Постанова
від 28.04.2010 по справі 1740/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

28 квітня 2010 р. № 2-а- 1740/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді - Бартош Н.С.,

при секретарі судового зас ідання - Островській М.О.,

за участю представника поз ивача - Пономарьової І.В. ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Харкові справу за адміні стративним позовом Державно ї податкової інспекції у Киї вському районі м. Харкова до П риватної фірми «Промспецбуд -КМР»про стягнення заборгова ності,-

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова ін спекція у Київському районі м. Харкова звернулася до суду з адміністративним позовом до Приватної фірми «Промспец буд-КМР», з урахуванням уточн ень якого, просила суд стягну ти до Державного бюджету з Пр иватної фірми «Промспецбуд-К МР» суму боргу у розмірі 159,95 гр н., обґрунтовуючи позовні вим оги наступним.

Приватна фірма «Промспецб уд-КМР» зареєстрована викона вчим комітетом Харківської міської ради 30 вересня 1994 р. та з находиться на обліку у Держа вній податковій інспекції у Київському районі м. Харкова .

Фахівцями Державної подат кової інспекції у Київському районі м. Харкова проведено невиїзну документальну пере вірку з питання несвоєчасног о подання податкової звітнос ті з податку на додану вартіс ть за травень 20007 р., січень 2008 р.

В ході проведення перевірк и з питання своєчасного нада ння податкової звітності бул о встановлено порушення п.п. 4. 14. п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами».

Зазначене порушення оформ лено актом про результати не виїзної документальної пере вірки неподання податкової з вітності з ПДВ №1696/15-229/22694492 від 12 бе резня 2009 р., на підставі якого п рийнято податкове повідомле ння-рішення №0003541503/0 від 08 травня 2009 р. на суму 340,00 грн.

Станом на 10 липня 2009 р. на особ истому рахунку Приватної фір ми «Промспецбуд-КМР» рахувал ася переплата у розмірі 180,00 грн ., тому сума заборгованості ск ладає 159,95 грн.

Відповідач не скористався своїм правом апеляційного а бо судового оскарження, тому сума заборгованості підприє мства перед бюджетом є узгод женою та підлягає сплаті.

Відповідач - Приватна фірма «Промспецбуд-КМР» - у судове з асідання свого представника не направив, про час та місце розгляду справи повідомлявс я судовими повістками за міс цезнаходженням згідно Довід ки з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, запереч ень та клопотань суду не нада в.

Представник позивача - Держ авної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Пономарьова І.В. - в судово му засіданні позовні вимоги підтримала та просила суд за довольнити їх у повному обся зі.

Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, встан овив такі обставини.

Приватна фірма «Промспецб уд-КМР» зареєстрована Викона вчим комітетом Харківської м іської ради 30 вересня 1994 р, що п ідтверджується Свідоцтвом п ро державну реєстрацію юриди чної особи та Довідкою з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців.

Приватна фірма «Промспецб уд-КМР» з 11 жовтня 1994 р. перебува є на обліку як платник податк ів у Державній податковій ін спекції у Київському районі м. Харкова, що підтверджуєтьс я довідкою про взяття на облі к платника податків №3059 від 27 в ересня 2005р.

Керівнику Приватної фірми «Промспецбуд-КМР» 25 лютого 2009 р. направлено запрошення для надання звітності та поясне нь причин несвоєчасного пода ння та не подання податкової декларації по податку на дод ану вартість, ознайомлення т а підписання акту перевірки.

У встановлений час керівни к Приватної фірми «Промспецб уд-КМР» до інспекції не з' яв ився.

Державною податковою інсп екцією у Київському районі м . Харкова 12 березня 2009 р. була про ведена невиїзна документаль на перевірка Приватної фірми «Промспецбуд-КМР» з питання своєчасності подання податк ової звітності з податку на д одану вартість за травень 2007 р ., січень 2008 р., за результатами я кої складено акт №1696/15-229/22694492 від 12 березня 2009 р.

В ході перевірки було встан овлено та відображено в акті перевірки факти неподання д екларацій з податку на додан у вартість, а саме, податкову д екларацію з ПДВ за травень 2007 р. подано 23 квітня 2008 р., за січен ь 2008 р. - лише 23 квітня 2008 р., чим по рушено п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами».

Позивачем 12 березня 2009 р. скла дений акт №384/152 про неявку поса дових осіб Приватної фірми « Промспецбуд-КМР» для проведе ння невиїзної документально ї перевірки.

Зазначений акт перевірки 12 березня 2009 р. направлений відп овідачу з супровідним листом за №4351/10/15-220, але повернувся без в ручення у зв' язку з закінче нням терміну зберігання, про що складено акт про неможли вість вручення акту невиїзно ї документальної перевірки № 932/152 від 06 травня 2009 р.

На підставі акту перевірки , Державною податковою інспе кцією у Київському районі м. Х аркова винесено податкове по відомлення-рішення №0003541503/0 від 08 травня 2009 р., за яким до Приватн ої фірми «Промспецбуд-КМР» з астосовано штрафну (фінансов у) санкцію в сумі 340,00 грн. за непо дання податкових декларацій , яке направлене відповідачу , але повернулося без врученн я у зв' язку з закінчення тер міну зберігання.

У зв' язку з неврученням по даткового повідомлення-ріше ння Державною податковою інс пекцією у Київському районі м. Харкова складено акт про не можливість вручення податко вого повідомлення-рішення №1 243/152 від 30 червня 2009 р. та у відпові дності до п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» дан е податкове повідомлення-ріш ення розміщено на дошці пода ткових оголошень.

У зв' язку з несплатою визн аченої податковим органом су ми штрафної (фінансової) санк ції Державною податковою інс пекцією у Київському районі м. Харкова винесено першу под аткову вимогу про сплату бор гу №1/794 від 13 липня 2009 р. та 28 вересн я 2009 р. винесено другу податков у вимогу № 2/1007.

Зазначені податкові вимог и були направлені поштою за а дресою, яка міститься у реєст раційних документах відпові дача. Відомості про зміну міс ця перебування Приватної фір ми «Промспецбуд-КМР» у позив ача відсутні.

Про невручення податкових вимог №1/794 від 13 липня 2009 р. та № 2/1007 від 28 вересня 2009 р. податковою і нспекцією складені акти № 1757 в ід 28 серпня 2009 р. та №2255 від 06 листо пада 2009р.

Все майно та майнові права б оржника знаходяться в податк овій заставі на підставі пп. 8. 2.2 п. 8.2 ст. 8 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» з 16 липня 2009 р., що п ідтверджено витягом про реєс трацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 24096007 , виданого 16 липня 2009 р. Харківсь кою філією державного підпри ємства «Інформаційний центр » Міністерства юстиції Украї ни.

07 грудня 2009 р. начальником Дер жавної податкової інспекції у Київському районі м. Харков а прийнято рішення № 646 про стя гнення коштів та продаж інши х активів платника податків в рахунок погашення його под аткового боргу.

Як встановлено з матеріалі в справи, у відповідача рахув алася переплата у розмірі 180,05 г рн., з урахуванням якої, сума з аборгованості за штрафними (фінансовими) санкціями стан овить 159,95 грн., що підтверджуєт ься копією зворотного боку о блікової картки платника под атку.

Відповідно до п. п. 1,11 ч. 1 ст. 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право: здійснювати докумен тальні невиїзні перевірки (н а підставі поданих податкови х декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нара хуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових плате жів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та по запланові виїзні перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів), додержання вал ютного законодавства юридич ними особами, їх філіями, відд іленнями, іншими відокремлен ими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а та кож фізичними особами, які ма ють статус суб'єктів підприє мницької діяльності чи не ма ють такого статусу, на яких зг ідно із законами України пок ладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і з бори (обов'язкові платежі), крі м Національного банку Україн и та його установ (далі - платн ики податків); застосовувати до платників податків фінан сові (штрафні) санкції, стягув ати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїм ки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених зако нами України.

Статтею 67 Конституції Украї ни передбачено, що кожний зоб ов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 9 Зако ну України «Про систему опод аткування» від 25 червня 1991 р. № 12 51-ХІІ платники податків і збор ів (обов'язкових платежів) зоб ов'язані подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов'я зані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язков их платежів).

Відповідно до абз. 1 преамбу ли Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 р. № 2181-ІІ І цей Закон є спеціальним зак оном з питань оподаткування, який встановлює порядок пог ашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включ аючи збір на обов'язкове держ авне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання, нарахування і сплати п ені та штрафних санкцій, що за стосовуються до платників по датків контролюючими органа ми, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає проц едуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» платник податків самості йно обчислює суму податковог о зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підп унктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статт і.

Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» податкові декларації под аються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;

г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.

Відповідно до пп. 5.2.1. п. 5.2 ст. 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкове зобов'язання платника податків, нарахован е контролюючим органом відпо відно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узг одженим у день отримання пла тником податків податкового повідомлення, за винятком ви падків, визначених підпункто м 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до абз. 3 пп. 5.3.1. п. 5.3 с т. 5 Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» у разі визначення по даткового зобов'язання контр олюючим органом за підставам и, зазначеними у підпунктах "а " - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов'яза ний погасити нараховану суму податкового зобов'язання пр отягом десяти календарних дн ів від дня отримання податко вого повідомлення, крім випа дків коли протягом такого ст року такий платник податків розпочинає процедуру апеляц ійного узгодження.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » у разі коли сума податковог о зобов'язання розраховуєтьс я контролюючим органом відпо відно до статті 4 цього Закону , такий контролюючий орган на дсилає платнику податків под аткове повідомлення, в якому зазначаються підстава для т акого нарахування, посилання на норму податкового закону , відповідно до якої був зробл ений розрахунок або перераху нок податкових зобов'язань, с ума податку чи збору (обов'язк ового платежу), належного до с плати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строк и їх погашення, а також попере дження про наслідки їх неспл ати в установлений строк та г раничні строки, передбачені законом для оскарження нарах ованого податкового зобов'яз ання (штрафних санкцій за їх н аявності).

Відповідно до абз. 1 п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгодже ну суму податкового зобов'яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

Відповідно до п. п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкові вимоги мають містити крім відомостей, пер едбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстав и їх виставлення; суму податк ового боргу, належного до спл ати, пені та штрафних санкцій ; перелік запропонованих зах одів із забезпечення сплати суми податкового боргу.

Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2 ст. 6 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» податкові вимоги надсила ються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків. обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Відповідно до абз. 1,2,3 п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» податкова вимога в важається надісланою (вручен ою) юридичній особі, якщо її пе редано посадовій особі такої юридичної особи під розписк и або надіслано листом з пові домленням про вручення. У так ому самому порядку надсилают ься податкові повідомлення.

Відповідно до абз. 1 п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» платник податків, щ о не подає податкову деклара цію у строки, визначені закон одавством, сплачує штраф у ро змірі десяти неоподатковува них мінімумів доходів громад ян за кожне таке неподання аб о її затримку.

Відповідач не скористався своїм правом апеляційного а бо судового оскарження подат кових вимог, тому сума заборг ованості підприємства перед бюджетом є узгодженою та під лягає сплаті.

На час розгляду справи забо ргованість відповідачем не п огашена.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що штрафні (фінанс ові) санкції за неподання под аткових декларацій з податку на додану вартість були заст осовані позивачем в порядку та розмірах, визначених діюч им законодавством, в межах по вноважень контролюючого орг ану, є узгодженими та підляга ють стягненню з відповідача у зв' язку з їх несплатою у вс тановлений законом строк.

Із врахуванням вищевиклад ених обставин суд вважає, що п озовні вимоги позивача обґру нтовані та підлягають задово ленню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни судові витрати з відпов ідача не стягуються.

На підставі вищезазначено го, керуючись ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167 , 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції у Київському районі м. Х аркова до Приватної фірми «П ромспецбуд-КМР» про стягненн я заборгованості задовольни ти в повному обсязі.

Стягнути з Приватної фірми «Промспецбуд-КМР» (61183, м. Хар ків, вул. Дружби Народів, 267, кв.87 , код 22694492) заборгованість пер ед бюджетом у розмірі 159.95 (сто п ' ятдесят дев' ять) гривень 95 копійок шляхом перерахуван ня вказаної суми на розрахун ковий рахунок № 31117029700004, одержув ач: УДКУ в Київському районі м . Харкова, код 24134573, банк одержув ача: ГУДКУ в Харківській обла сті, МФО 851011.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня ї ї проголошення, а в разі склад ання постанови у повному обс язі відповідно до ст. 160 КАС Укр аїни - з дня складання у повн ому обсязі, заяви про апеляці йне оскарження і поданням пі сля цього протягом 20 днів апел яційної скарги, з подачею її к опії до апеляційної інстанці ї або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС Укра їни.

Постанову в повному обсязі виготовлено 30 квітня 2010 року.

Суддя Бартош Н.С.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2010
Оприлюднено31.08.2010
Номер документу9758699
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1740/10/2070

Ухвала від 24.02.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Постанова від 28.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні