відповідно до якого, рішенням від 24.12.2020 року № 29/5 Розквітненської сільської ради, надано дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в приватну власність гр.. ОСОБА_3 , тобто своїй близькій особі (батьку); питання № 6 порядку денного 29 сесії Розквітненської сільської ради Про дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в приватну власність гр.. ОСОБА_4 , відповідно до якого, рішенням від 24.12.2020 № 29/6 Розквітненської сільської ради, надано дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у приватну власність гр.. ОСОБА_4 , тобто своїй близький особі (матері); питання № 7 порядку денного 29 сесії Розквітненської сільської ради Про дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в приватну власність гр. ОСОБА_5 , відповідно до якого, рішенням від 24.12.2020 року № 29/7 Розквітненської сільської ради, надано дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в приватну власність гр. ОСОБА_5 , тобто своїй близький особі (доньки) та піідписав 24.12.2020 вказані рішення.
Згідно із статею 68 Конституції України коже зобов`язаний неухильно додержуватись Конституції України та законів України.
Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування (ч. 1 ст.45 Закону України № 280/97-ВР).
Сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.
Рішенням № 1/1 від 02.11.2015 року Розквітненської сільської ради обрано Розквітненським сільським головою ОСОБА_1 .
Рішенням 1/15 від 02.11.2015 року Розквітненської сільської ради визнано повноваження Розквітненського сільського голови ОСОБА_1 та присвоєно йому 8 ранг посадової особи органів місцевого самоврядування в межах IV (четвертої) категорії посад.
Відповідно до підпункту б пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , являючись суб`єктом на якого поширюється вимоги Закону № 1700-VII.
Згідно із ст. 12-1 Закону № 2493-III посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України "Про запобігання корупції"
Відповідно до ч. 4 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в України (далі - Закон № 280/97-ВР) сільський голова : підписує рішення ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів; видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону № 280/97-ВР на сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до ч. 6 ст. 49 Закону № 280/97-ВР депутат має право ухвального голосу з усіх питань, які розглядаються на сесіях ради, а також на засіданнях постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.
Відповідно до ч. 2 ст. 59 Закону № 280/97-ВР рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Таким чином, ОСОБА_1 відповідно до підпункту б пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , є суб`єктом на якого поширюється дія Закону № 1700-VII та відповідно до примітки ст. 172 - 7 КУпАП є суб`єктом відповідальності за таке правопорушення.
Так , відповідно до ч. 1 ст. 172-7 Кодексу передбачено адміністративну відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Відповідно до ч. 1 ст. 59-1 Закону № 280/97-ВР сільський, селищний, міський голова, секретар, депутат сільської, селищної, міської ради, голова, заступник голови, депутат районної, обласної, районної у місті ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.
Частина друга цієї статті передбачає, що здійснення контролю за дотриманням вимог частини першої цієї статті, надання зазначеним у ній особам консультацій та роз`яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію, визначену відповідною радою.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської ради вирішується питання регулювання земельних відносин.
Крім того, в порушення пункту 2 частини 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції сільській голова ОСОБА_1 не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів - Розквітненську сільську раду Станично-Луганського району.
Крім того, в порушення пункту 3 частини 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції сільській голова ОСОБА_1 не вчинив дій та не прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів.
Враховуючи викладене, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачене ч. 1 та ч.2 ст. 172-7 КУпАП.
Абзацом 3 частини першої статті 1 Закону №1700-VII визначено, що близькі особи - особи, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом і мають взаємні права та обов`язки із суб`єктом, зазначеним у частині першій статті 3 цього Закону (крім осіб, взаємні права та обов`язки яких із суб`єктом не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі, а також - незалежно від зазначених умов - чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб`єкта.
Відповідно до витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб встановлено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 є чоловіком та дружиною.
Таким чином, відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про запобігання корупції подружжя ОСОБА_1 та ОСОБА_2 є близькими особами.
Відповідно до абзацу тринадцятого частини першої статті 1 Закону № 1700-VII, частини другої примітки до статті 172-7 КУпАП під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Згідно з абзацом дванадцятим частини першої статті 1 Закону №1700-VII приватним інтересом є будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними особами.
За таких обставин у Розквітненського сільського голови ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів, а саме суперечність між його приватним інтересом у вигляді бажання отримати у приватну власність земельну ділянку, а також сприяти своїй близькій особі (дружині) в отриманні у приватну власність земельну ділянку та його представницькими повноваженнями Розквітненського сільського голови, наявність якого впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень ; виник індивідуальний інтерес в бажанні отримати в приватну власність земельну ділянку, а також сприяти своїй близькій особі (дружині) в отримані у приватну власність земельну ділянку вступив у суперечність із наданими представницькими повноваженнями, як сільського голови, які мали виконуватись у публічних інтересах територіальної громади, отже задовольняти інші за змістом потреби, ніж ті, що має ОСОБА_1 ; приймаючи участь у голосуванні на сесії сільської ради, ОСОБА_1 перебував в умовах реального конфлікту інтересів, який зумовлений тим, що він був змушений шукати баланс між своїм приватним інтересом у вигляді прагнення, у межах правового регулювання, забезпечити себе, та свою близьку особу (дружину) право власності на земельну ділянку та необхідністю виконувати надані повноваження в інтересах громадян.
Згідно відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно05.11.2020 року за ОСОБА_1 зареєстровано право власності на земельну ділянку з кадастровии номером 4424885100:01:006:0080 площею 1.7783(га).
Відповідно до листа Розквітненської сільської ради № 52 від 07.04.2021 від ОСОБА_1 заяв щодо виникнення у нього реального чи потенційного конфлікту інтересів до Розквітненської сільської ради не надходило.
При цьому, для встановлення порушення процедури прийняття рішення, визначальним є сам факт участі депутата у голосуванні за наявності конфлікту інтересів (незалежно потенційного чи реального), а не вплив такого голосування на прийняте рішення з урахуванням наявності кваліфікованої більшості, необхідної для прийняття рішення колегіальним органом.
Прийняте в умовах реального конфлікту інтересів у одного з депутатів рішення органу місцевого самоврядування компрометує, спаплюжує таке рішення, та як наслідок, нівелює довіру суспільства до органів місцевого самоврядування в цілому.
Такий правовий висновок висловлено Великою Палатою Верховного Суду та викладено у постанові від 20.03.2019 року у справі № 442/730/17, а також Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі № 820/727/17 від 12.11.2020 року.
Одних з основоположніх принципів діяльності із запобіганням і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки , які можуть виявитися у підриві авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, то таке правопорушення не може бути визнане, як малозначне.
З врахуванням даних про особу правопорушника у сукупності із обставинами справи та ступеня тяжкості вчиненого ним правопорушення, для досягнення мети адміністративного стягнення, визначеної ст.23 КУпАП, вважаю, що до ОСОБА_1 слід застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу.
Відповідно до ст.40-1 КУпАП, у разі винесення суддею постанови про накладання адміністративного стягнення, особою, на яку накладено таке стягнення, сплачується судовий збір у відповідності до ст.4 Закону України Про судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 454 грн.
Керуючись ст. ст. 36, 40-1, 251, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП та накласти адміністративне стягнення за:
ч.1 ст.172-7 КУпАП у виді штрафу у розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (тисяча сімсот) гривень;
ч.2 ст.172-7 КУпАП у виді штрафу у розмірі двохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
Відповідно до ст. 36 КУпАП остаточно накласти адміністративне стягнення на ОСОБА_1 у виді адміністративного штрафу у розмірі двохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) гривень(на рахунок UA308999980313181206000012477, отримувач - ГУК у Луг.обл./СТГ с. Ст.-Луг./22030101, код отримувача (за ЕДРПОУ) - 37991110, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 454 (чотириста п`ятдесят чотири) грн. (на рахунок UA308999980313181206000012477, отримувач - ГУК у Луг.обл./СТГ с. Ст.-Луг./22030101, код отримувача (за ЕДРПОУ) - 37991110, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).)
Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено особою, щодо якої її винесено протягом 10 днів з дня винесення до Луганського апеляційного суду через Станично-Луганський районний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя: О.М. Попова
Суд | Станично-Луганський районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2021 |
Оприлюднено | 08.06.2021 |
Номер документу | 97473653 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Станично-Луганський районний суд Луганської області
Попова О. М.
Адмінправопорушення
Станично-Луганський районний суд Луганської області
Попова О. М.
Адмінправопорушення
Станично-Луганський районний суд Луганської області
Попова О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні