Ухвала
від 14.06.2021 по справі 160/9375/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

14 червня 2021 р.Справа №160/9375/21

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Лозицька І.О., розглянувши в письмовому провадженні заяву про забезпечення позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Чумаківська сільська рада про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Чумаківська сільська рада, в якому просить суд:

- визнати неправомірними дії державного кадастрового реєстратора Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, які полягають в архівуванні земельної ділянки за кадастровим номером 122148800:01:093:0017, в утворенні земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 шляхом об`єднання земельних ділянок за кадастровими номерами 122148800:01:093:0017, 122148800:01:093:0016, 122148800:01:093:0018, 122148800:01:093:0015 та утворення земельних ділянок за кадастровими номерами 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428, місцезнаходження: 49006, м. Дніпро, вул. Філософська, буд. 39-А) внести відомості (зміни до них) про об`єкт Державного земельного кадастру, а саме, земельну ділянку, яка була зареєстрована за заявою ЗВ-9704725962021 від 19.04.2021 року (архівний кадастровий номер 122148800:01:093:0017).

Разом з позовною заявою позивачем подано до суду заяву про забезпечення позову, в якій просить суд:

- заборонити Чумаківській сільській раді Дніпровського району Дніпропетровської області та її виконавчим органам, постійним комісіям, Чумаківському сільському голові тощо вносити у порядок денний та розглядати на сесії питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025, 1221488000:01:093:0012, 1221488000:01:093:0019 та іншими земельними ділянками, що можуть бути утворені за рахунок зазначених вище ділянок, в тому числі в результаті поділу та/або об`єднання, до набрання рішенням суду законної сили.

17.05.2021 року позивачу під час подання до Чумаківської сільської ради заяви про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність, стало відомо про те, що відведена їй земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:096:0017 площею 2 га в публічній кадастровій карті не значиться.

Позивач зазначає, що ОСОБА_1 та інші особи отримали дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства шляхом поділу земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:093:0012.

В результаті поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012 утворилось 4 нових земельних ділянки: 122148800:01:093:0017 (земельна ділянка позивача), 122148800:01:093:0016 (земельна ділянка ОСОБА_2 ), 122148800:01:093:0018 (земельна ділянка ОСОБА_3 ), 122148800:01:093:0015 (земельна ділянка ОСОБА_4 ).

Позивач зазначає, що вказані земельні ділянки зникли з публічної кадастрової карти, оскільки були заархівовані.

В подальшому утворено нову земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 за рахунок об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 122148800:01:093:0017, 122148800:01:093:0016, 1114880:01:093:0018, 122148800:01:093:0015.

Вказує, що земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 співвідноситься розташуванню земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012.

Надалі було утворено 4 земельні ділянки 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025 за рахунок поділу новоствореної земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019. В Реєстрі речових прав на нерухоме майно відомості щодо земельної ділянки 1221488000:01:093:0019 - відсутні.

Таким чином, замість 4 земельних ділянок, які були сформовані за рішенням Чумаківської сільської ради за рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012, утворено земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019, за рахунок поділу якої утворено нові 4 земельні ділянки.

Позивач вважає, що в результаті таких дій, позбавлена права на отримання земельної ділянки. Натомість, інша особа для якої був здійснений поділ, має всі формальні підстави для отримання земельної ділянки у власність.

Позивач вважає за необхідне застосувати заходи забезпечення позову, оскільки маючи чинне рішення Чумаківської сільської ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 06.04.2021 року № 63-6/VIII про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, позивач має підстави для завершення процедури відведення земельної ділянки та отримання рішення Чумаківської сільської ради про затвердження проекту землеустрою та передачу у власність земельної ділянки.

Протиправна архівація кадастрового номеру земельної ділянки, яка була зареєстрована в результаті реалізації позивачем зазначеного рішення, робить неможливим завершення законодавчо передбаченого процесу отримання земельної ділянки у власність.

Натомість, протиправна дія відповідача надає можливість іншій особі проходити процедуру отримання земельної ділянки, право на отримання якої надано позивачу.

Таким чином, позивач вважає, що невжиття заходів забезпечення позову істотно ускладнить виконання рішення суду та ефективний захист порушених прав і інтересів позивача, а також призведе до появи нових судових спорів про визнання протиправним та скасування можливого рішення Чумаківської сільської ради, яким ймовірно буде затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки іншій особі.

У разі не вжиття заходів забезпечення позову, у випадку задоволення позовних вимог, неможливим буде здійснити ефективний захист порушених прав та інтересів позивача, оскільки на час розгляду справи відповідач може здійснювати подальші реєстраційні дії з земельною ділянкою, (зокрема в результаті поділу чи об`єднання), а Чумаківська сільська рада може передати утворені земельні ділянки у власність та/або користування іншим особам.

Проаналізувавши доводи заяви про забезпечення позову та додані до неї матеріали, суд вважає вказану заяву такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч. 1 ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 150 КАС України, забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду; 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

За приписами ч.ч. 1, 2 ст. 151 КАС України позов може бути забезпечено:

1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;

2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;

4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;

5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Системний аналіз вимог наведених норм дає підстави для висновку, що забезпечення позову - це заходи адміністративного процесуального припинення дій, які можуть утруднити виконання майбутнього рішення суду чи зробити його виконання неможливим, це, зокрема, надання позивачеві тимчасової правової охорони його правам та інтересам до певного часу, а саме - до вирішення спору. Забезпечення позову може вживатися, коли невжиття таких заходів може суттєво ускладнити чи унеможливити виконання рішення та вплинути на ефективний судовий захист. Забезпечення позову повинно гарантувати можливість реалізації прав позивача (позовних вимог) у разі задоволення позову.

Значення інституту забезпечення позову в КАС України полягає в тому, що цим інститутом захищаються законні права/інтереси позивача на той випадок, коли відповідач буде діяти недобросовісно або коли неприйняття заходів може призвести до невиконання судового рішення.

При цьому, забезпечення позову не порушує принципів змагальності і процесуального рівноправ`я сторін.

Мета забезпечення позову - це хоча і негайні, проте тимчасові заходи, направлені на недопущення утруднення чи неможливості виконання судового акта, а також перешкоджання спричинення значної шкоди заявнику.

Таким чином, заходи забезпечення позову не мають якогось дискримінаційного характеру стосовно якоїсь із сторін у спорі; їх застосування здійснюється в рамках дискреційних повноважень суду і на основі принципів змагальності та процесуального рівноправ`я сторін.

Зокрема, в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування обставин, які б свідчили про наявність зазначених вище підстав для забезпечення позову.

Тобто, обраний судом спосіб захисту порушеного права має бути ефективним та забезпечити реальне відновлення порушеного права.

При цьому, подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову (ч. 4 ст. 150 КАС ).

Отже, метою забезпечення позову є вжиття судом заходів щодо тимчасової охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій з боку відповідача та забезпечення реального та ефективного виконання судового рішення (в разі прийняття рішення на користь позивача). В тому числі метою забезпечення позову є запобігання потенційним труднощам у подальшому при виконанні такого рішення.

Конституційний Суд України у п. 9 мотивувальної частини рішення від 30 січня 2003 року №3-рп/2003 у справі № 1-12/2003 наголосив на тому, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.

Держава Україна несе обов`язок перед зацікавленими особами забезпечити ефективний засіб захисту порушених прав, зокрема - через належний спосіб захисту та відновлення порушеного права. При цьому, обраний судом спосіб захисту порушеного права має бути ефективним та забезпечити реальне відновлення порушеного права.

Зокрема, і у пункті 4 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 2 листопада 2004 року №15-рп/2004 у справі № 1-33/2004 зазначено, що верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, яка здійснюється, зокрема і судом як основним засобом захисту прав, свобод та інтересів у державі.

Забезпечення позову - це сукупність процесуальних дій, які гарантують виконання судового рішення в разі задоволення позовних вимог. Заходи забезпечення позову повинні відповідати і бути співрозмірними заявленим позовним вимогам, мають бути безпосередньо пов`язаними з предметом спору, необхідними і достатніми для забезпечення виконання судового рішення.

Отже, при вирішенні питання про вжиття заходів забезпечення позову суд повинен здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності їх вжиття з урахуванням: розумності, обґрунтованості вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом забезпечення позову та його предметом; ймовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду у разі невжиття заходів забезпечення позову; запобігання порушенню охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками судового процесу, у разі вжиття заходів забезпечення позову. Суд, також, враховує співмірність вимог клопотання про забезпечення позову заявленим позовним вимогам та обставинам справи.

При здійсненні судочинства суди застосовують Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року № ETS N 005 (далі Конвенція) та практику Європейського суду з прав людини як джерело права (ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини ).

Згідно приписів статті 6 Конвенції кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.

Зокрема, Європейський суд з прав людини у рішенні від 29 червня 2006 року у справі "Пантелеєнко проти України" зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.

У рішенні від 31 липня 2003 року у справі "Дорани проти Ірландії" Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття "ефективний засіб" передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. При цьому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини, у справі ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними.

Розглядаючи дану заяву позивача, судом з`ясовано, що ОСОБА_1 отримала дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства шляхом поділу земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:093:0012.

20.04.2021 року за заявою позивача ЗВ-9704725962021 проведено реєстрацію земельної ділянки, присвоєно кадастровий номер 1221488000:01:093:0017 та видано витяг з Державного земельного кадастру за номером НВ-1215852452071.

Разом з тим, судом встановлено, що відведена позивачу земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:096:0017 площею 2 га в публічній кадастровій карті не значиться.

В подальшому утворено нову земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 за рахунок об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 122148800:01:093:0017, 122148800:01:093:0016, 1114880:01:093:0018, 122148800:01:093:0015.

Вказує, що земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 співвідноситься розташуванню земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012.

Надалі було утворено 4 земельні ділянки 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025 за рахунок поділу новоствореної земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019.

Таким чином, замість 4 земельних ділянок, які були сформовані за рішенням Чумаківської сільської ради за рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012, утворено земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019, за рахунок поділу якої утворено нові 4 земельні ділянки.

Суд звертає увагу, що наразі не вбачається ознак очевидної протиправності оскаржуваних дій державного кадастрового реєстратора Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, які полягають в архівуванні земельної ділянки за кадастровим номером 122148800:01:093:0017, в утворенні земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 шляхом об`єднання земельних ділянок за кадастровими номерами 122148800:01:093:0017, 122148800:01:093:0016, 122148800:01:093:0018, 122148800:01:093:0015 та утворення земельних ділянок за кадастровими номерами 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025, або очевидного порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду. Оцінку оскаржуваним діям буде надано під час розгляду справи по суті.

Разом з тим, суд вважає за необхідне зазначити, що на офіційному веб-сайті Чумаківської сільської ради chumaki.otg.dp.gov.ua оприлюднено проекти рішень, що мають розглядатися на 8 сесії VIII скликання, в тому числі: проект рішення Про розгляд заяви громадянки ОСОБА_1 про передачу земельної ділянки у власність , відповідно до якого відмовлено громадянці ОСОБА_1 у передачі земельної ділянки площею 2,0000 га (кадастровий номер: 1221488000:01:093:0017) у власність у зв`язку з тим, що за даними Публічної кадастрової карти земельна ділянка з кадастровим номером: 1221488000:01:093:0017 перенесена до архіву з 27.04.2021 р.

Крім того, на офіційному веб-сайті Чумаківської сільської ради chumaki.otg.dp.gov.ua містяться наступні проекти рішень Чумаківської сільської ради 8 сесії VIII скликання:

1) Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та передачу її у власність громадянину ОСОБА_5 , відповідно до якого затверджується розроблений ТОВ Сервіс Експерт М проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_5 , загальною площею - 2,0000 га (кадастровий номер: 1221488000:01:093:0020) для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) на території Чумаківської сільської ради, за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, Чумаківська сільська рада, а також передається громадянину ОСОБА_5 у власність земельну ділянку загальною площею - 2,0000 га в т. ч.: 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) (кадастровий номер: 1221488000:01:093:0020) за рахунок земель сільськогосподарського призначення на території Чумаківської сільської ради, за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, Чумаківська сільська рада;

2) Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та передачу її у власність громадянину ОСОБА_6 , відповідно до якого затверджується розроблений ТОВ Сервіс Експерт М проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_6 , загальною площею - 2,0000 га (кадастровий номер: 1221488000:01:093:0023) для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) на території Чумаківської сільської ради, за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, Чумаківська сільська рада, а також передається громадянину ОСОБА_6 у власність земельну ділянку загальною площею - 2,0000 га в т. ч.: 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) (кадастровий номер: 1221488000:01:093:0023) за рахунок земель сільськогосподарського призначення на території Чумаківської сільської ради, за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, Чумаківська сільська рада;

3) Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та передачу її у власність громадянці ОСОБА_7 , відповідно до якого затверджується розроблений ТОВ Сервіс Експерт М проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянці ОСОБА_7 , загальною площею - 2,0000 га (кадастровий номер: 1221488000:01:093:0024) для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) на території Чумаківської сільської ради, за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, Чумаківська сільська рада, а також передається громадянці ОСОБА_7 у власність земельну ділянку загальною площею - 2,0000 га в т. ч.: 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) (кадастровий номер: 1221488000:01:093:0024) за рахунок земель сільськогосподарського призначення на території Чумаківської сільської ради, за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, Чумаківська сільська рада;

4) Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та передачу її у власність громадянину ОСОБА_8 , відповідно до якого затверджується розроблений ТОВ Сервіс Експерт М проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_8 загальною площею - 2,0000 га (кадастровий номер: 1221488000:01:093:0025) для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) на території Чумаківської сільської ради, за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, Чумаківська сільська рада, а також передається громадянину ОСОБА_8 у власність земельну ділянку загальною площею - 2,0000 га в т. ч.: 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) (кадастровий номер: 1221488000:01:093:0025) за рахунок земель сільськогосподарського призначення на території Чумаківської сільської ради, за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, Чумаківська сільська рада.

Згідно з ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ч. ч. 6, 7 ст. 118 Земельного кодексу громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частини 9 статті 118 ЗК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу (ч.8 ст. 118 ЗК України).

Відповідно до норм частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Згідно з частинами 1, 2 статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Виходячи з наведених правових норм, рішення про затвердження або відмову у затвердженні проекту землеустрою належить до виключних повноважень міської ради шляхом прийняття відповідних рішень на пленарному засіданні. Рішення, дії або бездіяльність міської ради про затвердження або відмову у затвердженні проекту землеустрою, надання земельних ділянок, залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Суд зазначає, що набуття особами права власності або користування на земельну ділянку відбувається поетапно, починаючи з отримання дозволу на розробку проекту землеустрою, що оформлюється відповідним рішенням органу місцевого самоврядування або органу державної влади, погодження та затвердження такого проекту землеустрою та завершується рішенням про передачу земельної ділянки у власність або користування, рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою є стадією процесу отримання права власності чи користування на земельну ділянку. Отримання такого дозволу не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття такого права, позаяк сам по собі дозвіл не є правовстановлюючим актом.

Аналогічний висновок викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 17.10.2018 р. у справі № 380/624/16-ц.

Разом з тим, суд погоджується з позивачем, що невжиття в даному випаду заходів забезпечення позову може істотно ускладнити виконання рішення суду та вплинути ефективний захист або поновлення порушених прав/інтересів позивача.

Також може виникнути ситуація, що зумовить необхідність вжиття інших заходів позивачем та відновлення прав позивача необхідно буде докласти значних зусиль.

В даному випадку, позивачем доведено існування реальної загрози завдання шкоди його правам, свободам та інтересам внаслідок не вжиття заходів забезпечення адміністративного позову до ухвалення рішення у даній справі, та того, що захист прав, свобод та інтересів позивача стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Таким чином, суд зазначає, що слід заборонити Чумаківській сільській раді Дніпровського району Дніпропетровської області та її виконавчим органам, постійним комісіям, Чумаківському сільському голові вносити у порядок денний та розглядати на сесії питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025, 1221488000:01:093:0012, 1221488000:01:093:0019 та іншими земельними ділянками, що можуть бути утворені за рахунок зазначених вище ділянок, в тому числі в результаті поділу та/або об`єднання, до набрання рішенням суду у цій справі законної сили.

При цьому, суд звертає увагу, що розгляд заяви про вжиття заходів забезпечення позову не передбачає надання оцінки правомірності дій, рішень чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, а спрямований виключно на забезпечення захисту прав, свобод та інтересів позивача на час розгляду справи. Тобто, виключно за результатами розгляду справи по суті судом надається повна, всебічна та об`єктивна оцінка оскаржуваному рішенню, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

Згідно з Рекомендаціями №R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятій Комітетом Міністрів Ради Європи від 13 вересня 1989 року, суд, який постановляє вжити заходи забезпечення позову, не зобов`язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акту; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акту.

Таким чином, здійснивши оцінку обґрунтованості доводів позивача щодо необхідності вжиття заявлених заходів забезпечення позову, з урахуванням розумності та обґрунтованості вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу, суд приходить висновку, що заява про забезпечення позову підлягає задоволенню, шляхом заборони Чумаківській сільській раді Дніпровського району Дніпропетровської області та її виконавчим органам, постійним комісіям, Чумаківському сільському голові вносити у порядок денний та розглядати на сесії питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025, 1221488000:01:093:0012, 1221488000:01:093:0019 та іншими земельними ділянками, що можуть бути утворені за рахунок зазначених вище ділянок, в тому числі в результаті поділу та/або об`єднання, до набрання рішенням суду законної сили.

Суд виходить з того, що тимчасове збереження прав позивача до розгляду справи по суті (забезпечення позову), не вплине на порушення прав та інтересів відповідача, при цьому, стане ефективним судовим захистом в разі прийняття судом рішення на користь позивача.

Беручи до уваги зазначене, суд дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.150, 151, 153, 154, 156, 243, 248, 256, 295, 297 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову - задовольнити.

Заборонити Чумаківській сільській раді Дніпровського району Дніпропетровської області та її виконавчим органам, постійним комісіям, Чумаківському сільському голові вносити у порядок денний та розглядати на сесії питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025, 1221488000:01:093:0012, 1221488000:01:093:0019 та іншими земельними ділянками, що можуть бути утворені за рахунок зазначених вище ділянок, в тому числі в результаті поділу та/або об`єднання, до набрання рішенням суду законної сили.

Ухвала набирає чинності з 14 червня 2021 року і підлягає негайному виконанню на підставі частини першої статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.О. Лозицька

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2021
Оприлюднено16.06.2021
Номер документу97622029
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9375/21

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 16.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 08.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні