Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 червня 2021 р. Справа№200/3226/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
У березні 2021 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі за текстом - ГУ ДСНС у Донецькій області, позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс (надалі - відповідач) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс , розташованого за адресами: Донецька область, Мар`їнський район, м. Красногорівка, вул. Шевченка, 1; Донецька область, м. Вугледар, вул. Магістральна, 1б; Донецька область, м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 30, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, встановлення у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання директора Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс зупинити експлуатацію Товариства, розташованого за адресами: Донецька область, Мар`їнський район, м. Красногорівка, вул. Шевченка, 1; Донецька область, м. Вугледар, вул. Магістральна, 1б; Донецька область, м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 30, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з 17.03.2021 року по 18.03.2021 року було проведено позапланову перевірку приміщень та території товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс , за адресами: Донецька область, Мар`їнський район, м. Красногорівка, вул. Шевченка, 1; Донецька область, м. Вугледар, вул. Магістральна, 1б; Донецька область, м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 30. Під час перевірки виявлені порушення, які створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю і здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі. У зв`язку з чим, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 31.03.2021 року відкрито спрощене позовне провадження у даній справі без проведення судового засідання та повідомлення сторін. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.
Відзив з боку товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс до суду не надходив.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 28.04.2021 року відмовлено у задоволенні клопотання товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс про зупинення провадження по справі.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року відмовлено у задоволенні клопотання товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс про зупинення провадження по справі.
За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.
Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс є юридичною особою, зареєстрована та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 20345072, місцезнаходження: 85670, Донецька обл., місто Вугледар, вулиця 13 Десантників, будинок 30 (а.с. 95-99).
У період з 17.03.2021 по 18.03.2021 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , окремого доручення Першого заступника Голови ДСНС України Мельчуцького О.Г. від 12.03.2021 № 02-3693/262-1, доручення Прем`єр-міністра України від 11.03.2021 № 10033/1/1-21, наказу ГУ ДСНС України у Донецькій області від 16.03.2021 № 94 Про здійснення позапланових перевірок проведено позапланову перевірку приміщень та території Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс , розташованого за адресами: Донецька обл., Мар`їнський р-н, м. Красногорівка, вул. Шевченка, 1; Донецька обл., м. Вугледар, вул. Магістральна, 1б; Донецька обл., м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 30 (а.с. 52-73).
Актом перевірки суб`єкту господарювання - Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс (а.с. 17-50), щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 18.03.2021 № 97 (далі - Акт) встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), та інших нормативно-правових актів, а саме:
Донецька обл., м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 30 (офісне приміщення):
- Відсутні план-графіки проведення періодичних випробувань по переводу шлейфів систем пожежної сигналізації з режиму Готовність на режими Тривога , Установка спрацювала .
- Відсутні договори на технічне обслуговування СПЗ з організаціями що мають ліцензію на виконання певного виду робіт, що призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.
- Не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, відповідно до Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05 червня 2013 р. №440, у разі відсутності якої забороняється оренда та експлуатація приміщень без погодження з органами ДСНС України.
- Працюючий персонал не забезпечений засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних акті, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.
Донецька обл., м. Вугледар, вул. Магістральна, 1б (АЗС):
- Наказом керівника не затверджена інструкція, яка включає: можливість (місця) куріння, застосування відкритого вогню, побутових нагрівальних приладів; правила проїзду та стоянки транспортних засобів; порядок відключення від мережі електрообладнання у разі пожежі; порядок організації експлуатації та обслуговування наявних інженерно-технічних засобів протипожежного захисту (систем протипожежного водопостачання, насосних станцій, автоматичних систем пожежної сигналізації та пожежогасіння, систем газодимовидалення, вогнегасників тощо); порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання, що може призвести до загибелі та травмування людей в наслідок незнання порядку дій в разі виникнення пожежі.
- Не забезпечено запас пожежних сповіщувачів, який має становити не менше 10% від кількості змонтованих. Зазначений запас повинен зберігатися на об`єкті, а в обґрунтованих випадках, може зберігатися в організації, яка здійснює технічне обслуговування СПС.
- Відсутні план-графіки проведення періодичних випробувань по переводу шлейфів систем пожежної сигналізації з режиму Готовність на режими Тривога , Установка спрацювала .
- Відсутні договори на технічне обслуговування СПЗ з організаціями що мають ліцензію на виконання певного виду робіт, що призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.
- Допускаються до роботи на АЗС особи, які не пройшли навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму і не мають про це відповідне посвідчення, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні пожежі, що в свою чергу сприяє розвитку пожежі, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення пожежі або вибуху.
- АЗС не забезпечено переносним газоаналізатором у вибухозахищеному виконанні, внаслідок відсутності якого персонал та відвідувачі АЗС не будуть сповіщені про перевищення допустимих концентрацій горючих речовин в повітрі робочої зони, що може призвести до виникнення небезпечної газоповітряної суміші в просторі та створює небезпеку виникнення займання газоповітряної суміші з подальшим розвитком пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- АЗС не оснащено жорсткою буксирною штангою довжиною не менш 3 м для евакуації транспортних засобів з території АЗС у випадку пожежі, внаслідок відсутності якої унеможливлюється евакуація транспортних засобів з території АЗС під час виникнення пожежі.
- На видимих місцях не вивішено плакати, які містять обов`язки водія під час заправляння автотранспорту, а також інструкції про заходи пожежної безпеки, що може призвести до неправильного порядку дій під час заправляння автотранспорту з подальшим розливом горючих рідин.
- Режим експлуатації, кількість відпрацьованого часу і помічені неполадки в роботі обладнання не фіксуються в експлуатаційному журналі.
- Не проведений замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання які мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ, внаслідок чого унеможливлюється визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Не виконано з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (операторської та підсобному приміщенні), що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Не укомплектовано пожежний щит: вогнегасниками - 3 шт., протипожежним покривалом - 1 шт., сокирами - 2 шт., що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Не забезпечено технічне обслуговування всіх наявних вогнегасників відповідно до норм та правил (настанови з технічного обслуговування вогнегасників), що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Для зазначення місцезнаходження вогнегасників не встановлено вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT), що може призвести до перешкоджання знаходження первинних засобів пожежогасіння, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, відповідно до Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05 червня 2013 р. №440, у разі відсутності якої забороняється оренда та експлуатація приміщень без погодження з органами ДСНС України.
- Не здійснено навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту та правилам техногенної безпеки, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Не забезпечено проходження навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Дозволяється допуск до роботи працівників без проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту та техногенної безпеки, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Не забезпечений працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.
- Не проведено об`єктові тренування і навчання з питань цивільного захисту, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Поруч із телефонними апаратами не вивішені таблички із номерами телефонів для виклику аварійно-рятувальних служб, оповіщення диспетчерської служби (чергового диспетчера) об`єкта, що сприятиме розвитку надзвичайної ситуації.
- Не вивішені регламенти надання інформації про аварію в приміщенні диспетчерської (чергової) служби небезпечних об`єктів та ПОВІДОМЛЕННЯ про виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру, що сприятиме розвитку надзвичайної ситуації.
- Не вивішені на видному місці відповідні інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу в разі виникнення аварійної ситуації (аварії), що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Не створено об`єктовий матеріальний резерв для попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, матеріальні цінності, що поставляються до резерву, повинні мати сертифікат відповідності на весь нормативний термін їх зберігання, що призведе до ускладнення ліквідації надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприятиме розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджатиме евакуації людей.
- Не проведено оцінку ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об`єктах суб`єкта господарювання, здійснення заходів щодо неперевищення прийнятних рівнів таких ризиків та не проінформовано місцеві органи виконавчої влади про всі небезпеки, внаслідок чого унеможливлюється встановлення можливого рівня ризику та масштабів можливих наслідків потенційних аварій на об`єкті підвищеної небезпеки, які можуть змінюватися внаслідок змін у технологічному процесі, системах протиаварійного захисту, зміни обсягів небезпечних речовин, що знаходяться в обігу на об`єкті, а також неможливо оцінити готовність до локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій на об`єкті.
- Не проведено повторну ідентифікацію щодо визначення потенційної небезпеки об`єктів, внаслідок чого унеможливлюється встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій.
Донецька обл., Мар ійський р-н, м. Красногорівка, вул. Шевченка, 1 (АЗС):
- Наказом керівника не затверджена інструкція, яка включає: можливість (місця) куріння, застосування відкритого вогню, побутових нагрівальних приладів; правила проїзду та стоянки транспортних засобів; порядок відключення від мережі електрообладнання у разі пожежі; порядок організації експлуатації та обслуговування наявних інженерно-технічних засобів протипожежного захисту (систем протипожежного водопостачання, насосних станцій, автоматичних систем пожежної сигналізації та пожежогасіння, систем газодимовидалення, вогнегасників тощо); порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання, що може призвести до загибелі та травмування людей в наслідок незнання порядку дій в разі виникнення пожежі.
- Не забезпечено запас пожежних сповіщувачів, який має становити не менше 10% від кількості змонтованих. Зазначений запас повинен зберігатися на об`єкті, а в обґрунтованих випадках, може зберігатися в організації, яка здійснює технічне обслуговування СПС.
- Відсутні план-графіки проведення періодичних випробувань по переводу шлейфів систем пожежної сигналізації з режиму Готовність на режими Тривога , Установка спрацювала .
- Відсутні договори на технічне обслуговування СПЗ з організаціями що мають ліцензію на виконання певного виду робіт, що призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.
- Допускаються до роботи на АЗС особи, які не пройшли навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму і не мають про це відповідне посвідчення, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні пожежі, що в свою чергу сприяє розвитку пожежі, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення пожежі або вибуху.
- АЗС не забезпечено переносним газоаналізатором у вибухозахищеному виконанні, внаслідок відсутності якого персонал та відвідувачі АЗС не будуть сповіщені про перевищення допустимих концентрацій горючих речовин в повітрі робочої зони, що може призвести до виникнення небезпечної газоповітряної суміші в просторі та створює небезпеку виникнення займання газоповітряної суміші з подальшим розвитком пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- АЗС не оснащено жорсткою буксирною штангою довжиною не менш 3 м для евакуації транспортних засобів з території АЗС у випадку пожежі, внаслідок відсутності якої унеможливлюється евакуація транспортних засобів з території АЗС під час виникнення пожежі.
- На видимих місцях не вивішено плакати, які містять обов`язки водія під час заправляння автотранспорту, а також інструкції про заходи пожежної безпеки, що може призвести до неправильного порядку дій під час заправляння автотранспорту з подальшим розливом горючих рідин.
- Режим експлуатації, кількість відпрацьованого часу і помічені неполадки в роботі обладнання не фіксуються в експлуатаційному журналі.
- Не проведений замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання які мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ, внаслідок чого унеможливлюється визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Не виконано з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (приміщення операторської), що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Не укомплектовано пожежний щит: вогнегасниками - 3 шт., протипожежним покривалом - 1 шт., сокирами - 2 шт., що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Не забезпечено технічне обслуговування всіх наявних вогнегасників відповідно до норм та правил (настанови з технічного обслуговування вогнегасників), що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, відповідно до Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05 червня 2013 р. №440, у разі відсутності якої забороняється оренда та експлуатація приміщень без погодження з органами ДСНС України.
- Не здійснено навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту та правилам техногенної безпеки, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Не забезпечено проходження навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Дозволяється допуск до роботи працівників без проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту та техногенної безпеки, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Не забезпечений працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.
- Не проведено об`єктові тренування і навчання з питань цивільного захисту, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Поруч із телефонними апаратами не вивішені таблички із номерами телефонів для виклику аварійно-рятувальних служб, оповіщення диспетчерської служби (чергового диспетчера) об`єкта, що сприятиме розвитку надзвичайної ситуації.
- Не вивішені регламенти надання інформації про аварію в приміщенні диспетчерської (чергової) служби небезпечних об`єктів та ПОВІДОМЛЕННЯ про виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру, що сприятиме розвитку надзвичайної ситуації.
- Не вивішені на видному місці відповідні інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу в разі виникнення аварійної ситуації (аварії), що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Не створено об`єктовий матеріальний резерв для попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, матеріальні цінності, що поставляються до резерву, повинні мати сертифікат відповідності на весь нормативний термін їх зберігання, що призведе до ускладнення ліквідації надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприятиме розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджатиме евакуації людей.
- Не проведено оцінку ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об`єктах суб`єкта господарювання, здійснення заходів щодо неперевищення прийнятних рівнів таких ризиків та не проінформовано місцеві органи виконавчої влади про всі небезпеки, внаслідок чого унеможливлюється встановлення можливого рівня ризику та масштабів можливих наслідків потенційних аварій на об`єкті підвищеної небезпеки, які можуть змінюватися внаслідок змін у технологічному процесі, системах протиаварійного захисту, зміни обсягів небезпечних речовин, що знаходяться в обігу на об`єкті, а також неможливо оцінити готовність до локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій на об`єкті.
- Не забезпечено облаштування АЗС системою раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей, що призведе до пізнього оповіщення людей, які перебувають на території АЗС, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, стрімке поширення пожежі та продукти горіння унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей, а також спричинить до збільшення часу передачу інформації про надзвичайну ситуацію, в зв`язку з чим збільшиться час прибуття пожежних підрозділів, та в свою чергу збільшиться час впливу небезпечних факторів пожежі на людину.
- Не проведено повторну ідентифікацію щодо визначення потенційної небезпеки об`єктів, внаслідок чого унеможливлюється встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій.
Вищезазначені порушення, встановлені актом перевірки від 18.03.2021 № 97, створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі. Подальша експлуатація Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Після проведеної перевірки відповідачем вчинено наступні дії, спрямовані на усунення виявлених порушень: повідомлено позивача про фактичне місце ведення діяльності підприємства; затверджено інструкцію з охорони праці з протипожежної безпеки автозаправної станції для працівників АЗС №4, АЗС №5; проведено перевірку знань з питань пожежної безпеки; придбано плакати Пожежна безпека АЗС ; проведена перевірка технічного стану електроустановок, заземлювачів, електромереж сумісно з електровимірювальними та випробувальними роботами згідно вимог і норм ПТЕЕС та ПБЕЕС; придбані: вогнегасники порошкові та кріплення; знак пожежний гідрант, інструкції про заходи пожежної безпеки, пожежні (дії персоналу при пожежі), напрямки до евакуаційного виходу, вказівник запасний вихід, стрілка напрямку, знак місце паління, кошира протипожежна, чохол на вогнегасник, сокира пожежна, відро пожежне; укладено договори про навчання з питань цивільного захисту від 01.04.2021; надіслана заява щодо проведення тренувань; придбані протигази; проведена державна санітарно-епідеміологічна експертиза; повідомлення про виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру для АЗС №4; затверджено інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу в разі виникнення аварійної ситуації на АЗС №4, АЗС №7; укладено договір щодо організації виконання робіт по проведенню ідентифікації для двох багатопаливних АЗС; укладено договір щодо організації виконання робіт по проведенню ідентифікації як потенційно небезпечних об`єктів двох багатопаливних АЗС; проведена перевірка технічного стану електроустановок, заземлювачів, електромереж сумісно з електровимірювальними та випробувальними роботами згідно вимог і норм ПТЕЕС та ПБЕЕС; укладено договір на технічне обслуговування системи пожежної сигналізації; укладено договір щодо виконання робіт з ремонту автоматичної системи пожежної сигналізації і систем оповіщення та управління евакуацією людей в разі пожежі; проведене оцінку ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об`єктах АЗС №4, АЗС №7; розроблено план локалізації та ліквідації аварійних ситуацій на двох АЗС; затверджено порядок створення та використання матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території АЗС №4, АЗС №7, затверджено номенклатуру та обсяги матеріального резерву; укладено договір щодо проведення експертизи протипожежного стану АЗС №7, АЗС №4; укладено договір на технічне обслуговування системи пожежної сигналізації (а.с. 100-153).
Відповідно до акту від 20.05.2021 року №221, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю), залишились не усунутими наступні порушення:
Донецька область, місто Вугледар, вулиця 13 Десантників, будинок 30 (офісне приміщення).
Донецька область, місто Вугледар, вулиця Магістральна, будинок 1 б (АЗС):
- АЗС не забезпечено переносним газоаналізатором у вибухозахищеному виконанні;
- не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, відповідно до Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05 червня 2013 р. №440;
- провести повторну ідентифікацію щодо визначення потенційної небезпеки об`єктів.
Донецька область, Покровський район, місто Красногорівка, вулиця Шевченка, будинок 1 (АЗС):
- АЗС не забезпечено переносним газоаналізатором у вибухозахищеному виконанні;
- не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, відповідно до Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05 червня 2013 р. №440;
- не забезпечено облаштування АЗС системою раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей;
- провести повторну ідентифікацію щодо визначення потенційної небезпеки об`єктів.
На виконання вимог вказаного акту від 20.05.2021 року №221, відповідачем придбано газоаналізатор-течошукач, а також було подано на реєстрацію до ДСНС України Декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання по АЗС за адресою: Донецька область, місто Вугледар, вулиця Магістральна, будинок 1 б.
Встановлені обставини підтверджені матеріалами справи і не є спірними.
Вирішуючи даний спір, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 1 Кодексу Цивільного захисту України встановлено, що Кодекс регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Згідно ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить:складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей;
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон № 877)державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 1 ст. 4 Закону № 877 передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Абзацом 7 ч. 1 ст. 6 Закону України №877 підставою для здійснення позапланових заходів визначено доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.
Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно з п. 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року № 20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", та пунктом 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Відповідно до п.п. 27 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 року № 507), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.
Частиною 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальним органом на території Донецької області є позивач.
Згідно ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у ст. 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно ч.ч. 1,2 та 3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.
Згідно із п.п. 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, на суб`єкта господарювання покладається обов`язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.
Наказом Міністерства Внутрішніх Справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697, затверджено Правила пожежної безпеки в Україні.
Пунктом 2 розділу 1, визначено, що ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд (далі - об`єкт) (пункт 1 розділу 1 Правил).
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідачем усунуті порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки по АЗС ТОВ ТАА Альянс за адресою: Донецька область, м. Вугледар, вул. Магістральна, 1б, тому у суду відсутні правові підстави для застосування заходів реагування у вигляді зупинення роботи відповідача на цьому об`єкті. Натомість частково не усунутими залишились порушення за адресами: Донецька область, Мар`їнський район, м. Красногорівка, вул. Шевченка, 1; м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 30 (офісне приміщення).
Відсутність доказів повного усунення відповідачем порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за адресами: Донецька область, Мар`їнський район, м. Красногорівка, вул. Шевченка, 1; м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 30 (офісне приміщення), що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, свідчить про обґрунтованість необхідності застосування заходів реагування у вигляді зупинення роботи підприємства. Застосування такого заходу є цілком співрозмірним з характером порушень законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки.
Приймаючи до уваги наведене в сукупності, та враховуючи, що відповідачем, не надано доказів, які б свідчили про повне усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, існує загроза життю та здоров`ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, суд дійшов висновку про необхідність зупинення експлуатації (роботи) об`єктів товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс , розташованого за адресами: Донецька область, Мар`їнський район, м. Красногорівка, вул. Шевченка, 1; Донецька область, м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 30 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Надаючи правову оцінку обраному позивачем способу захисту, слід зважати на його належність та ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
При цьому, при обранні заходу реагування у вигляді повного зупинення роботи підприємства, позивачем як суб`єктом владних повноважень, і судом, відповідно, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли та тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.
Відповідний правовий висновок викладено у постанові Верховного суду від 28 січня 2021 року у справі № 640/4090/20.
Позивачем не надано суду доказів, які б свідчили про необхідність зупинення роботи всього підприємства.
Зважаючи на обставини справи, суть спірних правовідносин та їх правове регулювання, суд вважає, що належним та достатнім заходом реагування буде зупинення експлуатації (роботи) конкретних будівель, споруд та приміщень.
Щодо встановлення способу і порядку виконання рішення суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Тобто зміна способу і порядку виконання рішення суду - це прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Отже, суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів може змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, не змінюючи при цьому його змісту, або ж відмовити в задоволенні такої заяви.
Наведене узгоджується з висновками Верховного Суду, які викладені в постанові Верховного Суду від 11 лютого 2020 року у справі № 826/8279/16.
Проте, позивачем не було надано жодного доказу на підтвердження неможливості виконання судового рішення.
Таким чином, приймаючи до уваги наведене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для встановлення способу і порядку виконання рішення.
Враховуючи приписи статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають відшкодуванню.
На підставі викладеного, керуючись нормами Конституції України та Кодексу адміністративного судочинства, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс про застосування заходів реагування - задовольнити частково.
2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельно-промислове представництво Альянс , розташованого за адресами: Донецька область, Мар`їнський район, м. Красногорівка, вул. Шевченка, 1; Донецька область, м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 30 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
3. В задоволенні іншої частини позову - відмовити.
Повне судове рішення складено 04 червня 2021 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя В.М. Чучко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2021 |
Оприлюднено | 11.06.2021 |
Номер документу | 97524014 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні