Постанова
від 12.05.2010 по справі 44778/09/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія<   > 

         

Харківський окружний адміністративний суд  

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 "12" травня 2010 р.                                                              Справа № 2а-44778/09/2070  

          Харківський окружний адміністративний суд  у складі

головуючого судді - Мельникова Р.В.

за участю:

секретаря судового засідання - Вороніної І.О. ,

представника позивача - Черваньова Д.О.

  

          розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом  Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Харкова  до   приватного підприємства "Піраміда-Кабель"  про   стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

          Позивач,  Державна податкова інспекція у Жовтневому районі міста Харкова, звернувся до  Харківського окружного адміністративного суду  з  позовом до  приватного підприємства "Піраміда-Кабель", в якому просить суд стягнути з приватного підприємства "Піраміда-Кабель" заборгованість перед бюджетом у розмірі 350786,46 грн. до державного бюджету на р/р №31111009700008 (штрафні санкції за порушення законодавства по податку на прибуток); заборгованість перед бюджетом у розмірі 275524,5 грн. до державного бюджету на р/р №31113029700008 (штрафні санкції за порушення законодавства по податку на додану вартість); заборгованість перед бюджетом у розмірі 132000,0 грн. до державного бюджету на р/р № 31113104700008 (штрафні санкції за порушення законодавства про патентування) банк ГУДКУ у Харківський області МФО 851011 одержувач УДК Жовтневого району код 24134113.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування». Відповідач не виконував обов’язок сплачувати податки і збори в розмірах, у строки та в порядку, визначені законодавством, а також порушував порядок ведення касових операцій в національній валюті України. За вказані порушення законами встановлена відповідальність у вигляді штрафу. Відповідач самостійно не сплатив суми податків, а також суми штрафів, накладених на нього Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі міста Харкова. Внаслідок цього у відповідача виник податковий борг, який станом на дату звернення до суду з позовом складає: 350786,46 грн. - з податку на прибуток, 275524,5 грн. - з податку на додану вартість, 132000,0грн. - штрафні санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки. У зв’язку з тим, що вказана податкова заборгованість погашена не була, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та повідомив, що станом на день розгляду справи заборгованість відповідачем не сплачена.

Відповідач належним чином повідомлявся про час, дату та місце розгляду справи за адресою, вказаною у довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, проте до суду повернулись конверти із судовими документами з поміткою "за вказаною адресою не знаходиться".

Враховуючи викладене, суд вважає можливим розглянути справу без участі представника відповідача.

Суд, заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідач - приватне підприємство "Піраміда-Кабель" - зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ (а.с.9), довідкою та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (а.с.10-15). Згідно зі ст.ст.4, 5 Закону України «Про систему оподаткування» відповідач є платником податків і зборів, відповідач з 12.07.2005 перебуває на податковому обліку в ДПІ, про що свідчить довідка (а.с.16).

Судом встановлено, що старшим державним податковим ревізором-інспектором Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Харкова було проведено позапланову виїзну перевірку приватного підприємства "Піраміда-Кабель" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.07.2005 по 12.03.2007. Перевіркою встановлені наступні порушення:

- внаслідок порушення підприємством п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» за результатами перевірки правильності суми податку на прибуток встановлено заниження підприємством податку на прибуток. За результатами перевірки донараховано податку на прибуток за 2005 та 2006 роки в сумі 230146,0 грн.;

- внаслідок порушення підприємством п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» за результатами перевірки донарахований податок на додану вартість за 2005-2006 роки в сумі 183683,0 грн.;

- на порушення п.2.11 Положення про ведення касових операцій в національній валюті України, затвердженого постановою правління НБУ України від 15.12.2004 № 637, підприємством протягом 05.10.2005 – 28.04.2006 директору Шевакову О.С. була видана готівка під звіт в сумі 129000,0 грн., тоді як авансові звіти на час перевірки не надані, розрахунки готівкою на час перевірки не підтверджені розрахунково-платіжними документами. Крім того, на порушення п.2.11 Положення про ведення касових операцій в національній валюті України, затвердженого постановою правління НБУ України від 15.12.2004 № 637, мало місце несвоєчасне звітування про використані кошти, видані під звіт 05.05.2006 в сумі 12000,0 грн.

Зазначені порушення зафіксовані в акті перевірки від 31.10.2007 №1353/23-304-33607365 (а.с.17-34). Акт перевірки був отриманий директором ПП "Піраміда-Кабель" С.О.Коваленко, про що свідчить його підпис (а.с.34).

На підставі акту перевірки від 31.10.2007 №1353/23-304-33607365 Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Харкова було прийнято наступні рішення:

- податкове повідомлення-рішення від 05.11.2007 № 0001932303/0 (а.с.35), яким визначено суму податкового зобов’язання ПП "Піраміда-Кабель" за платежем «податок на прибуток» у розмірі 350793,3 грн., в тому числі за основним платежем – 230146,0 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями – 120647,3 грн.;

- податкове повідомлення-рішення від 05.11.2007 № 0001942303/0 (а.с.36), яким визначено суму податкового зобов’язання ПП "Піраміда-Кабель" за платежем «податок на додану вартість» у розмірі 275524,5 грн., в тому числі за основним платежем – 183683,0 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями – 91841,5 грн.;

- рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 05.11.2007 №0001952303/0 (а.с.37), яким за порушення норм регулювання обігу готівки до ПП "Піраміда-Кабель" застосовано штрафні санкції у сумі 132000,0 грн.

Вказані рішення були отримані директором ПП "Піраміда-Кабель" С.О.Коваленко, про що свідчить його підпис на корінцях рішень (а.с.35, 36, 37).

Податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Харкова від 05.11.2007 № 0001932303/0 та від 05.11.2007 № 0001942303/0, а також рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 05.11.2007 №0001952303/0 були оскаржені відповідачем до суду.

Відповідно до постанови Харківського окружного адміністративного суду від 30.07.2009 у справі № 2а-24481/08/2070 (а.с.94-95) було відмовлено у задоволенні адміністративного позову приватного підприємства "Піраміда-Кабель" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Харкова про саксування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Харкова від 05.11.2007 № 0001932303/0 та від 05.11.2007 № 0001942303/0, а також рішення Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Харкова про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 05.11.2007 №0001952303/0.

Вказана постанова Харківського окружного адміністративного суду була оскаржена в апеляційному порядку.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 30.11.2009, яка набрала законної сили 30.11.2009, (а.с.117-120) залишено без змін постанову Харківського окружного адміністративного суду від 30.07.2009 у справі №2а-24481/08/2070.

Таким чином, на підставі ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання є узгодженим та вважається податковим боргом.

Відповідачу було надіслано першу податкову вимогу від 05.12.2008 №1/617 (а.с.42). Перша податкова вимога не була вручена відповідачу у зв’язку з відсутністю за місцезнаходженням, тому була розміщена на дошці податкових оголошень 22.12.2008, що підтверджується актом про невручення ДПІ у Жовтневому районі податкової вимоги від 22.12.2008 №801/24-011 (а.с.43). На підставі п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкова вимога вважається врученою.

Відповідачу також було надіслано другу податкову вимогу від 24.01.2009 №2/73 (а.с.38), яка була отримана відповідачем, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.38 – зворотня сторона).

Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов‘язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п.1, 3 ч.1 ст.14 Закону України «Про систему оподаткування» до загальнодержавних належать такі податки і збори (обов’язкові платежі), як податок на додану вартість, податок на прибуток підприємств.

Відповідно до ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в України» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Згідно з п.п.4.2.2 «б» п.4.2 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.

Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).

Відповідно до п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

Питання видачі готівкових коштів під звіт та звітування про використані кошти регулюються п.2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 р. N 637, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за N 40/10320.

Пунктом 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12 червня 1995 року N 436/95 встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, зокрема, за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки, а також за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі, визначеному п.1 вказаного Указу Президента України.

Таким чином, судом встановлено, що відповідач не сплатив суми податків, а також фінансові санкції у повному обсязі, станом на дату розгляду справи (з урахуванням переплати з податку на прибуток у сумі 6,84 грн. станом на 01.12.2008) податковий борг відповідача становить 350786,46 грн. - з податку на прибуток, 275524,5 грн. - з податку на додану вартість, 132000,0 грн. - штрафні санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки, що підтверджується поясненнями представника позивача, розрахунком суми податкового боргу відповідача (а.с.5) та копіями облікових карток платника приватного підприємства "Піраміда-Кабель" за платежем «податок на додану вартість» (а.с.6), за платежем «податок на прибуток приватних підприємств» (а.с.7), за платежем «штрафні санкції за порушення норм регулювання обігу готівки» (а.с.8).

Суд звертає увагу, що є така, що набрала законної сили, ухвала Харківського апеляційного адміністративного суду від 30.11.2009 про залишення без змін постанови Харківського окружного адміністративного суду від 30.07.2009 у справі №2а-24481/08/2070, якою було відмовлено у задоволенні адміністративного позову приватного підприємства "Піраміда-Кабель" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Харкова про саксування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Харкова від 05.11.2007 № 0001932303/0 та від 05.11.2007 № 0001942303/0, а також рішення Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Харкова про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 05.11.2007 №0001952303/0. Суми податку на прибуток, податку на додану вартість та суми штрафних санкцій, про стягнення яких просить позивач у даній справі, були визначені саме вказаними податковими повідомленнями-рішеннями та рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Харкова.

Відповідно до ч.2 ст.14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Враховуючи зазначене та те, що на момент розгляду справи відповідачем сума податкового боргу не була сплачена у повному обсязі, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми боргу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

          Керуючись ст.ст.4, 5, 6, 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», ст.9, 14 Закону України «Про систему оподаткування», ст.ст. 4, 7, 69-71, 86, ч.1 ст.158, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд  

П О С Т А Н О В И В:

                    Адміністративний позов  Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Харкова  до  приватного підприємства "Піраміда-Кабель"  про  стягнення заборгованості – задовольнити у повному обсязі.

                    Стягнути з приватного підприємства "Піраміда-Кабель" (ідент. код 33607365; місцезнаходження: 61010, м.Харків, вул.Примакова, буд.40/42; р/р 26009036076600 в АКІБ "УКРСИББАНК", МФО 351005) заборгованість перед бюджетом у розмірі 350786,46 грн. (триста п'ятдесят тисяч сімсот вісімдесят шість грн. 46 коп.) до державного бюджету на р/р №31111009700008 (штрафні санкції за порушення законодавства по податку на прибуток); заборгованість перед бюджетом у розмірі 275524,5 грн. (двісті сімдесят п'ять тисяч п'ятсот двадцять чотири грн. 50 коп.) до державного бюджету на р/р № 31113029700008 (штрафні санкції за порушення законодавства по податку на додану вартість); заборгованість перед бюджетом у розмірі 132000,0 грн. (сто тридцять дві тисячі грн. 00 коп.) до державного бюджету на р/р № 31113104700008 (штрафні санкції за порушення законодавства про патентування) банк ГУДКУ у Харківський області МФО 851011 одержувач УДК Жовтневого району код 24134113.                               Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду в десятиденний строк з дня складення постанови в повному обсязі та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

                    У повному обсязі постанову складено  17.05.2010.

          Суддя                                                     (підпис)<   >                               Р.В. Мельников

          

          З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної  сили. Оригінал постанови знаходиться в матеріалах справи.<   > 

          

          Суддя<   >                                                                                           Р.В. Мельников<   > 

          Секретар<   >                                                                                           І.О. Вороніна<   > 

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2010
Оприлюднено01.09.2010
Номер документу9757777
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —44778/09/2070

Постанова від 12.05.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні