Постанова
від 20.05.2010 по справі 43882/09/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адмі ністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"20" травня 2010 р. № 2а- 43882/09/2070

Харківський окружний адміністративний суд у скла ді: головуючого судді - Піскун В.О.,

при секретарі судового зас ідання - Мараєвій О.В.,

за участі: представника поз ивача - Сліпченка П.О.,

представника відповідача - Лазебника Д.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміще нні суду адміністративну спр аву за позовом Комунального закладу охорони здоров'я Обл асної дитячої клінічної ліка рні № 1 до Контрольно - ревізі йного управління в Харківськ ій області про визнання вимо ги протиправною та її скасув ання , -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом, в якому з у рахуванням уточнень до адмін істративного позову просить суд визнати протиправною та скасувати Вимогу КРУ в Харкі вській області за вих. № 04-21/8132 ві д 30.10.2009 року про усунення виявле них позаплановою виїзною пер евіркою порушень законодавс тва з питань проведення проц едури закупівель в КЗОЗ “Обл асна дитяча клінічна лікарня №1”, викладену на підставі акт у КРУ в Харківській області з а № 04-11/75 від 28.09.2009 року позапланов ої виїзної перевірки дотрима ння порядку проведення проце дур закупівлі в Комунальному закладі охорони здоров'я “Об ласна дитяча клінічна лікарн я №1” за період з 01.01.2009 року по зав ершений звітний період 2009 рок у в частині перегляду резуль татів процедури закупівлі “Р еконструкція 3-го поверху гол овного корпусу та приймально го відділення з прибудовою п о вулиці Клочківській 337 А в м. Х аркові” з урахуванням поруше нь чинного законодавства з п итань закупівлі товарів робі т і послуг за державні кошти, п ро які зазначено в акті перев ірки від 28.09.2009 за №04-11/75 на предмет проведення повторної процед ури відкритих торгів по дані й закупівлі.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що кон трольно-ревізійним управлін ням в Харківській області з 09. 09.2009 року по 22.09.2009 року проведено п озапланову виїзну перевірку дотримання порядку проведен ня процедур закупівлі в Кому нальному закладі охорони здо ров'я "Обласна дитяча клінічн а лікарня № 1" за період з 01.01.2009 р. п о завершений звітний період 2009 року. За результатами позап ланової виїзної перевірки 28.09 .2009 року складено акт за №04-11/75.

30.10.2009р. на адресу позивача над ійшла вимога про усунення ви явлених позаплановою виїзно ю перевіркою порушень законо давства з питань проведення процедури закупівель в КЗОЗ «Обласна дитяча клінічна лік арня №1» відповідно до якої, ві дповідач вимагає: переглянут и результати процедури закуп івлі «Реконструкція 3-го пове рху головного корпусу та при ймального відділення з прибу довою по вулиці Клочківській 337 А в м. Харкові» з урахуванням порушень чинного законодавс тва з питань закупівлі товар ів робіт і послуг за держані к ошти, про які зазначено в акті перевірки від 28.09.2009 за №04-11/7, на пр едмет проведення повторної п роцедури відкритих торгів по даній закупівлі; не допускат и в подальшій роботі тендерн ого комітету порушень чинног о законодавства з питань зак упівлі товарів, робіт і послу г за державні кошти; переглян ути склад тендерного комітет у, зобов'язати членів тендерн ого комітету провести самост ійне повторне вивчення норма тивних документів з державни х закупівель. Позивачем була виконана вимога відповідача в частині: недопущення в пода льшій роботі тендерного комі тету порушень чинного законо давства з питань закупівлі т оварів, робіт і послуг за держ авні кошти та щодо перегляду складу тендерного комітету, зобов'язання членів тендерн ого комітету провести самост ійне повторне вивчення норма тивних документів з державни х закупівель.

Таким чином, позивачем по сп раві була частково виконана вимога КРУ в Харківській обл асті за вих. № 04-21/8132 від 30.10.2009 року, п ро усунення виявлених позапл ановою виїзною перевіркою по рушень законодавства з питан ь проведення процедури закуп івель в КЗОЗ «Обласна дитяча клінічна лікарня №1». За таких обставин, позивач, вважає, що вищезазначена вимога в части ні перегляду результатів про цедури закупівлі “Реконстру кція 3-го поверху головного ко рпусу та приймального відділ ення з прибудовою по вулиці К лочківській 337 А в м. Харкові” з урахуванням порушень чинног о законодавства з питань зак упівлі товарів робіт і послу г за державні кошти, про які за значено в акті перевірки від 28.09.2009 за №04-11/75 на предмет проведе ння повторної процедури відк ритих торгів по даній закупі влі є протиправною та підляг ає скасуванню.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вим оги підтримав у повному обся зі та просив їх задовольнити .

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував та пояснив, що перевірка проводилась на виконання доручення Кабінет у Міністрів України від 16.05.2009р. 325281/1/1/1-09 та направлення від 09.09.2009р. З азначив, що механізм здійсне ння закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти пе редбачено положенням про зак упівлю товарів, робіт і послу г за державні кошти затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 17 жовтня 2 008 р. N 921. Компетенція контрольно -ревізійного управляння щодо пред' явленої вимоги перегл янути результати процедури з акупівлі «Реконструкція 3-го поверху головного корпусу т а приймального відділення з прибудовою по вулиці Клочків ській 337 А в м. Харкові» з урахув анням порушень чинного закон одавства з питань закупівлі товарів робіт і послуг за дер жані кошти, про які зазначено в акті перевірки від 28.09.2009 за №04- 11/7, на предмет проведення повт орної процедури відкритих то ргів поданій закупівлі, пере дбачена Законом України «Пр о державну контрольно-ревізі йну службу в Україні». Проти з адоволення адміністративно го позову заперечував, проси в відмовити в його задоволен ні в повному обсязі, посилаюч ись на його необґрунтованіст ь

Суд, вислухавши представни ка позивача, представника ві дповідача, дослідивши матері али справи, дійшов наступног о висновку.

Контрольно-ревізійним упр авлінням в Харківській облас ті з 09.09.2009 року по 22.09.2009 року було п роведено позапланову виїзну перевірку дотримання порядк у проведення процедур закупі влі в Комунальному закладі о хорони здоров' я «Обласна ди тяча клінічна лікарня № 1» за п еріод з 01.01.2009 р. по завершений зв ітний період 2009 року.

За результатами позаплано вої виїзної перевірки 28.09.2009 рок у складено акт за №04-11/75.

В акті перевірки від 28.09.2009 рок у за № 04-11/75 позапланової виїзно ї перевірки дотримання поряд ку проведення процедур закуп івлі в Комунальному закладі охорони здоров' я «Обласна д итяча клінічна лікарня №1» за період з 01.01.2009 року по завершен ий звітний період 2009 року, від повідач вказував на порушенн я позивачем по справі пункті в 28, 38, 66 та 84 Положення «Про закуп івлю товарів, робіт і послуг з а державні кошти», затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 17.10.2008 року за №921.

Позивач, не погодившись з ви сновками викладеними в акті за №04-11/75 позапланової виїзної перевірки від 28.09.2009 року, направ ив заперечення, які відпові дачем були відхилені.

30.10.2009р на адресу Позивача над ійшла вимога від Відповідача за вихідним № 04-21/8132 про усуненн я виявлених позаплановою виї зною перевіркою порушень зак онодавства з питань проведен ня процедури закупівель в КЗ ОЗ «Обласна дитяча клінічна лікарня №1» відповідно до п.1 я кої, Відповідач вимагає: пере глянути результати процедур и закупівлі «Реконструкція 3 -го поверху головного корпус у та приймального відділення з прибудовою по вулиці Клочк івській 337 А в м. Харкові» з урах уванням порушень чинного зак онодавства з питань закупівл і товарів робіт і послуг за де ржані кошти, про які зазначен о в акті перевірки від 28.09.2009 за № 04-11/75, на предмет проведення пов торної процедури відкритих т оргів по даній закупівлі; не д опускати в подальшій роботі тендерного комітету порушен ь чинного законодавства з пи тань закупівлі товарів, робі т і послуг за державні кошти; п ереглянути склад тендерного комітету, зобов' язати член ів тендерного комітету прове сти самостійне повторне вивч ення нормативних документів з державних закупівель.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

В судовому засіданні предс тавник відповідача зазначив , що позапланова перевірка пр оводилася на підставі доруче ння Кабінету Міністрів Украї ни.

Суд зазначає, що органи конт рольно-ревізійної служби у с воїй діяльності керуються За коном України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993р. №2939-Х11(далі Закон України №2939-Х11).

Відповідно до преамбули ви щевказаного закону, визначе но статус державної контроль но-ревізійної служби в Украї ні, її функції та правові осно ви діяльності.

Статтею 8 Закону України «Пр о державну контрольно-ревізі йну службу України» передба чено, що головне контрольно-р евізійне управління України , контрольно-ревізійні управ ління в Республіці Крим, обла стях, містах Києві і Севастоп олі виконують такі функції, з окрема: проводить перевірки державних закупівель та здій снює інші функції відповідно до Закону України «Про закуп івлю товарів, робіт і послуг з а державні кошти».

З огляду на те, що Закону Укр аїни «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні ко шти» від 22.02.2000 року за №1490-ІІІ втр атив чинність на підставі За кону України «Про визнання т аким, що втратив чинність, Зак ону України «Про закупівлю т оварів, робіт і послуг за держ авні кошти» від 20.03.2008 року за №150- VI, питання проведення закупів лі товарів, робіт і послуг за д ержавні кошти регулюється По ложенням «Про закупівлю това рів, робіт і послуг за державн і кошти», затвердженого пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 17.10.2008 року за №921 (далі - Положення №921).

Відповідно до частини 5 стат ті 11 Закону України «Про держа вну контрольно-ревізійну слу жбу України» позаплановою ви їзною ревізією вважається ре візія, яка не передбачена в пл анах роботи органу державної контрольно-ревізійної служб и і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обстави н, зокрема, у разі надходження доручення щодо проведення р евізій у підконтрольних уста новах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратур и, державної податкової служ би, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпек и України, в якому містяться ф акти, що свідчать про порушен ня підконтрольними установа ми законів України, перевірк у додержання яких віднесено законом до компетенції орган ів державної контрольно-реві зійної служби.

Частиною 6 статті 11 Закону Ук раїни «Про державну контроль но-ревізійну службу України» передбачено, що позапланова виїзна ревізія може здійсню ватися лише за наявності під став для її проведення на під ставі рішення суду.

Підстави проведення позап ланових перевірок органами к онтрольно-ревізійної служби встановлені Порядком провед ення перевірок державних зак упівель органами державної к онтрольно-ревізійної служби , затвердженим наказом Голов ного контрольно-ревізійного управління України від 26 черв ня 2007 р. N 136 та зареєстровано в Мі ністерстві юстиції України 1 3 липня 2007 р. за N 808/14075.

Пунктом 3 Розділу 2 Порядку п роведення перевірок державн их закупівель органами держа вної контрольно-ревізійної с лужби закріплено положення в ідповідно до якого проведенн я позапланових перевірок дер жавних закупівель здійснюєт ься за рішенням керівника ві дповідного органу ДКРС за на явності однієї з таких підст ав, зокрема, доручення або ріш ення Кабінету Міністрів Укра їни, доручення Прем'єр-мініст ра України, звернення народн ого депутата України щодо пр оведення перевірки, що не мож уть бути виконані в плановом у порядку.

Таким чином, суд вважає, що п озапланова виїзна перевірка дотримання порядку проведен ня процедур закупівлі в Кому нальному закладі охорони здо ров' я «Обласна дитяча кліні чна лікарня №1» за період з 01.01.200 9 року по завершений звітний п еріод 2009 року могла бути прове дена за наявності наступних обов' язкових підстав та обс тавин, а саме: доручення або рі шення Кабінету Міністру Укра їни, рішення керівника відпо відного органу ДКРС та наявн ості рішення суду щодо прове дення відповідної перевірки .

Разом з тим, представником В ідповідача, на прохання суду , не надано рішення суду щодо д озволу на проведення позапла нової виїзної перевірки, що в ідповідно є порушенням части ни 6 статті 11 Закону України «П ро державну контрольно-ревіз ійну службу України».

За таких обставин, суд прихо дить до висновку про відсутн ість у Контрольно-ревізійног о управління в Харківській о бласті підстав для проведенн я позапланова виїзна перевір ка дотримання порядку провед ення процедур закупівлі в Ко мунальному закладі охорони з доров' я «Обласна дитяча клі нічна лікарня №1» за період з 0 1.01.2009 року по завершений звітни й період 2009 року.

Щодо пред' явлення Відпов ідачем Позивачу вимоги за ви хідним № 04-21/8132 від 30.10.2009 року про ус унення виявлених позапланов ою виїзною перевіркою поруше нь законодавства з питань пр оведення процедури закупіве ль в КЗОЗ «Обласна дитяча клі нічна лікарня №1» суд вважає з а необхідне зазначити наступ не.

Пунктом 7 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну контрольн о-ревізійну службу України» встановлено право органів ко нтрольно-ревізійної служби п ред'являти керівникам та інш им службовим особам підконтр ольних установ, що ревізують ся, вимоги щодо усунення вияв лених порушень законодавств а з питань збереження і викор истання державної власності та фінансів.

Однак, суд вважає неправомі рним пред' явлення вимоги що до перегляду результатів про цедури закупівлі на предмет проведення повторної процед ури відкритих торгів, з огляд у на відсутність повноважень в органів контрольно-ревізі йної служби висувати вищевка зані вимоги.

Так, відповідно до пункту 90 П оложення №921, у разі виявлення за скаргою учасників поруше нь установленого порядку про ведення процедури закупівлі , які впливають на об'єктивніс ть визначення переможця проц едури закупівлі або призводя ть до дискримінації учасникі в, уповноважений орган має пр аво відмінити процедуру заку півлі, визнати результати та кої процедури закупівлі неді йсними, зобов'язати замовник а розпочати нову процедуру з акупівлі.

Рішення уповноваженого ор гану про визнання результаті в процедури закупівлі недійс ними є обов'язковим як для зам овника, так і для учасників.

Згідно з пунктом 9 Положення № 921, координацію закупівель т оварів, робіт і послуг за держ авні кошти здійснює Мінеконо міки - спеціально уповноваже ний центральний орган викона вчої влади (далі - уповноважен ий орган).

Відповідно до пункту 4 розді лу 3 Порядку здійснення контр олю за дотриманням законодав ства щодо державних закупіве ль, затвердженого наказом Мі некономіки України № 63 від 30.01.200 9 року, зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 10 б ерезня 2009 р. за N220/16236 (даний наказ з атверджує порядок здійсненн я контролю за дотриманням за конодавства щодо державних з акупівель та визначає механі зм здійснення Мінекономіки к онтролю за дотриманням замов никами вимог законодавства щ одо державних закупівель) за кріплено, що у разі виявлення під час здійснення контроль них заходів порушень законод авства, які вплинули на об'єкт ивність вибору переможця про цедури закупівлі, Мінекономі ки має право прийняти рішенн я щодо визнання результатів процедури закупівлі недійсн ими, а також має право вжити ін ших необхідних заходів у раз і виявлення порушень законод авства у сфері державних зак упівель.

Також, відповідно до пункту 16 Порядку розгляду скарг, под аних учасниками до моменту у кладення договору про закупі влю, затвердженого наказом М інекономіки України № 65 від 30.01 .2009 року, зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України 1 0 березня 2009 р. за N222/16238, у разі вияв лення за скаргою учасників п орушень установленого поряд ку проведення процедури заку півлі, що впливають на об'єкти вність визначення переможця процедури закупівлі або при зводять до дискримінації уча сників, Мінекономіки має пра во відмінити процедуру закуп івлі, визнати результати так ої процедури закупівлі недій сними, зобов'язати замовника розпочати нову процедуру за купівлі.

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що єдиним уп овноваженим органом, що здат ен відмінити, визнати резуль тати процедуру закупівлі нед ійсним та зобов' язати замов ника розпочати нову процедур у закупівлі до укладення дог овору є Міністерство економі ки України у виключних випад ках передбачених пунктом 90 По ложення №921.

Суд, також, вважає за необхі дне зазначити, що на даний час Договір за №124-2009 від 01.09.2009 року, ук ладений за результатами пров едення процедури закупівлі « Реконструкція 3-го поверху го ловного корпусу та приймальн ого відділення з прибудовою по вулиці Клочківській 337 А в м . Харкові» між Комунальним за кладом охорони здоров' я Обл асною дитячою клінічною ліка рнею №1 та Корпорацією «Добро Буд» є чинним та виконується сторонами договору у відпов ідності до його положень.

Підстави перегляду (зміни, п рипинення чи розірвання) вищ евказаного договору регулює ться відповідно Цивільним та Господарським кодексами Укр аїни.

На підставі вищезазначено го суд приходить до висновку , що відповідачем по справі н е доведено правомірності пре д' явлення позивачу оскаржу ваної вимоги, а отже вона є про типравною та підлягає скасув анню.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на к ористь сторони, яка не є суб'єк том владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відпові дного місцевого бюджету, якщ о іншою стороною був орган мі сцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

За таких обставин, судові ви трати у вигляді сплати до дер жавного бюджету в сумі 3 грн. 40 к оп. судового збору присуджую ться Позивачеві з Державного бюджету України.

На підставі вищенаведеног о, керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, Харківськ ий окружний адміністративни й суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Комунального закладу охор они здоров'я Обласної дитячо ї клінічної лікарні № 1 до Кон трольно - ревізійного управл іння в Харківській області в изнання вимоги протиправною та її скасування - задовольни ти у повному обсязі.

Визнати протиправною та ск асувати Вимогу КРУ в Харківс ькій області за вих. № 04-21/8132 від 30 .10.2009 року про усунення виявлен их позаплановою виїзною пере віркою порушень законодавст ва з питань проведення проце дури закупівель в КЗОЗ «Обла сна дитяча клінічна лікарня №1», викладену на підставі акт у КРУ в Харківській області з а № 04-11/75 від 28.09.2009 року позапланов ої виїзної перевірки дотрима ння порядку проведення проце дур закупівлі в Комунальному закладі охорони здоров'я «Об ласна дитяча клінічна лікарн я №1»за період з 01.01.2009 року по зав ершений звітний період 2009 рок у в частині перегляду резуль татів процедури закупівлі «Р еконструкція 3-го поверху гол овного корпусу та приймально го відділення з прибудовою п о вулиці Клочківській 337 А в м. Х аркові» з урахуванням поруше нь чинного законодавства з п итань закупівлі товарів робі т і послуг за державні кошти, п ро які зазначено в акті перев ірки від 28.09.2009 за №04-11/75 на предмет проведення повторної процед ури відкритих торгів по дані й закупівлі.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Комун ального закладу охорони здор ов' я Обласної дитячої кліні чної лікарні №1 (адреса: 61051, м. Ха рків, вул. Клочківська 337 А, код ЄДРПОУ 02003706) сплачений судовий збір в сумі 3 гривні 40 копійок.

Постанова може бути оскарж ена в Харківський апеляційни й адміністративний суд через Харківський окружний адміні стративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарж ення постанови суду в десяти денний строк з дня виготовле ння повного тексту постанови та поданням після цього прот ягом двадцяти днів апеляційн ої скарги, або без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо апеляці йна скарга подається у строк , встановлений для подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.

Повний текст постанови виг отовлено 26.05.2010 року.

Суддя Піскун В.О.

Дата ухвалення рішення20.05.2010
Оприлюднено02.09.2010

Судовий реєстр по справі —43882/09/2070

Постанова від 20.05.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Піскун В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні