Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
04 червня 2021 року № 520/17060/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зоркіної Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративний позов Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства СОФІЇВКА до Головного управління ДПС у Харківській області , ДПС України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії-
установив:
Позивач звернувся до суду з зазначеним адміністративним позовом, у якому просить суд: визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП № 1831244/31929665 від 13.08.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 01.07.2020 р. в ЄРПН; визнати податкову накладну № 1 від 01.07.2020 року, складену Приватним-орендним сільськогосподарським підприємством СОФІЇВКА на отримувача - платника податку ТОВ Комерційно-виробнича фірма РОМА на загальну суму 5150004.00 грн., в т.ч. ПДВ 20% 858 334,00 гри., зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою первісного подання на реєстрацію 03 липня 2020 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 01.07.2020 року датою її фактичного подання на реєстрацію - 03 липня 2020 року; судові витрати покласти на відповідачів.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення є незаконним та необґрунтованим, та таким, що підлягає скасуванню, а податкова накладна підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних датою первісного подання на реєстрацію.
Представник відповідача ГУ ДПС в Харківській області надав відзив на адміністративний позов, у якому позовні вимоги не визнав, просив залишити без задоволення з тих підстав, що приймаючи спірне рішення та зупиняючи реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган виходив з того, що платником податків не надано копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ДПС України правом подання відзиву на адміністративний позво не скористалося.
Дослідивши долучені до матеріалів справи документи, перевіривши відповідність оскаржуваних рішень на відповідність приписам ст.2 КАС України, суд зазначає таке.
Позивач пройшовши визначену діючим законодавством процедуру державної реєстрації, набув статусу суб`єкта господарювання юридичної особи, видами діяльності якого є: код КВЕД 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); код КВЕД 01.13 вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; код КВЕД 01.19 вирощування інших однорічних і дворічних культур; код КВЕД 01.41 розведення великої рогатої худоби молочних порід; код КВЕД 01.42 розведення іншої великої рогатої худоби та буйволів; код КВЕД 01.46 розведення свиней; код КВЕД 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві; код КВЕД 01.62 Допоміжна діяльність у тваринництві; код КВЕД 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.
ПОСП СОФІЇВКА має статус платника єдиного податку четвертої групи на 2020 р.( а.с. 163) та зареєстроване як платник податку на додану вартість (а.с.164), здійснює свою діяльність щодо вирощування зернових культур, оптової торгівлі зерном, насінням і кормами для тварин тощо, за наявності необхідних складських приміщень і відповідної матеріально-технічної бази, трудових ресурсів тощо.
У межах здійснення господарської діяльності позивачем сформована подана для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна № 1 від 01.07.2020 на загальну суму коштів 5 150 004.00 грн ( у тому числі 858334.00 грн.) (а.с. 11), але її реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Додатково повідомлено показник D =16.8733%, Р =0. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначено в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 12).
Підприємством складено та подано до контролюючого органу пояснення № 06/08-1 від 06.08.2020 р. та надано копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних від 01.07.2020 за №1, реєстрацію яких зупинено, а саме: податкова накладна № 1 від 01.07.2020 р. та квитанція від 03.07.2020 р. про зупинення реєстрації податкової накладної; податкова накладна № 2 від 02.07.2020 р. та квитанція від 15.07.2020 р. про зупинення реєстрації податкової накладної; договір поставки пшениці № 29/06 від 30.06.2020 р. та специфікації до договору № 1 від 30.06.2020 р. та № 2 від 30.06.2020 р.; видаткова накладна № 7 від 22.07.2020 р.; платіжне доручення № 5113 від 01.07.2020 р. та платіжне доручення № 625 від 01.07.2020 р.; платіжне доручення № 5166 від 02.07.2020 р.; договір складського зберігання сільськогосподарської продукції № 21/20 від 06.07.2020 р., товарно-транспортні накладні, складські квитанції; довідка № 204/10/20-40-52-05-26 від 04.09.2019 р.; витяг № 1720154500006 від 04.01.2017 р.; звіт 4-сг за 2020 р.; договір оренди обладнання від 01.03.2002 р. та балансова довідка станом на 01.07.2020 р.; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; звіти 1ПВ за квітень-червень 2020 р.;договір поставки № 381 від 02.08.2019 р. та товаросупровідні документи; договір поставки № 335 від 17.07.2019 р. та товаросупровідні документи; договір поставки № УС140000352 від 09.07.2019 р. та товаросупровідні документи; договір поставки № 162/19 від 12.03.2019 р. та товаросупровідні документи; лімітно-забірні карти та акти про витрати насіння та садивного матеріалу;звіт 37-сг станом на 01.08.2020 р.
Так у поясненнях о зазначено, та підтверджено матеріалами справи, що між позивачем (постачальник) та ТОВ РОМА (покупець) укладений Договір поставки пшениці №29/06 від 30.06.2020 року. Згідно п. 1.1. вказаного Договору постачальник зобов`язався поставити покупцю, а покупець прийняти і оплатити пшеницю (товар), код товару 1001 99 00 00 згідно УКТЗЕД (а.с. 74-77).
Згідно Специфікації № 01 від 30.06.2020 року до Договору узгоджено поставку пшениці озимої 3 класу у кількості 1000 тон загальною вартістю 5150004.00 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 858334.00 грн., строк поставки продукції - до 15 липня 2020 року. Крім того відповідно до п. 8 Специфікації сторони домовились, що після визначення якості лабораторією Покупця, ціна на пшеницю 2 класу буде складати 5 200 грн. 00 коп. за одну тону з ПДВ, на пшеницю 4 класу - 4 850 грн. 00 коп. за одну тону з ПДВ. Кількість та клас товару мають бути визначені в видаткових накладних постачальника (а.с. 78-79).
Згідно Специфікації № 02 від 30.06.2020 року до Договору узгоджено поставку пшениці озимої 3 класу у кількості 500 тон загальною вартістю 2 550 000.00 грн., в т.ч. ПДВ20% 425 000.00 грн., строк поставки продукції-до 15 липня 2020 року. Крім того відповідно до п. 8 Специфікації сторони домовились, що після визначення якості лабораторією Покупця, ціна на пшеницю 2 класу буде складати 5 200 грн. 00 коп. за одну тону з ПДВ, на пшеницю 4 класу - 4 850 грн. 00 коп. за одну тону з ПДВ. Кількість та клас товару мають бути визначені в видаткових накладних Постачальника (а.с. 80-81).
Згідно п. 4.1. Договору покупець сплачує на умовах передоплати 80% вартості товару на поточний рахунок Постачальника згідно рахунку.
ТОВ ВКФ РОМА здійснило передоплату в розмірі 80% вартості товару: 01.07.2020 р. на рахунок ПОСП СОФІЇВКА надійшла сума 5150 004.00 грн., в т.ч. ПДВ20% 858 334.00 грн. та 02.07.2020 р. 2 040 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% 340000.00 грн.
На підтвердження проведених розрахунків за специфікацією № 1 від 30.06.2020 р. відповідачем надано до справи копії платіжного доручення № 5113 від 01.07.2020 р. на суму 4 120 003.20 грн. (а.с. 82), платіжне доручення на суму 1 030 000.80 грн. та виписка по рахунку з 01.07.2020 по 01.07.2020 (а.с. 82-84).
Поставка товару відбулася на підставі видаткової накладної № 7 від 22.07.2020 у кількості 1500 т загальною сумою 7 700 004.00 грн, в тому числі ПДВ 1 283 334.00 грн. (а.с. 86) та підтверджується складською квитанцією на зерно № 9089 від 22.07.2020 р. (а.с.162) , товар поставлено на підставі ТТН від 07.07.2020 р. № 1, № 2, від 08.07.2020 р. № 3, № 4, № 5, № 6, від 09.07.2020 р. № 7, № 8, № 9, від 10.07.2020 р. № 10, № 11, № 12, від 12.07.2020 р. № 13, від 13.07.2020 № 14, від 16.07.2020 р. № 15, № 16, № 17, від 17.07.2020 р. № 18, № 19, № 20, № 21, № 22, від 18.07.2020 р. № 23, № 24, № 25, № 26, № 27, від 19.07.2020 р. № 28, № 29, № 30, № 31, № 32, від 20.07.2020 р. № 33, № 34, № 35, № 36, № 37, від 21.07.2020 р. № 38, № 39, № 40, № 41, від 22.07.2020 р. № 42, № № 43, № 44, № 45, № 47, від 23.07.2020 р. № 46, № 48, № 49, № 50, від 24.07.2020 р. № 51, № 52, № 53, № 54, від 25.07.2020 р. № 55, № 56, № 57, № 58, № 60, від 27.07.2020 р. № 59, №64, № 65, № 66, від 26.07.2020 р. № 61, № 62, № 63, від 28.07.2020 р. № 67, № 68, № 69, № 70, № 71, від 29.07.2020 р. № 72, № 73, від 30.07.2020 р. № 75, від 31.07.2020 р. № 76, № 77 та № 79, 80 (а.с. 87-125).
За правилом першої події (передоплата за товар) позивачем виписано спірну податкову накладну № 1.
Суд зауважує, що 20.07.2020 р. ПОСП СОФІЇВКА направило Таблицю даних платника податку на додану вартість та рішенням від 07.08.2020 р. № 1814930/31929665 її було враховано (а.с. 21-23).
За результатом розгляду наданих документів Головне управління ДПС у Харківській області в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування рішенням № 1831244/31929665 від 13.08.2020 відмовило у реєстрації податкової накладної № 1 від 01.07.2020 року. Підставою для його прийняття владний суб`єкт обрав ненадання платником податків розрахункових документів та /або банківських виписок з особових рахунків (а.с. 19-20).
Не погодившись з вказаним рішенням позивачем подано скаргу до ДПС України (а.с. 24), до якої додано пояснення, що ПОСП СОФІЇВКА подало до контролюючого органу Таблицю даних платника податку на додану вартість (яку згідно рішення № 1814930/31929665 від 07.08.2020 р. було прийнято) та на підтвердження бази оподаткування (першої події) для складання податкової накладної № 1 від 01.07.2020 р. було надано платіжні доручення № 5113 та № 625 від 01.07.2020 р. та відповідні банківські виписки з особового рахунку за 01.07.2020 р. Крім того у поясненнях позивач зауважив, що реєстрація Податкової накладної № 2 від 02.07.2020 року, яка складена ПОСТІ СОФІІВКА на отримувача-платника податку ТОВ ВКФ РОМА на загальну суму з ПДВ20% 2 040 000.00 грн. за тим самим Договором (інша частина передоплати, яка надійшла на рахунок ПОСП СОФІІВКА від ТОВ ВКФ РОМА за тим самим Договором 02.07.2020 року, так само зупинена. Проте, після подання ПОСП СОФІІВКА письмових пояснень та документів регіональною комісією прийнято Рішення № 1831403/31929665 від 13.08.2020 року про реєстрацію вказаної податкової накладної (а.с. 25-30).
До вищезазначених пояснень позивачем надано контролюючому органу наступні документи: податкова накладна № 1 від 01.07.2020 р., квитанція від 03.07.2020 р. про зупинення реєстрації податкової накладної; договір поставки пшениці № 29/06 від 30.06.2020 р., специфікації до договору № 1 від 30.06.2020 р. та № 2 від 30.06.2020 р.; платіжне доручення № 5113 від 01.07.2020 р. та платіжне доручення № 625 від 01.07.2020 р.; Банківська виписка по рахунку в ПАТ БАНК ВОСТОК від 01.07.2020 р.; Банківська виписка по рахунку в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ від 01.07.2020 р.; видаткова накладна № 7 від 22.07.2020 р.; складська квитанція на зерно № 9089 від 22.07.2020 р.; таблиця даних платника податку та Рішення № 1814930/31929665 від 07.08.2020 року про врахування таблиці; довідка № 23685/10/20-40-52-04-27 від 01.07.2020 р.; витяг № 1720154500006 від 04.01.2017 р.; звіт 4-сг за 2020 р.; договір оренди обладнання від 01.03.2002 р. та балансова довідка станом на 01.07.2020 р.; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; звіти 1ПВ за квітень-червень 2020 р., договір поставки № 381 від 02.08.2019 р. та товаросупровідні документи; договір поставки № 335 від 17.07.2019 р. та товаросупровідні документи; накладна № 990 від 27.08.2019 р. товаросупровідні документи; накладна № 140000422 від 22.08.2019 р., товаросупровідні документи; лімітно-забірні карти та акти про витрати насіння та садивного матеріалу; звіт 37-сг станом на 01.08.2020 р.
За результатами розгляду скарги в порядку адміністративного оскарження на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.08.2020 № 1831244/31929665 було прийнято рішення від 27.08.2020 р. № 45699/31929665/2 зв яким скарга позивача залишена без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою відмови у задоволенні скарги визначено ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) , у тому числі рахунки-фактури/інвойси (а.с.73).
Правила справляння податку на додану вартість регламентовані приписами р.V ПК України
Так, відповідно до п.п. а п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з, зокрема, постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Згідно з п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.1 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Функціонування Єдиного реєстру податкових накладних (далі за текстом Реєстр) відбувається в автоматизованому режимі за правилами Порядку ведення єдиного реєстру податкових накладних (затверджено постановою КМУ від 29.10.2010 № 1246 із змінами та доповненнями; далі за текстом - Порядок №1246), а також Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість (затверджено постановою КМУ від 16.10.2014р. із змінами та доповненнями; далі за текстом - Порядок №569).
Зокрема, п.12 Порядку №1246 передбачено, що саме в автоматизованому режимі здійснюється перевірка одержаної від платника податків податкової накладної на предмет наявності підстав для зупинення реєстрації.
Відповідно до п.п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
З 01.02.2020р. діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165 (далі за текстом - Порядок зупинення №1165), відповідно до п.п.3-5 якого податкова накладна, котра не відповідає критеріям (ознакам) безумовної реєстрації, підлягає перевірці на предмет ризиковості господарських операцій в аспекті наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання податкового обов`язку.
За правилом п.6,11 Порядку зупинення №1165 підставою для зупинення реєстрації податкової накладної в Реєстрі є відповідність операції критерію ризиковості. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Постановою КМУ від 19.12.2019 № 1165 разом з Порядком зупинення №1165 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом Порядок прийняття рішень №1165).
Згідно з п.4 Порядку прийняття рішень №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п.6 Порядку прийняття рішень №1165 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Як передбачено, п.7 Порядку прийняття рішень №1165 письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За приписами п.11 Порядку прийняття рішень №1165 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до вимог ПК України та постанови КМУ № 1165 від 11.12.2019 позивачем подано пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення господарської операції, що була підставою для складання та реєстрації податкової накладної №1 від 01.07.2020.
Надані позивачем до його пояснень документи, в тому числі ті які надані контролюючому органу в порядку адміністративного оскарження, не дають підстав для сумніву щодо дійсного укладання договору, здійснення господарської операції між позивачем та його контрагентом.
Отже, факт передоплати товару, як перша подія відповідно до положень п. 185.1 ст.185 ПК України, зумовив обов`язок позивача в силу вимог п.187.1 ст.187, п.201.1, 201.7, 201.10 ст.201 ПК України сформувати та направити для реєстрації податкову накладну.
Також, згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Суд вважає, що оскаржуване рішення контролюючого органу не відповідає вимогам умотивованості, адже містять лише загальне твердження про ненадання платником первинних документів - рахункових документів та/або банківських виписокз особових рахунків, хоча у дійсності копії таких документів надані платником до контролюючого органу і реальність відомостей цих документів, а також правильність їх складання не поставлена контролюючим органом під сумнів та не спростована.
Суд зауважує, що з огляду на приписи ст.185,187 ПК України об`єктивними ознаками неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання податкового обов`язку є обґрунтовані сумніви (розумні припущення тощо) контролюючого органу в наявності у спірних правовідносинах об`єкта оподаткування податком на додану вартість, тобто реальний ризик виписування особою податкової накладної за відсутності визначеної кодексом першої події. Проте, у спірних правовідносинах факт обґрунтованості такого сумніву не підтверджено у ході розгляду справи.
За відсутності в рішенні контролюючого органу доказів відсутності об`єкта справляння ПДВ, а також доказів відсутності першої події виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, як доказів наміру платника на безпідставне одержання податкової вигоди у будь-якій формі та ураховуючи неподання таких доказів до матеріалів справи, рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню.
З урахуванням викладеного, суд вважає позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.08.2020 № 1831244/31929665 такими, що підлягають задоволенню.
Продовжуючи розгляд справи, суд звертає увагу на приписи п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ № 1246 від 29.10.2010, яким передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, нормами ПК України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації спірної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, обставин, які б унеможливлювали таку реєстрацію судом не встановлено.
Відповідно частини 3 статті 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку щодо необхідності задоволення позовних вимог шляхом зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну подану на реєстрацію позивачем датою її подачі.
В частині позовних вимог про визнання податкової накладної № 1 від 01.07.2020 року, зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою первісного подання на реєстрацію задоволенню не підлягають, оскільки вказана вимога поглинається вимогою про зобов`язання зареєструвати вказану накладну.
Частиною 1, 2 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що підлягають частковому задоволенню.
Розподіл судових витрат по справі слід здійснити відповідно до ст.139 КАС України та Закону України Про судовий збір .
Керуючись ст.243-246, 250,255,257-262, 295,297 КАС України, суд
вирішив
Адміністративний позов Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства СОФІЇВКА (с. Софіївка, Кегичівський район, вул. Учительська, 4, ЄДРПОУ 31929665) до Головного управління ДПС у Харківській області (м.Харків, вул. Пушкінська,46, ЄДРПОУ 43143704), ДПС України (м. Київ, Львівська площа,8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1831244/31929665 від 13.08.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 01.07.2020 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 01.07.2020 року датою її фактичного подання на реєстрацію 03 липня 2020 року.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства СОФІЇВКА сплачену суму судового збору в розмірі 700 (сімсот) грн. 66 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області.
Стягнути на користь Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства СОФІЇВКА сплачену суму судового збору в розмірі 700 (сімсот ) грн. 66 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2021 |
Оприлюднено | 10.06.2021 |
Номер документу | 97487625 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні