Постанова
від 26.08.2009 по справі 2а-8856/09/7/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

26.08.09 Справа №2а-8856/09/7/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі колегії суддів : головуючого судді Маргаріт ова М.В. , суддів Кушнової А.О., М оскаленко С.А.,

при секретарі Силантьєвої О.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Гє о-Сервіс"

до Державного комітету Ук раїни із земельних ресурсів

про визнання протиправним и дій, визнання протиправним та скасування рішення

за участю:

від позивача - представник з а довіреністю Полєтаєва Г.І .,

від відповідача - представн ик за довіреністю Смишляєв М.М.

Суть спору: позивач звернув ся до Окружного адміністрати вного суду АР Крим з адмініст ративним позовом до Державно го комітету України із земел ьних ресурсів про визнання п ротиправними дій Державного комітету України із земельн их ресурсів з підготовки та п роведення перевірки ТОВ "Гєо -Сервіс" 02.06.2009 р., визнання протип равним та скасування рішення про анулювання ліцензії N 107915 с ерії АБ від 13.07.2005 р. ТОВ "Гєо-Серві с", викладене в п. 8 Наказу Держа вного комітету України із зе мельних ресурсів N 306 від 15.06.2009, п. 5 Додатку 7 до Наказу N 306 від 15.06.2009.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем поруш ено порядок проведення позап ланової перевірки позивача 0 2.06.2009 р., оскільки позивач отрима в лист Республіканського ком ітету по земельних ресурсах АРК № 3500/10-15 від 25.05.09, в якому містил ось повідомлення про проведе ння перевірки 01.06.09р., тобто лише за день до проведення переві рки. Крім того позивач зазнач ає про відсутність фактичних підстав для проведення пере вірки та ненадання посвідчен ь (направлень) на проведення п еревірки. Отже перевірку поз ивача не було проведено у зв' язку з недопущенням членів к омісії до перевірки, про що по садовими особами контролююч ого органу був складений акт перевірки № 4 від 02.06.2009 р., що і ста ло підставою для прийняття с пірного рішення про анулюван ня ліцензії позивача.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 29. 07.09 року вирішено питання про з абезпечення адміністративн ого позову шляхом зупинення дії рішення Державного коміт ету України по земельних рес урсах про анулювання ліцензі ї N 107915 серії АБ від 13.07.2005 р. Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Гєо-Сервіс", викладене в п. 8 Наказу Державного комітет у України із земельних ресур сів N 306 від 15.06.2009, п. 5 Додатку 7 до На казу N 306 від 15.06.2009.

Відповідач проти позову за перечував за мотивами, викла деними у запереченнях проти адміністративного позову (а. с. 51-52), зазначає, що відповідно д о посвідчення №72 від 25.05.2009 р. комі сією Держкомзему України 02.06.200 9 р. проводилася позапланова п еревірка додержання ТОВ "Гєо -Сервіс" ліцензійних умов про вадження господарської діял ьності щодо проведення земле впорядних та землеоціночних робіт. Доказом завчасного по відомлення позивача про пров едення перевірки відповідач вважає те, що директор ТОВ "Гє о-Сервіс" 02.06.2009 р. надав письмові пояснення голові комісії, в я ких йдеться про посвідчення перевіряючих від 25.05.09 №72. Переві рку проведено на підставі на казу Держкомзему України від 21.05.09 №256 та листа Республікансь кого комітету по земельних р есурсах АРК від 13.05.09 №424/10-29. Зазнач ає, що позивач не допустив пос адових осіб комісії відповід ача до проведення перевірки, у зв' язку з чим наявність ак ту про відмову ліцензіата в п роведенні перевірки є підста вою для анулювання ліцензії.

Представник позивача в суд овому засіданні повністю під тримав позовні вимоги, проси в їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, просив суд відмовити в задоволенні поз ову.

Дослідивши матеріали спра ви, оцінивши докази по справі у їх сукупності, заслухавши п редставників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Гєо-Серві с" зареєстровано якюридичну особу 20.11.1996 р., що підтверджуєть ся виданим виконавчим коміте том Ялтинської міської ради свідоцтвом про державну реєс трацію юридичної особи (а.с. 7).

Згідно довідки управління статистики в м. Ялті № 050363 основ ними видами господарської ді яльності ТОВ "Гєо-Сервіс" є дія льність агентств нерухомост і, діяльність у сфері геодезі ї, гідрографії та гідрометео рології (а.с. 8).

Товариство з обмеженою від повідальністю "Гєо-Сервіс" зд ійснює свою діяльність на пі дставі ліцензії серії АБ № 107915 від 13.07.2005 р., виданої відповідач ем на проведення землевпоряд них та землеоціночних робіт (а.с. 25).

Судом встановлено, що 13.05.2009р. Р еспубліканським комітетом п о земельних ресурсах АРК на а дресу Державного комітету Ук раїни із земельних ресурсів направлений лист від 13.05.09 №424/10-29, в якому пропонувалось провест и перевірки суб' єктів госпо дарювання за додержанням ним и ліцензійних умов проваджен ня господарської діяльності щодо проведення землевпоряд них та землеоціночних робіт, для чого наданий для затверд ження план перевірок. В даном у листі зазначалось про неза довільні результати виконан ня землевпорядних та землеоц іночних робіт, велику кількі сть суб' єктів господарюван ня (у деяких на доопрацювання направлялось більше 60% вигото вленої землевпорядної докум ентації), у зв' язку з чим проп онувалось провести перевірк и їх діяльності в найкоротші терміни (а.с.55).

На підставі листа Республі канського комітету по земель них ресурсах АРК від 13.05.09 №424/10-29 Де ржавним комітетом України із земельних ресурсів видано н аказ №256 від 21.05.2009р. “Про проведен ня позапланових перевірок су б' єктів господарювання за д одержанням Ліцензійних умов провадження господарської д іяльності щодо проведення зе млевпорядних та землеоціноч них робіт”, яким створено ком ісію, до складу якої увійшли п осадові особи Держкомзему, Д ержземінспекції в АР Крим, Ре скомзему АР Крим, Головного у правління Держкомзему у Вінн ицькій області, всього п' ят ь осіб (а.с. 53).

Згідно з графіком проведен ня позапланових перевірок, щ о є додатком до наказу Держав ного комітету України із зем ельних ресурсів №256 від 21.05.2009р., 02.0 6.2009р. заплановано проведення п еревірки позивача (а.с. 54).

Суд встановив, що листом Рес публіканського комітету по з емельних ресурсах АРК від 25.05.20 09 року №3500/10-15 позивача повідомл ено про проведення 02.06.2009 р. поза планової перевірки дотриман ня ТОВ "Гєо-Сервіс" ліцензійни х умов здійснення господарсь кої діяльності щодо проведен ня землевпорядних та землеоц іночних робіт. Даний лист над ійшов на адресу позивача про стою поштою 01.06.2009р., що підтверд жується відтиском штампу вхі дної кореспонденції позивач а (а.с. 26).

Судом встановлено, що Держк омземом України голові та чл енам комісії видано посвідче ння № 72 від 25.05.2009р. для проведення позапланової перевірки ТОВ "Гєо-Сервіс" за додержанням лі цензійних умов здійснення го сподарської діяльності щодо проведення землевпорядних р обіт на підставі наказу Держ авного комітету України із з емельних ресурсів №256 від 21.05.2009р . та листа Республіканського комітету по земельних ресур сах АРК від 13.05.09 №424/10-29 за період з 23.06.2005 по 02.06.2009 р. у термін 02.06.2009 р. (а.с. 29- 30).

02.06.2009 р. комісією складено акт перевірки додержання суб' є ктом господарювання ліцензі йних умов № 4, в якому зазначен о, що директор ОСОБА_3 до пе ревірки членів комісії не до пустила, чим порушила ст. 21 Зак ону України “Про ліцензуванн я певних видів господарської діяльності” та надала голов і комісії пояснення (а.с.27).

На зворотному боці акту пер евірки додержання суб' єкто м господарювання ліцензійни х умов від 02.06.2009р. №4 директором Т ОВ "Гєо-Сервіс" власноручно за значено, що зі статтею 21, вказа ною в акті перевірки №4 від 02.06.09 не згодна, пояснення додають ся.

Наказом Державного коміте ту України із земельних ресу рсів № 306 від 15.06.2009 “Про питання л іцензування робіт із землеус трою, землеоціночних робіт” прийнято рішення про анулюва ння ліцензій, виданих суб' є ктам господарювання на прова дження господарської діяльн ості щодо проведення землевп орядних та землеоціночних ро біт відповідно до актів поза планових перевірок додержан ня Ліцензійних умов здійснен ня господарської діяльності щодо проведення землевпоряд них та землеоціночних робіт (п.8 наказу №306 від 15.06.2009р.), згідно д одатку 7 до наказу №306 від 15.06.2009р. с еред підприємств, ліцензії я ких анульовано, зазначено ТО В "Гєо-Сервіс" (а.с. 32-33).

Не погодившись із рішенням відповідача про анулювання ліцензії, позивач звернувся до суду.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вників сторін, оцінивши дока зи по справі у їх сукупності, с уд приходить до висновку про те, що позовні вимоги є обґрун тованими та підлягають задов оленню, виходячи з наступног о.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.

Згідно постанови КМУ від 19.03. 2008 № 224 "Про затвердження Положе ння про Державний комітет Ук раїни із земельних ресурсів" Державний комітет із земель них ресурсів (Держкомзем) є це нтральним органом виконавчо ї влади з питань земельних ре сурсів, діяльність якого спр ямовується і координується К абінетом Міністрів України. Держкомзем забезпечує реалі зацію державної політики та управління у сфері регулюван ня земельних відносин, викор истання, відтворення, охорон и та проведення моніторингу земель, ведення державного з емельного кадастру, а також м іжгалузеву координацію та де ржавне регулювання у сфері в становлення меж області, рай ону, міста, району в місті, сел а і селища.

Отже, зазначений спір має оз наки публічно-правового спор у та підлягає розгляду в поря дку адміністративного судоч инства.

Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у ч астині 3 статті 2 КАС України, я кі певною мірою відображають принципи адміністративної п роцедури, які повинні дотрим уватися при реалізації дискр еційних повноважень владног о суб' єкта.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.

Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, пере дбачені Конституцією та зако нами України.

Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.

Тому вирішуючи справу стос овно позовних вимог позивача про визнання протиправними дій Державного комітету Укра їни із земельних ресурсів з п ідготовки та проведення пере вірки ТОВ "Гєо-Сервіс" 02.06.2009 р.; ви знання протиправним та скасу вання рішення про анулювання ліцензії N 107915 серії АБ від 13.07.2005 р . ТОВ "Гєо-Сервіс", викладене в п . 8 Наказу Державного комітету України із земельних ресурс ів N 306 від 15.06.2009, суд зобов' язани й перевірити, чи вчинено такі дії на підставі закону, в межа х повноважень, безсторонньо та добросовісно.

Щодо наявності правових та фактичних підстав для прове дення позапланової перевірк и позивача судом встановлено наступне.

Виключний перелік підстав для проведення позапланових перевірок наведено у ч. 10 ст. 20 З акону України від 01.06.2000 р. №1775-ІІІ “Про ліцензування певних ви дів господарської діяльност і” із змінами і доповненнями , а саме:

1) надходження до орган у ліцензування в письмовій ф ормі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом ліцен зійних умов; або

2) з метою перевірки вик онання розпорядження про усу нення порушень ліцензійних у мов.

Аналогічні підстави перед бачені також приписами іншог о спеціального нормативного акта - п.2.2. Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умо в провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних та землеоцін очних робіт, затвердженого н аказом Державного комітету з питань регуляторної політик и та підприємництва та Держа вного комітету України по зе мельних ресурсах від 18.03.03 №30/64 (да лі - Порядку контролю за дод ержанням Ліцензійних умов).

Проте в порушення названих норм, тобто у відсутність пис ьмової заяви про порушення Т овариством з обмеженою відпо відальністю "Гєо-Сервіс" ліце нзійних умов і попереднього розпорядження про усунення п орушень ліцензійних умов, ви конання якого мало перевірят ися в ході означеної перевір ки судова колегія приходить до висновку про те, що підстав для проведення позапланової перевірки у відповідача не б уло.

Суд при дослідженні л иста Республіканського комі тету по земельних ресурсах А РК від 13.05.09 №424/10-29, яким пропонувал ось провести перевірки суб' єктів господарювання за доде ржанням ними ліцензійних умо в провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних та землеоцін очних робіт, зазначає, що в дан ому листі, який є підставою дл я проведення перевірок, не за значено про фактичні підстав и порушення ліцензіатом - п озивачем у справі - Ліцензі йних умов, також не конкретиз оване, в чому на думку відпові дача полягають порушення дія льності позивача, зазначено лише про незадовільні резуль тати виконання землевпорядн их та землеоціночних робіт в сіх зазначених в плані перев ірок суб' єктів господарюва ння, про направлення на доопр ацювання направлялось більш е 60% виготовленої землевпоряд ної документації. Отже в дано му листі Рескомзему АРК відс утня інформації саме щодо не гативної оцінки діяльності п озивача.

Зважаючи на загальність об ґрунтування в необхідності п роведення перевірок та некон кретність порушень ліцензов аного виду діяльності позива ча в листі Рескомзему АРК від 13.05.09 №424/10-25, суд не може прийняти я к належну підставу для прове дення позапланової перевірк и лист Республіканського ком ітету по земельних ресурсах АРК від 13.05.09 №424/10-29 і тому не визна є даний лист як заяву чи повід омлення про порушення ліценз іатом ліцензійних умов.

Слід зазначити про те, що 13.02.20 09 р. посадовими особами Держзе мінспекції в АР Крим проведе но перевірку дотримання ТОВ "Гєо-Сервіс" вимог законодавч их актів при здійснення земл евпорядних та землеоціочних робіт, за результатами якої с кладено акт перевірки від 13.02.20 09 р., яким не виявлено порушень ліцензійних умов та відсутн ість підстав для позбавлення ліцензії (а.с. 59-60).

Отже, судом встановлено, що жодної із передбачених закон одавством підстав для провед ення 02.06.09 позапланової перевір ки ТОВ "Гєо-Сервіс" не існувало , у зв' язку з чим видання нака зу Державного комітету Украї ни із земельних ресурсів №256 в ід 21.05.09 “Про проведення позапл анових перевірок суб' єктів господарювання за додержанн ям Ліцензійних умов провадже ння господарської діяльност і щодо проведення землевпоря дних та землеоціночних робіт ” в частині проведення позап ланової перевірки ТОВ "Гєо-Се рвіс" є протиправним, що дає пі дстави суду не приймати як на лежний доказ по справі.

Щодо порядку проведення по запланової перевірки позива ча 02.06.2009 р. та оформлення матері алів перевірки суд приходить до висновку про наявність по рушень при підготовці та про веденні перевірки, неналежно му оформленні результатів пе ревірки.

Правові та організаційні з асади, основні принципи і пор ядок здійснення державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності, повнов аження органів державного на гляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та від повідальність суб'єктів госп одарювання під час здійсненн я державного нагляду (контро лю) встановлює Закон України “Про загальні засади держа вного нагляду (контролю) у сфе рі господарської діяльності ”від 05.04.2007 року № 877 (далі - Закон №877).

Під державним наглядом (кон тролем) в розумінні ст. 1 Закон у № 877 є діяльність уповноваже них законом центральних орга нів виконавчої влади, їх тери торіальних органів, органів місцевого самоврядування, ін ших органів (далі - органи держ авного нагляду (контролю)) в ме жах повноважень, передбачени х законом, щодо виявлення та з апобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами го сподарювання та забезпеченн я інтересів суспільства, зок рема належної якості продукц ії, робіт та послуг, прийнятно го рівня небезпеки для насел ення, навколишнього природно го середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) можуть бути планов ими та позаплановими, які зді йснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, о бстежень та інших дій (ст. 1 Зак ону № 877).

У відповідності до ч. 1 ст. 6 За кону №877 підставами для здійсн ення позапланових заходів є:

- подання суб'єктом гос подарювання письмової заяви до відповідного органу держ авного нагляду (контролю) про здійснення заходу державног о нагляду (контролю) за його ба жанням;

- виявлення та підтвер дження недостовірності дани х, заявлених у документах обо в'язкової звітності, поданих суб'єктом господарювання;

- перевірка виконання суб'єктом господарювання пр иписів, розпоряджень або інш их розпорядчих документів що до усунення порушень вимог з аконодавства, виданих за рез ультатами проведення планов их заходів органом державног о нагляду (контролю);

- звернення фізичних т а юридичних осіб про порушен ня суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позапла новий захід у цьому разі здій снюється тільки за наявності згоди центрального органу в иконавчої влади на його пров едення;

- неподання у встановл ений термін суб'єктом господ арювання документів обов'язк ової звітності без поважних причин, а також письмових поя снень про причини, які перешк оджали поданню таких докумен тів.

Під час проведення позапла нового заходу з'ясовуються л ише ті питання, необхідність перевірки яких стала підста вою для здійснення цього зах оду, з обов'язковим зазначенн ям цих питань у посвідченні (н аправленні) на проведення де ржавного нагляду (контролю).

Частина 2 статті 6 Закону Укр аїни № 877 забороняє проведення позапланових заходів з інши х підстав, крім передбачених цією статтею, якщо інше не пер едбачається законом або міжн ародним договором України, з года на обов'язковість якого надана Верховною Радою Укра їни.

Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону України № 877 суб' єкт господа рювання повинен ознайомитис я із підставою проведення по запланового заходу з надання м йому копії відповідного до кумента (заяви, звернення та і н.).

Судом встановлено, що під ча с вирішення питання про допу ск посадових осіб до проведе ння перевірки жодних копій д окументів членами комісії не надавалося, для ознайомленн я не надано докази про підста ви проведення перевірки.

Суд приймає до уваги те, що д оказів ознайомлення під розп иску із посвідченням №72 від 25.05 .2009р. про проведення позаплано вої перевірки ТОВ "Гєо-Сервіс " відповідачем не надано. Наяв ність копії такого посвідчен ня у позивача та долучення ко пії цього посвідчення позива чем до позовної заяви не є нал ежним доказом ознайомлення т а вручення позивачу посвідче ння про проведення перевірки .

Частина 5 ст. 7 Закону України № 877 зобов' язує перед початк ом здійснення заходу посадов их осіб органу державного на гляду (контролю) пред'явити ке рівнику суб'єкта господарюва ння або уповноваженій ним ос обі посвідчення (направлення ) та службове посвідчення, що з асвідчує посадову особу орга ну державного нагляду (контр олю), і надати суб'єкту господа рювання копію посвідчення (н аправлення).

Посвідчення (направлення) н а проведення перевірку згідн о з п.п.2.3-2.4 Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умо в підписуються керівником ор гану контролю або його засту пником, засвідчується печатк ою цього органу, реєструютьс я у журналі обліку із посилан ням на розпорядчий документ.

Попри ці вимоги законодавс тва посвідчення на перевірку перед проведенням перевірки керівнику суб'єкта господар ювання або уповноваженій ним особі не надавалося та копія такого посвідчення не вруча лась, що відповідно до ст. 7 Зак ону України № 877 позбавляло по садових осіб органу нагляду (контролю) права здійснювати державний нагляд (контроль) с уб' єкта господарювання, а о станньому надавало можливіс ть в порядку ст. 10 цього ж Закон у України не допускати зазна чених осіб до здійснення дер жавного нагляду (контролю).

Таким чином, за досліджених судом обставин справи відпо відачем порушено вимоги зако нодавства щодо порядку прове дення перевірки, оскільки на проведення перевірки направ лено осіб без належного офор млення їх повноважень у вста новленому законодавством по рядку.

Щодо повідомлення позивач а про проведення позапланово ї перевірки судом встановлен о наступне.

Спеціальним законодавчим актом - Законом України "Про ос новні засади державного нагл яду (контролю) у сфері господа рської діяльності" передбаче но загальну процедуру провед ення перевірок, в тому числі, з дійснення позапланових захо дів. Зокрема, ст. 6 Закону Украї ни №877 визначено підстави для здійснення позапланових зах одів та їх особливості порів няно з плановими.

Пункт 2.6. Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умо в також містить посилання на те, що про проведення планово ї перевірки необхідно попере джати не пізніше, ніж за п' ят ь робочих днів до дня проведе ння зазначеної перевірки.

В той же час, ні Законом №877, ні Порядком контролю за додерж анням Ліцензійних умов не ви значено особливі строки попе редження про проведення поза планових заходів у порівнянн і з плановими.

Згідно ч. 4 ст. 5 Закону № 877 пере дбачено повідомлення про про ведення планового заходу не пізніш як за десять днів до зд ійснення цього заходу. У зв'яз ку з відсутністю іншого прав ила щодо позапланових заході в, суд приходить до висновку п ро те, що про проведення позап ланової перевірки також необ хідно попереджати не пізніше , ніж за десять днів.

Зі змісту ст. 6 Закону № 877 випл иває, що відмінність позапла нових заходів від планових п олягає перш за все в тому, що п озапланові заходи не передба чаються річними або кварталь ними планами роботи, а мають с пеціально визначені підстав и. Процедура проведення в інш ій частині співпадає з відпо відною процедурою проведенн я планових заходів за винятк ами, прямо визначеними у зако нодавстві.

Відповідачем не надано жод них доказів про сповіщення п озивача про проведення позап ланової перевірки, зазначено , що повідомлення про проведе ння перевірки направлено про стою кореспонденцією, доказі в про дату відправки у відпов ідача немає.

Інших доказів, ніж ті, що над ані позивачем про отримання повідомлення ТОВ "Гєо-Сервіс " про проведення перевірки ли ше 01.06.09р., суду не надано, таким ч ином сповіщення позивача про проведення перевірки після проведення перевірки суд виз нає протиправним.

Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України № 877 суб' єкт господа рювання має право не допуска ти посадову особу органу дер жавного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомл ення про здійснення плановог о заходу.

Оцінюючи в сукупності посл ідовність і зміст вчинених в ідповідачем дій, дослідивши матеріали справи суд приходи ть до висновку про правомірн ість дій позивача щодо недоп ущення посадових осіб відпов ідача до проведення позаплан ової перевірки.

На підставі викладеного, су дова колегія приходить до ви сновку про наявність ознак п ротиправності наказу Держав ного комітету України із зем ельних ресурсів від 15.06.09 №306 про анулювання ліцензії ТОВ "Гєо -Сервіс", оскільки він ґрунтує ться на незаконних підставах проведення позапланової пер евірки, допущенні суттєвих п орушень при підготовці та пр оведенні перевірки, порушенн і приписів про завчасне пові домлення ліцензіата про дату проведення позапланової пе ревірки, що має наслідком ска сування цього наказу в части ні, що стосується анулювання ліцензії серії АБ № 107915 від 13.07.200 5 р., виданої Державним комітет ом України по земельних ресу рсах ТОВ "Гєо-Сервіс" на провед ення землевпорядних та земле оціночних робіт.

Дослідивши обставини спра ви у сукупності, суд прийшов д о висновку про обґрунтованіс ть позовних вимог у повному о бсязі.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб'єктом влад них повноважень, суд присудж ує всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати з Державного бюджету України.

В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частину постанови. Постанова складена у повному обсязі 31.08.2 009 р.

Керуючись ст.ст. 158-163 КАС Украї ни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити у пов ному обсязі.

2. Визнати протиправними дії Державного комітету України із земельних ресурсів з підг отовки та проведення позапла нової перевірки ТОВ "Гєо-Серв іс" 02 червня 2009 р.

3. Визнати протиправним та с касувати наказ Державного ко мітету України із земельних ресурсів № 306 від 15.06.2009р. в частин і анулювання ліцензії серії АБ № 107915 від 13.07.2005 р., виданої Держа вним комітетом України по зе мельних ресурсах Товариству з обмеженою відповідальніст ю "Гєо-Сервіс" на проведення зе млевпорядних та землеоціноч них робіт.

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю "Гєо-Сервіс" (98600, АР Крим , м. Ялта, вул. Руданського, 7, ЄДР ПОУ 24503125) 3,40грн. судового збору.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ання постанови у повному обс язі у разі неподання заяви пр о апеляційне оскарження (апе ляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня склада ння постанови у повному обся зі до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через Окружний адміні стративний суд Автономної Ре спубліки Крим може бути пода на заява про апеляційне оска рження, після подачі якої про тягом 20 днів може бути подана апеляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Судді Ма ргарітов М.В.

Куш нова А.О.

Москаленко С.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.08.2009
Оприлюднено06.09.2010
Номер документу9751235
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8856/09/7/0170

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні