Постанова
від 21.05.2010 по справі 38487/09/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

21 травня 2010 р. № 2-а- 38487/09/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі г оловуючого судді Тацій Л.В. при секретарі судового засі дання Букар Х.М.

за участю:

представників позивача - Дегтяр В.М., діє на підстав і довіреності від 12.05.2009 року, Д еговцова С.І., діє на підстав і розпорядження № 867 від 10.04.2007 рок у та № 268 від 13.02.2010 року;

представника відповідача - Тетеріна І.В., діє на під ставі довіреності від 06.07.2009 рок у №1-13/1638

прокурора - Червенко А.Г., д іє на підставі посвідчення з а № 276

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщ енні суду справу за адмініст ративним позовом

Комунального підприємст ва «Міськпроект» Головного у правління містобудування, а рхітектури та земельних відн осин Харківської міської рад и

до Державної інспекції з кон тролю за цінами в Харківські й області

про скасування рішення ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Ха рківського окружного адміні стративного суду з позовом, в якому, після уточнення позов них вимог, прийнятих судом, пр осив скасувати Рішення про з астосування економічних сан кцій за порушення державної дисципліни цін № 34 від 27 квітня 2009 року Державної інспекції з контролю за цінами в Харківс ькій області, яким до Комунал ьного підприємства «Міськпр оект» Головного управління м істобудування, архітектури т а земельних відносин Харківс ької міської ради застосован о санкції у вигляді вилученн я до державного бюджету Укра їни суми у розмірі 43136,76 грн. (сор ок три тисячі сто тридцять ші сть гри. 76 коп.) та штрафу у сумі 86273, 52 грн. (вісімдесят шість тис яч двісті сімдесят три грн. 52 к оп.)

До участі у справі в якості представника інтересів держ ави в особі Державної інспек ції з контролю за цінами в Хар ківській області залучено Ха рківську обласну прокуратур у.

В судовому засіданні предс тавники позивача уточнені по зовні вимоги підтримали в по вному обсязі, в обґрунтуванн я доводів позивача посилалис ь на наступне.

Викладені в Акті перевірки висновки є необґрунтованими , не відповідають фактичним о бставинам справи і нормам за конодавства, а прийняте на йо го підставі рішення є, відпов ідно, незаконними, та підляга є скасуванню.

Представник відповідача п роти задоволення позову запе речував, посилаючись на відп овідність проведеної переві рки та прийнятого рішення ви могам діючого законодавства .

Прокурор в судовому засіда нні проти задоволення позову заперечував з тих же підстав , що і відповідач.

Суд заслухавши пояснення п редставників позивача, предс тавника відповідача, прокуро ра, дослідивши матеріали спр ави, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що поз ов підлягає задоволенню з на ступних підстав.

З матеріалів справи в бачається, що з 13 квітня 2009 року по 17 квітня 2009 року в Комунальн ому підприємстві «Міськпрое кт» Головного управління мі стобудування, архітектури та земельних відносин Харківсь кої міської ради (далі - КП «М іськпроект») Державною інспе кцією з контролю за цінами в Х арківській області проводил ась планова перевірка щодо ц іноутворення при наданні пла тних послуг і підготовки та н адання замовникам АПЗ відпов ідно до Порядку, затверджено го Постановою Кабінету М іністрів України від 25.12.1999 року № 2328 за період з 01 січня 2008 року п о 17 квітня 2009 року.

Відповідно до п. 6 ст. 7 З акону України «Про основні з асади державного нагляду (ко нтролю) у сфері господарсько ї діяльності» за результатам и здійснення планового або п озапланового заходу посадов а особа органу державного на гляду (контролю), у разі виявле ння порушень вимог законодав ства, складає акт.

За результатами проведено ї перевірки посадовими особа ми державної інспекції з кон тролю за цінами в Харківські й області складено акт за № 01565 від 17 квітня 2009 року (а.с. 12-24).

В акті від 17 квітня 2009 ро ку за результатами перевірки посадовими особами Державно ї інспекції з контролю за цін ами в Харківській області за значено, що КП «Міськпроект» при обрахуванні розміру пла ти за видачу архітектурно пл анувального завдання не дотр имується вимог постанови Каб інету Міністрів України від 20.12.1999 року №2328 «Про порядок надан ня архітектурно-планувально го завдання та технічних умо в щодо інженерного забезпече ння об' єкта архітектури і в изначення розміру плати за ї х видачу», а саме: до складу ро біт за видачу АПЗ включені ви ди робіт, які не передбачені, з атвердженим переліком; на вс і види робіт, згідно з Додатко м 2 Порядку, затвердженого П остановою Кабінету Мініст рів України від 20.12.1999 року №2328, но рми часу визначені Підприємс твом за видачу АПЗ самостійн о, без підтвердження відпові дними розрахунками відповід но до п.5 Приміток вищезазначе ного Додатку; вартість одини ці нормо-часу самостійно роз рахована та встановлена нака зом директора Підприємства в иходячи з запланованої серед ньомісячної заробітної плат и, матеріальних витрат та при бутку. Розмір плати за видачу АПЗ затверджений постановою КМУ від 20.12.1999 року №2328 Підприємс твом не застосовується.

Абзацем 2 п. 3.1 Інструкці ї «Про порядок застосування економічних та фінансових (ш трафних) санкцій органами де ржавного контролю за цінами, затвердженої Наказом Мініст ерства економіки та з питань європейської інтеграції Укр аїни, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001 року пе редбачено, що підставою для п рийняття рішень про вилученн я сум економічних та фінансо вих (штрафних) санкцій є акти п еревірок, які складаються по садовими особами органів дер жавного контролю за цінами.

На підставі акту перевірки Державною інспекцією з конт ролю за цінами в Харківській області прийнято Рішення пр о застосування економічних с анкцій за порушення державно ї дисципліни цін від 27 квітня 2009 року № 34 (а.с. 38).

Відповідно до вказаного рі шення Держінспекції встанов лено порушення позивачем П останови Кабінету Міністр ів України №2328 «Про Порядок на дання архітектурно-планувал ьного завдання технічних умо в щодо інженерного забезпече ння об' єкта архітектури і в изначення розміру плати за ї х видачу» та вирішено: вилучи ти у КП «Міськпроект» в дохід державного бюджету України 43136 грн. 76 коп.; стягнути штраф в с умі 86273,52 грн. (а.с. 38).

Статтею 10 Закону Украї ни «Про ціни і ціноутворення » передбачено, що зміна рівня державних фіксованих та рег ульованих цін і тарифів на ок ремі види продукції, товарів і послуг здійснюється ї поря дку і в строки, що визначаютьс я тими органами, які відповід но до цього Закону затверджу ють або регулюють ціни ( тарифи).

Держінспекція цін в межах п овноважень, передбачених Зак оном України «Про ціни та цін оутворення» від 03.12.1990 р. № 507-ХІІ; Постановою Кабінету Мініс трів України «Питання Держав ної інспекції з контролю за ц інами» від 13.12.2000 р. № 1819 здійснює п еревірки з питань додержання порядку формування, встанов лення та застосування цін і т арифів, що регулюються держа вою. Статтями 4, 8 вказаного Зак ону передбачено, що уряд Укра їни визначає повноваження ор ганів державного управління в галузі встановлення і заст осування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифа ми). Кабінетом Міністрів Укра їни можуть вводитись інші ме тоди державного регулювання цін і тарифів.

Відповідно до статті 13 Зако ну України «Про ціни і ціноут ворення» державний контроль за цінами здійснюється при в становленні і застосуванні д ержавних фіксованих та регул ьованих цін і тарифів. При цьо му контролюється правомірні сть їх застосування та додер жання вимог законодавства пр о захист економічної конкуре нції. Контроль за додержання м державної дисципліни цін з дійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України. Вказані органи здій снюють контроль у взаємодії з профспілками, спілками спо живачів та іншими громадськи ми організаціями. Державні о ргани, що здійснюють контрол ь за цінами, та їх посадові осо би мають права, виконують обо в'язки і несуть відповідальн ість, передбачені Законом Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні", крім повно важень, передбачених пунктам и 6 - 9 статті 11 вказаного Закону . Господарські суб'єкти повин ні в установленому порядку п одавати необхідну інформаці ю для здійснення контролю за правильністю встановлення і застосування цін.

Згідно зі ст. 1 цього ж закону законодавство України про ц іноутворення складається з ц ього закону та інших актів за конодавства України, що вида ються відповідно до нього.

Статтею 4 Закону України «Пр о ціни і ціноутворення» вста новлено, що Кабінет Міністрі в України: забезпечує здійсн ення в республіці державної політики цін; визначає перел ік продукції, товарів і послу г, державні фіксовані та регу льовані ціни і тарифи на які з атверджуються відповідними органами державного управлі ння, крім сфери телекомуніка цій; визначає повноваження о рганів державного управлінн я в галузі встановлення і зас тосування цін (тарифів), а тако ж по контролю за цінами (тариф ами).

Відповідно до абзаців 1,2 п. 1 Постанови Кабінету Мініст рів України «Про порядок над ання архітектурно - планува льного завдання та технічних умов щодо інженерного забез печення об' єктів архітекту ри і визначення розміру плат и за їх видачу» від 20.12.1999 року № 23 28 цим Порядком встановлюєтьс я єдина процедура розробленн я і надання замовникам архіт ектурно-планувального завда ння та технічних умов щодо ін женерного забезпечення об'єк та архітектури (далі - технічн і умови), склад вихідних даних на проектування (далі - вихідн і дані), зміст, визначення розм іру плати за їх видачу. Архіте ктурно-планувальне завдання і технічні умови є складовим и частинами вихідних даних.

Пунктами 13, 14, 15 13 Постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок надання архіте ктурно - планувального завд ання та технічних умов щодо і нженерного забезпечення об' єктів архітектури і визначен ня розміру плати за їх видачу » від 20.12.1999 року № 2328 передбачено , що архітектурно-планувальн е завдання - це комплекс місто будівних та архітектурних ви мог і особливих умов проекту вання і будівництва об'єкта а рхітектури, що випливають з п оложень затвердженої містоб удівної документації, держав них будівельних норм, місцев их правил забудови населених пунктів, відповідних рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самовряду вання, включаючи вимоги і умо ви щодо охорони пам'яток істо рії та культури, довкілля, зак онних прав і інтересів фізич них та юридичних осіб при роз ташуванні об'єкта архітектур и на конкретній земельній ді лянці. Архітектурно-планувал ьне завдання надається на пр оектування об'єктів архітект ури (будинків і споруд житлов о-цивільного, комунального, п ромислового та іншого призна чення, їх комплексів, об'єктів благоустрою, садово-парково ї та ландшафтної архітектури , монументального і монумент ально-декоративного мистецт ва) для нового будівництва, ро зширення, реконструкції, рес таврації (крім пам'яток істор ії та культури), капітального ремонту (далі - будівництво). А рхітектурно-планувальне зав дання містить текстову та гр афічну частину. Текстова час тина архітектурно-плануваль ного завдання містить: відом ості про наявність у замовни ка права власності (користув ання) земельною ділянкою; від омості щодо рішення про пого дження місця розташування об 'єкта архітектури (дозволу на виконання проектно-вишукува льних робіт); опис меж земельн ої ділянки, погоджених місце вими землевпорядними органа ми (для об'єкта архітектури пр омислового призначення, розт ашованого на територіях пром ислових формувань, межі пого джуються також територіальн ою проектною організацією з питань промислового будівни цтва згідно із схемою генера льного плану промислового ву зла); відомості про містобуді вні та інженерно-геологічні умови земельної ділянки згід но з містобудівною документа цією або даними відповідних організацій; вимоги до грани чних відстаней розташування об'єкта архітектури стосовн о меж земельної ділянки, черв оних ліній, існуючих будинкі в і споруд, інші планувальні о бмеження; обмеження щодо пов ерховості (висоти) об'єктів ар хітектури; вимоги до опорядж ення об'єкта архітектури, бла гоустрою території; умови ви користання цокольних поверх ів і підвалів, підземного про стору; вимоги до розміщення в будовано-прибудованих примі щень (згідно з розпорядження м голови місцевої держадміні страції або рішенням виконав чого органу місцевої ради); ум ови щодо стадійності проекту вання, погоджені із замовник ом; визначення виду проектув ання, погодженого із замовни ком (індивідуальне, експерим ентальне, прив'язка типового проекту, повторне застосува ння проекту); перелік організ ацій та установ, з якими погод жується проект; перелік техн ічних умов; висновок державн ої санітарно-епідеміологічн ої служби (копія), отриманий за мовником для вирішення питан ня погодження місця розташув ання об'єкта архітектури (над ання дозволу на проведення п роектно-вишукувальних робіт ); вимоги до здійснення заході в з енергозбереження; умови о тримання дозволу на проведен ня топографо-геодезичних та інженерно-геологічних робіт ; у разі коли намічено здійсни ти реконструкцію, реставраці ю, розширення, капітальний ре монт об'єкта архітектури - від омості про історико-культурн у та архітектурну цінність о б'єкта архітектури та відомо сті про наявність (відсутніс ть) у замовника права власнос ті на об'єкт архітектури, а за умови відсутності такого пра ва - згоду власника (власників ) на проведення зазначеного б удівництва; у разі коли наміч ено здійснити будівництво об 'єкта архітектури промислово го призначення - вимоги до оці нки впливу об'єкта архітекту ри на навколишнє природне се редовище; інші особливі умов и та вимоги. Графічна частина архітектурно-планувального завдання містить: ситуаційн у схему місця розташування о б'єкта архітектури в населен ому пункті або на іншій терит орії; викопіювання з оновлен ого топографо-геодезичного п лану кварталу (мікрорайону), і ншої території місця розташу вання об'єкта архітектури; сх ему визначення площ, що підля гають забудові і благоустрою , з урахуванням нормативів та визначенням планувальних об межень розміщення історико-к ультурних, санітарно-охоронн их зон тощо; за бажанням замов ника за додаткову плату тако ж можуть бути надані викопію вання з генерального плану н аселеного пункту, проекту де тального планування району, в тому числі ескізу забудови з червоними лініями, інших пр оектних матеріалів та галузе вих схем.

Виходячи з системного анал ізу вказаних норм, суд приход ить до висновку, що Архітектр но-планувальне завдання є до кументом, що не може складати ся лише з текстової частини, г рафічна частина є обов' язко вою та невід' ємною складово ю Архітектрно-планувального завдання виконання якої (гра фічної частини) не може бути б езоплатним. При цьому питанн я визначення вартості робіт з виконання графічної частин и Архітектрно-планувального завдання Постановою Каб інету Міністрів України «Про порядок надання архітектурн о - планувального завдання та технічних умов щодо інжен ерного забезпечення об' єкт ів архітектури і визначення розміру плати за їх видачу» в ід 20.12.1999 року № 2328 не врегульован о.

Відповідно до п.2.2.2 договору про співпрацю від 01.01.2007 року між КП «Міськпроект», Департаме нтом містобудування, архітек тури та земельних відносин т а Управлінням з будівництва, ремонту та реконструкції Де партаменту будівництва та шл яхового господарства (а.с.72-75, т .1), Управління надає позивачу письмові пропозиції та/або в имоги (технічне завдання) щод о підготовки проектів (поряд ок взаємодії регулюється Пол оженням про порядок взаємоді ї з питань підготовки проект ної, технічної та іншої місто будівної документації), в том у числі, архітектурно-планув альних завдань (АПЗ).

Згідно з ухвалою Харківськ ого окружного адміністратив ного суду від 09.06. 2009 року у справ і № 2а-38487/09/2070 за позовом Комуналь ного підприємства «Міськпро ект» Головного управління м істобудування, архітектури т а земельних відносин Харківс ької міської ради до Державн ої інспекції з контролю за ці нами в Харківській області п ро скасування рішення була п ризначена судова економічна експертиза, на вирішення яко ї були поставлені питання: 1. Ч и враховано Державною інспек цією з контролю за цінами в Ха рківській області в акті від 17 квітня 2009 року за № 01565 у сумі ва ртості робіт з розробки архі тектурно - планувального за вдання вартість розробки гра фічної частини та інших посл уг, не передбачених Постано вою Кабінету Міністрів Укр аїни “Про порядок надання ар хітектурно-планувального за вдання та технічних умов щод о інженерного забезпечення о б' єкта архітектури і визнач ення розміру плати за їх вида чу ” від 20. 12. 1999 року № 2328 ? 2. Якою є ва ртість робіт з розробки архі тектурно-планувального завд ання, виконаних КП “Міськпро ект” Головного управління мі стобудування, архітектури та земельних відносин Харківсь кої міської ради у разі її роз рахунку виключно з урахуванн ям видів робіт, передбачених Постановою Кабінету Мін істрів України “Про порядок надання архітектурно-планув ального завдання та технічни х умов щодо інженерного забе зпечення об' єкта архітекту ри і визначення розміру плат и за їх видачу ” від 20. 12. 1999 року № 2328? (а.с. 94, т. 1), у зв' язку з цим про вадження було зупинено.

Відповідно до висновку суд ово - економічної експертиз и № 6324/6756 від 02 лютого 2010 року Харкі вського науково - дослідног о інституту судових експерти з ім. засл. Професора М. С. Б окаріуса по справі № 2а-38487/09/2070, вс тановлено, що Державною інсп екцією з контролю за цінами в Харківській області в Акті в ід 17 квітня 2009 року за № 01565 у сумі вартості робіт з розробки ар хітектурно - планувального завдання, вартість розробки графічної частини та інших п ослуг, не передбачених Пост ановою Кабінету Міністрів України «Про порядок наданн я архітектурно - планувальн ого завдання та технічних ум ов щодо інженерного забезпеч ення об' єктів архітектури і визначення розміру плати за їх видачу» від 20.12.1999 року №2328, не в раховано. Таким чином, вартіс ть розробки графічної частин и та інших послуг, не передбач ених Постановою Кабінет у Міністрів України «Про пор ядок надання архітектурно - планувального завдання та т ехнічних умов щодо інженерно го забезпечення об' єктів ар хітектури і визначення розмі ру плати за їх видачу», Держав ною інспекцією з контролю за цінами в Харківській област і в акті перевірки у сумі варт ості робіт з розробки архіте ктурно - планувального завда ння не врахована. Вартість ро біт з розробки архітектурно - планувального завдання, в иконаних КП «Міськпроект» у разі її розрахунку виключно з урахуванням видів робіт, пе редбачених Постановою К абінету Міністрів України «П ро порядок надання архітекту рно - планувального завданн я та технічних умов щодо інже нерного забезпечення об' єк тів архітектури і визначення розміру плати за їх видачу» в ід 20.12.1999 року №2328: на період з 01.05.08р. до 01.07.08р. по житлово-цивільним о б' єктам становить 1120,94грн., з у рахуванням ПДВ; на період з 01.05. 08р. до 01.07.08р. по об' єктам будівн ицтва іншого призначення ста новить 833,22грн., з урахуванням П ДВ; на період з 01.07,08р. до 20.12.08р.по жи тлово-цивільним об' єктам ст ановить 1120,94грн., з урахуванням ПДВ; на період з 01.07.08р. до 20.12.08р. по житлово-цивільним об' єктам становить 1154,00 грн., з урахуванн ям ПДВ; на період з 01.07.08р. до 20.12.08р. п о об' єктам будівництва іншо го призначення становить 833,22 г рн., з урахуванням ПДВ; на пері од з 22.01.09р. до 07.04.09р. по житлово-цив ільним об' єктам становить 1 824,67 грн., з урахуванням ПДВ; - на п еріод з 22.01.09р. до 07.04.09р. по об' єкт ам будівництва іншого призна чення становить 1389,65 грн., з урах уванням ПДВ; на період з 22.01.09р. д о 07.04.09р. по об' єктам промислов ого будівництва становить 1457, 14грн., з урахуванням ПДВ. (а.с. 160-188 , т. 4).

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів Україн и «Про порядок надання архіт ектурно - планувального зав дання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об ' єктів архітектури і визнач ення розміру плати за їх вида чу» від 20.12.1999 року №2328 цей порядо к є обов' язковим, в тому числ і, для органів містобудуванн я та архітектури та їх госпро зрахункових підрозділів, які здійснюють підготовку архіт ектурно - планувального зав дання; Розмір плати за видачу архітектурно-планувального завдання та технічних умов в изначається (обраховується) згідно з розцінками, наведен ими у додатках 2 і З до цього По рядку. Розцінки обраховано в иходячи з розміру заробітної плати працівників. Матеріал ьних витрат на виробництво, н акладних витрат, прибутку (дл я суб' єктів господарської д іяльності), інших відрахуван ь згідно з чинним законодавс твом, крім податку на додану в артість.

Подальша індексація розці нок для обрахування розміру оплати за видачу архітектурн о - планувального завдання та технічних умов щодо інжен ерного забезпечення об' єкт ів архітектури проводиться в ідповідно до наказів Міністе рства регіонального розвитк у та будівництва України №332 в ід 26.11.2007 року, зареєстровано в М інюсті України 10.12.2007 року №1363/14630.

Відповідно до листа Держав ного комітету будівництва, а рхітектури та житлової політ ики України від 01.03.2000 року №1/26-101 (П ід час розроблення архітекту рно-планувального завдання т а технічних умов слід керува тися постановою Кабінету Мін істрів України від 20.12.1999 року №2 328 «Про порядок надання архіте ктурно - планувального завд ання та технічних умов щодо і нженерного забезпечення об' єктів архітектури і визначен ня розміру плати за їх видачу ».

Щодо розроблення графічно ї частини, що входить до архіт ектурно-планувального завда ння, то її вартість розрахову ється по таблицях Базових по казників вартості проектно-п ланувальних та інших робіт п о наданню платних послуг в Ук раїнській РСР, затверджених наказом Держбуду України від 26.06.91 №24, із застосуванням норма тивних індексів, що затвердж уються Держбудом України.

Як вбачається з таблиць зіс тавлення результатів розрах унків плати на підготовку АП З наданих до акту від 17 квітня 2009 року за № 01565 частині розраху нку, виконаному Державною ін спекцією з контролю за цінам и в Харківській області в п.10 - виготовлення графічної част ини АПЗ, колонки №№7,8,9,10,11 - проч ерки, у колонці №12 - 0,00; в п. 13- вед ення електронної бази даних, колонки №№7,8,9,10,11 - прочерки, у к олонці №12 - 0,00 (а.с. 26-36, т.1).

Виходячи з вище викладеног о, суд приходить до висновку, щ о Державною інспекцією з кон тролю за цінами в Харківські й області у таблицях зіставл ення результатів розрахункі в плати на підготовку АПЗ, на даних до акту від 17 квітня 2009 ро ку за № 01565 у сумі вартості робі т з розробки архітектурно - планувального завдання, вар тість розробки графічної час тини та інших послуг, не перед бачених Постановою Кабі нету Міністрів України «Про порядок надання архітектурн о - планувального завдання та технічних умов щодо інжен ерного забезпечення об' єкт ів архітектури і визначення розміру плати за їх видачу» в ід 20.12.1999 року №2328, що розраховуєт ься відповідно до Постанов и колегії Держбуду України від 26.06.1991 року №24, не враховано.

Відповідальність за поруш ення державної дисципліни ці н передбачена ст.. 14 Закону Укр аїни «Про ціни і ціноутворен ня», відповідно до якої вся не обґрунтовано одержана підпр иємством, організацією сума виручки в результаті порушен ня державної дисципліни цін та діючого порядку визначенн я вартості будівництва, що зд ійснюється із залученням кош тів Державного бюджету Украї ни, бюджету Автономної Респу бліки Крим, місцевих бюджеті в, а також коштів державних пі дприємств, установ та органі зацій підлягає вилученню в д оход відповідного бюджету за лежно від підпорядкованості підприємства, організації. К рім того, в позабюджетні фонд и місцевих Рад стягується шт раф у двократному розмірі не обґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списую ться з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду. П ідприємства, організації та інші юридичні і фізичні особ и мають право оскаржити до су ду порушення цін з боку держа вних органів, підприємств, ор ганізацій, кооперативів та і нших юридичних і фізичних ос іб і вимагати відшкодування завданих їм збитків у випадк ах реалізації їм товарів та п ослуг з порушенням вимог чин ного законодавства. Ціни і та рифи, затверджені з порушенн ям цього Закону і рішень Уряд у республіки по ціноутворенн ю, скасовуються Комітетом ці н при Кабінеті Міністрів Укр аїни. Особи, винні в порушенні порядку встановлення та зас тосування цін і тарифів, прит ягуються до адміністративно ї або кримінальної відповіда льності.

Наявними в матеріалах спра ви доказами, викладеними у ви сновку експертизи доводами, підтверджується, що Державна інспекція з контролю за ціна ми в акті перевірки № 01565 від 17 кв ітня 2009 року дійшла невірних в исновків щодо визначення вар тості робіт з видачі архітек турно-планувального завданн я, що призвело до необґрунтов аного застосування санкцій у вигляді вилучення до держав ного бюджету України суми у р озмірі 43136, 76 грн. та штрафу у сум і 86273, 52 грн., оскільки вартість р обіт визначена виключно у ві дповідності до постанови Каб інету Міністрів України «Про порядок надання архітектурн о-планувального завдання та технічних умов щодо інженерн ого забезпечення об' єктів а рхітектури і визначення розм іру плати за їх видачу» від 20.12. 1999 року № 2328 не є повною вартістю послуг з видачі архітектурн о-планувального завдання. За гальна вартість повинна скла датися з двох частин, а саме: в артості послуг з виконання т екстової частини, обраховано ї відповідно до Постанови та вартості послуг з виконан ня графічної частини, обрахо ваної у відповідності до роз ' яснень Держбуду України.

Зазначене свідчить про неп овноту проведення перевірки та проведення розрахунків б ез повного з'ясування обстав ин факту включення позивачем в структуру вартості робіт з видачі архітектурно-планува льного завдання вартості виг отовлення графічної частини .

Окремо суд відзначає, що пос тановою Київського районног о суду м. Харкова від 06 серпня 20 09 року, яка набула законної си ли, скасовано постанову по сп раві про адміністративне пра вопорушення № 35 від 27 квітня 2009 р оку, винесену Державною інсп екцією з контролю за цінами в Харківській області, про нак ладення на директора КП «Міс ькпроект» - Деговцової Світ лани Іванівни адміністрат ивного стягнення у вигляді ш трафу у розмірі 170 грн. за адмін істративне правопорушення, п ередбачене ч. 1 ст. 162-2 Кодексу Ук раїни про адміністративне пр авопорушення у зв' язку з ві дсутністю складу правопоруш ення. Таким чином, судовим ріш енням у справі про адміністр ативне правопорушення встан овлено відсутність вини поса дової особи КП «Міськпроект» щодо допущення в періоди з 01.05. 2008 р. по 19.12.2008 р. та з 22 01 2009 р по 07.04.2009 р. за вищення розміру плати Замовн иком за видачу архітектурно- планувального завдання на об ' єкти архітектури житлово - цивільного, промислового та іншого призначень, що призве ло до отримання підприємство м необґрунтованої виручки у сумі 43136,76 грн., чим порушені вимо ги постанови Кабінету Мініст рів України № 2328 від 20.12.1999 р. «Про п орядок надання архітектурно -планувального завдання та т ехнічних умов щодо інженерно го забезпечення об' єкта арх ітектури і визначення розмір у плати за їх видачу».

Відповідно до ч.4 ст. 72 КАС Укр аїни вирок суду в кримінальн ій справі або постанова суду в справі про адміністративн ий проступок, які набрали зак онної сили, є обов'язковими дл я адміністративного суду, що розглядає справу про правов і наслідки дій чи бездіяльно сті особи, щодо якої ухвалени й вирок чи постанова суду, лиш е в питаннях, чи мало місце дія ння та чи вчинене воно цією ос обою.

Таким чином, суд прийм ає до уваги встановлений фак т відсутності протиправних д іянь директора КП «Міськпрое кт», передбачених ч. 1 ст. 162-2 Коде ксу України про адміністрати вне правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

З огляду на наведене, позовн і вимоги підлягають задоволе нню як такі, що підтвердженні матеріалами справи, ґрунтую ться на вимогах чинного зако нодавства та не спростовані належними та допустимими док азами відповідачем, а відпов ідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в ад міністративних справах про п ротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта влад них повноважень обов'язок що до доказування правомірност і свого рішення, дії чи бездія льності покладається на відп овідача, якщо він заперечує п роти адміністративного позо ву.

На підставі викладен ого, керуючись ст.ст. 4, 8, 10, 13, 14 Зако ну України «Про ціни і ціноут ворення», Постановою Каб інету Міністрів України «Пр о порядок надання архітектур но - планувального завдання та технічних умов щодо інжен ерного забезпечення об' єкт ів архітектури і визначення розміру плати за їх видачу» в ід 20.12.1999 року №2328,, ст. 7 Закону Укра їни «Про основні засади держ авного нагляду (контролю) у сф ері господарської діяльност і", ст.ст. 71, 72, 94, 160, 161, п. 4 ч. 2 ст. 162, ст.ст. 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний по зов Комунального підприємст ва «Міськпроект» Головного у правління містобудування, а рхітектури та земельних відн осин Харківської міської рад и до Державної інспекції з ко нтролю за цінами в Харківськ ій області про скасування рі шення - задовольнити в повн ому обсязі.

2. Скасувати Рішення про зас тосування економічних санкц ій за порушення державної ди сципліни цін № 34 від 27 квітня 2009 року Державної інспекції з к онтролю за цінами в Харківсь кій області, яким до Комуналь ного підприємства «Міськпро ект» Головного управління мі стобудування, архітектури та земельних відносин Харківсь кої міської ради застосовано санкції у вигляді вилучення до державного бюджету Украї ни суми у розмірі 43136,76 грн. (соро к три тисячі сто тридцять шіс ть гри. 76 коп.) та штрафу у сумі 862 73, 52 грн. (вісімдесят шість тися ч двісті сімдесят три грн. 52 ко п.).

3.Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Комун ального підприємства «Міськ проект» Головного управлінн я містобудування, архітектур и та земельних відносин Харк івської міської ради (код 23764585, м ісцезнаходження: 61166, м. Харків, просп. Леніна, 38 ) витрати по сп латі державного мита в сумі 3,4 0 (три грн. 40 коп.) грн.

4. Постанова може бути ос каржена в Харківський апеляц ійний адміністративний суд ч ерез Харківський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження постанови суду в де сятиденний строк з дня її про голошення та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о апеляційна скарга подаєтьс я у строк, встановлений для по дання заяви про апеляційне о скарження.

5. Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений строк, постанова на бирає законної сили після за кінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.

Повний текст постано ви виготовлено 26 травня 2010 року .

Суддя Тацій Л.В.

Дата ухвалення рішення21.05.2010
Оприлюднено03.09.2010
Номер документу9759313
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —38487/09/2070

Ухвала від 30.03.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 12.05.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Постанова від 21.05.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тацій Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні