Головуючий І інстанції: С.С. Сич
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2021 р. Справа № 440/5114/20 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді Катунова В.В.,
Суддів: Бершова Г.Є. , Ральченка І.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 20.11.2020, вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 25.11.20 по справі № 440/5114/20
за позовом Головного управління ДПС у Полтавській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ"
про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Полтавській області (надалі - позивач, ГУ ДПС у Полтавській області) звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" (надалі - відповідач, ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ") про стягнення коштів з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" у розмірі податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб, що становить 222985 грн.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 адміністративний позов задоволено.
Стягнуто з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" (ідентифікаційний код 39099974, вул. Червонофлотська, 15, м. Полтава, 36010) кошти за податковим боргом з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 222985 грн. (двісті двадцять дві тисячі дев`ятсот вісімдесят п`ять гривень) на р/р UА648999980334129812000016002, отримувач УК у м. Полтаві/м. Полтава/18010600, код отримувача (ЄДРПОУ) 38019510, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП).
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, згідно з якою апелянт просить суд скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими, невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права.
Зокрема апелянт зазначає, що розрахунок стягуваної суми не відповідає дійсності, оскільки необхідно провести перерахунок орендної плати згідно договору оренди землі кадастровий номер 5310136400:10:004:0335 площею 5,6842 га та кадастровий номер 53101136400:10:004:0093 площею 2700 кв. м. для експлуатації та обслуговування виробничих будівель за адресою АДРЕСА_1 , починаючи з 07 березня 2019 року, враховуючи зменшення площі виробничих будівель та споруд, а також враховуючи, що договір оренди землі було розірвано в односторонньому порядку Полтавською міською радою.
Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить суд апеляційної інстанції залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
25.05.2021 від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, призначеної на 25.05.2021 у зв`язку з погіршенням стану здоров`я та направлення на лікування в денний стаціонар директора "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ".
Розглянувши подане клопотання, колегія суддів не вважає причини повідомлені в заяві про відкладення розгляду справи поважними.
Так, частинами першою та другою статті 313 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції відкладає розгляд справи в разі неявки у судове засідання учасника справи, стосовно якого немає відомостей про вручення йому судової повістки, або за його клопотанням, коли повідомлені ним причини неявки буде визнано судом поважними.
Неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Зміст наведених норм дає підстави для висновку, що суд апеляційної інстанції повинен відкласти розгляд справи у випадку неявки в судове засідання учасника справи, стосовно якого немає відомостей про вручення йому судової повістки або ж у зв`язку клопотанням учасника справи про відкладення розгляду справи, якщо суд визнав повідомлені ним причини неявки поважними.
Водночас оцінка причин неявки сторони у справі є виключним повноваженням суду, який розглядає це питання, та на власний розсуд, керуючись своїм внутрішнім переконанням, вирішує про наявність чи відсутність підстав для його задоволення, враховуючи конкретні обставини справи.
Отже, суд апеляційної інстанції не має імперативного обов`язку відкласти розгляд справи з підстав того, що учасником справи заявлено клопотання про відкладення розгляду справи, якщо суд визнав повідомлені ним причини неявки неповажними.
В матеріалах справи достатньо доказів для проведення апеляційного розгляду справи, в той час як судом апеляційної інстанції участь відповідача обов`язковою не визнавалася.
Також відповідач не позбавлений можливості направити до суду для участі у судовому засіданні свого представника.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції не вбачає підстав для задоволення клопотання відповідача про відкладення розгляду справи.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до протокольної ухвали від 25.05.2021 у зв`язку з неприбуттям жодного з учасників справи у судове засідання колегія суддів ухвалила апеляційний розгляд справи продовжити в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Згідно ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" (ідентифікаційний код 39099974) зареєстроване як юридична особа 17.02.2014 та взяте на облік як платник податків у Головному управлінні ДПС у Полтавській області, Управління у м. Полтаві, ДПІ у м. Полтаві (м. Полтава), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" /а.с. 8-9/.
07 грудня 2015 року між Полтавською міською радою (орендодавець) та ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" (орендар) укладено договір оренди землі /а.с. 118-119/, за умовами якого орендодавець на підставі рішення п`ятдесят першої сесії Полтавської міської ради шостого скликання від 15 вересня 2015 року "Про надання земельних ділянок, передачу в користування та продовження права користування земельними ділянками" надає, а орендар приймає в оренду земельні ділянки для експлуатації та обслуговування виробничих будівель, які знаходяться за адресою: Україна, Полтавська область, м. Полтава, вул. Червонофлотська, 15 (пункт 1).
Згідно з пунктом 2.1 цього договору в оренду передається земельна ділянка площею 56842 кв.м., згідно з кадастровим планом земельної ділянки, що є додатком цього договору, кадастровий номер земельної ділянки 5310136400:10:004:0335. В оренду передається земельна ділянка площею 2700 кв.м., згідно з кадастровим планом земельної ділянки, що є додатком цього договору, кадастровий номер земельної ділянки 5310136400:10:004:0093.
Пунктом 4.1 договору визначено, що орендна плата за користування земельними ділянками згідно з умовами даного договору становить всього 402325,65 грн. на рік, в тому числі: за земельну ділянку площею 56842 кв.м. - 402087,12 грн. на рік; за земельну ділянку площею 2700 кв.м. - 238,53 грн. на рік.
Цей договір укладено на термін з 15 вересня 2015 року по 15 вересня 2020 року (пункт 3.1 договору).
ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" подано до ДПІ у м. Полтаві ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік від 17.02.2019, у якій відповідачем самостійно визначено річну суму орендної плати за земельні ділянки з кадастровими номерами 5310136400:10:004:0335 та 5310136400:10:004:0093 у розмірі 611124 грн. 61 коп., у тому числі, щомісячно з січня 2019 року по листопад 2019 року в сумі 50927 грн. 05 коп. та за грудень 2019 року в сумі 50927 грн. 06 коп. /а.с. 14/.
Рішенням Полтавської міської ради від 12 липня 2019 року "Про надання земельних ділянок, передачу в користування та продовження права користування земельними ділянками" /а.с. 102/, враховуючи рішення 21 сесії Полтавської міської ради 7 скликання від 19 лютого 2019 року "Про розроблення документації із землеустрою" погоджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 5,6842 га по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 5310136400:10:004:0335 (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), на земельні ділянки а саме:
- вул. Квітки Цісик, 15ж, пл. 2,5871 кадастровий номер 5310136400:10:004:0401 (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код КВЦПЗ 11.02), для експлуатації та обслуговування виробничих будівель (код для визначення функціонального використання земельної ділянки 11.02);
- вул. Квітки Цісик, 15, пл. 3,0971 кадастровий номер 5310136400:10:004:0402 (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код КВЦПЗ 11.02), для експлуатації та обслуговування виробничих будівель (код для визначення функціонального використання земельної ділянки 11.02).
Припинено ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" право користування земельними ділянками за адресою вул. Квітки Цісик (до перейменування - вул. Червонофлотська), 15, площею 5,6842 га та 0,2700 га, та припинено дію договору оренди землі укладеного між Полтавською міською радою та ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" від 07.12.2015 №348-П шляхом його розірвання.
Передано ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" в оренду строком на 5 років земельну ділянку по вул. Квітки Цісик, 15, площею 3,0971 кадастровий номер 5310136400:10:004:0402 (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код КВЦПЗ 11.02), для експлуатації та обслуговування виробничих будівель (код для визначення функціонального використання земельної ділянки 11.02).
Продовжено ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" право оренди строком на 5 років земельної ділянки площею 0,2700 га за адресою вул. Квітки Цісик, 15, площею 3,0971 кадастровий номер 5310136400:10:004:0093 (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код КВЦПЗ 11.02), для експлуатації та обслуговування виробничих будівель.
Передано ТОВ "Полтавапошук" в оренду строком на 5 років земельну ділянку по вул. Квітки Цісик, 15ж , площею 2,5871 кадастровий номер 5310136400:10:004:0401 (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код КВЦПЗ 11.02), для експлуатації та обслуговування виробничих будівель (код для визначення функціонального використання земельної ділянки 11.02).
ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" подано до ГУ ДПС у Полтавській області, Управління у м. Полтаві, ДПІ у м. Полтаві (м. Полтава) податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік від 20.02.2020, у якій відповідачем самостійно визначено річну суму орендної плати за земельні ділянки з кадастровими номерами 5310136400:10:004:0093 та 5310136400:10:004:0402 у розмірі 363214 грн. 48 коп., у тому числі, щомісячно з січня 2020 року по листопад 2020 року у розмірі 30267 грн. 87 коп. та за грудень 2020 року у розмірі 30367 грн. 91 коп. /а.с. 15/.
Крім того, 20.02.2020 ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" подано до ГУ ДПС у Полтавській області, Управління у м. Полтаві, ДПІ у м. Полтаві (м. Полтава) уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік від 20.02.2020, якою зменшено податкові зобов`язання з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності за 2020 рік, зокрема, відповідачем самостійно визначено річну суму орендної плати у загальному розмірі 332946 грн. 61 коп., у тому числі, з січня 2020 року по лютий 2020 року та з квітня 2020 року по грудень 2020 року у розмірі 30267 грн. 87 коп. щомісячно /а.с. 148-150/.
11.03.2020 ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" подано до ГУ ДПС у Полтавській області, Управління у м. Полтаві, ДПІ у м. Полтаві (м. Полтава) уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік від 11.03.2020, якою зменшено податкові зобов`язання з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності за 2019 рік, зокрема, відповідачем самостійно визначено річну суму орендної плати у розмірі 494492 грн. 27 коп., у тому числі, з січня 2019 року по червень 2019 року у розмірі 50927 грн. 05 коп. щомісячно, за липень 2019 у розмірі 37590 грн. 62 коп., та з серпня 2019 року по грудень 2019 року у розмірі 30267 грн. 87 коп. щомісячно /а.с. 145-147/.
На підставі викладеного за Товариством з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" рахується податковий борг з орендної плати з юридичних осіб в сумі 222477,22 грн., що виник внаслідок несплати відповідачем самостійно узгоджених податкових зобов`язань по податковим деклараціям з плати за землю за 2019 рік та 2020 рік, а також внаслідок несплати пені в сумі 507,78 грн.
Оскільки відповідачем самостійно не сплачено вказану заборгованість, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з їх обґрунтованості.
Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції та зазначає наступне.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з приписами пунктів 95.2, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до підпункту 14.1.147. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податку є землекористувачі.
Пунктами 288.1-288.4 статті 288 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно з пунктом 287.1 статті 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Таким чином, платник податків - юридична особа щороку самостійно обчислює суму податкового зобов`язання з плати за землю, зокрема, з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом, яка в силу статей 54, 56 Податкового кодексу України вважається узгодженою та оскарженню не підлягає.
Колегією суддів встановлено, що платником податку Товариством з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" самостійно обчислено суми орендної плати за земельні ділянки комунальної власності та самостійно зазначено ці суми у податкових деклараціях за 2019 та 2020 роки та уточнюючих розрахунках до них, що були подані відповідачем контролюючому органу.
Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Пунктами 87.1, 87.9 статті 87 Податкового кодексу України передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
У разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Витягом з інтегрованої карки платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" з орендної плати з юридичних осіб підтверджено, що станом на 30.10.2019 за відповідачем рахувалася переплата з орендної плати з юридичних осіб в сумі 438,03 грн., яка була зарахована 30.10.2019 у рахунок часткового погашення заборгованості відповідача з орендної плати з юридичних осіб за вересень 2019 року. 05.03.2020 у рахунок погашення податкового боргу відповідача контролюючим органом зараховано кошти сплати в сумі 15500 грн. 11.03.2020 на підставі уточнюючої податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік від 11.03.2020, якою відповідачем зменшено податкові зобов`язання з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності за 2019 рік, у рахунок погашення податкового боргу відповідача зараховано кошти в загальній сумі 116632,33 грн. 30.04.2020 на підставі уточнюючої податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік від 20.02.2020, якою відповідачем зменшено податкові зобов`язання з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності за 2020 рік, у рахунок погашення податкового боргу відповідача зараховано кошти в сумі 30267,87 грн. /а.с. 16-23/.
Таким чином, ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" не виконало обов`язку сплати у повному обсязі самостійно узгоджених сум податкових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб за грудень 2019 року, січень-червень 2020 року в сумі 222477,22 грн., що підтверджується витягом з інтегрованої карки платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" з орендної плати з юридичних осіб та розрахунком суми боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" /а.с. 10/.
На підставі викладеного, колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги про помилковість нарахування орендної плати за землю, оскільки в силу статей 54, 56 Податкового кодексу України суми податкового зобов`язання, визначені платником податку самостійно вважаються узгодженими та оскарженню не підлягають.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.
За приписами підпунктів 129.1.1, 129.1.2, 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день. На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
На підставі викладеного, у зв`язку з несвоєчасною сплатою відповідачем сум податкових зобов`язань з орендної плати за землю, контролюючим органом нараховано відповідачу пеню за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в загальному розмірі 507,78 грн., детальний розрахунок якої міститься у матеріалах справи /зворот а.с. 10/, та яка не сплачена відповідачем, що підтверджується витягом з інтегрованої картки відповідача з орендної плати з юридичних осіб /а.с. 21-23/.
Таким чином, за відповідачем рахується податковий борг з орендної плати з юридичних осіб у загальному розмірі 222985 грн., у тому числі, зі сплати пені в розмірі 507,78 грн., що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" з орендної плати з юридичних осіб /а.с. 16-23/.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
16.12.2019 ГУ ДФС у Полтавській області винесено податкову вимогу форми "Ю" №134524-50 на загальну суму 101467,62 грн., яка 21.12.2019 надіслана контролюючим органом на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення та повернута поштовою організацією до контролюючого органу з відміткою 24.01.2020 "за закінченням встановленого строку зберігання" /а.с. 13, зворот а.с. 13/.
Враховуючи приписи пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкова вимога форми "Ю" №134524-50 від 16.12.2019 вважається врученою платнику податків ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення - 24.01.2020 /зворот а.с. 13/.
Доказів оскарження податкової вимоги форми "Ю" №134524-50 від 16.12.2019 в адміністративному або судовому порядку суду не надано.
Враховуючи встановлені обставини справи та наведені вище норми права, якими врегульовані спірні правовідносини, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для стягнення з рахунків ТОВ "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" кошти за податковим боргом з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 222985 грн.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 316, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛТАВААГРОПРОМІНВЕСТ" - залишити без задоволення.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 по справі № 440/5114/20 залишити без змін .
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя-доповідач В.В. Катунов Судді Г.Є. Бершов І.М. Ральченко
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2021 |
Оприлюднено | 14.06.2021 |
Номер документу | 97591668 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Катунов В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні