ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Справа № 420/4861/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2021 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Гур`євої К.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Одеська міська рада про скасування повідомлення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд скасувати повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року на капітальний ремонт нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що в ході комісійного обстеження земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 . Разом з тим, відповідно до інформації Департаменту комунальної власності ОМР документи, що посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою за вказаною адресою відсутні. При цьому, в повідомленні № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року наведено, що експертизу проектної документації проведено Регіональним представництвом ТОВ Експерт Проект Груп в Житомирській області (код ЄДРПОУ 414961731), однак відповідно до інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначена експертна організація не існує. Отже, в повідомленні зазначені недостовірні відомості, а тому є підстави вважати об`єкт за адресою: АДРЕСА_1 самочинним будівництвом. Крім того, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що державним реєстратором 28.12.2019 року внесено зміни на вказаний об`єкт, а саме нежитлове приміщення кафе (загальною площею 80,1 кв.м.) змінено на нежитлова будівля (загальною площею 120, 1 кв.м.). зміна площі об`єкта свідчить про здійснення відповідачем будівельних робіт з реконструкції зі зміною геометричних розмірів фундаментів у плані, що суперечить відомостям зазначеним в повідомленні, згідно якого передбачається здійснення капітального ремонту нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані. Враховуючи, що фактично відповідачем виконані роботи з реконструкції об`єкта зі зміною геометричних розмірів фундаментів у плані - вказані роботи не підпадають під перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, що також свідчить про наведення недостовірних даних.

Представником відповідача ОСОБА_1 до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача вказує, що зареєстроване у Реєстрі дозвільних документів повідомлення про початок виконання будівельних робіт - є дозвільним документом, що дає право на проведення будівельних робіт і діє до їх завершення. Разом з тим, будівельні роботи з капітального ремонту нежитлової будівлі, за адресою: АДРЕСА_1 , завершені, а тому повідомлення № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року вичерпало свою дію. При цьому, ч. 4 ст. 34 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що капітальний ремонт об`єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою. Крім того, відповідач здійснював капітальний ремонт вже існуючої споруди, без зміни площі та конфігурації забудови, що не спростовано позивачем. Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради не надано доказів, які б свідчили, що ОСОБА_1 під час проведення будівельних робіт з капітального ремонту було допущено відхилення від геометричних розмірів та функціонального призначення нежитлової будівлі загальною площею 120,1 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Також, надані позивачем докази свідчать про зловживання своїм становищем, у зв`язку із зупиненням дії Порядку № 553, а обставини та доводи наведені в позовній заяві суперечать презумпції правомірності набуття права власності.

Представником третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Одеської міської ради до суду надано пояснення, в яких представник третьої особи вказує, що згідно наявної інформації рішення щодо передачі у власність або користування земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 не приймались, містобудівні умови та обмеження для проектування будь-яких об`єктів будівництва не зареєстровані та станом на 31.12.2012 року право власності на об`єкт нерухомого майна не зареєстровано, а відтак об`єкт нерухомості є самочинним. Відповідач зареєструвавши повідомлення № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року намагається легалізувати самочинне будівництво, яке було проведено раніше, як наслідок була проведена незаконна реєстрація права власності.

Представником відповідача ОСОБА_1 до суду надано заперечення на пояснення, в яких представник відповідача зазначає, що внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості про зміну технічних характеристик об`єкту нерухомого майна, якщо вони відбулися в результаті будівельних робіт, проведення яких не потребує документів, що дають право на їх виконання, проводиться на підставі технічного паспорту та не потребує документу, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництва об`єкта. Внесені зміни до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо нежитлової будівлі, загальною площею 120.1 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та належить на праві власності ОСОБА_1 , було правомірним, протилежного не доведено. Надане повідомлення № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року передбачає проведення будівельних робіт з капітального ремонту нежитлової будівлі без змін геометричних розмірів, площа об`єкта будівництва не змінилась, оскільки станом на теперішній час становить 120,1 кв.м.. Відповідачем здійснено капітальний ремонт вже існуючої споруди, без змін площі та конфігурації забудови, що не спростовано жодними доказами. При цьому, даний об`єкт було введено в експлуатацію 13.10.2013 року попереднім власником, що вбачається з інформаційної довідки.

Ухвалою суду від 01 липня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

20 липня 2020 року винесено ухвалу про розгляд справи в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 10 вересня 2020 року, занесеною до протоколу судового засідання, продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.

Ухвалою суду від 01 жовтня 2020 року залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Одеську міську раду.

Ухвалою суду від 19 жовтня 2020 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою суду від 04 листопада 2020 року зупинено провадження по справі.

Ухвалою суду від 21 січня 2021 року призначено судове засідання в режимі відеоконференції поза межами суду за допомогою комплексу технічних засобів та програмного забезпечення « EasyCon» (https://vkz.court.gov.ua - « EasyCon» ).

Ухвалою суду від 27 травня 2021 року, занесеною до протоколу судового засідання, поновлено провадження по справі.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, просив суд відмовити в їх задоволенні.

Представник третьої особи до судового засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 є власником нежитлової будівлі загальною площею 120,1 кв. м., за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 23-29 т. 1).

19 лютого 2020 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради зареєстровано повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) № ОД 06120501045 на капітальний ремонт нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані, місце розташування - АДРЕСА_1 (а.с. 14-17 т. 1).

26 травня 2020 року посадовими особами Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради складено акт обстеження об`єкта містобудування щодо дотримання законодавства, затвердженої містобудівної діяльності при плануванні та забудові на території м. Одеси (а.с. 18-20 т. 1).

03 червня 2020 року головним спеціалістом інспекційного відділу № 1 Соловей Д.А. на імя начальника Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради надано доповідну записку щодо розгляду питання про подання позовної заяви про скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року на капітальний ремонт нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 11-13 т. 1).

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів визначає Закон України Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ст. 1 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності будівництво - нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об`єкта будівництва.

Згідно ст. 34 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля". Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва. Виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Відповідно до ст. 36 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт забороняється. Отримання замовником інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт, крім направлення повідомлення про початок виконання будівельних робіт до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до частини першої цієї статті, не вимагається. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт, порядок його подання, форма повідомлення про зміну даних у поданому повідомленні визначаються Кабінетом Міністрів України.

Право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, може бути припинено відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі: 1) подання замовником заяви про припинення права, набутого на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт; 2) отримання відомостей про ліквідацію юридичної особи, що є замовником; 3) на підставі судового рішення, що набрало законної сили.

Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та за виконання будівельних робіт без повідомлення.

Механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 (в редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин).

Згідно п. 2 Порядку № 466 будівельні роботи - роботи з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту.

Відповідно до п. 5 Порядку № 466 будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» . Згідно п. 11 Порядку № 466 замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні, за виконання будівельних робіт без подання повідомлення та за порушення вимог, визначених цим Порядком, відповідно до Закону України Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Як вбачається з акту обстеження об`єкта містобудування від 26.05.2020 року за результатами обстеження встановлено, що право власності на нежитлову будівлю за адресою: АДРЕСА_1 набуте на підставі декларації про готовність об`єкта до експлуатації № ОД142133041083 від 13.10.2013 року, далі на підставі договору купівлі-продажу від 17.10.2019 власником вказаної будівлі стала ОСОБА_1 . Відповідно до даних Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, у лютому 2020 року зареєстроване повідомлення про початок будівельних робіт № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року на капітальний ремонт нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , замовник будівництва - ОСОБА_1 . Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено, що на підставі технічного паспорту від 27.11.2019 року, виготовленого ФОП ОСОБА_2 та довідки серія та номер: 21/23/26 від 27.11.2019 року, видавник ФОП ОСОБА_2 , реєстратором ОСОБА_3 28.12.2019 року внесено зміни до Реєстру прав власності на нерухоме майно, а саме нежитлове приміщення кафе (загальною площею - 80,1 кв.м.) змінено на нежитлова будівля (загальною площею - 120,1 кв.м.) без жодного документу, що підтверджує прийняття зазначеного об`єкту до експлуатації. Згідно ч. 2 ст. 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження законодавством передбачено прийняття в експлуатацію нерухомого майна, державна реєстрація прав на таке майно проводиться після прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку. Таким чином, державна реєстрація змін щодо права власності на нежитлову будівлю (загальною площею - 120,1 кв.м.) за адресою: АДРЕСА_1 , здійснена з наявними ознаками порушення ч. 2 ст. 5 ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження та п. 41 порядку. Також встановлено, що в зазначеному повідомленні наведено, що експертиза проектної документації проведена регіональним представництвом ТОВ Експерт Проект Груп в Житомирській області, код ЄДРПОУ 41961731, однак відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначена експертна організація не існує. Під час виїзду на місце встановлено, що земельну ділянку огороджено металопрофілем загальними розмірами 26х9 метрів. Департаментом архітектури та містобудування ОМР видано дозвіл на розміщення погодження земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , за № 1631 від 13.05.2020 року. Відповідно до інформації Департаменту комунальної власності ОМР документи про права власності або права користування земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_1 , відсутні. Замовник будівництва або уповноважена особа відсутні. Доступ до обкута обмежена. З візуального огляду встановлено здійснення демонтажу конструкції існуючої нежитлової будівлі (а.с. 18-20 т. 1).

Судом встановлено, що 19 лютого 2020 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради зареєстровано повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) № ОД 06120501045 на капітальний ремонт нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані, місце розташування - АДРЕСА_1 , подане ОСОБА_1 (а.с. 14-17 т. 1).

В повідомленні про початок виконання будівельних робіт № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року на капітальний ремонт нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані зазначені наступні дані:

- замовник - ОСОБА_1 ;

- вид будівництва - капітальний ремонт;

- технічний нагляд здійснює - ОСОБА_4 , кваліфікаційний сертифікат серія АТ 000438;

- проектна документація розроблена - ТОВ АГРО-ІНЖИНІРИНГ (код ЄДРПОУ 39389191, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Волкова, 13-г);

- головний архітектор проекту - ОСОБА_5 , наказ ТОВ АГРО-ІНЖИНІРИНГ № б/н від 30.12.2019 року, серія НОМЕР_1 ;

- експертиза проекту будівництва проведена - Регіональне представництво ТОВ Експерт Проект Груп в Житомирській області, код ЄДРПОУ 41961731, експерт ОСОБА_6 , сертифікат АЕ 003964, позитивний експертний звіт № 2020/01-55 від 17.01.2020 року;

- містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані - згідно п. 27 переліку об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженого Наказом міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.11.2017 р. № 289;

- земельна ділянка використовується для будівництва на підставі - відповідно до п. 7 постанови КМУ від 13.04.2011 № 466 відомості щодо земельної ділянки не зазначаються у разі реконструкції, реставрації або капітального ремонту об`єктів будівництва без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, а також реконструкції або капітального ремонту автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередач, зв`язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення.

Таким чином, експертизу проекту будівництва проведено Регіональним представництвом ТОВ Експерт Проект Груп в Житомирській області, код ЄДРПОУ 41961731, експерт ОСОБА_6 , сертифікат АЕ 003964, позитивний експертний звіт № 2020/01-55 від 17.01.2020 року.

Разом з тим, суд не приймає до уваги посилання представника позивача на те, що відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначена експертна організація не існує, з огляду на наступне.

Згідно ст. 1 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Відповідно до ст. 9 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, дані про відокремлені підрозділи юридичної особи: ідентифікаційний код відокремленого підрозділу; найменування відокремленого підрозділу; місцезнаходження відокремленого підрозділу; інформація для здійснення зв`язку з відокремленим підрозділом: телефон та адреса електронної пошти.

Тобто, дані про відокремлені підрозділи юридичної особи вносяться у відомості про юридичну особу.

В повідомленні про початок виконання будівельних робіт № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року чітко зазначено, що експертизу проекту будівництва проведено Регіональним представництвом ТОВ Експерт Проект Груп в Житомирській області, код ЄДРПОУ 41961731.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 16.06.2017 року внесено запис № 10701020000069238 про реєстрацію ТОВ Експерт Проект Груп (код ЄДРПОУ 41403089).

При цьому, в графі дані про відокремлені підрозділи юридичної особи: найменування, ідентифікаційний код, місцезнаходження містяться відомості про Регіональне представництво ТОВ Експерт Проект Груп в Житомирській області, код ЄДРПОУ ВП: 41961731, місцезнаходження: Україна, 10004, Житомирська обл., Житомирський р-н, село Довжик, вул. Сінокісна, будинок 1-А.

Приписами ст. 10 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначено, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Таким чином, оскільки відомості про Регіональне представництво ТОВ Експерт Проект Груп в Житомирській області, код ЄДРПОУ ВП: 41961731, внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, посилання представника позивача на те, що така експертна організація не існує є неспроможними.

Згідно п. 4 ст. 34 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об`єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, реконструкція або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв`язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, а також комплексна реконструкція кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду і нове будівництво об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.

Відповідно до п. 7 Порядку № 466 реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об`єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, реконструкція або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв`язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, а також комплексна реконструкція кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду і нове будівництво об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.

Таким чином, діючим законодавством передбачено право здійснення капітального ремонту об`єктів будівництва за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, за умови залишення без змін елементів несучих і огороджувальних конструкцій та зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані.

При цьому, повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року зареєстроване Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради саме на капітальний ремонт нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані.

Тобто, для здійснення капітального ремонту нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані, документ, що посвідчує право на земельну ділянку не вимагається.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом в постанові від 29 квітня 2021 року по справі № 823/1741/17 та в постанові від 06 лютого 2020 року по справі № 822/5941/15.

Разом з тим, будь-яких належних та допустимих доказів на підтвердження того, що відповідачем, ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , здійснено будівництво з реконструкції зі зміною геометричних розмірів фундаментів у плані, позивачем суд не надано.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що 16.12.2019 року державним реєстратором Великодолинської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Мельник Т.І. прийнято рішення індексний номер 50254586 про зміну загальної площі нежитлового приміщення 80,1 кв.м. на нежилу будівлю 120,1 кв.м. (а.с. 23-29 т. 1).

Тобто, відомості про зміну площі будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , внесені до подання ОСОБА_1 повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 06120501045 на капітальний ремонт нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані.

Суд не приймає до уваги доводи представника позивача щодо того, що реєстрацію змін стосовно об`єкта за адресою: АДРЕСА_1 , здійснено з ознаками порушення ч. 2 ст. 5 ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження , оскільки предметом розгляду по даній справі є наявність чи відсутність підстав для скасування повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року, а не правомірність прийняття державним реєстратором рішення про внесення змін до площі об`єкта нерухомого майна.

При цьому, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно ч. 5 ст. 12 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою до моменту державної реєстрації припинення таких прав, обтяжень у порядку, передбаченому цим Законом.

В той же час, доказів скасування рішення від 16.12.2019 року індексний номер 50254586, станом на дату розгляду справи, суду не надано.

За таких підстав, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради не доведено наявність підстав для скасування повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року на капітальний ремонт нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 40199728, адреса місцезнаходження: 65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6) до ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 , адреса місця проживання: АДРЕСА_2 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Одеська міська рада (код ЄДРПОУ 26597691, адреса місцезнаходження: 65004, м. Одеса, пл. Думська, 1) про скасування повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) № ОД 06120501045 від 19.02.2020 року на капітальний ремонт нежитлової будівлі без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані, в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 07 червня 2021 року.

Суддя О.А. Левчук

.

Дата ухвалення рішення 07.06.2021
Зареєстровано 09.06.2021
Оприлюднено 09.06.2021

Судовий реєстр по справі 420/4861/20

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 18.01.2022 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Постанова від 16.11.2021 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 15.11.2021 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 20.08.2021 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 20.08.2021 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 16.08.2021 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 30.07.2021 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 07.06.2021 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 27.05.2021 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 21.01.2021 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 04.11.2020 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 01.10.2020 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 01.10.2020 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 20.07.2020 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 01.07.2020 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 09.06.2020 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 420/4861/20

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону