ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
16.03.10 Справа №2а-2660/10/7/0170
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі
головуючого судді Маргарі това М.В. , при секретарі Силан тьєвої О.А., розглянувши у відк ритому судовому засіданні ад міністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Військової частини А4418 М іністерства оборони України
про стягнення грошового за безпечення
за участю:
позивач - ОСОБА_1,
від відповідача - предста вник за довіреністю Дегтяр ьов І.О.,
Обставини справи: позивач з вернувся до Окружного адміні стративного суду АР Крим із а дміністративним позовом до В ійськової частини А 4418 про стя гнення матеріальної допомог и за 2008 рік у розмірі 942,88грн. та ін дексації за жовтень - груде нь 2009р. у сумі 823,54грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до наказу к омандира військової частини А 4418 від 10.07.2008 № 131 та Інструкції пр о порядок виплати грошового забезпечення військовослуж бовцям Збройних сил України та деяким іншим особам, затве рдженої Наказом Міністра обо рони за № 260 від 11.06.08р. (далі - Інс трукція № 260), наказу Міністра о борони України від 10.10.00р. № 334 «Пр о затвердження інструкції «П ро порядок виплати військово службовцям Збройних сил поль ового забезпечення» (далі - Ін струкція № 334), позивачеві пови нна була бути виплачена мате ріальна допомога за 2008 рік, про те, на даний час кошти позивач ем не отримані в зв' язку з чи м, позивач просить стягнути ц і кошти з відповідача, а також індексацію.
Відповідач проти позову за перечує, просить у задоволен ні позову відмовити.
Правова позиція відповіда ча викладена у письмових зап ереченнях (а.с.19), у яких відпові дач зазначає, що не має права в иплачувати позивачу матеріа льну допомогу оскільки він д іє в межах ст. 65 Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2008 рік» та ст. 64 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2009 рік» відповідно до яких, матеріальна допомога в иплачується лише в межах фон ду грошового забезпечення, з атвердженого для бюджетних у станов у кошторисах або план ах використання бюджетних ко штів.
Також відповідач, просить з астосувати положення ст.ст. 9 9, 100 КАС України, оскільки вважа є, що позивачем пропущений рі чний строк звернення до адмі ністративного суду про стягн ення матеріальної допомоги.
Розглянувши матеріали спр ави, надані сторонами докази , заслухавши пояснення позив ача, представника відповідач а, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 стат тю 2 КАС України завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Відповідно до п. 2 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори з приводу п рийняття громадян на публічн у службу, її проходження, звіл ьнення з публічної служби.
Пунктом 15 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення п ублічної служби, до якої відн оситься діяльність на держав них політичних посадах, проф есійна діяльність суддів, пр окурорів, військова служба, а льтернативна (невійськова) с лужба, дипломатична служба, і нша державна служба, служба в органах влади Автономної Ре спубліки Крим, органах місце вого самоврядування.
З матеріалів справи вбачає ться, що старший матрос ОСО БА_1 перебуває на військові й службі в військовій частин і А 4418.
Таким чином, всі правовідно сини, що виникають між позива чем та військовою частиною А 4418, у тому числі з командування м зазначеної частини, з приво ду проходження військової сл ужби, звільнення, виконання в сіх передбачених законодавс твом гарантій соціального та правового захисту військово службовців, відносяться до п ублічної служби.
13.05.08р. позивач звернувся до ко мандира військової частини А 4418 з рапортом про сплату мат еріальної допомоги для виріш ення соціально - побутових питань (а.с.11).
Відповідно до наказу коман дира військової частини А 4418 в ід 10.07.08р. №131 (а.с.12), виданого на під ставі вказаного рапорту пози вача, було прийнято рішення в иплатити старшому матросу ма теріальну допомогу за 2008 р., згі дно до наказу МОУ №75 від 2001р.
Але до теперішнього часу ма теріальна допомога позивачу не сплачена.
Позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних під став.
Відповідно до частини 1 стат ті 9 Закону України від 20.12.1991 № 2011-X II «Про соціальний і правовий з ахист військовослужбовців т а членів їх сімей» держава га рантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошо ве та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умова м військової служби, стимулю є закріплення кваліфіковани х військових кадрів.
Позивач у питаннях грошово го та інших видів забезпечен ня користується всіма права ми та пільгами відповідно до Закону України «Про соціаль ний і правовий захист військ овослужбовців та членів їх с імей», на нього розповсюджує ться Постанова Кабінету Міні стрів України «Про упорядку вання структури та умов грош ового забезпечення військов ослужбовців, осіб рядового і начальницького складу» № 1294 в ід 7 листопада 2007 року, яка набр ала чинності з 01.01.2008 року (далі - Постанова КМУ № 1294 від 7 листоп ада 2007 року).
На час проходження служби п озивачем у 2008 році, питання вип лати матеріального забезпеч ення позивачеві регулювалис я вищевказаною Постановою К МУ № 1294 від 7 листопада 2007 року.
Відповідно до п.1 Постанови КМУ № 1294 від 7 листопада 2007 року, г рошове забезпечення військо вослужбовців, осіб рядового і начальницького складу скла дається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціа льним) званням, щомісячних (пі двищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагород и, які мають постійний характ ер, премії) та одноразових дод аткових видів грошового забе зпечення.
Відповідно до п.п.3 п.5 Постано ви КМУ № 1294 від 7 листопада 2007 рок у надано право керівникам де ржавних органів у межах асиг нувань, що виділяються на їх у тримання надавати військов ослужбовцям (крім військовос лужбовців строкової військо вої служби), особам рядового і начальницького складу матер іальну допомогу для вирішенн я соціально-побутових питань та допомогу для оздоровленн я при щорічній основній відп устці у розмірі, що не перевищ ує їх місячного грошового за безпечення.
Тобто, матеріальна допомог а для вирішення соціально-по бутових питань є одноразови м додатковим видом грошового забезпечення.
У той же час суд звертає ува гу на те, що згідно з п. 2 Постано ви КМУ № 1294 від 7 листопада 2007 рок у виплата грошового забезпе чення військовослужбовцям, о собам рядового і начальницьк ого складу здійснюється в по рядку, що затверджується Мін істерством оборони, Міністер ством внутрішніх справ, Міні стерством транспорту та зв'я зку, Міністерством з питань н адзвичайних ситуацій та у сп равах захисту населення від наслідків Чорнобильської ка тастрофи, Службою безпеки, Ад міністрацією Державної прик ордонної служби, Управлінням державної охорони, Службою з овнішньої розвідки, Державни м департаментом з питань вик онання покарань.
На виконання п. 2 Постанови К МУ № 1294 від 7 листопада 2007 року т акий порядок встановлений Ін струкцією про порядок виплат и грошового забезпечення вій ськовослужбовцям Збройних С ил України та деяким іншим ос обам, затверджену Наказом Мі ністра оборони України N 260 від 11.06.2008 року, зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 14 липня 2008 року за N 638/15329 (далі - Ін струкція).
Питання виплати матеріаль ної допомоги регулюється ро зділом XXXIII Інструкції.
Згідно п. 33.1. Інструкції особ ам офіцерського складу, особ ам рядового, сержантського і старшинського складу, які пр оходять службу за контрактом , для вирішення соціально-поб утових питань один раз на рік надається матеріальна допом ога в розмірі, що не перевищує їх місячного грошового забе зпечення.
Матеріальна допомога нада ється військовослужбовцям з а їх заявою за місцем штатної служби на підставі наказу ко мандира військової частини, а командиру (начальнику) - на п ідставі наказу вищого команд ира (начальника) із зазначенн ям у ньому розміру допомоги. Р озмір матеріальної допомоги установлюється за рішенням Міністра оборони України вих одячи з наявного фонду грошо вого забезпечення, передбаче ного в кошторисі Міністерств а оборони України (п.33.2, 33.3 Інстр укції).
Отже матеріали справи свід чать про те, що відповідач, дію чи відповідно до вимог чинно го законодавства, реалізував ши свої повноваження, прийня в наказ від 10.07.08р. №131, яким прийня в рішення про сплату позивач у матеріальної допомоги, але всупереч встановленому діюч им законодавством порядку йо го не виконав та не сплатив по зивачу матеріальну допомогу .
В матеріалах справи відсут ні докази скасування наказу відповідача від 10.07.08р. №131.
На звернення позивача від 30 .04.09р., у якому позивач просить в ідповідача сплатити матеріа льну допомогу (а.с.6), відповіда ч листом від 07.05.09р. відмовив у сп латі матеріальної допомоги п осилаючись на відсутність фі нансування (а.с.7).
На звернення позивача від 03 .02.10р., у якому позивач просить в ідповідача сплатити матеріа льну допомогу та індексацію (а.с.8), відповідач надіслав поз ивачу відповідь від 09.02.10р. вих. 1 49 (а.с.9), у якій повідомив, що при несплаті позивачу матеріаль ної допомоги за 2008р. у сумі 942,88гр н. командування керувалося р озпорядженнями старшого нач альника, Законом України «Пр о державний бюджет України н а 2008рік» і Законом України «Пр о державний бюджет на 2009рік», Б юджетним Кодексом України і не мало права діяти іншим чин ом. Також відповідача вказав , що його позиція щодо сплати м атеріальної допомоги за 2008 р. в икладена у листі від 07.05.09р.
При цьому у даному листі від повідач зазначив, що індекса ція за 2009р. у сумі 823,54грн. буде вип лачена позивачу у найкоротши й термін.
Таким чином, даним листом ві дповідач підтверджує суму ма теріальної допомоги та суму індексації, які просить стяг нути позивач.
У судовому засіданні, предс тавник відповідача не запере чував проти розміру вказаних сум.
На думку суду позиція відпо відача щодо відсутності кошт ів, призначених на виплати ма теріальної допомоги для вирі шення соціально-побутових пи тань є необґрунтованою з нас тупних підстав.
Реалізація особою права, що пов' язане з отриманням бюд жетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на ч ас виникнення спірних правов ідносин нормативно-правових актів національного законод авства, не може бути поставле на у залежність від бюджетни х асигнувань, тобто посиланн я відповідачем на відсутніст ь коштів, як на причину невико нання своїх зобов' язань, су дом не приймається до уваги. Т ак, у справі «Кечко проти Укра їни» Європейський Суд з прав людини констатував, що не при ймає аргумент Уряду щодо бюд жетних асигнувань, оскільки органи державної влади не мо жуть посилатись на відсутніс ть коштів як на причину невик онання своїх зобов' язань.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає що позовні вимоги про зобов' язання відповіда ча виплатити матеріальну доп омоги для вирішення соціальн о-побутових питань за 2008 рік пі длягають задоволенню.
Підставою для відмови у вип латі індексації грошового за безпечення є та обставина, що зазначені кошти не надходят ь на рахунки частини із Держа вного бюджету України.
Відповідно до положень ст. 2 Закону України «Про індекса цію грошових доходів населен ня», індексації підлягають г рошові доходи громадян, одер жані ними в гривнях на терито рії України і які не мають раз ового характеру, у тому числі плата праці (грошове забезпе чення).
Згідно до ч. 2 ст. 5 вказаного з акону, підприємства, установ и та організації, що фінанс уються чи дотуються з Держав ного бюджету України, підвищ ують розміри оплати праці (гр ошового забезпечення) у зв'яз ку з індексацією за рахунок в ласних коштів і коштів Держа вного бюджету України.
Отже обов' язок сплати поз ивачу суми індексації поклад ений на відповідача в силу по ложень Закону.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що позовні вимоги про стягнення заборгованос ті з індексації грошового за безпечення за 2009р. підлягають задоволенню.
За таких підстав, суд не при ймає до уваги заперечення ві дповідача.
Також суд приходить до висн овку про відсутність підстав для застосування положень с т. 99 та ст. 100 КАС України, про що п росить відповідач, посилаючи сь на пропуск позивачем річн ого строку у частині стягнен ня матеріальної допомоги, з н аступних підстав.
Згідно до ч. 1, 2 ст. 99 КАС Україн и адміністративний позов мо же бути подано в межах строку звернення до адміністративн ого суду, встановленого цим К одексом або іншими законами. Для звернення до адміністра тивного суду за захистом пра в, свобод та інтересів особи в становлюється річний строк, який, якщо не встановлено інш е, обчислюється з дня, коли осо ба дізналася або повинна бул а дізнатися про порушення св оїх прав, свобод чи інтересів .
Відповідно до ч. 1,2 ст. 100 КАС Ук раїни, пропущення строку зве рнення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні адміністратив ного позову за умови, якщо на ц ьому наполягає одна із сторі н. Якщо суд визнає причину про пущення строку звернення до суду поважною, адміністратив на справа розглядається і ви рішується в порядку, встанов леному цим Кодексом.
Порушення прав позивача по лягає у відмові відповідача сплатити йому суми матеріаль ної допомоги. Матеріали спра ви свідчать про те, що відпові дач вперше відмовив позивачу надіславши йому лист від 07.05.09р . (а.с.9).
Позовна заява подана до су ду 23.02.10р, тобто у межах річного с троку.
Більш того суд вказує на те, що обов' язок відповідача п о сплаті суми матеріальної д опомоги, виник у нього з дня ви дання наказу від 10.07.08р. №131 та не п рипиняється до теперішнього часу, тобто порушення прав по зивача є тривалою подією.
Таким чином, вказане свідчи ть про відсутність пропуску позивачем річного строку вст ановленого ст. 99 КАС України.
За таких обставин поз овні вимоги підлягають задов оленню.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолю тивну частину постанови. Пос танова складена у повному об сязі 22.03.2010р.
Керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з військової час тини А 4418 Міністерства оборон и України (ЄДРПОУ 24291806, АР Крим, м . Сімферополь, пров. Елеватор ний, 5а) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1, ІН - НОМЕР_1) мате ріальну допомогу за 2008 рік в ро змірі 942,88 грн. та індексацію за жовтень - грудень 2009р. в розмі рі 823,54грн., а разом 1766,42грн.
3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь ОСО БА_1 (АДРЕСА_1, ІН - НОМЕР_ 1) 3,40 грн. витрат зі сплати суд ового збору.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ання постанови у повному обс язі у разі неподання заяви пр о апеляційне оскарження (апе ляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня склада ння постанови у повному обся зі до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через Окружний адміні стративний суд Автономної Ре спубліки Крим може бути пода на заява про апеляційне оска рження, після подачі якої про тягом 20 днів може бути подана апеляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.
Суддя Ма ргарітов М.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 9751671 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні