Рішення
від 01.06.2021 по справі 908/635/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 15/36/21

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.06.2021 Справа № 908/635/21

м. Запоріжжя

Господарський суд Запорізької області у складі судді Горохова Ігоря Сергійовича, за участю секретаря судового засідання Крохмаль А.С. розглянувши матеріали

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Курорт-отель «Бердянськ» , 7112, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Малигіна, буд. 3; адреса для листування: 69005, м. Запоріжжя, а/с 4195

до відповідача Бердянська міська рада Запорізької області, 71118, Запорізька область, м. Бердянськ, пл. Єдності, буд. 2

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат» 71100, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Малигіна, буд. 3

про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії

за участю секретаря судового засідання Крохмаль А.С.

за участю представників сторін та учасників процесу:

від позивача - Стасік А.І., ордер ВР № 1039687 від 22.02.2021;

від відповідача - Мазняк А.В., посвідчення № 184 від 22.02.2021;

від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - не з`явився;

Суть спору

10.03.2021 до Господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Курорт-отель «Бердянськ» , Запорізька область, м. Бердянськ до відповідача Бердянська міська рада Запорізької області, Запорізька область, м. Бердянськ про:

- визнання протиправним та скасування рішення 5 сесії Бердянської міської ради Запорізької області № 54 від 28.01.2021 (VIII скликання);

- зобов`язання Бердянської міської ради Запорізької області припинити право постійного користування Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат» земельною ділянкою з кадастровим номером 2310400000:08:003:0793 на підставі державного акту ІІ-ЗП № 001081 від 27.11.2001 та передати Товариству з обмеженою відповідальністю «Курорт-отель «Бердянськ» , Запорізька область, м. Бердянськ зазначену земельну ділянку в оренду, про що винести відповідне рішення.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 10.03.2021 справу № 908/635/21 передано на розгляд судді Горохову І.С.

Ухвалою суду від 15.03.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/635/21 присвоєно справі номер провадження № 15/36/21. Розглядати справу за правилами загального позовного провадження. Підготовче судове засідання призначено на 15.04.2021 о/об 10 год. 30 хв.

Ухвалою суду від 15.04.2021 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «Карат» . Продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів до 13.06.2021 включно. Відкладено підготовче засідання на 12.05.2021 о/об 11 год. 10 хв.

20.04.2021 на адресу суду надійшло клопотання від Бердянської міської ради Запорізької області про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції в приміщенні Бердянської міської ради.

Ухвалою суду від 20.04.2021 призначено проведення судового засідання по справі № 908/635/21 на 12.05.2021 о 11 год. 10 хв. в режимі відеоконференції.

Ухвалою суду від 12.05.2021 відкладено підготовче засідання в режимі відеоконференції на 14.05.2021 о/об 09 год. 30 хв. Призначено проведення судового засідання по справі № 908/635/21 на 14.05.2021 о 09 год. 30 хв. в режимі відеоконференції. Доручено забезпечення проведення відеоконференцій поза межами суду з використанням власних технічних засобів Бердянській міській раді Запорізької області, м. Бердянськ Запорізька область.

Ухвалою суду 14.05.2021 відкладено підготовче засідання в режимі відеоконференції на 21.05.2021 о/об 14 год. 00 хв. Призначено проведення судового засідання по справі № 908/635/21 на 21.05.2021 о 14 год. 00 хв. в режимі відеоконференції. Доручено забезпечення проведення відеоконференцій поза межами суду з використанням власних технічних засобів Бердянській міській раді Запорізької області, м. Бердянськ Запорізька область.

Ухвалою суду від 21.05.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 31.05.2021. Проведення судового засідання призначено в режимі відео конференції.

Судове засідання 31.05.2021 проведено в режимі відеоконференції, здійснювався звукозапис судового процесу за допомогою програмно-апаратного комплексу «Акорд» .

У судові засідання представник третьої особи не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.

Судом перевірені повноваження присутніх в судовому засіданні представників сторін. Відводів складу суду не заявлено.

Представник підтримав заявлені позовні вимоги з тих підстав, що позивач, як новий власник набув у встановленому законом порядку право власності на будівлі та споруди, а земельна ділянка під цими будівлями та спорудами закріплена на праві постійного користування за попереднім власником будівель та споруд. Міська рада питання не вирішила і протиправно відмовила у припинені права постійного користування щодо попереднього власника будівель та споруд та у передачі земельної ділянки в оренду новому власнику. Чинне земельне та цивільне законодавство імперативно передбачає перехід права на земельну ділянку в разі набуття власності на об`єкт нерухомості, що відображає принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованій на ній будівлі або споруди. Спірне рішення Бердянської міської ради не відповідає чинному законодавству.

У відповіді на відзив зазначив, що право позивача на с пірну земельну ділянку виникло на підставі закону і не може ставитися в залежність від того, чи додержав попередній землекористувач процедуру й порядок припинення користування земельною ділянкою, зокрема шляхом подання заяви про відмову від права постійного користування, що підтверджується актуальною судовою практикою. Обов`язок погодження строку надання земельної ділянки в оренду покладається саме на Бердянську міську раду, яка його не виконала. Відповідач як розпорядник земель та орендодавець, має безпосередній обов`язок щодо припинення права постійного користування за минулим власником об`єкта нерухомості та вирішення питання щодо передачі земельної ділянки в оренду позивачу. Просить позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача заперечив щодо позову в повному обсязі з тих підстав, що Товариство з обмеженою відповідальністю Карат , якому надано спірну земельну ділянку у постійне користування із заявою про припинення права користування земельною ділянкою не звертався. Замовник у зверненні не зазначив бажаний термін оренди земельної ділянки. Також позивач не відноситься до суб`єктів господарювання, якому може бути надано земельну ділянку в оренду. Просить у задоволені позову відмовити у повному обсязі.

Розгляд справи відповідно до вимог ст. 222 ГПК України здійснювався за допомогою звукозаписувального технічного засобу, а саме програмно - апаратного комплексу «Оберіг» .

В судому засіданні 31.05.2021 судом, в порядку ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення, судом оголошено, що повний текст рішення буде складено протягом 10 днів.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд установив.

02.10.2020 між Головним управлінням ДПС у Запорізькій області в особі повіреного - Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Брокцентр та ОСОБА_1 (паспорт серія НОМЕР_1 , виданий Ленінським РВ УМВС України в Запорізькій області 15.08.2000, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ) підписано договір купівлі-продажу від 02.10.2020 № 153/20-д майна платника податків, яке перебуває в податковій заставі, боржник-платник податків: Товариство з обмеженою відповідальністю Карат (ТОВ Карат ), ідентифікаційний код юридичної особи 22160744, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Малигіна буд. 3. Договір підписано на підставі протоколу № 153/20 від 28.09.2020 на Товарній біржі Міжрегіональна товарно-промислова біржа за результатами аукціону.

На підставі вказаного договору ОСОБА_1 придбав нерухоме майно: комплекс будівель та споруд загальною площею 3647,0 кв.м. реєстраційний номер майна 10472685, за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: № 1 основна будівля трьохповерхова літ. А площа 1023,6 кв.м.; № 2 Ґанок до А ; № 3 Ґанок до А ; № 4 Ґанок до А ; № 5 Ґанок до А ; № 6 основна будівля трьохповерхова літ. Б площа 1008 кв.м., № 7 Ґанок до Б ; № 8 Ґанок до Б ; № 9 Ґанок до Б ; № 11 основна будівля літ. В площа 215,8 кв.м., № 12 основна будівля літ. Г площа 134,6 кв.м., № 13 Ґанок до Г ; № 14 Ґанок до Г ; № 15 основна будівля двоповерхова літ. Д площа 222,1 кв.м., № 16 сходи до Д , № 17 Ґанок до Д , № 18 основна будівля літ. Е площа 737,8 кв.м., № 19 Ґанок до Е , № 20 Ґанок до Е , № 21 Ґанок до Е , № 22 Ґанок до Е , № 23 Ґанок до Е , № 24 Ґанок до Е , № 25 Ґанок до Е , № 26 Ґанок до Е , № 27 основна будівля двоповерхова літ. Ж площа 196,8 кв.м., № 28 сходи до Ж , № 29 Ґанок до Ж , № 30 Ґанок до Ж , № 31 Ґанок до Ж , № 32 Ґанок до Ж , № 33 навіс літ. З площа 26,2 кв.м., № 34 навіс літ. И площа 31 кв.м., № 35 трансформаторна літ. С площа 51,1 кв.м., № 36 ворота № 1, № 37 паркан № 2, № 38 паркан №3, № 39 ворота № 4, № 40 ворота №5, № 41 ворота № 6, № 42 замощення І, № 43 замощення II, № 44 колодязь літ. М , № 45 каналізаційні люки літ. Н , № 46 каналізаційні люки літ. О , № 47 ворота № 13, № 48 ємкість № 8, № 49 ємкість № 9.

Ціна реалізації майна, згідно з протоколом № 153/20 від 28.09.2020 становить 6 181 200,00 грн. без ПДВ.

17.11.2020 ОСОБА_1 учасник Товариства з обмеженою відповідальністю Курорт-отель Бердянськ на підставі акту приймання - передачі нерухомого майна передав до статутного капіталу Товариства з обмеженою відповідальністю Курорт-отель Бердянськ передав у якості вкладу до статутного капіталу товариства, а товариство прийняло наступне нерухоме майно: комплекс будівель та споруд загальною площею 3647 кв.м., вартість складає 6 181 200,00 грн, а саме: комплекс будівель та споруд загальною площею 3647,0 кв.м. реєстраційний номер майна 10472685, за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: № 1 основна будівля трьохповерхова літ. А площа 1023,6 кв.м.; № 2 Ґанок до А ; № 3 Ґанок до А ; № 4 Ґанок до А ; № 5 Ґанок до А ; № 6 основна будівля трьохповерхова літ. Б площа 1008 кв.м., № 7 Ґанок до Б ; № 8 Ґанок до Б ; № 9 Ґанок до Б ; № 11 основна будівля літ. В площа 215,8 кв.м., № 12 основна будівля літ. Г площа 134,6 кв.м., № 13 Ґанок до Г ; № 14 Ґанок до Г ; № 15 основна будівля двоповерхова літ. Д площа 222,1 кв.м., № 16 сходи до Д , № 17 Ґанок до Д , № 18 основна будівля літ. Е площа 737,8 кв.м., № 19 Ґанок до Е , № 20 Ґанок до Е , № 21 Ґанок до Е , № 22 Ґанок до Е , № 23 Ґанок до Е , № 24 Ґанок до Е , № 25 Ґанок до Е , № 26 Ґанок до Е , № 27 основна будівля двоповерхова літ. Ж площа 196,8 кв.м., № 28 сходи до Ж , № 29 Ґанок до Ж , № 30 Ґанок до Ж , № 31 Ґанок до Ж , № 32 Ґанок до Ж , № 33 навіс літ. З площа 26,2 кв.м., № 34 навіс літ. И площа 31 кв.м., № 35 трансформаторна літ. С площа 51,1 кв.м., № 36 ворота № 1, № 37 паркан № 2, № 38 паркан №3, № 39 ворота № 4, № 40 ворота №5, № 41 ворота № 6, № 42 замощення І, № 43 замощення II, № 44 колодязь літ. М , № 45 каналізаційні люки літ. Н , № 46 каналізаційні люки літ. О , № 47 ворота № 13, № 48 ємкість № 8, № 49 ємкість № 9.

18.11.2020 на підставі акту приймання-передачі нерухомого майна серія та номер 7688 від 17.11.2020 проведено державну реєстрацію права приватної власності за Товариством з обмеженою відповідальністю Курорт-отель Бердянськ комплексу будівель та споруд - об`єкту нежитлової нерухомості, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 . Реєстрацію проведено приватним нотаріусом Запорізького міського нотаріального округу Чепкова Олена Володимирівна, про що свідчить Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 21.11.2020.

Під об`єктами нерухомого майна розташована земельна ділянка з кадастровим номером 2310400000:08:003:0793 (землі рекреаційного призначення) площею 4,065 га комунальної форми власності, вид використання: для розміщення та обслуговування оздоровчого комплексу ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою АДРЕСА_2 . Форма власності - комунальна, власник - Бердянська міська рада про що свідчить Інформація з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку.

Вказана земельна ділянка на підставі державного Акту на право постійного користування землею ІІ-ЗП № 001081 від 27.11.2001, який зареєстровано в Книзі записів державних актів направо постійного користування землею за № 1133 (копія додається), передана у постійне користування користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю Карат (ідентифікаційний код юридичної особи 22160744), який є попереднім власником комплексу будівель та споруд.

01.12.2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю Курорт-отель Бердянськ звернулось до управління земельних відносин виконавчого комітету Бердянської міської ради з проханням:

1. Припинити право користування ТОВ Карат (ідентифікаційний код юридичної особи код 22160744) земельною ділянкою згідно з державним актом ІІ-ЗП № 001081 від 27.11.2001 на право постійного користування землею, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 1133, шляхом прийняття рішення про визнання таким, що втратив чинність, державний акт на право постійного користування землею ІІ-ЗП № 001081 від 27.11.2001, виданий ТОВ Карат , площею 4,065 га, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 1133.

2. Винести рішення про припинення права постійного користування ТОВ Карат (ідентифікаційний код юридичної особи 22160744) земельною ділянкою згідно з державним актом II - ЗП № 001081 від 27.11.2001 на право постійного користування землею, площею 4,065 га, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 1133 у зв`язку з набуттям права власності на майно ОСОБА_1 , яке розміщено на вказаній земельній ділянці.

3. Надати в оренду ТОВ Курорт-отель Бердянськ (ідентифікаційний код юридичної особи 44015571) земельну ділянку з кадастровим номером 2310400000:08:003:0793 (землі рекреаційного призначення) площею 4,065 га комунальної форми власності, за адресою АДРЕСА_2 . Про що свідчить копія опису вхідного пакету документів на отримання адміністративної послуги.

28.01.2021 Бердянською міською радою Запорізької області VIII скликання прийнято рішення № 54 щодо припинення права користування та передачу в оренду земельної ділянки, а саме:

1. Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю Курорт-Отель Бердянськ (Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Малигіна, 3, ідентифікаційний код юридичної особи 44015571) на підставі ст. ст. 12, 60, ч. 5 ст. 116, 120, 122, 141, 142 Земельного кодексу України, ст.ст. 88, 90 Водного кодексу України, ст. 377 Цивільного кодексу України та протоколу проведення засідання постійної комісії з питань архітектури, містобудування, регулювання земельних відносин та екології, від 13.01.2021 №3:

1.1. в припиненні права користування земельною ділянкою площею 4,0650 га (кадастровий номер 2310400000:08:003:0793), розташованою за адресою: АДРЕСА_2 , яка перебуває в постійному користуванні товариства з обмеженою відповідальністю Карат (Запорізька обл., м. Бердянськ, вул. Малигіна, 3, ідентифікаційний код юридичної особи 22160744) для розміщення та обслуговування оздоровчого комплексу ІНФОРМАЦІЯ_1 на підставі державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-ЗП № 001081 від 27.11.2001 р зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 1133;

1.2. у передачі в оренду земельної ділянки, межі якої визначено в натурі (на місцевості) та без зміни її цільового призначення, площею 4,0650 га (кадастровий номер 2310400000:08:003:0793). розташованої за адресою: АДРЕСА_2 .

Рішення прийнято за наслідками розгляду матеріалів про припинення права користування та передачу в оренду земельної ділянки з посиланням на статтями 2, 12, 59-62, 92, 93, 116, 120, 122-1261, 141, 142 Земельного кодексу України, ст.ст. 85-88 та 90 Водного кодексу України, Цивільним кодексом України, Законом України Про оренду землі . Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , ст. 25, п. 34 ч. 1 ст. 26, ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст. З Статуту територіальної громади міста Бердянська та на підставі протоколу проведення засідання постійної комісії з питань архітектури, містобудування, регулювання земельних відносин та екології, від 13.01.2021 №3.

22.02.2021 на адресу Бердянської міської ради з адвокатським запитом звернувся адвокат позивача Стасік Антон Ігорович. Адвокатський запит містив прохання надати належним чином засвідчені копії документів: пояснювальної записки до проекту рішення Бердянської міської ради Запорізької області VIII скликання № 54 від 28 січня 2021 року Про припинення права користування та передачу в оренду земельної ділянки (п`ята сесія); протоколу проведення засідання постійної комісії Бердянської міської ради з питань архітектури, містобудування, регулювання земельних відносин та екології від 13.01.2021 № 3.

25.02.2021 на адвокатський запит надано відповідь № 01-0763/31 із зазначенням про те, що пояснювальна записка до оспорюваного рішення відсутня, надано витяг з протоколу проведення засідання постійної комісії Бердянської міської ради з питань архітектури, містобудування, регулювання земельних відносин та екології від 13.01.2021 № 3.

Відповідачем в обґрунтування заперечень на позов надано засвідчені належним чином копію витягу протоколу № 3 проведення засідання постійної комісії з питань архітектури, містобудування, регулювання земельних відносин та екології з розгляду питання ТОВ Курорт-отель Бердянськ щодо земельної ділянки площею 4,065 га.

Лист Управління земельних ресурсів Виконавчого комітету Бердянської міської ради № 042021 від 26.03.2021 адресований Начальнику відділу з представництва інтересів міської ради в судах Бердянської міської ради. До листа додано службову записку з посиланням на норми чинного законодавства України зазначено про те, що ТОВ Карат не припинено та товариство не зверталося з заявою про припинення права постійного користування, розміщення на земельній ділянці оздоровчого закладу не суперечить затвердженій містобудівній документації, заявник у зверненні не зазначив бажаний термін оренди земельної ділянки.

Не погоджуючись з прийняти рішенням та відмовою у наданні земельної ділянки в оренду позивач звернувся до господарського суду.

Розглянувши доводи сторін у справі з урахуванням норм процесуального та матеріального права, суд дійшов висновку про обґрунтованість позову з огляду на наступне.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад спірних правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

До юрисдикції адміністративного суду належить спір, який виник між двома (кількома) суб`єктами стосовно їх прав та обов`язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб`єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб`єкта (суб`єктів), а останній (останні) відповідно зобов`язаний виконувати вимоги та приписи такого суб`єкта владних повноважень. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі № 914/2006/17.

Необхідною ознакою суб`єкта владних повноважень є здійснення ним публічно-владних управлінських функцій. Ці функції суб`єкт повинен виконувати саме в тих правовідносинах, у яких виник спір.

Господарський спір належить до юрисдикції господарського суду, зокрема, за таких умов: участь у спорі суб`єкта господарювання; наявність між сторонами, по-перше, господарських відносин, урегульованих нормами Цивільного кодексу України. Господарським кодексом України, іншими актами господарського й цивільного законодавства, і. по-друге, спору про право, що виникає з відповідних відносин; наявність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення спору господарським судом; відсутність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення такого спору судом іншої юрисдикції.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 20 Господарського процесуального кодексу України господарським судам підвідомчі справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на майно (рухоме та нерухоме, в тому числі землю), реєстрації або обліку прав на майно, яке (права на яке) є предметом спору, визнання недійсними актів, що порушують такі права, крім спорів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем, та спорів щодо вилучення майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, а також справи у спорах щодо майна, що є предметом забезпечення виконання зобов`язання, сторонами якого є юридичні особи та (або) фізичні особи - підприємці.

Велика палата Верховного Суду неодноразово висловлювала думку про те, що до юрисдикції адміністративного суду належить спір, який виник між двома (кількома) суб`єктами стосовно їх прав та обов`язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб`єкт законодавчо вповноважений, зокрема, владно керувати поведінкою іншого (інших) суб`єкта (суб`єктів), а останній (останні) відповідно зобов`язаний виконувати вимоги та приписи такого суб`єкта владних повноважень. Тобто публічно-правовим вважається, зокрема, спір, у якому сторони правовідносин виступають одна щодо одної не як рівноправні, і в якому одна зі сторін, яка є суб`єктом владних повноважень, може вказувати або забороняти іншому учаснику правовідносин певну поведінку, давати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо. Необхідною ознакою суб`єкта владних повноважень є здійснення ним публічно-владних управлінських функцій. Ці функції суб`єкт повинен виконувати саме в тих правовідносинах, у яких виник спір (постанови Великої палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі № 914/2006/17, від 4 вересня 2018 року у справі № 823/2042/16, від 13 листопада 2019 року у справі № 171/1584/18).

Визначаючи юрисдикцію спору, суди мають з`ясувати, є спір приватноправовим або публічно-правовим; чи виник спір із відносин, урегульованих нормами цивільного права, чи пов`язані ці відносини зі здійсненням сторонами цивільних або інших майнових прав на земельні ділянки на засадах рівності; чи виник спір щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень при реалізації ним управлінських функцій у сфері земельних правовідносин.

Спірні правовідносини між позивачем та відповідачем виникли щодо земельної ділянки, сформованої як об`єкт цивільного права, таким чином спірні правовідносини є приватноправовими, що виникли між юридичними особами, а відтак на думку суду, дана справа підсудна господарським судам.

Аналогічна позиція викладена у постанові Великої палати Верховного Суду від 19.06.2018 у справі № 922/2383/16.

Відповідно до ст. 92 Земельного кодексу України (ЗК України) право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають:

а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;

б) громадські організації осіб з інвалідністю України, їх підприємства (об`єднання), установи та організації;

в) релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності;

г) публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування, утворене відповідно до Закону України Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування ;

г) заклади освіти незалежно від форми власності;

д) співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку;

е) оператор газотранспортної системи та оператор системи передачі.

Відповідно до ст. 93 ЗК України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Не підлягають передачі в оренду земельні ділянки, штучно створені у межах прибережної захисної смуги чи смуги відведення, на землях лісогосподарського призначення та природно-заповідного фонду, розташованих у прибережній захисній смузі водних об`єктів, крім випадків, передбачених законом.

Строк оренди земельної ділянки не може перевищувати 50 років.

Право оренди земельної ділянки може відчужуватися, у тому числі продаватися на земельних торгах, а також передаватися у заставу, спадщину, вноситися до статутного капіталу власником земельної ділянки - на строк до 50 років, крім випадків, визначених законом.

Орендована земельна ділянка або її частина може за згодою орендодавця, крім випадків, визначених законом, передаватися орендарем у володіння та користування іншій особі (суборенда).

Якщо орендарем земельної ділянки є ініціатор створення індустріального парку, така земельна ділянка або її частини передаються ним у суборенду учасникам індустріального парку відповідно до земельного законодавства України без попереднього погодження з орендодавцем, якщо це не суперечить договору оренди такої земельної ділянки.

Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи.

Земельна ділянка кадастровий номер 2310400000:08:003:0793 площею 4,065 га має цільове призначення Е.07.01, категорія земель: землі рекреаційного призначення, вид використання: для розміщення та обслуговування оздоровчого комплексу ІНФОРМАЦІЯ_1 , форма власності: комунальна: відомості про суб`єкта речового права на земельну ділянку: Бердянська міська рада.

Пунктом 3.1 рішення виконавчого комітету Бердянської міської ради від 23.10.2001 № 618 Про надання у користування земельних ділянок вирішено надати у постійне користування ТОВ Карат земельну ділянку, площею 4.065 га, розташовану по АДРЕСА_2 , для розміщення та обслуговування оздоровчого комплексу ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Пунктами 1.1 та 2.2 рішення Бердянської міської ради від 21.06.2007 № 12 Про продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення вирішено затвердити вартість земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 40650 кв.м., розташованої в АДРЕСА_2 , надано ї в постійне користування товариству з обмеженою відповідальністю Карат для розміщення та обслуговування оздоровчого комплексу ІНФОРМАЦІЯ_1 та продати Товариству з обмеженою відповідальністю карат земельну ділянку площею 40 650 кв.м. за 1 667 463,00 грн без ПДВ для розміщення та обслуговування оздоровчого комплексу ІНФОРМАЦІЯ_1 по вул. Малигіна 3, у м. Бердянськ. Після видачі Державного акту на право власності на землю визнати такими, що втратили чинність Державний акт на прав постійного користування землею № 1133.

У виконавчому комітеті Бердянської міської ради інформація про укладення договору купівлі-продажу вказаної земельної ділянки відсутня.

Згідно з Планом зонування території міста Бердянська земельна ділянка розташована за адресою: вул. Малигіна площею 4,065 га, орієнтовно розміщується в зоні установ відпочинку та туризму. До зони установ відпочинку та туризму входять території, на яких за містобудівною документацією розміщуються об`єкти туристичної інфраструктури. Розміщення в цій зоні оздоровчого закладу не суперечить затвердженій містобудівній документації. Дана інформація зазначена в службовій записці від 03.12.2020 № 1430-20.

На час вирішення спору в суді власником комплексу будівель та споруд за адресою вул. Малигіна 3, є ТОВ Курорт-отель Бердянськ .

Відповідно до статті 377 Цивільного кодексу України, до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).

Відповідно до статті 120 Земельного кодексу України, у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

У разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду фізичними або юридичними особами, які не можуть мати у власності земельних ділянок, до них переходить право користування земельною ділянкою, на якій розташований жилий будинок, будівля або споруда, на умовах оренди.

Істотною умовою договору, який передбачає набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, є кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв`язку з набуттям права власності на ці об`єкти, крім об`єктів державної власності, що підлягають продажу шляхом приватизації.

Згідно зі ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Земельна ділянка з кадастровим номером 2310400000:08:003:0793 не зареєстрована за ТОВ Карат на праві власності та не перебуває у нього в оренді, форма власності земельної ділянки комунальна.

Норма ст. 120 Земельного кодексу України закріплює загальний принцип цілісності об`єкту нерухомості із земельною ділянкою, на якій цей об`єкт розташований. За цією нормою визначення правового режиму земельної ділянки перебуває у прямій залежності від права власності на будівлю і споруду та передбачається механізм роздільного правового регулювання нормами цивільного законодавства майнових відносин, що виникають при укладенні правочинів щодо набуття права власності на нерухомість, і правового регулювання нормами земельного і цивільного законодавства відносин при переході прав на земельну ділянку у разі набуття права власності на нерухомість.

Перехід майнових прав до іншої особи зумовлює перехід до неї і прав на ту частину земельної ділянки, на якій безпосередньо розташований відповідний об`єкт нерухомості, та частини земельної ділянки, яка необхідна для його обслуговування. Особа, яка набула право власності на об`єкт нерухомості, розташований у межах земельної ділянки, якою користувався попередній власник нерухомого майна, набуває право вимагати оформлення на своє ім`я документів на користування всією земельною ділянкою на умовах і в обсязі, які були встановлені для попереднього землекористувача-власника об`єкта нерухомості, або частиною земельної ділянки, яка необхідна для обслуговування об`єкта нерухомості розташованого на ній (постанова Великої палати Верховного Суду від 4 грудня 2018 року у справі № 910/18560/16).

Статтею 141 Земельного кодексу України передбачено, що підставами припинення права користування земельною ділянкою є набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці (п. є ).

Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем. Підставою для укладення договору оренди може бути цивільно-правовий договір про відчуження права оренди.

Відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ч. 2 ст. 134 Земельного кодексу України не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема, розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Перехід права на будівлю і споруду є однією із законних підстав виникнення прав на землю в набувача об`єкта нерухомості, тому можливість реалізації ним таких прав не може залежати від того, чи додержав попередній землекористувач процедур й порядку припинення землекористування, подавши заяву про відмову від права постійного користування, позаяк юридичними підставами для такого переходу виступають закон, договір, рішення суду, інші обставини, що мають юридичне значення.

Зазначена правова позиція міститься у постанові Великої палати Верховного Суду від 04.12.2018 року у справі № 910/18560/16.

У зазначеній постанові Велика палата Верховного Суду дійшла висновку, що за змістом статей 120, 140 та 141 ЗК України законодавець встановив імперативний припис щодо переходу права на земельну ділянку у разі набуття права на жилий будинок, будівлю або споруду та передбачив відповідну підставу для припинення права користування земельною ділянкою у випадку набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці. Перехід права на земельну ділянку до нового набувача жилого будинку, будівлі або споруди відбувається в силу прямого припису закону, незалежно від волі органу, який уповноважений розпоряджатися земельною ділянкою. Чинне земельне та цивільне законодавство імперативно передбачає перехід права на земельну ділянку в разі набуття права власності на об`єкт нерухомості, що відображає принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди, який хоча безпосередньо і не закріплений у загальному вигляді в законі, тим не менш знаходить свій вияв у правилах статті 120 ЗК України, статті 377 ЦК України, інших положеннях законодавства.

За наслідками набуття ТОВ Курорт - отель Бердянськ у власність нерухомого майна, що розташоване на земельній ділянці площею 4.0650 га (кадастровий номер 2310400000:08:003:0793) за адресою: Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Малигіна, 3, право постійного користування попереднього власника нерухомого майна - ТОВ Карат припинилося в силу прямої норми закону. Таким чином, новий власник будівель та споруд має право вимагати у органа, який наділений за законом правомочностями щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою (Бердянської міської ради") оформлення на своє ім`я документів на користування всією земельною ділянкою.

Отже, чинне земельне та цивільне законодавство імперативно передбачає перехід права на земельну ділянку в разі набуття права власності на об`єкт нерухомості, що відображає принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди.

Таким чином, Бердянською міською радою Запорізької області безпідставно відмовлено позивачу в передачі в оренду земельної ділянки кадастровий номер 2310400000:08:003:0793.

Відповідно до ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом ч. 1 ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення у межах Конституції і законів держави.

Згідно зі ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України Про місцеве самоврядування в Україні .

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання, стаття 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

За змістом п. п. 30, 31 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить, зокрема прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна, прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Наведені норми законодавства свідчать про те, що за органами місцевого самоврядування законодавець закріпив повноваження самостійно вирішувати питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Акт органу місцевого самоврядування чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов`язковий характер для суб`єктів цих відносин

Залежно від компетенції органу, який прийняв такий документ, і характеру та обсягу відносин, що врегульовано ним, акти поділяються на нормативні і такі, що не мають нормативного характеру, тобто індивідуальні.

Нормативний акт - це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово. Що ж до актів ненормативного характеру (індивідуальних актів), то вони породжують права і обов`язки тільки у того суб`єкта (чи визначеного ними певного кола суб`єктів), якому вони адресовані.

У рішенні Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 у справі № 1- 9/2009 за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) Конституційний Суд України дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування мають право приймати рішення, вносити до них зміни та скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, керуючись у своїй діяльності ними та актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Конституційний суд України також зазначив, що в Конституції України закріплений принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ). Таким чином органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Відповідно до частини 1 статті 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Згідно з частиною 10 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Конституційний суд України у своєму рішенні № 7-рп/2009 від 16.04.2009 у справі 1-9/2009 зазначив, що зі змісту частини другої статті 144 Конституції України та частини десятої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вбачається, що рішення органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб з мотивів невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними з ініціативи заінтересованих осіб судом загальної юрисдикції, тобто в судовому порядку. Однак, як вважає Конституційний Суд України, це не позбавляє орган місцевого самоврядування права за власною ініціативою або ініціативою інших заінтересованих осіб змінити чи скасувати прийнятий ним правовий акт (у тому числі і з мотивів невідповідності Конституції чи законам України).

Отже, підставами для визнання акта органу місцевого самоврядування недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов`язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі.

Прийняте спірне рішення Бердянською міської ради Запорізької області суперечить вище вказаним нормам права. Відповідачем безпідставно відмовлено ТОВ Курорт - отель Бердянськ як законному власнику будівель та споруд, які знаходяться на земельній ділянці з кадастровим номером 2310400000:08:003:0793, наданні земельної ділянки в оренди з припиненням права користування цією земельною ділянкою колишнього власника будівель та споруд. Внаслідок чого порушується встановлений Земельним кодексом України принцип цілісності об`єкту нерухомості із земельною ділянкою, на якій цей об`єкт розташований, а також порушується право Позивача щодо належного оформлення на своє ім`я документів на користування всією земельною ділянкою на умовах і в обсязі, які були встановлені для попереднього власника будівель і споруд.

Крім того, спірне рішення є необґрунтованим. Його зміст не відображає дійсні підстави, з яких було відмовлено ТОВ Курорт-отель Бердянськ у задоволенні звернення. Пояснювальна записка до проекту оскаржуваного рішення відсутня, витяг з протоколу проведення засідання постійної комісії з питань архітектури, містобудування, регулювання земельних відносин та екології, від 13.01.2021 № 3, яке стало однією з підстав для прийняття відповідачем рішення, також не містить обґрунтування підстав відмови позивачу у задоволенні його заяви.

З урахуванням наведених норм законодавства та переходу права на земельну ділянку в разі набуття права власності на об`єкт нерухомості, що відображає принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди, Бердянська міська рада як розпорядник земель та орендодавець, має безпосередній обов`язок щодо припинення права постійного користування за минулим власником об`єкта нерухомості та вирішення питання щодо передачі земельної ділянки в оренду позивачу. Однак, відповідач відмовив у реалізації права позивача на оренду земельної ділянки, яка розміщена під нерухомим майном, яке перебуває у власності позивача та від виконання свого обов`язку з вирішення спірного питання ухиляється. Тим самим, спірним рішенням порушено права та охоронювані інтереси позивача у справі.

Доводи відповідача наведені в обґрунтування заперечень на позов, суд вважає безпідставними з огляду на наступне.

Відповідно до вимог статті 141 ЗК України, підставами для припинення права користування земельною ділянкою, зокрема є: набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці.

Враховуючи перебування у власності позивача об`єктів нерухомого майна, які розміщені на спірній земельній ділянці, звернення третьої особи, у користуванні якої перебуває земельна ділянка в даному випадку ТОВ Карат для припинення права постійного користування земельною ділянкою, чинним законодавством не вимагається. Крім того, земельна ділянка за ТОВ Карат не зареєстрована ані на праві власності ані на праві користування, форма власності спірної земельної ділянки комунальна.

Відповідно до п. 1.3 Положення про визначення строків надання земельних ділянок в оренду фізичним та юридичним особам в м. Бердянську, затвердженого рішенням 4 сесії Бердянської міської ради V скликання від 22.06.2006 № 19 визначення строків надання земельних ділянок в оренду здійснюється міською радою у кожному випадку окремо та конкретно до умов, що склалися, на підставі вимог чинного законодавства з урахуванням генерального плану забудови міста Бердянська. Тобто визначення строків надання земельної ділянки в оренду здійснюється саме Бердянською міською радою і не зазначення заявником строку для надання земельної ділянки в оренду не може бути підставою для відмови у наданні земельної ділянки в оренду.

Посилання відповідача на відсутність у позивача такої класифікації виду економічної діяльності яка б дозволяла використовувати земельну ділянку на правах оренди є безпідставним, оскільки по перше КВЕД України, які зазначені у ТОВ Карат збігаються з КВЕД України ТОВ Курорт-отель Бердянськ , а по друге надання в оренду земельної ділянки не ставиться в залежність від наявності чи відсутності коду виду економічної діяльності.

Враховуючи вище викладене, а також вимоги законодавства України, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати покласти на відповідача.

Керуючись ст. ст. 73, 86, 219, 233, 236, 238, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

вирішив

Позов задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення 5 сесії Бердянської міської ради Запорізької області № 54 від 28 січня 2021 року (VIII скликання).

Зобов`язати Бердянську міську раду Запорізької області (пл. Єдності буд. 2 м. Бердянськ, Запорізька область, 71118, ідентифікаційний код юридичної особи 20525153) припинити право постійного користування Товариства з обмеженою відповідальністю Карат (вул. Малигіна буд. 3 м. Бердянськ, Запорізька область, ідентифікаційний код юридичної особи 22160744) земельною ділянкою з кадастровим номером 2310400000:08:003:0793 на підставі державного акту ІІ-ЗП №001081 від 27.11.2001 року та передати Товариству з обмеженою відповідальністю Курорт-отель Бердянськ (вул. Малигіна буд. 3, м. Бердянськ, Запорізька область, 71112, ідентифікаційний код юридичної особи 44015571) земельну ділянку з кадастровим номером 2310400000:08:003:0793 в оренду, про що ухвалити відповідне рішення.

Стягнути з Бердянської міської ради Запорізької області (пл. Єдності буд. 2 м. Бердянськ, Запорізька область, 71118, ідентифікаційний код юридичної особи 20525153) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Курорт-отель Бердянськ (вул. Малигіна буд. 3, м. Бердянськ, Запорізька область, 71112, ідентифікаційний код юридичної особи 44015571) судовий збір у розмірі 4540,00 грн (чотири тисячі п`ятсот сорок гривень 00 коп.). Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 10 червня 2021 року.

Суддя І. С. Горохов

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення01.06.2021
Оприлюднено11.06.2021
Номер документу97557123
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/635/21

Судовий наказ від 08.07.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Рішення від 01.06.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Ухвала від 21.05.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Ухвала від 14.05.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Ухвала від 12.05.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Ухвала від 20.04.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Ухвала від 15.04.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Ухвала від 02.04.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Ухвала від 15.03.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні