ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" червня 2010 р. Спра ва № 2a-1525/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
Судді Кафарського В.В.
при секретарі Бар чук Т.Г.
за участю представни ків сторін:
від позивача : Коцел овська Н.М.
від відповідача : не з 'явився
розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу
за позовом: Управл іння Пенсійного фонду Україн и в Калуському районі, пр.Л.Ук раїнки, 16 б, м.Калуш, Івано-Франк івська область,77300
до відповідача: Товариства з обмеженою відп овідальністю "Європа-Вікно", вул.Погарище, 1, с.Мостище, Калу ський район, Івано-Франківсь ка область,7 7331
про стягнення заборг ованості в сумі 4655,04 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Калуському р айоні звернулось до суду з ад міністративним позовом до то вариства з обмеженою відпові дальністю "Європа-Вікно" про с тягнення заборгованості в с умі 4655,04 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги, викладені в позовній заяв і, підтримала, суду пояснила, щ о товариство з обмеженою від повідальністю "Європа-Вікно" зареєстроване в управлінні ПФУ в Калуському районі, як пл атник страхових внесків. В ре зультаті фінансово-господар ської діяльності відповідач допустив борг до бюджету упр авління ПФУ в Калуському рай оні по страхових внесках в су мі 4655,04 грн.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, судом направлялись повіс тки про виклик відповідача в судове засідання за адресою , яка зазначена у Витязі з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців від 02.06.2010 року. Повідо млення повернулось до суду з відміткою відділення поштов ого зв'язку "за закінченням те рміну зберігання".
Відповідно до ч.3 ст.4 Закону україни "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців" зміни д о установчих документів юрид ичної особи, а також зміна прі звища та/або по батькові або м ісця проживання фізичної ос оби-підприємця підлягають об ов'язковій державній реєстра ції шляхом внесення відповід них змін до записів Єдиного д ержавного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч.1 ст.18 Закону україни "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців", якщо ві домості, які підлягають внес енню до Єдиного державного р еєстру, були внесені до нього , то такі відомості вважаютьс я достовірними і можуть бути використані в спорі з третьо ю особою, доки до них не внесен о відповідних змін.
З огляду на зазначене, суд вважає, що відповідач повідо млений належним чином, отже н е прибуття в судове засіданн я відповідача не є перешкодо ю для розгляду справи.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, вислух авши пояснення представника позивача, дослідивши подані письмові докази, суд приходи ть до висновку, що позов обґру нтований та підлягає до задо волення з наступних підстав.
Судом встановлено, що 04.10.200 1 року Калуською районною дер жавною адміністрацією прове дено державну реєстрацію юри дичної особи - товариства з об меженою відповідальністю "Єв ропа-Вікно" та відповідач взя тий на облік управлінням Пен сійного фонду України в Калу ському районі, як платник стр ахових внесків на загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування.
Виключно Законом України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значаються: принципи та стру ктура системи загальнообов'я зкового державного пенсійно го страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язк овому державному пенсійному страхуванню; перелік платни ків страхових внесків, їх пра ва та обов'язки; порядок нарах ування, обчислення та сплати страхових внесків; стягненн я заборгованості за цими вне сками.
Статтею 5 вказаного Закону й ого дію поширено на регулюва ння відносини, що виникають м іж суб'єктами системи загаль нообов'язкового державного п енсійного страхування. Дія і нших нормативно-правових акт ів на ці правовідносини може поширюватися лише у випадка х, передбачених цим Законом, а бо в частині, що йому не супере чить.
Статтею 1 Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, я кі відповідно до цього Закон у сплачують страхові внески на загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування.
Відповідно до пункту 1 час тини 1 статті 14 даного Закону С трахувальниками відповідно є роботодавці: підприємства , установи і організації, ство рені відповідно до законодав ства України, незалежно від ф орми власності, виду діяльно сті та господарювання, об'єдн ання громадян, профспілки, по літичні партії (у тому числі ф ілії, представництва, відділ ення та інші відокремлені пі дрозділи зазначених підприє мств, установ, організацій, об 'єднань громадян, профспілок , політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застра хованими особами), фізичні ос оби - суб'єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб'єктів підприємниц ької діяльності, які обрали о собливий спосіб оподаткуван ня (фіксований податок, єдини й податок, фіксований сільсь когосподарський податок, при дбали спеціальний торговий п атент), які використовують пр ацю фізичних осіб на умовах т рудового договору (контракту ) або на інших умовах, передбач ених законодавством, або за д оговорами цивільно-правовог о характеру.
Частина перша статті 15 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування" визначає, що платн иками страхових внесків до с олідарної системи є страхува льники, зазначені в статті 14 ц ього Закону. Частина третя вк азаної статті встановлює, що страхувальники набувають ст атусу платників страхових вн есків до Пенсійного фонду з д ня взяття їх на облік територ іальним органом Пенсійного ф онду.
Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язки стр ахувальників, пункт шостий я кої передбачає, що страхувал ьники зобов'язані нараховува ти, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що на відповідача покладено обов'язок нарахов увати та сплачувати страхові внески на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання до управління Пенсійног о фонду України в Калуському районі.
Пункт 11.11. Інструкції про пор ядок обчислення і сплати стр ахувальниками та застрахова ними особами внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування до Пенсійн ого фонду України, затвердже ної Постановою правління Пен сійного фонду України від 19.12.20 03 року за №21-1 встановлено, що пл атники страхових внесків, що місяця складають у двох прим ірниках розрахунок суми стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування, у якому зазначаю ть самостійно обчислені суми страхових внесків.
Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язок стр ахувальників сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду.
В судовому засіданні встан овлено, що у відповідача стан ом на 01.04.2010 року утворилась забо ргованість по страхових внес ках на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я на загальну суму 4548,24 гривень .
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідачем п орушено норми статті 20 Закону України "Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування", пункт 11.11. Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України.
Судом встановлено, що позив ачем рішеннями про застосува ння фінансових санкцій та на рахування пені за несплату (н еперерахування) або несвоєча сну сплату (несвоєчасне пере рахування) страхувальниками страхових внесків, у тому чис лі донарахованих страхуваль никами або органом Пенсійног о фонду, застосовані до відпо відача штрафні санкції в роз мірі 67,24 гривень та нараховано пеню в розмірі 39,56 гривень, на с уму недоїмки страхових внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування .
Стаття 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування" вста новлює відповідальність стр ахувальників, частиною 1 якої передбачено, що у разі виявле ння своєчасно не сплачених с ум страхових внесків страхув альники зобов'язані самостій но обчислити ці внески і спла тити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначен их цією статтею.
Частина 2 вказаної статті За кону передбачає, що суми стра хових внесків своєчасно не н араховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, в изначені статтею 20 цього Зако ну, в тому числі обчислені тер иторіальними органами Пенсі йного фонду у випадках, перед бачених частиною третьою ста тті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.
Частиною 9 статті 106 вказаног о Закону України визначаютьс я фінансові санкції, які упов новажені застосовувати вико навчі органи Пенсійного фонд у до страхувальників, пункт 2 я кої передбачає, що за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, у тому числі донарахованих страхув альниками або територіальни ми органами Пенсійного фонду , накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєча сно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначен их сум - у разі затримки їх спл ати у строк до 90 календарних д нів включно; 50 відсотків зазна чених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних дн ів. Одночасно на суми своєчас но не сплачених (не перерахов аних) страхових внесків і фін ансових санкцій нараховуєть ся пеня в розмірі 0,1 відсотка з азначених сум коштів, розрах ована за кожний день простро чення платежу.
Відповідно пункту 3 частини 9 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування" за пр иховування (заниження) страх увальником суми заробітної п лати (виплат, доходу), на які на раховуються страхові внески , накладається штраф у розмір і всієї суми прихованої (зани женої) заробітної плати (випл ат, доходу), а в разі повторног о протягом року такого поруш ення - штраф у триразовому роз мірі суми прихованої (заниже ної) заробітної плати (виплат , доходу).
Здійснення відповідачем н есвоєчасної сплати страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування та заниження сум заро бітної плати, на які нарахова но страхові внески, є підстав ою для нарахування пені та шт рафних санкцій у відповіднос ті до вищевказаних норм Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування", а сплата нарахова них сум пені та штрафних санк цій є обов'язком відповідача .
Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність нарахування позивачем сум н едоїмки страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування відпо відача, а також до висновку, що відповідачу було відомо про наявність обов'язку погашен ня заборгованості, яка виник ла внаслідок несплати фінанс ових санкцій та нарахованої пені за допущені порушення З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої Постановою правлін ня Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за №21-1.
В передбаченому законом по рядку рішення про застосуван ня фінансових санкцій відпов ідачем не оскаржувались і на раховані суми таких санкцій, у відповідності до статті 106 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та пунктів 9, 10 Інс трукції Про порядок обчислен ня і сплати страхувальниками та застрахованими особами в несків на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння до Пенсійного фонду Укра їни є узгодженими.
Враховуючи вищевикладе не, суд вважає вимоги позивач а про стягнення з товариства з обмеженою відповідальніст ю "Європа-Вікно" заборгованос ті зі сплати страхових внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування , штрафних санкцій та пені в ро змірі 4655,04 гривень обґрунтован ими, а позовні вимоги таким, що підлягають до задоволення.
На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Європа-Вікно", вул.Погари ще, 1, с.Мостище, Калуський райо н, Івано-Франківська область , 77331, код 31623584, на користь управлін ня Пенсійного фонду України в Калуському районі, пр. Л.Укра їнки, 16 б, м.Калуш, Івано-Франків ська область, 77300, код 22170642, - заборг ованість в сумі 4655,04 грн.( чотир и тисячі шістсот п'ятдесять п 'ять грн. 04 коп.).
Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.
Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя: Кафарський В.В.
Постанова складена в повному обсязі 08.06.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2010 |
Оприлюднено | 09.09.2010 |
Номер документу | 9753871 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні