Ухвала
від 11.06.2021 по справі 296/5240/21
КОРОЛЬОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2021 року м. Житомир справа № 296/5240/21

провадження № 1-кс/296/1918/21

Слідчий суддя Корольовського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області майора поліції ОСОБА_3 , погодженого прокурором відділу Житомирської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №42019060000000058 від 24.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 Кримінального кодексу України ,-

встановив:

Слідчий слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області (далі - СУ ГУНП в Житомирській області) майор поліції ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді Корольовського районного суду м. Житомира із клопотанням, погодженим прокурором відділу Житомирської обласної прокуратури ОСОБА_4 ,відповідно дозмісту якогопросить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесенні 24 грудня 2019 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019060000000058, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною третьою статті 191 Кримінального кодексу України на дванадцять місяців, тобто до 24 червня 2022 року.

В обґрунтування поданого клопотання зазначає, що у провадженні СУ ГУНП в Житомирській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019060000000058 від 24.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною третьою статті 191 Кримінальногокодексу України (далі - КК України).

Досудовим розслідуванням встановлено, що що УСР в Житомирській області ДСР НП України у ході здійснення заходів з метою недопущення втрат державних інтересів від злочинних посягань організованих груп та злочинних організацій, забезпечення отримання чинного законодавства України під час здійснення видобутку, обліку та реалізації титанової продукції, отримано достовірну інформацію щодо можливої протиправної діяльності посадових осіб AT "Об`єднана гірничо-хімічна компанія", зокрема, філії "Іршанський ГЗК", та представників влади.

Під час проведення оперативно перевірочних заходів спрямованих на перевірку отриманої інформації встановлено, що на території Житомирської області діє організована злочинна група з корумпованими зв`язками у органах влади, члени якої попередньо зорганізувались у стійке об`єднання для вчинення кримінального правопорушення.

Вказані особи, зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам держави вчинили та вчиняють незаконні дії під час здійснення видобутку, обліку та реалізації титанової продукції чим спричиняють збитки державі в особливо великих розмірах.

До складу вказаної організованої групи входять посадові особи AT "Об`єднана гірничо-хімічна компанія", зокрема, філії "Іршанський ГЗК", які маючи відповідні адміністративно-розпорядчі функції та пов`язані з цим можливості, залучившись підтримкою представників вищих ешелонів влади в період 2018-2019 років організували корупційну схеми з продажу титанової продукції, яка завдала збитків державі в особливо великих розмірах, а саме всупереч інтересам держави залучивши до злочинної схеми підконтрольні суб`єкти господарської діяльності зареєстровані, як на території України так і за її межами, здійснили реалізацію продукції вказаним СГД за заниженою вартістю, хоча фактично, державне підприємство мало змогу і всі відповідні ресурси для того, щоб здійснювати самостійно діяльність із постачання кінцевому набувачу та здійснювати це в напрямку, не втрачаючи прибуток від реалізації. Таким чином, грошові кошти акумулювалися на рахунок підконтрольних СГД, які фактично відгравали роль посередника між державним підприємством та кінцевим набувачем та в подальшому розподілялися між учасниками організованої групи в залежності від ролі кожного. Разом з тим, через підконтрольні СГД посадові особи AT "Об`єднана гірничо-хімічна компанія", зокрема, філії «Іршанський ГЗК" здійснювали закупівлю уранового концентрату за завищеною вартістю тим самим вчиняли та вчиняють розтрату грошових активів державного підприємства в особливо великих розмірах.

Крім того, в ході проведення перевірки встановлено, що за вказаною протиправною схемою у галузі видобутку та збагаченню титанових руд працюють і інші підприємства Житомирської області, а саме: ТОВ "Валки-Ільменіт" (ЄДРПОУ: 31280048) та ТОВ "Межиріченський гірничо-збагачувальний комбінат" (ЄДРПОУ: 30597936).

Таким чином, посадові особи AT "Об`єднана гірничо-хімічна компанія", зокрема філії "Іршанський ГЗК", представники органів влади, ТОВ "Валки-Ільменіт" та ТОВ "Межиріченський гірничо-збагачувальний комбінат", зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам держави вчиняють незаконні дії під час здійснення видобутку, обліку та реалізації титанової продукції, чим спричиняють збитки державі в особливо великих розмірах.

Необхідність продовження строку досудового розслідування обґрунтовує тим, що строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні сприває 24 червня 2021 року, однак у органу досудового розслідування існує потреба у проведенні додаткових додаткових процесуальних дій, які вимагають додаткового часу, а саме: 1) встановити повне коло осіб та суб`єктів СГД, які можуть бути причетними до заволодіння грошовими коштами, які підлягають сплаті до Державного бюджету України; 2) допитати в якості свідків осіб, які можуть володіти інформацією, що має значення для встановлення істини у справ; 3) у встановленому законом порядку вилучити інформацію з банківських установ по руху коштів вищевказаних СГД та здійснити їх аналіз; 4) за наявності підстав звернутись з відповідним клопотанням про проведення негласних слідчих (розшукових) дій; 5) у встановленому законом порядку вилучити в ДФС України інформацію за період 2018-2019 років про контрагентів ТОВ "Валки-Ільменіт", ПАТ "Об`єднана гірничо-хімічна компанія" та ТОВ "Межиріченський ГЗК"; 6) після вилучення всіх необхідних документів звернутись до Держаудитслужби у Житомирській області щодо залучення спеціаліста для залучення спеціаліста в проведенні документальної перевірки господарської діяльності ТОВ "Валки-Ільменіт", ПАТ "Об`єднана гірничо-хімічна компанія" та ТОВ "Межиріченський ГЗК"; 7) за результати проведеної документальної перевірки, при наявності виявлених порушень та визначення розміру шкоди заподіяної незаконними діями відповідних службових осіб, призначити економічну експертизу, за результатами якої визначитись щодо плану подальших слідчих (розшукових) дій; 8) виконати інші слідчі (розшукові) та процесуальні дії, необхідність яких може виникнути в ході проведення досудового розслідування.

Наголошує, що результати вказаних слідчих та процесуальних дій мають суттєве значення для досудового розслідування та подальшого судового розгляду, спрямовані на встановлення тих обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, лише після їх проведення можливо визначити належну правову кваліфікацію вчиненого кримінального правопорушення. При цьому, результат вищевказаної економічної експертизи має вирішальне значення для встановлення об`єктивної істини по даній події, її результати безпосереднім чином можуть являтися доказом причетності службових та посадових осіб до вчинення вказаного кримінального правопорушення.

Зазначає, що в межах кримінального провадження слідчим було здійнено ряд процесуальних дій:

- витребувано інформацію з Житомирського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України щодо ринкових цін на концентрати титанових руд;

- витребувано копію положення про філію « ІНФОРМАЦІЯ_1 » публічного Акціонерного товариства «Об`єднана гарничо-хімічна компанія»;

- витребувано інформацію з Одеської митниці Держмитслужби Державної митної служби України та Житомирської митниці ДФС;

- отримано інформаційні картки платників податків ТОВ «Межиріченський ГЗК», ТОВ «Валки ільменіт», ПАТ «Об`єднана гірничо- хімічна компанія» та філії «Іршанський ГЗК ПАТ «Об`єднана гірничо-хімічна компанія»;

- витребувано інформацію щодо діючих та припинених рахунків вищевказаних підприємств;

- витребувано інформацію з Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо Публічного акціонерного товариства «Об`єднана гарничо-хімічна компанія»;

- долучено до матеріалів провадження витяги з Єдиного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

- витребувано інформацію з Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України ;

- витребувано інформацію з Державного підприємства «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків»;

- витребувано інформацію з Офісу великих платників податків ДПС Державної податкової служби України;

- отримано інформацію з AT Райффайзен Банк Аваль» щодо руху коштів по рахункам філії «Іршанський гірничо-збагачувальний комбінат» AT «Об`єднана гірничо-хімічна компанія»;

- -витребувано інформацію з AT Альфа-Банк»» щодо руху коштів по рахункам ТОВ «Валки - Ільменіт» та ТОВ «Межиріченський ГЗК» та долучено до матеріалів провадження;

- витребувано інформацію з AT Таксомбанк» щодо руху коштів по рахункам Філія «Іршанський гірничо- збагачувальний комбінат» ПАТ «Об`єднана гірничо-хімічна компанія»;

- отримано відповіді на запити з АБ «Кліринговий Дім» , AT «Державний Експортно-Імпортний банк України», AT «Перший інвестиційний банк», AT комерційний банк «Приватбанк» про відмову в розкритті інформації, що містить банківську таємницю по руху коштів по ТОВ «Валки- Ільменіт» та ТОВ «Межиріченський ГЗК»;

- долучено до матеріалів провадження відповідь з Державної казначейської служби України щодо ТОВ «Валки-Ільменіт», ПАТ «Об`єднана гірничо-хімічна компанія» та ТОВ «Межиріченський ГЗК»;

- долучено витребувану інформацію та копії документів Державної екологічної інспекції Поліського округу щодо проведених планових та позапланових перевірок філії «Іршанський ГЗК ПАТ «Об`єднана гірничо-хімічна компанія» за 2019-2020 роки.

Щодо обставин, які передкоджали завершити необхідні процесуальні дії в межах строку досудового розслідування, посилається на великий обсяг слідчих та процесуальних дій та введення карантинних обмежень на території України згідно постанови Кабінету Міністрів України №211 від 11.03.2020 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусної інфекції COVID-19", а також перебування значний термін часу Житомирської області у зоні "червоного" рівня епідемічної небезпеки, пов`язаної з поширенням COVID-19.

Вказує, що найкоротшим строком, необхідним для виконання вищезазначених процесуальних та слідчих дій є строк, не менше 12 місяців.

Частиною третьою статті 295-1 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК України) встановлено, що слідчий суддя зобов`язаний розглянути клопотання про продовження строку досудового розслідування протягом трьох днів з дня його одержання, але в будь-якому разі до спливу строку досудового розслідування, за участю слідчого або прокурора, а також підозрюваного та його захисника, у разі розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру.

Слідчий подала заяву про розгляд клопотання без її участі, клопотання просить задовольнити у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується клопотання, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення клопотання по суті, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Відповідно до положень частин 1, 2, 4 статті 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину; 2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу.

За положеннями частин першої та 4 статті 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.

Стаття 295-1 КПК України визначає порядок продовження строку досудового розслідування слідчим суддею.

Відповідно до ч.2 ст.295-1 КПК України у клопотанні про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру зазначаються: 1) найменування (номер) кримінального провадження; 2) всі слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, проведені під час кримінального провадження; 3) обставини, що перешкоджали здійснити інші необхідні процесуальні дії раніше; 4) строк, необхідний для проведення або завершення процесуальних дій; 5) інші відомості, що обґрунтовують необхідність продовження строку досудового розслідування.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання. При цьому слідчий, прокурор зобов`язані зазначити у відповідному клопотанні найкоротший строк, достатній для потреб досудового розслідування.

Відповідно до ч.4 ст.295-1 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості.

Судом встановлено, що кримінальне правопорушення, передбачене частиною третьою статті 191 КК України є тяжким злочином в розумінні статті 12 КК України.

Як встановлено із матеріалів клопотання, у межах кримінального провадження №42019060000000058 від 24.12.2019 повідомлення про підозру не здійснювалося, а тому строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні становить вісімнадцять місяців з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, тобто до 24 червня 2021 року.

Відповідно до статті 2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Слідчий суддя враховує, що строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42019060000000058 від 24.12.2019 закінчується 24 червня 2021 року, однак у слідства є необхідність: 1) встановити повне коло осіб та суб`єктів СГД, які можуть бути причетними до заволодіння грошовими коштами, які підлягають сплаті до Державного бюджету України; 2) допитати в якості свідків осіб, які можуть володіти інформацією, що має значення для встановлення істини у справ; 3) у встановленому законом порядку вилучити інформацію з банківських установ по руху коштів вищевказаних СГД та здійснити їх аналіз; 4) за наявності підстав звернутись з відповідним клопотанням про проведення негласних слідчих (розшукових) дій; 5) у встановленому законом порядку вилучити в ДФС України інформацію за період 2018-2019 років про контрагентів ТОВ "Валки-Ільменіт", ПАТ "Об`єднана гірничо-хімічна компанія" та ТОВ "Межиріченський ГЗК"; 6) після вилучення всіх необхідних документів звернутись до Держаудитслужби у Житомирській області щодо залучення спеціаліста для залучення спеціаліста в проведенні документальної перевірки господарської діяльності ТОВ "Валки-Ільменіт", ПАТ "Об`єднана гірничо-хімічна компанія" та ТОВ "Межиріченський ГЗК"; 7) за результати проведеної документальної перевірки, при наявності виявлених порушень та визначення розміру шкоди заподіяної незаконними діями відповідних службових осіб, призначити економічну експертизу, за результатами якої визначитись щодо плану подальших слідчих (розшукових) дій; 8) виконати інші слідчі (розшукові) та процесуальні дії, необхідність яких може виникнути в ході проведення досудового розслідування, що унеможливлює завершення досудового розслідування до вказаного строку.

Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №42019060000000058 до дев`яти місяців, тобто до 24 березня 2022 року.

Керуючись статтями 219, 294, 295-1, 372 КПК України, слідчий суддя, -

ухвалив:

Клопотання слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області майора поліції ОСОБА_3 , погодженого прокурором відділу Житомирської обласної прокуратури ОСОБА_4 ,про продовженнястроку досудовогорозслідування у кримінальному провадженні №42019060000000058 від 24.12.2019 - задовольнити частково.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42019060000000058 від 24 грудня 2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною третьою статті 191 Кримінального кодексу України - до дев`яти місяців, тобто до 24 березня 2022 року.

Ухвала слідчого судді, прийнята за результатами розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування, оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення11.06.2021
Оприлюднено31.01.2023
Номер документу97593954
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №42019060000000058 від 24.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 Кримінального кодексу України

Судовий реєстр по справі —296/5240/21

Ухвала від 11.06.2021

Кримінальне

Корольовський районний суд м. Житомира

Петровська М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні