Постанова
від 07.05.2010 по справі 2-а-1996/10/2270/9
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

< для копії >

Справа № 2-а-1996/10/2270/9

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 травня 2010 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний ад міністративний суд

в складі: головуючого-судді Фелонюк Д.Л.

при секретарі Буяновській М.С.

за участі: прокурора відділу облпрок уратури: Ільчук Ю.Ф.

представника позивача: Б аляндр В.А. - за довіреніст ю від 01.03.2010 р. №1118/10/100

розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом прокурора Ізяславського рай ону в інтересах держави та ор гану державної влади в особі Ізяславської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії < 3-тя особа > до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Поліське» < 3-тя особа > про стягнення 8078,45 грн.

У судовому засідан ні проголошено вступну і рез олютивну частини постанови з гідно ст.160 Кодексу адміністра тивного судочинства України .

В С Т А Н О В И В:

Прокурор в інтересах держави в особі позивача зве рнувся до суду з адміністрат ивним позовом, в якому просит ь у відповідності до вимог За конів України: «Про прокурат уру», «Про державну податков у службу в Україні», «Про сист ему оподаткування”, «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами», «Про податок з д оходів фізичних осіб» стягну ти з відповідача 8078,45 грн. забор гованості з податку з доході в фізичних осіб.

Прокурор відділу облпроку ратури, повноважний представ ник позивача у судовому засі данні позовні вимоги підтрим ують у повному обсязі та напо лягають на їх задоволенні, об ґрунтовуючи наданими в матер іали справи доказами. Зазнач ають, що вказана заборговані сть виникла внаслідок поруше ння позивачем вимог пп.8.1.2 п.8.1 ст .8, п.19.2 ст.19 Закону України „Про п одаток з доходів фізичних ос іб” від 22.05.2003р..

Відповідач в судове засід ання не з'явився, 07.05.2010 року пода в до суду письмову заяву, відп овідно до якої зазначив, що по зов визнає, підприємством пр иймаються міри по сплаті бор гу, несплата боргу виникла по причині важкого фінансового стану підприємства, направи ти представника в судове зас ідання немає можливості, а то му справу просить розглянути без їх участі.

Заслухавши прокурора, пре дставника позивача, дослідив ши наявні в матеріалах справ и докази в їх взаємному зв' я зку і сукупності, суд вважає, щ о позов підлягає задоволенн ю у повному обсязі з наступни х підстав:

Товариство з обмеженою від повідальністю «Поліське» за реєстроване як юридична особ а 03.04.2003 року Ізяславською район ною державною адміністраціє ю Хмельницької області, що пі дтверджується свідоцтвом пр о державну реєстрацію юридич ної особи серії А00 № 828579, згідно довідки АБ №109337 з Єдиного держа вного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ ) відділу статистики в Ізясла вському районі Головного упр авління статистики у Хмельни цькій області включене до Єд иного державного реєстру пі дприємств та організацій Укр аїни, та взято на облік в подат ковому органі як платник под атків.

Станом на 12.02.2010 року у відпові дача утворилась заборговані сть по податку з доходів фізи чних осіб в сумі 8078,45 грн., що під тверджується актом звірки ро зрахунків по податку з доход ів фізичних осіб з доходів од ержаних від здачі в оренду зе мельних часток (паю), довідкою від 12.02.2010 року №20 виданою товари ством з обмеженою відповідал ьністю «Поліське» відповідн о до якої заборгованість по п одатку з доходів фізичних ос іб станом на 01.01.2010 року становит ь 8078,75 грн., виписками з рахунку № 642.

У зв' язку із несплатою заб оргованості по податку з дох одів фізичних осіб в доброві льному порядку, прокурором в інтересах держави в особі по зивача подано позов до суду з вимогою стягнути з відпові дача 8078,45 грн. даної заборгован ості. Досліджуючи надані док ази, оцінивши їх в сукупності , до уваги приймається наступ не.

Статтею 67 Конституції Украї ни та ст.9 Закону України „Про систему оподаткування” на пл атників податків покладено о бов' язок своєчасно та у пов ному обсязі сплачувати загал ьнодержавні та місцеві подат ки і збори до державних та міс цевих бюджетів. Принципи поб удови системи оподаткування в Україні, податки і збори (об ов' язкові платежі) до бюдже тних та до державних цільови х фондів, а також права, обов' язки і відповідальність плат ників визначаються Законом У країни ”Про систему оподатку вання”.

Відповідно до ст.14 Закону Ук раїни „Про систему оподаткув ання” до загальнодержавних п одатків віднесено податок на доходи фізичних осіб.

Відповідно до п.1 ст.8 Закону У країни „Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.2009 року №996 бухг алтерський облік на підприєм стві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

При цьому, на органи державн ої податкової служби покладе но функції щодо здійснення к онтролю за своєчасністю, дос товірністю, повнотою нарахув ання та сплатою податків та з борів, а також забезпечення о бліку платежів, правильність обчислення і своєчасність н адходження цих податків до б юджету (п.1,2 ст.10 Закону України „Про державну податкову слу жбу”), згідно п.11 ст.11 Закону Укр аїни „Про державну податкову службу в Україні” органи дер жавної податкової служби в у становленому законом порядк у мають право застосовувати до платників фінансові (штра фні) санкції, стягувати до бюд жетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у в ипадках, порядку та розмірах , встановлених законами Укра їни.

Згідно положень Закону Укр аїни „Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ві дповідач є платником податкі в, зборів (обов' язкових плат ежів), на якого згідно із закон ом покладено обов' язок утри мувати податки.

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни „Про податок з доходів фізичних осіб” Старокостянт инівське підприємство водоп ровідно-каналізаційного гос подарства «Водоканал» є плат ником податку.

Згідно п.п. 8.1.1, 8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України „Про податок з доход ів фізичних осіб” (надалі - З акон № 889) податковий агент, яки й нараховує (виплачує) оподат ковуваний дохід на користь п латника податку, утримує под аток від суми такого податку за його рахунок, використову ючи ставку податку, визначен у у відповідних пунктах стат ті 7 цього Закону. Податок підл ягає сплаті (перехування) до б юджету під час виплати опода ткування доходу єдиним платі жним документом. Банки не маю ть права приймати платіжні д окументи на виплату доходу, я кі не передбачають сплати (пе рерахування) цього податку д о бюджету. Якщо оподатковува ний дохід нараховується , але не виплачується платнику по датку особою, що його нарахов ує, то податок, який підлягає у триманню з такого нараховано го доходу, підлягає сплаті (пе рерахуванню) до бюджету у стр оки, встановлені законом для місячного податкового періо ду.

Відповідно до п.4 п.19.2 ст.19 Зако ну № 889 передбачено, що особи, як і відповідно до цього Закону мають статус податкових аге нтів, зобов' язані своєчасно та повністю нараховувати, ут римувати та сплатувати (пере раховувати) до бюджету подат ок з доходу, який виплачуєтьс я на користь платника податк у та оподатковується до або п ід час виплати та за її рахуно к; надавати у строки, встановл ені законом для податкового кварталу, якщо інше не визнач ено нормами цього Закону, под атковий розрахунок сум доход у, нарахованого (сплаченого) н а користь платників податку, а також сум утриманого з них п одатку податковому органу за місцем розташування. У разі к оли зазначена особа протягом звітного кварталу не виплач ує такі доходи або виплачує д оходи не всім платникам пода тку, зазначена звітність не п одається або подається стосо вно платників податку, які фа ктично отримали такі доходи. При цьому податковий агент - це юридична особа (її філія, в ідділення, інший відокремлен ий підрозділ) або фізична осо ба чи представництво нерезид ента - юридичної особи, які н езалежно від їх організаційн о-правового статусу та спосо бу оподаткування іншими пода тками зобов' язані нарахову вати, утримувати та сплачува ти цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести подаковий обл ік та подавати податкову зві тність податковим органам ві дповідно до закону, а також не сти відповідальність за пору шення норм цього Закону (п.1.15 ст .1 Закону № 889).

Статтею 7 Закону України „Пр о податок з доходів фізичних осіб” визначено ставки пода тку. Статтею 20 Закону України „Про податок з доходів фізич них осіб” передбачено, що осо бами відповідальними за пога шення податкового зобов' яз ання або податкового боргу з цього податку (податку з дохо дів фізичних осіб) - є юридич на особа, яка зобов' язана на раховувати, утримувати та сп лачувати (перераховувати) до бюджетів цей податок і вони н есуть фінансову відповідаль ність. Відповідно до наказів ДПА України від 30.12.1997 року № 473 (за реєстровано в Міністерстві ю стиції України від 19.01.1998 року №2 6/2466 „Про затвердження форми до відки „Про суми виплачених д оходів і утриманих з них пода тків та інших обов' язкових платежів фізичних осіб юриди чними особами усіх форм влас ності та фізичними особами - суб' єктами підприємницько ї діяльності” (ф.№8ДР), Порядку заповнення та подання юриди чними особами усіх форм влас ності і фізичними особами - суб' єктами підприємницько ї діяльності ф№8ДР від 29.09.2003 рок у № 451 (зареєстрованого в Мініс терстві юстиції України 22.10.2003 р . № 960/8281 „Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаче ного) на користь платників по датку, і сум утриманого з них п одатку (ф.№1ДФ) та Порядку запо внення та подання податковим и агентами податкового розра хунку сум доходу, нараховано го (сплаченого) на користь пла тинів податку і сум утримано го з них податку” позивач зоб ов' язаний подавати до подат кового органу відповідну зві тність.

Згідно п. 3.2.1 ст. 3 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» у будь -яких випадках, коли платник п одатків згідно із законами з питань оподаткування уповно важений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), яки ми оподатковуються інші особ и, у тому числі податки з доход ів фізичних осіб, дивіденди, р епатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-як і інші податки, що утримуютьс я з джерела виплати, сума таки х податків, зборів (обов'язков их платежів) вважається бюдж етним фондом, який належить д ержаві або територіальній гр омаді та створюється від їх і мені.

На підтвердження позовних вимог позивачем надано необ хідні докази про наявність з аборгованості відповідача.

За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги обгрунто вані матеріалами справи, від повідають чинному законодав ству та підлягають задоволен ню.

Керуючись 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов прокурора Ізясл авського району в інтересах держави та органу державної влади в особі Ізяславської м іжрайонної державної податк ової інспекції до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Поліське» про стягнення 8078 ,45 грн. задоволити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю«По ліське» (Ізяславський район, с.Поліське, вул.Партизанська 8, код 31672694) на користь Ізяславсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції (м.Ізясла в, вул.Незалежності 43, код 33875910) пе рерахувавши в дохід місцевог о бюджету, одержувач: місцеви й бюджет Поліської сільсько ї ради, розподільчий рахунок №33214844700223 УДК у Хмельницькій обла сті, МФО 815013, ЄДРПОУ 23565265) 8078,45 грн. (ві сім тисяч сімдесят вісім гри вень 45 коп.) заборгованості по податку з доходів фізичних о сіб.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Заява п ро апеляційне оскарження пос танови суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складе ння в повному обсязі. Апеляці йна скарга на постанову пода ється протягом двадцяти днів після подання заяви про апел яційне оскарження.

Заява про апеляцій не оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівськ ого апеляційного адміністра тивного суду через Хмельниць кий окружний адміністративн ий суд. Копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції.

Повний текст постанови складений та підписаний 11 тр авня 2010 року

< чи набрала законної сили > < Дата набрання законної сили >

Суддя < для копії > Д.Л. Фелонюк

< для копії > < для копії >

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2010
Оприлюднено10.09.2010
Номер документу9761035
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1996/10/2270/9

Ухвала від 17.03.2010

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

Постанова від 07.05.2010

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні