ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2021 року м. Київ № 640/20057/20
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація БУДТРАНС
до Головного управління ДПС у м. Києві
Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Корпорація БУДТРАНС з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у м. Києві, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.06.2020 року № 1627491/42658090;
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.06.2020 року № 1627489/42658090;
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.06.2020 року № 1627490/42658090;
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.06.2020 року № 1627488/42658090;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ "КОРПОВАЦІЯ БУДТРАНС" (код ЄДРПОУ 42658090) податкову накладну № 1 від 30.04.2020 року датою її фактичного надходження;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" (код ЄДРПОУ 42658090) податкову накладну № 2 від 30.04.2020 року датою її фактичного надходження;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" (код ЄДРПОУ 42658090) податкову накладну № 3 від 30.04.2020 року датою її фактичного надходження;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" (код ЄДРПОУ 42658090) податкову накладну № 4 від 30.04.2020 року датою її фактичного надходження.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що ним у встановленому законодавством порядку складено та направлено до контролюючого органу податкові накладні, реєстрація яких необґрунтовано були зупинені та запропоновано надати пояснення та/або копії документів. Позивач вказав на те, що первинні документи на підтвердження показників, зазначених у податкових накладних були надані, а також відповідачу надані пояснення щодо здійснення господарських операцій. Однак, комісією прийнято рішення про відмову в прийнятті податкових накладних. Дії ДПС України оформлені даними рішеннями позивач вважає необґрунтованими, вчиненими з порушенням норм законодавства та без дослідження наданих позивачем документів та пояснень.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №640/20057/20, суд ухвалив розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Відповідно до частини восьмої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.
Справа розглядалась у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження згідно приписів статей 12, 257, 262 КАС України та враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи без проведення судового засідання та виклику учасників справи.
Головне управління ДПС у м. Києві у встановлений судом строк надав відзив на позовну заяву, в яких зазначає, що рішення про відмову в реєстрації прийнято у зв`язку з ненаданням усіх документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій позивача.
Позивач скористався своїм правом на подання до суду відповідь на відзив, в якому зазначив, що оскаржувані рішення прийнято неправомірно та без з`ясування всіх фактичних обставин справи, а відтак просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" (далі - Позивач), зареєстроване як юридична особа 30.11.2018 року, номер запису в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних особі-підприємців та громадських формувань - 1 068 102 0000 053149, код за ЄДРПОУ 42658090, знаходиться за адресою: 03189, м. Київ, вулиця Академіка Вільямса, будинок 6-Д, офіс 43.
З 01.01.2019 року ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" є платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер - 426580926500.
Проваджуючи господарську діяльність 03 жовтня 2019 року Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" (Підрядник) було укладено договір підряду № 03/10-19 з Товариством з обмеженою відповідальністю "БК"БУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ".
Позивачем були частково виконанні будівельні роботи та по факту їх виконання за договором підряду № 03/10-19 у квітні 2020 року між ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" та ТОВ "БК"БУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" були підписані наступні акти виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в).
Згідно підписаних між сторонами вищевказаних актів виконаних будівельних робіт та за правилом першої події Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" на адресу ТОВ "БК"БУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" було виписано та направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних наступні податкові накладні, а саме: податкові накладні №1,2,3,4 від 30.04.2020 року
Згідно з квитанціями від 14.05.2020 року реєстрація всіх вищевказаних податкових накладних була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у зв`язку із тим, що платник податку, яким для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
З метою розблокування податкових накладних №1,2,3,4 від 30.04.2020 року Позивач направив до податкового органу повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 02.06.2020 року.
За результатами розгляду повідомлення №1 від 02.06.2020 року, письмових пояснень керівника та копій документів Комісія Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняла наступні рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:
від 10.06.2020 року № 1627491/42658090, яким відмовила в реєстрації податкової накладної № 1 від 30.04.2020 року;
від 10.06.2020 року № 1627489/42658090, яким відмовила в реєстрації податкової накладної № 2 від 30.04.2020 року;
від 10.06.2020 року № 1627490/42658090, яким відмовила в реєстрації податкової накладної № 3 від 30.04.2020 року;
від 10.06.2020 року № 1627488/42658090, яким відмовила в реєстрації податкової накладної № 4 від 30.04.2020 року;
Як вбачається з тексту вищезазначених рішень комісії регіонального рівня - ГУ ДПС у м. Києві, підставами, що слугували для прийняття оскаржуваних рішень зазначено: Ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити) .
Не погоджуючись з вказаними рішеннями, Позивач оскаржив їх в адміністративному порядку.
12 червня 2020 року Позивачем були подані скарги до комісії Державної податкової служби України:
реєстраційний номер скарги 9135382150 від 15.06.2020 року;
реєстраційний номер скарги 9135381685 від 15.06.2020 року;
реєстраційний номер скарги 9135381928 від 15.06.2020 року;
реєстраційний номер скарги 9135382392 від 15.06.2020 року;
та до яких також було додано копії документів, аналогічні тим, що подавались разом із Повідомленням №1 від 02.06.2020 року.
Рішеннями комісії Державної податкової служби України №27906/42658090/2 від 23.06.2020 року, № 27959/42658090/2 від 23.06.2020 року, № 28009/42658090/2 від 23.06.2020 року та № 27907/42658090/2 від 23.06.2020 року скарги Позивача залишені без задоволення, а оскаржувані рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Позивач вважає рішення відповідачів незаконним, винесеним неправомірно і з порушенням чинного податкового законодавства, оскаржив їх до суду.
Оцінивши за правилами статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
У відповідності до пункту 74.2 . статті 74 Податкового кодексу України , в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно із пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Положеннями пункту 13 Порядку №1246 встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України , згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу .
Згідно із підпунктом 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України , у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (далі - Критерії):
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З аналізу даних норм законодавства слідує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України , письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 Податкового кодексу України .
З наданих позивачам документів, вбачається, що вищезазначені податкові накладні були складені позивачем щодо виконання господарських операцій з контрагентами.
Позивачем у відповідності до ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції на дату вчинення дій) зареєстровано податкові накладні.
Підставою для реєстрації вказаної ПН слугувало господарська діяльність між Товариством з обмеженою відповідальністю КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС та Товариством з обмеженою відповідальністю БК"БУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ .
Вказані податкові накладні прийняті та їх реєстрація зупинена.
Причиною зупинення ПН зазначено виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Відповідачем запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем на виконання вимог контролюючого органу надано відповідні документи згідно вимог законодавства, однак у реєстрації податкової накладної відмовлено.
Підтвердженням реальності вказаних господарських операцій є договори та первинні документи, що були оформлені відповідно до законодавства копії яких наявні в матеріалах адміністративної справи, відповідно до яких суд зазначає наступне.
03 жовтня 2019 року Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" (Підрядник) було укладено договір підряду № 03/10-19 з Товариством з обмеженою відповідальністю "БК"БУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ"
Відповідно до п. 1.1. якого, на умовах та в порядку, визначених цим Договором, Підрядник приймає на себе зобов`язання на власний ризик та власними силами виконати за завданням Генерального підрядника у відповідності до умов цього Договору будівельно-монтажні роботи (надалі-Роботи) на об`єкті: Будівництво соціально- громадського комплексу у складі багатофункціонального торговельного центру, паркінгу та влаштування дороги на пров. Червоноармійському, 3, (бульв. Дружби Народів, вул. Горького, вул. Миколи Грінченка та вул. Панаса Любченка) у Голосіївському районі м. Києва (надалі-Об`єкт), та відповідно здати Генеральному підряднику у встановлений цим договором строк результати Робіт, а Генеральний підрядник зобов`язується прийняти належним чином виконані Роботи та оплатити їх у відповідності до умов цього Договору.
Також, в п. 2.1. Договору, зазначено, що загальна вартість Робіт по Договору визначається на основі затверджених Сторонами кошторисів (договірних цін), що являються невід`ємними частинами цього Договору. Договірна ціна може бути переглянута та уточнена Сторонами по факту виконання Робіт.
Так, згідно додатку № 1 до Договору підряду № 03/10-19 від 03 жовтня 2019 року договірна ціна на влаштування кладки стін та перегородок на відм. +6,000 на об`єкті: Будівництво соціально-громадського комплексу у складі багатофункціонального торговельного центру, паркінгу та влаштування дороги на пров. Червоноармійському, З, (бульв. Дружби Народів, вул. Горького, вул. Миколи Грінченка та вул. Панаса Любченка) у Голосіївському районі м. Києва становить 2 394 266,36 грн. в т.ч. ПДВ 399 044,39 грн.
Згідно додатку № 2 до Договору договірна ціна на влаштування кладки стін та перегородок на відм. +9,000 на об`єкті становить 466 234,28 грн. в т.ч. ПДВ 77 705,71 грн.
Згідно додатку № 3 до Договору договірна ціна на влаштування кладки стін та перегородок на відм. +12,000 на об`єкті становить 2 202 588,54 грн. в т.ч. ПДВ 367 098,09 грн.
Згідно додатку № 4 до Договору договірна ціна на влаштування кладки стін та перегородок на відм. +15,000 на об`єкті становить 608 323,63 грн. в т.ч. ПДВ 101 387,27 грн.
Таким чином загальна погоджена вартість будівельно-монтажних робіт по договору підряду № 03/10-19 від 03 жовтня 2019 року становить 5 671 412,82 грн.
Відповідно до п. 2.3. Договору Сторони погодили, що розрахунки між Генеральним підрядником та Підрядником за виконанні роботи здійснюються Генеральним підрядником грошовими коштами (в національній валюті України), шляхом перерахунку грошових коштів на рахунок останнього та здійснюється на підставі підписаних Генеральним підрядником актів виконаних робіт (ф.№КБ-2в ф.№КБ-3, або іншої форми, яка не суперечить чинному законодавству України), які надаються Генеральному підряднику не пізніше 28 числа звітного місця.
Позивачем були частково виконанні будівельні роботи та по факту їх виконання за договором підряду № 03/10-19 у квітні 2020 року між ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" та ТОВ "БК"БУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" були підписані наступні акти виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в), а саме:
- акт №1 приймання виконаних будівельних робіт на відмітці +6,000 від 30.04.2020 року, згідно якого загальна вартість виконаних будівельних робіт становить 2 178 809,21 грн. в т.ч. ПДВ 363 134,87 грн.;
- акт №2 приймання виконаних будівельних робіт на відмітці +9,000 від 30.04.2020 року, згідно якого загальна вартість виконаних будівельних робіт становить 520 236,78 грн. в т.ч. ПДВ 86 706,13 грн.;
- акт №3 приймання виконаних будівельних робіт на відмітці +12,000 від 30.04.2020 року, згідно якого загальна вартість виконаних будівельних робіт становить 818 120,11 грн. в т.ч. ПДВ 136 353,35 грн.;
- акт №4 приймання виконаних будівельних робіт на відмітці +15,000 від 30.04.2020 року, згідно якого загальна вартість виконаних будівельних робіт становить 268 377,96 грн. в т.ч. ПДВ 44 729,66 грн.;
Згідно довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) за квітень 2020 року, загальна вартість виконаних будівельних робіт по договору №03/10-19 склала 3 785 544,05 грн. у т.ч. ПДВ 630 924,01 грн.
Окрім копії договору підряду № 03/10-19 від 03.10.19 року та актів приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2020 року від 30.04.2020 року, були долучені письмові пояснення керівника ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" (вих.№01/06 від 01.06.2020 року), щодо взаємовідносин з ТОВ "БК"БУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" згідно укладеного договору підряду № 03/10-19 від 03 жовтня 2019 року та складених податкових накладних від 30.04.2020 року.
В своїх поясненнях керівник ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" окрім іншого, звертав увагу податкового органу на те, що податковий кредит ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" формується лише за рахунок купівлі будівельних матеріалів для забезпечення роботи товариства, та здійснення будівельних робіт згідно укладених договорів (в т.ч. договору підряду № 03/10-19 від 03.10.19року), таких як: газобетонний блок (код УКТ ЗЕД 6810111000), цемент (код УКТ ЗЕД 2523290000), пісок (код УКТ ЗЕД 2505), клей для мурування (код УКТ ЗЕД 3214), металеві вироби (код УКТ ЗЕД 7214, 7306, 7208), електроматеріали та інші Повідомляв, що на балансі підприємства є необхідні інструменти для здійснення будівельних робіт, наприклад: штроборізи, шліфувальні машинки, міксери, пилки по газобетону, киянки, гладилки та ін. А також звертав увагу на те, що транспортування будівельних матеріалів відбувається транспортом постачальника - ТОВ ЕПІЦЕНТР , ТОВ МЕТТАЙМ та ін., в яких Позивач їх придбає.
З наданих позивачем документів, судом встановлено, що податкові накладні за №1,2,3,4 від 30.04.2020 року не підпадають під критерій оцінки ступеня ризиків, достатніх для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за п.п. 1.6 п.1.
Зазначені вище обставини підтверджуються матеріалами справи та були надані відповідачу на підтвердження господарської операції, для здійснення реєстрації податкової накладної.
Такі документи направляються податковим органом за місцем обліку платника податків відповідно підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України до Комісії ДФС України для прийняття Рішення щодо реєстрації податкових накладних.
Згідно із постановою Кабінету міністрів України від 29.03.2017 №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
У рішенні комісії від 10.06.2020, № 1627491/42658090, №1627489/42658090 №1627490/42658090, №1627488/42658090, підставою для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
При цьому, комісією ДПС лише процитовано норму законодавства без будь-якої конкретизації обставин справи, зокрема, посилання на конкретний документ, якій складений з порушенням законодавства та з яким саме порушенням він складений.
Позивач стверджує, що первинні документи, оформлені в рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані відповідачу для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкових накладних складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання ТОВ Корпорація БУДТРАНС`та його контрагентами господарських зобов`язань.
В свою чергу відповідач, як суб`єкт владних повноважень не довів наявності підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення комісії ДПС від 10.06.2020, № 1627491/42658090, №1627489/42658090 №1627490/42658090, №1627488/42658090, щодо відмови в прийнятті податкових накладних за №1,2,3,4 від 30.04.2020р., є необґрунтованими, не мотивованими та не відповідають положенням законодавства.
Таким чином, позовні вимоги позивача про скасування рішення комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 10.06.2020, № 1627491/42658090, №1627489/42658090 №1627490/42658090, №1627488/42658090 є обґрунтованими та підлягають задоволенню, а податкові накладні за №1,2,3,4 від 30.04.2020р повинні бути прийняті та зареєстровані Державною податковою службою України (операційним днем), коли вони були надіслані позивачем.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, а також доводи стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись положеннями статей 77, 78, 139 , 241-246 , 255 Кодексу адміністративного судочинства України , Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1.Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація БУДТРАНС (03189, м. Київ, вул. Академіка Вільямса, 6Д, офіс 43, ЄДРПОУ 42658090) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ЄДРПОУ 43005393), Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ЄДРПОУ 43141267), про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.06.2020 року № 1627491/42658090;
3. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.06.2020 року № 1627489/42658090;
4. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.06.2020 року № 1627490/42658090;
5. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.06.2020 року № 1627488/42658090;
6. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ "КОРПОВАЦІЯ БУДТРАНС" (код ЄДРПОУ 42658090) податкову накладну № 1 від 30.04.2020 року датою її фактичного надходження;
7. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" (код ЄДРПОУ 42658090) податкову накладну № 2 від 30.04.2020 року датою її фактичного надходження;
8. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" (код ЄДРПОУ 42658090) податкову накладну № 3 від 30.04.2020 року датою її фактичного надходження;
9. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ "КОРПОРАЦІЯ БУДТРАНС" (код ЄДРПОУ 42658090) податкову накладну № 4 від 30.04.2020 року датою її фактичного надходження.
10. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація БУДТРАНС (03189, м. Київ, вул. Академіка Вільямса, 6Д, офіс 43, ЄДРПОУ 42658090) сплачений ним судовий збір у розмірі 8408,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ЄДРПОУ 43005393).
8. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація БУДТРАНС (03189, м. Київ, вул. Академіка Вільямса, 6Д, офіс 43, ЄДРПОУ 42658090) сплачений ним судовий збір у розмірі 8408,00 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ЄДРПОУ 43141267).
Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2021 |
Оприлюднено | 15.06.2021 |
Номер документу | 97625605 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні