Справа № 2а-1476/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 травня 2010 р. м. Чернігів
Чернігівський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Головуючої судді - Борода вкіної С.В.
при секретарі - Крук О.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Д ержавної податкової інспекц ії у Козелецькому районі Чер нігівської області до фізичн ої особи - підприємця ОСОБ А_1 про стягнення штрафних с анкцій, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач 24.03.2010 року звернув ся до суду з позовом до фізичн ої особи - підприємця ОСОБ А_1 і просить стягнути з від повідача суму фінансової сан кції у в розмірі 4080,00 грн.
Свої позовні вимоги мотиву є тим, що 15.01.2010 року було проведе но перевірку дотримання поря дку проведення розрахунків з а товари (послуги), вимог з рег улювання обігу готівки, наяв ності торгових патентів і лі цензій фізичної особи-підпри ємця ОСОБА_1, про що складе но акт від 15.01.2010 року. Перевірко ю було встановлено, що в пору шення п. 9 ст.3 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг» незабе зпечене виконання щоденного друку фіскальних звітних че ків реєстратора розрахунков их операцій.
Представник позивача позо вні вимоги підтримав в повно му обсязі.
Відповідач позовні вимоги не визнала та пояснила, що пра во на проведення планової ви їзної перевірки платника под атків надається лише у тому в ипадку, коли йому не пізніше н іж за десять днів до дня прове дення зазначеної перевірки н адіслано письмове повідомле ння із зазначенням дати поча тку та закінчення її проведе ння. Крім того, свій висновок, щодо порушення певних норм п одаткового законодавства зр облено на підставі документі в витребуваних та наданих до перевірки.
Але працівниками ДПІ у Козе лецькому районі жодним чином не було враховано, що в основн ому законі, який регулює діял ьність податкової служби в У країні, а саме в частині прав т а обов'язків цієї служби вини кли суттєві зміни. Після всту пу в законну силу Закону Укра їни від 12.01.2005р. «Про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України (щодо посилення п равового захисту громадян та запровадження механізмів ре алізації конституційних пра в громадян на підприємницьку діяльність, особисту недото рканність, безпеку, повагу до гідності особи, правову допо могу, захист)» право витребов ування до перевірки документ ів у платника податків орган ами податкової служби було в иключено. Лише в ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про державну податкову службу» зазначено, що невиїзні перев ірки проводяться на підставі документів які надають плат ником податків до податковог о органу, пов'язаних з нарахув ання та сплатою податків та з борів.
Виходячи з акту перевірки з а дотриманням суб'єктами гос подарювання порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), вимог з регулювання об ігу готівки, наявності торго вих патентів і ліцензій від 15. 01.2010р. усі звіти, зазначені в цьо му акті роздруковані протяго м 24 годин з моменту реєстрації першої розрахункової операц ії, виконаної після попередн ього звіту. Виходячи з виклад еного, ДПІ у Козелецькому рай оні було неправомірно застос овано штрафні санкції.
Заслухавши пояснення стор ін, допитавши свідка, досліди вши матеріали справи, суд вва жає наступне:
Встановлено 26.01.2007 року Козеле цькою районною державною адм іністрацією Чернігівської області зареєстровано як фіз ичну особу-підприємця ОСОБ А_1. З 29.01.2007 року перебуває на об ліку в Державній податковій інспекції у Козелецькому рай оні Чернігівської області, щ о підтверджується довідкою п ро взяття на облік платника п одатків № 1765 від 31.01.2007 року.
15.01.2010 року співробітниками Де ржавної податкової інспекці ї у Козелецькому районі було проведено перевірку відділу в магазині, що розташований з а адресою: АДРЕСА_1 та нале жить фізичній особі-підприєм цю ОСОБА_1, про що складено акт від 15.01.2010 року.
В результаті перевірки вия влено порушення:
- п. 9 ст.3 Закону України «Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР, незабезпечене викона ння щоденного друку фіскальн их звітних чеків реєстратора розрахункових операцій, а са ме: відсутній друк щоденного фіскального чеку реєстратор а розрахункових операцій за 11.03.2009 р., 23.03.2009 р., 05.04.2009 р., 16.04.2009 р., 18.04.2009 р., 20.04.2009 р., 15.05.2009 р., 04.06.2009 р., 21.07.2009 р., 05.08.2009 р., 05.11.2009 р., 13 .11.2009 р.
На підставі матеріалів пер евірки 01 лютого 2010 року було пр ийнято рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій № 0000072333 за порушення п. 9 ст.3 Закону України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95- ВР та застосовано фінансову санкцію в сумі 4080,00 грн.
Вказане рішення було отрим ано відповідачем 01.02.2010 року.
Згідно ст.ст. 8, 9, 10, 16 Закону Укр аїни „Про державну податкову службу в Україні” визначені функції органів державної п одаткової служби, до яких нал ежать, зокрема здійснення ко нтролю за додержанням порядк у проведення готівкових розр ахунків за товари (послуги) у в становленому порядку, органі зацією виконання актів закон одавства у межах своїх повно важень, здійсненням системат ичного контролю за їх реаліз ацією, застосуванням у випад ках, передбачених законодавс твом, фінансових санкцій до с уб'єктів підприємницької дія льності, контроль за наявніс тю марок акцизного збору на п ляшках (упаковках) алкогольн их напоїв і на пачках (упаковк ах) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберіга ння і реалізації.
Відповідно до пунктів 9 стат ті 3 Закону України "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг" суб'єкти підприєм ницької діяльності, які здій снюють розрахункові операці ї в готівковій та/або в безгот івковій формі (із застосуван ням платіжних карток, платіж них чеків, жетонів тощо) при пр одажу товарів (наданні послу г) у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг зоб ов'язані: щоденно друкувати н а реєстраторах розрахункови х операцій (за виключенням ав томатів з продажу товарів (по слуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахунков их операцій.
Відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г" за порушення вимог цього За кону до суб'єктів підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції з а товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у таких розмірах двадц ять неоподатковуваних мінім умів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку а бо його незберігання в книзі обліку розрахункових операц ій.
Станом на час постановленн я рішення відповідачем рішен ня про застосування фінансов их санкцій не оскаржено та в д обровільному порядку не спла чено суму штрафу.
За наведених обставин, позо вні вимоги підтверджені нале жними та допустимими доказам и і підлягають до задоволенн я повністю.
Судові витрати по справі зг ідно ч.4 ст.94 КАС України з відпо відача не стягуються.
Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 фінанс ові санкції в сумі 4080,00 грн. та пе рерахувати до Державного бюд жету Козелецького району, ба нк отримувача: ГУДК в Чернігі вській області, МФО 853592, код 22824138, р /р 34123999600163.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження б уло подано, але апеляційна ск арга не була подана у встанов лений строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом 20-ти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. А пеляційна скарга може бути п одана без попереднього подан ня заяви про апеляційне оска рження, якщо скарга подаєтьс я у строк, встановлений для по дання заяви про апеляційне о скарження.
Постанову виготовлено в по вному обсязі 28.05.2010 року.
Суддя Бородавкіна С.В.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2010 |
Оприлюднено | 24.09.2010 |
Номер документу | 9762661 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні