ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
01 червня 2021 року м. Дніпросправа № 160/5002/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Прокопчук Т.С. (доповідач),
суддів: Шлай А.В., Кругового О.О.,
розглянувши у письмовому провадженні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Злата-Мебель
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 липня 2020 року (головуючий суддя: Єфанова О.В.) в адміністративній справі № 160/5002/20, розглянутої в порядку спрощеного позовного провадження
за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Злата-Мебель про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі ГУ ДСНС у Дніпропетровській області) звернулось до суду з позовом до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Злата-Мебель ( далі ТОВ Злата-Мебель ), в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів ТОВ Злата-Мебель , а саме: будівель та споруд за адресою: Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Пісочна, 7, до повного усунення порушень.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що у ході проведення перевірки відповідача виявлено факти порушення ним законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
У відзиві на позов ТОВ Злата-Мебель просить в позові відмовити, оскільки частково виконав вимоги по усуненню порушень, що встановлені у Акті перевірки.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 липня 2020 року позов задоволено, вжито заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації будівель та споруд ТОВ Злата-Мебель , за адресою: Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Пісочна, 7, до повного усунення порушень, встановлених в акті від 06.02.2020 року №22.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, ТОВ Злата-Мебель подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати з підстав порушення судом норм матеріального права, та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити, та зазначає, що частково усунуті виявлені порушення, для усунення інших порушень приймає відповідні заходи.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч.1, 2, 3 ст. 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Крім того, ст. 2 та ч. 4 ст. 242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Зазначеним вимогам процесуального закону рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 липня 2020 року відповідає, а вимоги апеляційної скарги не є обґрунтованими з огляду на наступне.
Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади АРК, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 1052 від 16.12.2015 року визначено, що зазначений орган є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Статтею 2 Закону України Про пожежну безпеку визначено, що забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.
Статтею 66, ч.2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль), шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Із матеріалів справи вбачається, що на підставі наказу №5 від 03.02.2020 року, посвідчення (направлення) №238/02-4-20 від 03.02.2020 року(а.с.14-15), посадовими особами ГУ ДСНС у Дніпропетровській області в період з 05.02.2020 року по 06.02.2020 року проведено позаплановий захід державного нагляду щодо дотримання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки ТОВ Злата-Мебель , в ході якої перевірено стан будівель та споруд товариства за адресою: Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Пісочна, 7.
За результатами перевірки складено акт №22 від 06.02.2020 року (а.с.8-13), яким встановлено низку порушень, допущених ТОВ Злата-Мебель при експлуатації комплексу будівель, споруд за вищезазначеною адресою , що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:
- Розділ V п.1.2. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697(далі ППБУ) - Будівлі та приміщення не в повному обсязі обладнані системою пожежної сигналізації, ( швейний цех, відбивочний цех, дільниця збору, дільниця розкрою) а саме: Будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно доДБНВ.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту .
- Розділ V п.1.2. ППБУ - Будівлі та приміщення не в повному обсязі обладнані системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, ( швейний цех, відбивочний цех, дільниця збору, дільниця розкрою), а саме: Будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту .
- п. 7. п 15 Постанови Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 №819 Порядок проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту (далі - Порядок проведення навчання), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - Порядок здійснення навчання населення) - Не проведено навчання керівного складу на територіальних курсах з питань цивільного захисту.
Суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що виявлені порушення правил пожежної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, так як відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення може призвести до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, відсутність навчання з питань цивільного захисту призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що перешкоджає евакуації людей, незнання небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
Оскільки відповідачем не надано доказів повного усунення виявлених порушень у сфері пожежної безпеки та цивільного захисту, зафіксованих в акті позивача №22 від 06.02.2020 року, суд першої інстанції правомірно застосував заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) до повного усунення виявлених порушень.
Доводами апеляційної скарги зазначені обставини не спростовано.
Оскільки судом першої інстанції у повному обсязі встановлено обставини, що мають значення для справи та прийнято рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Злата-Мебель - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 липня 2020 року по адміністративній справі № 160/5002/20 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 01 червня 2021 року, та оскарженню в касаційному порядку не підлягає згідно ч.5 ст.328 КАС України.
Головуючий - суддя Т.С. Прокопчук
суддя А.В. Шлай
суддя О.О. Круговий
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2021 |
Оприлюднено | 11.06.2021 |
Номер документу | 97531153 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні