ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 березня 2021 року Справа № 160/264/21
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Юхно І.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до товариства з обмеженою відповідальністю ТИРАЖ-СОФТ про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
05.01.2021 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до товариства з обмеженою відповідальністю ТИРАЖ-СОФТ , у якому позивач просить суд:
- стягнути податковий борг з товариства з обмеженою відповідальністю ТИРАЖ-СОФТ (код ЄДРПОУ 35396116) на користь держави в сумі 648 589,15 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що на обліку ГУ ДПС у Дніпропетровській області знаходиться ТОВ ТИРАЖ-СОФТ , в інтегрованих картках якого обліковується податковий борг, який не сплачений та не заявлений до суду по орендній платі за землю з юридичних осіб в загальній сумі 648 589,15 грн, що виник в результаті несплати у встановлені терміни грошових зобов`язань, визначених платником самостійно та нарахованих контролюючим органом. У зв`язку з несплатою до бюджету сум податкового боргу податковим органом в автоматичному режимі сформовано податкову вимогу №70757-53 від 09.04.2019, яка 11.05.2019 направлена засобами поштового зв`язку на податкову адресу платника податків та 26.06.2019 повернуто на адресу відправника за закінченням терміну зберігання . Головне управління ДПС у Дніпропетровській області як контролюючий орган набуло права відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України звернутися до суду з адміністративним позовом про стягнення у сумі 648 589,15 грн. заборгованості з відповідача.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.01.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
03.02.2021 до суду від позивача надійшли пояснення по справі та додаткові докази у справі.
Суд зазначає, що ухвалу про відкриття провадження у справі 21.01.2021 направлено відповідачу на адресу електронної пошти, зазначену в адміністративному позові та самостійно вказану платником в поданих до контролюючого органу податкових деклараціях. Тобто, строк на подання відзиву до 05.02.2021.
Станом на 09.03.2021 відповідач правом на подання відзиву не скористався.
Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
При цьому, суд враховує, що пунктом 3 Розділу VI КАС встановлено, що під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 р. № 104), з 19 грудня 2020 р. до 30 квітня 2021 р. на території України встановлений карантин. Крім того, в період з 00 годин 00 хвилин 8 січня 2021 р. до 00 годин 00 хвилин 25 січня 2021 р. на території України введені посилені обмежувальні протиепідемічні заходи.
Проте, суд звертає увагу, що від відповідача станом на 09.03.2021 жодних повідомлень про неможливість подання відзиву на позов до суду, в тому числі з огляду на обмеження, впровадженими у зв`язку з карантином, надано не було. Будь-яких заяв клопотань до матеріалів справи від відповідача також не надходило, у зв`язку з чим у суду відсутні правові підстави для продовження відповідачем процесуального строку, встановленого для подання відзиву на позов.
З огляду на вищевикладені обставини та на підставі вищевказаних норм, суд ухвалив розглянути справу по суті за наявними в ній доказами.
Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.
Товариство з обмеженою відповідальністю ТИРАЖ-СОФТ (код ЄДРПОУ 35396116) зареєстроване у якості юридичної особи 10.09.2007 та перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області як платник податків.
В інтегрованій картці ТОВ ТИРАЖ-СОФТ станом на день судового розгляду справи обліковується податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 648 589,15 грн., який виник в результаті несплати у встановлені терміни грошових зобов`язань, визначених платником самостійно та нарахованих контролюючим органом:
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих на підставі акту перевірки від 04.01.2019 №93/04-36-14-04/35396116 згідно податкового повідомлення-рішення (форма Р ) №0004051404 від 13.02.2019 у сумі 424 990,88 грн., термін сплати 27.03.2019. З урахуванням переплати в інтегрованих картках платника податків, сума заборгованості по основному платежу складає 400 650,48 грн.;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань (штрафних санкцій), нарахованих згідно податкового повідомлення-рішення (форма Р ) №0004051404 від 13.02.2019 у сумі 106 247,73 грн., термін сплати 27.03.2019;
- несплати пені у сумі 83 933,05 грн., нарахованої відповідно до п.п.129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України на податкове повідомлення-рішення (форма Р ) №0004051404 від 13.02.2019, термін сплати 27.03.2019;
- несплати пені у сумі 74,83 грн., нарахованої відповідно до п.п.129.1.1 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу України на податкове повідомлення-рішення (форма Р ) №0004051404 від 13.02.2019, термін сплати 23.04.2019;
- несплати пені у сумі 175,56 грн., нарахованої відповідно до п.п.129.1.1 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу України на податкове повідомлення-рішення (форма Р ) №0004051404 від 13.02.2019, термін сплати 28.05.2019;
- несплати пені у сумі 261,90 грн., нарахованої відповідно до п.п.129.1.1 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу України на податкове повідомлення-рішення (форма Р ) №0004051404 від 13.02.2019, термін сплати 27.06.2019;
- несплати пені у сумі 345,36 грн., нарахованої відповідно до п.п.129.1.1 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу України на податкове повідомлення-рішення (форма Р ) №0004051404 від 13.02.2019, термін сплати 26.07.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,27 грн. по терміну сплати 30.03.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,27 грн. по терміну сплати 30.04.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,27 грн. по терміну сплати 30.05.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,27 грн. по терміну сплати 30.06.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,27 грн. по терміну сплати 30.07.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,27 грн. по терміну сплати 30.08.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,27 грн. по терміну сплати 30.09.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,27 грн. по терміну сплати 30.10.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,27 грн. по терміну сплати 30.11.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,27 грн. по терміну сплати 30.12.2019;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих згідно податкової декларації №15366126 від 12.02.2019 у сумі 4 863,26 грн. по терміну сплати 30.01.2020;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих на підставі акту перевірки від від 09.04.2020 №17263/04-36-5-08/35396116 згідно податкового повідомлення-рішення (форма Ш ) № 0080415230 від 22.07.2020 у сумі 486,33 грн. (штрафні санкцій), термін сплати 02.10.2020;
- несплати узгоджених податкових зобов`язань (штрафних санкцій), нарахованих на підставі акту перевірки від 09.04.2020 №17263/04-36-5-08/35396116 згідно податкового повідомлення-рішення (форма Ш ) №0080405230 від 22.07.2020 у сумі 2917,95 грн., термін сплати 19.10.2020.
У зв`язку з несплатою ТОВ ТИРАЖ-СОФТ сум, визначених платником самостійно та нарахованих контролюючим органом у розмірі 648 589,15 грн., грошові зобов`язання набули статусу податкового боргу.
Отже, матеріалами справи підтверджується, що станом на час звернення позивача до суду за відповідачем обліковується податковий борг по орендній платні за землю з юридичних осіб на загальну суму 648 589,15 грн.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України). ПК України також визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п.1.1 ст.1 ПК України).
Пунктом 36.1 статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
За положеннями підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
До місцевих податків належить, зокрема, податок на майно (пп.10.1.1 п.10.1 ст.10 ПК України).
Відповідно до п.п. 265.1.2 п.265.1 ст.265 ПК України податок на майно складається, зокрема, з плати за землю.
Порядок сплати орендної плати врегульований положеннями статті 288 ПК України.
Так, п.288.1 ст. 288 ПК України визначено відставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2. ст. 288 ПК України).
За приписами п.288.4 ст. 288 ПК України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (п.288.7 ст. 288 ПК України).
Відповідно до п.285.1 ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п.286.2 ст.286 ПК України).
Згідно з п.287.3 ст.287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
За положеннями п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Податковий агент зобов`язаний сплатити суму податкового зобов`язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.
Крім того, згідно з п. 57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до абз.1 п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За приписами п.59.5 ст.59 ПК України уразі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Податковим органом було сформовано податкову вимогу форми Ю від 09.04.2019 року №70757-53, яка була направлена засобами поштового зв`язку на юридичну адресу платника податків, проте 20.06.2019 відділенням потового зв`язку на адресу контролюючого органу повернуто конверт з відміткою за закінченням терміну зберігання .
Суд звертає увагу, що на час розгляду справи судом матеріали справи не містять доказів погашення відповідачем суми податкового боргу, заявленого до стягнення, а також доказів оскарження останнього чи його складових у судовому порядку.
При цьому, суд також звертає увагу, що відповідно до п.56.11 ст.56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
У пп.14.1.137 п.14.1 ст.14 ПК України визначено, що орган стягнення - це державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Пунктом 41.2 статті 41 ПК України визначено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
На підставі пп.19-1.1.45 п.19-1.1 ст.19-1 ПК України контролюючі органи звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.
Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п.95.1 ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 статті 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
За положеннями частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно з частинами 1 та 3 статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до приписів статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Частиною 1 статті 77 КАС України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Дослідивши зібрані по справі докази та враховуючи те, що заявлену до стягнення суму у встановлені строки відповідач не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, доказів її погашення станом на день розгляду справи не надано, а судом самостійно на виконання вимоги статті 9 КАСУкраїни не виявлено, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Відповідно до частини 1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Судові витрати, сплачені позивачем при зверненні до суду з цією позовною заявою, відповідно до частини 2 статті 139 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 9, 73-77, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС в Дніпропетровській області (місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.17-а, код ЄДРПОУ 43145015) до товариства з обмеженою відповідальністю ТИРАЖ-СОФТ (місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, пр. Миру, буд. 67, офіс 14; код ЄДРПОУ 35396116) про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю ТИРАЖ-СОФТ на користь держави податковий борг в сумі 648 589,15 грн (шістсот сорок вісім тисяч п`ятсот вісімдесят дев`ять гривень 15 копійок) шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
На підставі положень статті 297 КАС України апеляційна скарга подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.
Суддя І.В. Юхно
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2021 |
Оприлюднено | 16.06.2021 |
Номер документу | 97621743 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні