Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02.06.2010 р. № 2а-5108/10/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мар'єнко Л.М.
при секретарі - Макогон Н.О.
за участю:
представник позивача - не прибув,
представник відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом
Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр медичної техніки"
про
стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені , -
В С Т А Н О В И В:
Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з адміністративним позовом до ТОВ "Центр медичної техніки", в якому просив стягнути з відповідача адміністративно - господарські санкції за не зайняті робочі місця, призначенні для працевлаштування інвалідів у 2009 році у сумі 8865,22 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 34,58 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875-ХІІ від 21.03.1991 року, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Відповідно до ст. 20 зазначеного закону встановлено обов'язок підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. У відповідності до ч. 2 ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Таким чином, за 1 робоче місце , призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідами, відповідач до 16.04.2010 року повинен був самостійно сплатити адміністративно - господарські санкції у розмірі: 8865,22 грн. Розмір пені у сумі 34,58 грн. підтверджується Розрахунком пені на суму заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій. Оскільки вищезазначені суми відповідачем не сплачено, утворилася заборгованість у розмірі 8899,80 грн.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином, до суду надав заяву, в якій просить суд розглянути справу без їхньої участі.
Представник відповідача у судове засідання не з’явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений повісткою з поштовим повідомленням, яка направлялась за офіційним місцем знаходження, згідно довідки органу реєстрації. Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником. Таким чином, відповідач є належно повідомленим про дату, час та місце судового засідання, його відсутність у судовому засідання не перешкоджає розгляду справи.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно форми № 10-ПІ "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2009 рік, що наданий ТОВ "Центр медичної техніки" до Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників складу підприємства у 2009 році становила 23 особи. При цьому у звіті зазначено, що середньооблікова чисельність інвалідів - штатних працівників на підприємстві становить 0 осіб.
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, на підприємство покладається обов'язок виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів та інформувати про таку кількість створених робочих місць державну службу зайнятості та звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Відповідно до ст. 19 Закону, на ТОВ "Центр медичної техніки" у 2009 році норматив для працевлаштування інвалідів складає 1 робоче місце.
З листа Харківського міського центу зайнятості від 30.04.2010 року № 5980 вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Центр медичної техніки" не надавало статистичної звітності у 2009 році шляхом подачі звіту форми 3-ПН «Звіт про наявність вакансій» з зазначенням потреби в працівниках за категорією громадян за шифром 11- інваліди.
Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб’єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб’єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Судом встановлено, що відповідач не виконав вимоги щодо створення робочих місць відповідно до нормативів встановлених ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів”, а саме норматив 1 робочого місця по працевлаштуванню інвалідів, а також вимоги щодо належного інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць на його підприємстві та потребу у направленні йому центром зайнятості інвалідів для працевлаштування. Таким чином, відповідачем не були виконані вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо прийняття заходів для працевлаштування інвалідів.
Згідно ч. 11 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом. Якщо іншими законами встановлюються нормативи робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, або порядок їх встановлення, відмінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються положення цього Закону.
З форми № 10-ПІ "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2009 рік, встановлено, що розмір середньорічної заробітної плати на підприємстві за 2009 рік становить 8865 грн. 22 коп.
З форми № 10-ПІ "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2009 рік, встановлено, що сума адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2009 році, становить 8865 грн. 22 коп. та пеня за несвоєчасну сплату адміністративно – господарських санкцій становить 34 грн. 58 коп.
У відповідності до ч. 2 ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
До теперішнього часу відповідачем не сплачено адміністративно-господарські санкції та пеню.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.91 N 875-XII, ст.ст. 94, 160-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр медичної техніки" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені – задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр медичної техніки" (МФО 351005, р/р 26003036016600, Банк АКІБ "Урсіббанк", код ЄДРПОУ 31150069; юридична адреса: 61050, м. Харків, вул. Юріївська, б. 17) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (р/р 31219230700003, МФО 851011, ЄДРПОУ 24134567, отримувач: УДК Дзержинського району, Банк утримувача: ГУДКУ у Харківській області; юридична адреса: майдан Свободи, 5, Держпром, 1 під'їзд, к. 16, м. Харків, 61022) адміністративно - господарські санкції за не зайняті робочі місця, призначенні для працевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 8865 (вісім тисяч вісімсот шістдесят п'ять) грн. 22 коп. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 34 (тридцять чотири) грн. 58 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова у повному обсязі виготовлена 07 червня 2010 року.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2010 |
Оприлюднено | 01.09.2010 |
Номер документу | 9759699 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні