Рішення
від 13.06.2021 по справі 924/13/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"14" червня 2021 р. Справа № 924/13/21

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Грамчук І.В., розглянувши матеріали

за позовом заступника керівника Шепетівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації, м.Хмельницький, Шепетівської районної державної адміністрації, Хмельницька обл., м. Шепетівка

до Приватного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" смт.Меджибіж, Летичівський район, Хмельницька область

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача

- Полонської міської ради м.Полонне

про внесення змін до Договору оренди землі від 19.06.2008р. між Полонською районною державною адміністрацією та ВАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарське-рибоводне підприємство", який 03.07.2008 зареєстровано в Полонському відділі Хмельницької регіональної філії центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис №040875900006, виклавши положення п.п.5,9 Договору у наступній редакції: " п. 5 нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 32,5359 га, кадастровий номер 6823686000:03:006:0017, місце розташування - за межами населених пунктів Онацьковецької сільської ради Полонського району Хмельницької області, становить 515767,04 грн.; п.9 Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Розмір орендної плати складає 15473,01 грн. у рік, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки

за участю представників:

від позивача: не з`явились

від відповідача: Намистюк О.М. - згідно ордеру

Гончар І.О. від прокуратури

Відповідно до ст. 240 ГПК України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

встановив: заступника керівника Шепетівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації, м.Хмельницький, Полонської районної державної адміністрації, Хмельницька обл. м. Полонне звернулось до суду з позовом до Приватного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько - рибоводне підприємство" смт.Меджибіж, Летичівський район, Хмельницька область, в якому просить внести зміни до Договору оренди землі від 19.06.2008р. між Полонською районною державною адміністрацією та ВАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарське-рибоводне підприємство", який 03.07.2008 зареєстровано в Полонському відділі Хмельницької регіональної філії центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис №040875900006, виклавши положення п.п.5,9 Договору у наступній редакції: " п. 5 нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 32,5359 га, кадастровий номер 6823686000:03:006:0017, місце розташування - за межами населених пунктів Онацьковецької сільської ради Полонського району Хмельницької області, становить 515767,04 грн.; п.9 Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Розмір орендної плати складає 15473,01 грн. у рік, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Прокурор подав заяву (вх.№05-08/476/21 від 03.03.2021р.) про залучення третьої особи та просить суд залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів Полонську міську раду.

Крім того, листом від 17.02.2021 №44/07-07-33-П/2021 Шепетівська районна державна адміністрація повідомила, що відповідно до розпорядження КМУ від 16.12.2020 №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій", розпорядження голови Хмельницької ОДА від 16.01.2021р. №132/2021-Р "Про реорганізацію районних державних адміністрацій Хмельницької області" повноваження, права та обов`язки Полонської районної державної адміністрації перейшли до райдержадміністрації новоутвореного Шепетівського району.

18.03.2021р. Шепетівська місцева прокуратура подала клопотання (вх.№05-08/635/21 від 18.03.2021р.) про залучення до участі у справі Шепетівську районну державну адміністрацію як правонаступника позивача - Полонської районної державної адміністрації та залучення Полонської міської ради в якості третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів.

Ухвалою суду від 05.04.2021 продовжено строк підготовчого провадження у справі №924/13/21 на 30 днів. Клопотання прокурора (вх.№05-08/635/21 від 18.03.2021 року) про залучення Шепетівської районної державної адміністрації як правонаступника позивача - Полонської районної державної адміністрації задоволено. Замінено Полонську районну державну адміністрацію - Шепетівською районною державною адміністрацією. Залучено Полонську міську раду (вул.Лесі Українки,113, м.Полонне, Хмельницька область, 30500) до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача.

У відзиві на позов (вх.№05-22/1186/21 від 05.02.2021) відповідач у задоволенні позову просить суд відмовити повністю. Вказує, що до компетенції міських рад у галузі земельних відносин не входить законодавче встановлення або зміна граничного розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, оскільки такі повноваження в силу приписів ст. 288 Податкового кодексу України належать Верховній Раді України. Звертає увагу, що рішення міської ради, яким визначені розміри орендної плати, може бути самостійною підставою для внесення змін до договору оренди, якщо сторони цього договору визначили у ньому таку підставу для внесення змін. Однак, як вказує представник відповідача спірний договір від 19.06.2008 року такої підстави не містить. Представник відповідача вказує, що рішення Полонської міської ради від 15.03.2019 стосується земельних ділянок, які розташовані в межах населеного пункту та земельних ділянок які будуть передаватися в майбутньому в оренду. Проте, земельна ділянка, яка перебуває в оренді відповідача розташована за межами населеного пункту. Зазначає, що відповідач має сплачувати розмір орендної плати згідно укладеного договору оренди землі від 19.06.2008, але у розмірі не нижче встановленого рішення Полонської міської ради - не менше ніж 1 % від нормативно грошової оцінки землі. Дану норму відповідач виконує та сплачував у 2020 році і сплачує у 2021 орендну плату у розмірі не нижче встановленого Полонською міською радою. Зазначає, що відповідач сплачує орендну плату за земельні ділянки водного фонду, сплачує за оренду гідротехнічних споруд рибогосподарських технологічних водойом, також відповідачем отримано дозвіл на спеціальне водокористування за що також сплачуються кошти (рентна плата за спеціальне використання води). Звертає увагу на зміну клімату, у зв`язку із чим на більшості річок України спостерігається низька водність. Зміна клімату не дає можливості використовувати земельні ділянки водного фонду на повну потужність, з кожним роком вирощувати рибу стає неможливо, діяльність з рибництва є збитковою.

У відповіді на відзив (вх.№05-22/1915/21 від 01.03.2021) Шепетівська місцева прокуратура вказує, що позовні вимоги обгрунтовано з підстав зміни розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а не з підстав зміни встановлених органом місцевого самоврядування ставок оренди. Прокурор звертає увагу, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати. У п. 12 договору сторони погодили випадки, коли розмір орендної плати переглядається, зокрема у разі зміни умов господарювання, передбачених договором, зміни розмірів земельного податку та ін. Прокурор вказує, що Полонська міська рада, як отримувач коштів за користування земельними ділянками територіальної громади, законно наділена повноваженнями із встановлення ставок орендної плати за користування земельними ділянками, що знаходяться на території Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади. Звертає увагу, що рішення Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади від 15.03.2019 року поширює свою дію на усю територію Полонської територіальної громади та прийнято з метою регулювання земельних правовідносин у сфері встановлення ставок орендної плати на території об`єднаної територіальної громади та яким визначено відсоткову ставку орендної плати при передачі у користування земельних ділянок із цільовим призначенням для рибогосподарських потреб на рівні 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, який, відповідно підлягає обов`язковому застосуванню сторонами при визначенні розміру орендної плати при внесенні змін до договору у зв`язку із зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Щодо доводів представника відповідача про законність розміру сплати оренди відповідачем за договором, прокурор зазначає, що представник відповідача при проведенні обрахунку земельного податку, з посиланнями на положення п. п. 288.4., 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України враховує наявність нормативної грошової оцінки, оскільки за її наявності застосовується ставка земельного податку згідно рішення Полонської міської ради ОТГ №24 від 25.06.2019 Про встановлення місцевих податків і зборів на території Полонської міської об`єднаної територіальної громади на рівні 1% від НГО, а не 5% від середньої вартості ріллі по області (30447 грн. станом на 01.01.2021 згідно Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 №262) у випадку відсутності нормативної грошової оцінки, оскільки за таких умов земельний податок, а відповідно і мінімальний розмір орендної плати складав би 476994,16 грн у рік. Вказує, що доводи відповідача щодо кліматичних умов підлягають врахуванню при розробці нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно положень Закону України «Про оцінку земель» та Закону України «Про землеустрій». Таким чином, як стверджує прокурор, відповідач фактично ухиляється від укладення додаткової угоди, разом із тим не порушує питання про припинення чи розірвання договору оренди, продовжує користуватися земельною ділянкою, а тому обґрунтованим є висновок про наявність підстав для внесення змін до договору.

Позивач 1 в судове засідання не з`явився, причин неявки суду не повідомив, письмової позиції по справі не подав.

Позивач 2 в судове засідання повноважного представника не направив, в листі (№05-22/3806/21 від 28.04.2021) просив проводити розгляд справи без участі його представника. Повідомив, що позовні вимоги Шепетівської місцевої прокуратури в інтересах держави підтримує.

Представник відповідача в судовому засіданні 14.06.2021 заперечив проти позову.

Третя особа не направила свого представника для участі в судовому засіданні 14.06.2021, в клопотанні (вх.№05-22/3464/21 від 19.04.2021) просила здійснювати розгляд справи без її участі. Повідомила, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

В письмових поясненнях (вх.№05-22/3298/21 від 13.04.2021) вказує, що на даний час існує чинний нормативний правовий акт - рішення Полонської міської ради №21 від 15.03.2019 Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади та рішення 7-ї сесії Полонської міської ради VIII скликання Про внесення змін до рішення 69-ї сесії Полонської міської ради VII скликання від 15.03.2019 №21 №2 від 18.02.2021 року, якими встановлено відсоткову ставку орендної плати при передачі у користування земельних ділянок із цільовим призначенням для рибогосподарських потреб на рівні 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, який підлягає застосуванню сторонами при визначенні розміру орендної плати при внесенні змін до Договору у зв`язку із зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Звертає увагу, що рішення Полонської міської ради від 15.03.2019 та 18.02.2021 поширюють свою дію на всю територію Полонської об`єднаної територіальної громади.

Суд під час розгляду матеріалів справи встановив наступні обставини.

Між Полонською районною державною адміністрацією (далі - орендодавець) та Відкритим акціонерним товариством "Хмельницькрибгосп" (далі - орендар) укладено договір оренди землі від 19.06.2008 року (далі - договір), згідно п. 1 якого орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку водного фонду, яка знаходиться за межами населених пунктів Онацьковецької сільської ради Полонського району Хмельницької області.

Відповідно до п. 2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 32, 5359 га, з них: під водою - 17, 6759 га, під дамбами - 1,0000 га, під каналами - 1,0000 га, під болотами - 12,8600 га.

На земельній ділянці знаходиться об`єкт нерухомого майна, а також інші об`єкти інфраструктури (п. 3 договору).

Пунктом 4 договору визначено, що земельна ділянка передається в оренду разом із гідротехнічною спорудою (дамбою).

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - гривень (п. 5 договору).

Згідно п. 8 договору, договір укладено на строк 49 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

За умовами п. 9 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 120 грн. 00 копійок за 1 га землі в рік. Всього до оплати 3904,30 грн.

Відповідно до п. 10 договору обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Розмір плати вноситься у такі строки - щомісячно (п. 11 договору).

Пунктом 12 договору визначено, що розмір орендної плати переглядається щорічно у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, в інших випадках, передбачених законом.

Згідно п. 14 договору земельна ділянка передається в оренду для рибогосподарських потреб.

Цільове призначення земельної ділянки - землі водного фонду (п. 15 договору).

У відповідності до п. 36 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується у судовому порядку. В разі прийняття нових та внесення змін до діючих законодавчих і нормативних актів, в договорі вносяться відповідно зміни та доповнення згідно законодавчих і нормативних актів.

Договір підписаний, скріплений відтисками печаток сторін та зареєстрований у Полонському відділі Хмельницької регіональної філії Центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 03.07.2008 за №040875900006.

19.06.2008 року між сторонами підписано акт приймання - передачі земельної ділянки (в порядку ст. 17 Закону України "Про оренду землі").

Додатками до договору оформлено: кадастровий план земельної ділянки площею 32,5359га з кадастровим номером 6823686000:03:006:0017 та розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку, яка надається в оренду ВАТ "Хмельницькрибгосп" за межами Онацьковецької сільської ради Полонського району Хмельницької області, що становить 3904,31 грн за рік.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 18.12.2020 за Публічним акціонерним товариством "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько - рибоводне підприємство" зареєстровано право оренди земельної ділянки площею 32,5359 га (для рибогосподарських потреб), кадастровий номер 6823686000:03:006:0017 на підставі договору оренди землі від 19.06.2008 року строком дії: 49 років та право оренди гідротехнічної споруди ставу «Онацьківці» на підставі договору оренди індивідуально визначеного (нерухомого) майна, що належить до державної власності серія та номер 1720 від 29.09.2015 строком дії до 29.09.2040 року.

30.10.2017 року керівник Шепетівської місцевої прокуратури звернувся до Департаменту агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Хмельницької ОДА з листом №12109 вих-17, згідно якого вказував про необхідність розроблення та затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що перебувають в оренді.

Листом №72-4804 вих-18 від 03.05.2018 керівник прокуратури повідомляв, що використання земель державної власності без проведення їх нормативної грошової оцінки та за умови невідповідності розміру орендної плати вимогам податкового законодавства призводить до порушення економічних інтересів держави, які полягають у ненадходженні значних сум коштів до місцевих бюджетів. Пропонував вирішити питання про внесення змін до договорів, у тому числі до договору оренди від 03.07.2008 року, що укладений ВАТ "Хмельницькрибгосп" (згідно додатку до листа).

Матеріали справи містять: лист Державного агенства водних ресурсів України "Про надання даних для нормативної грошової оцінки" від 28.12.2016, лист Мінприроди "Про екологічне значення водних об`єктів", довідку №319 від 16.03.2017 видану ПАТ "Хмельницькрибгосп" для розрахунку нормативної грошової оцінки, паспорт на проби №29 виданий Хмельницьким обласним управлінням водних ресурсів із результатом аналізів від 13.03.2017, викопіювання із індексної кадастрової карти земельної ділянки кадастровий номер 6823686000:03:006:0017, кадастровий план вказаної та схему розташування вказаної земельної ділянки, договір по складанню технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 28.11.2016 року із додатком (протокол погодження договірної ціни), кваліфікаційний сертифікат інженера - землевпорядника від 30.01.2013 року, кваліфікаційний сертифікат інженера - землевпорядника від 31.03.2015 року та висновок Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №1317 від 11.09.2017, згідно якого погоджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 6823686000:03:006:0017 з цільовим призначенням для рибогосподарських потреб.

Крім того, матеріали справи містять Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення, наданої на правах оренди ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько - рибоводне підприємство" для рибогосподарських потреб, розташованої на території Онацьковецької сільської ради (за межами населеного пункту) Полонського району Хмельницької області, площею 32,5359 га, яка містить: пояснювальну записку; витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель; клопотання від 23.11.2016; завдання на виконання робіт по виготовленню технічної документації; виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 29.03.2017; Статут Публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько - рибоводне підприємство"; Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку; кадастровий план земельної ділянки;

Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 27.11.2020, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 32,5359 кв.м., кадастровий номер 6823686000:03:006:0017, становить 515767,04 грн.

Рішенням 69 сесії Полонської міської ради Об`єднаної територіальної громади І скликання №21 від 15.03.2019 вирішено затвердити ставки орендної плати за земельні ділянки на території Полонської міської ОТГ згідно додатку.

Додатком до вказаного рішення оформлено ставки орендної плати за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів Полонської міської об`єднаної територіальної громади Полонського району Хмельницької області. Згідно додатку - Секція І, код класифікації цільового призначення 10.07 - для рибогоспних потреб, встановлено відсоткову ставку від нормативної грошової оцінки ділянки на рівні 3 відсотків.

Згідно рішення Полонської міської Об`єднаної територіальної громади №14 від 15.03.2019 вирішено затвердити ставки орендної плати за земельні ділянки та умови їх застосування на території Полонської міської ОТГ згідно додатку та визнати такими, що втратили чинність рішення 28-ї чергової сесії I скликання від 28.04.2017 №10 «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Полонської міської об`єднаної територіальної громади», рішення 43-ї сесії I скликання від 26.12.2017 №11 «Про внесення змін до рішення 28-ї сесії Полонської міської ради I скликання від 28.04.2017р.», рішення 43-ї сесії I скликання від 26.12.2017 р. №12 «Про внесення змін до рішення 28-ї сесії Полонської міської ради I скликання від 28.04.2017р.

Відповідно до рішення 69 сесії Полонської міської ради Об`єднаної територіальної громади І скликання №14 від 15.03.2019 вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки водного фонду наданої на правах оренди Публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько - рибоводне підприємство".

Рішенням 69-ї сесії Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади I скликання№21 від 15.03.2019 «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади», затверджено ставки орендної плати за земельні ділянки та умови їх застосування на території Полонської міської ОТГ, у вигляді додатку.

Згідно додатку до вищевказаного рішення, Секція I, код класифікації цільового призначення 10.07 для рибогосподарськиї потреб, встановлено відсоткову ставку від нормативної грошової оцінки ділянки на рівні 3 відсотків.

Відповідно до п. 1 рішення Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади №14 від 15.03.2019р. «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок» та додатку до рішення №1, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки водного фонду площею 32,5359 га, що знаходиться за межами Онацьковецького старостинського округу Полонської міської об`єднаної територіальної громади, кадастровий номер, 6823686000:03:006:0017.

Відповідно до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 27.11.2020 та технічної документації з нормативної грошової оцінки, розробленої ДУ «Інститут охорони грунтів України» у 2017 році, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 32,5359 га, кадастровий номер 6823686000:03:006:0017, місце розташування за межами населених пунктів Онацьковецької сільської ради Полонського району Хмельницької області становить 515767,04 грн.

У відповідності до інформації Шепетівського управління ДПС у Хмельницькій області (лист від 26.08.2020 №28593/22-01-57-05-11), ВАТ «Хмельницькрибгосп» (код ЄДРПОУ 00476808) задекларовано орендну плату за використання земельної ділянки площею 32,5359 га, розташованої за межами Онацьковецької сільської ради, у розмірі 9915,97 грн. Аналогічну суму задекларовано та фактично сплачено орендарем у 2019 році.

Річний розмір орендної плати, яка підлягає сплаті ПрАТ «Хмельницькрибгосп» за користування земельною ділянкою площею 32,5359 га., виходячи із вищенаведених положень Податкового кодексу України становить: 515767,04 грн. * 3% = 15473 , 01 грн.

Листами Полонської районної державної адміністрації від 29.01.2020 №44/07-24-214/2020 та від 21.02.2020 №44/07-24-355/2020 повідомлено орендаря ПрАТ «Хмельницькрибгосп» про необхідність внесення змін до вказаного договору оренди земельної ділянки водного фонду для приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог законодавства.

ПрАТ «Хмельницькрибгосп» зміни до зазначеного договору оренди землі в частині розміру орендної плати не внесено, до Полонської РДА та Хмельницької ОДА з питань внесення змін до договору не зверталося та відповідей вищевказані листи не надавало.

Окрім того, як вбачається із листів Хмельницької ОДА від 11.06.2018 №68/24-26-2690/2018 та від 19.07.2019 №99/34-12-3486/2019 обласною державною адміністрацією також вживались заходи із спонукання орендаря до приведення розміру орендної плати у вищевказаному договорі до вимог чинного законодавства, зокрема Хмельницькою ОДА 13.06.2018 на адресу орендаря скеровувався лист від 13.06.2018 за №03-03/2872.

Разом з тим, попри розроблення та затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки водного фонду площею 32,5359 га, що знаходиться за межами населених пунктів Онацьковецької сільської ради Полонського району Хмельницької області, 6823686000:03:006:0017, ПАТ „Хмельницькрибгосп відповідні зміни до договору не внесено.

28.12.2020 Шепетівська місцева прокуратура на підставі ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" листом № 35/4-10708 вих - 20 повідомила Хмельницьку обласну державну адміністрацію та Полонську районну державну адміністрацію про намір здійснення прокурором представництва в суді законних інтересів держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації та Полонської районної державної адміністрації шляхом пред`явлення до господарського суду Хмельницької області позову про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 19.06.2008.

Аналізуючи надані докази та пояснення представників сторін, оцінюючи їх у сукупності, суд приймає до уваги наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 131-1 Конституції України передбачено, що прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Згідно ч.3 ст. 53 ГПК України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах(ч.4 ст. 53 ГПК України).

Статтею 23 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що представництво прокурором держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Прокурор, звертаючись до суду з позовом, має обґрунтувати та довести підстави для представництва, однією з яких є бездіяльність компетентного органу.

Бездіяльність компетентного органу означає, що він знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк.

Звертаючись до відповідного компетентного органу до подання позову в порядку, передбаченому статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення інтересів держави, зокрема, шляхом призначення перевірки фактів порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення.

Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню, тощо.

Таким чином, прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження його бездіяльності. Якщо прокурору відомо причини такого незвернення, він обов`язково повинен зазначити їх в обґрунтуванні підстав для представництва, яке міститься в позові, але якщо з відповіді компетентного органу на звернення прокурора такі причини з`ясувати неможливо чи такої відповіді взагалі не отримано, то це не є підставою вважати звернення прокурора необґрунтованим. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої палати Верховного Суду у справі № 912/2385/18 від 26.05.2020.

Також Велика Палата Верховного Суду при розгляді вказаної справи звернула увагу на те, що захищати інтереси держави повинні насамперед відповідні компетентні органи, а не прокурор. Прокурор не повинен вважатися альтернативним суб`єктом звернення до суду і замінювати компетентний орган, який може і бажає захищати інтереси держави.

У Рішенні від 05 червня 2019 року № 4-р(II)/2019 Конституційний Суд України вказав, що Конституцією України встановлено вичерпний перелік повноважень прокуратури, визначено характер її діяльності і в такий спосіб передбачено її існування і стабільність функціонування; наведене гарантує неможливість зміни основного цільового призначення вказаного органу, дублювання його повноважень/функцій іншими державними органами, адже протилежне може призвести до зміни конституційно визначеного механізму здійснення державної влади її окремими органами або вплинути на обсяг їхніх конституційних повноважень.

Щоб інтереси держави не залишилися незахищеними, прокурор виконує субсидіарну роль, замінює в судовому провадженні відповідний компетентний орган, який усупереч вимогам закону не здійснює захисту або робить це неналежно.

У даній справі заступник керівника Шепетівської місцевої прокуратури звернувся до суду в інтересах держави в особі: Хмельницької обласної державної адміністрації м. Хмельницький та Шепетівської районної державної адміністрації Хмельницької області м.Шепетівка Хмельницької області із позовними вимогами до Приватного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько - рибоводне підприємство" за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача про внесення змін до договору оренди землі від 19.06.2008, оскільки останні не вживали заходів щодо усунення порушень чинного законодавства України.

Суд встановив, що Шепетівська місцева прокуратура неодноразово зверталась до Хмельницької обласної державної адміністрації (листи №12109вих-17 від 30.10.2017, №72-4804 вих-18 від 03.05.2018, №76-7233 вих19 від 12.06.2019) та до Полонської районної державної адміністрації згідно яких просила вирішити питання та надати інформацію щодо приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог чинного законодавства.

У відповідь на лист Шепетівської місцевої прокуратури, Полонська районна державна адміністрація листом повідомила, що листами від 29.01.2020 №44/07-24-214/2020 та від 21.02.2020 №44/07-24-355/2020 повідомлено орендаря ПАТ «Хмельницькрибгосп» про необхідність внесення змін до вказаного договору оренди земельної ділянки водно фонду для приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог законодавства.

Крім того, Хмельницькою обласною державною адміністрацією (листи №68/24-26-2690/2018 від 11.06.2018, № 99/34-12-3486/2019 від 19.07.2019) вживались заходи із спонування орендаря до приведення розміру орендної плати до вимог чинного законодавства (лист від 13.06.2018 №03-03/2872).

На даний час у добровільному порядку ПАТ «Хмельницькрибгосп» зміни до зазначеного договору оренди землі в частині розміру орендної плати не снесено, до Полонської РДА та Хмельницької ОДА з питань внесення змін до договору не зверталося та відповідей вищевказані листи не надавало.

Оскільки Полонська районна державна адміністрація та Хмельницька обласна державна адміністрація протягом розумного строку самостійно не звернулися до суду з позовом в інтересах держави, то 28.12.2020 Шепетівська місцева прокуратура на підставі ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" листом № 35/4-10708 вих - 20 повідомила Хмельницьку обласну державну адміністрацію та Полонську районну державну адміністрацію про намір здійснення прокурором представництва в суді законних інтересів держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації та Полонської районної державної адміністрації та пред`явила до господарського суду Хмельницької області позов про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 19.06.2008.

Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

У відповідності до ст.13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Приписами ст. 21 Закону України "Про оренду землі" визначено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Суд встановив, що на підставі договору оренди землі від 19.06.2008 року Полонська районна державна адміністрація передала в строкове платне користування Приватному акціонерному товариству "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" земельну ділянку водного фонду, загальною площею 32,5359 га, з них: під водою - 17, 6759 га, під дамбами - 1,0000 га, під каналами - 1,0000 га, під болотами - 12,8600 га.

На земельній ділянці знаходиться об`єкт нерухомого майна, а також інші об`єкти інфраструктури (п. 3 договору). За змістом абз.4 ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотною умовою договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення, перегляду та відповідальності за її несплату.

Також відповідно до ст. 284 Господарського кодексу України істотними умовами договору оренди є: об`єкт оренди (склад і вартість майна з урахуванням її індексації); строк, на який укладається договір оренди; орендна плата з урахуванням її індексації; порядок використання амортизаційних відрахувань; відновлення орендованого майна та умови його повернення або викупу.

Отже, з наведених положень вбачається, що однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Статтею 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

У статті 289 Податкового кодексу України зазначено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Використання нормативної грошової оцінки земельних ділянок для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності передбачене також положеннями статей 5, 13 Закону України "Про оцінку земель".

Таким чином, з урахуванням положень ст. 288 Податкового кодексу України і ст. ст. 15, 21 Закону України "Про оренду землі", ст. ст. 5, 13 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Відповідна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду України №3-34гс13 (справа №5009/3430/12) від 03.12.2013, №3-481гс15 (справа №922/3871/14) від 07.10.2015, №3-476гс15 (справа №922/583/14) від 02.03.2016, №6-325цс16 від 18.05.2016, постановах Верховного Суду від 27.01.2021 у справі №924/725/18, від 13.06.2019 у справі №910/11764/17, від 20.11.2018 у справі №908/4582/15, від 10.09.2018 у справі №920/739/17.

Статтею 20 Закону України Про оцінку земель унормовано, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звіти з експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності у разі їх продажу підлягають державній експертизі відповідно до закону (ст. 21 Закону України Про оцінку земель).

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 23.05.2018 у справі №629/4628/16-ц дійшла висновку, що обов`язковими для визначення орендної плати є відомості у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, про що також наголошено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 13.02.2019 у справі № 320/5877/17 (п.71).

Таким чином, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є належним та допустимим доказом, що підтверджує дані про нормативну грошову оцінку. Подібна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 17.03.2020 у справі № 917/353/19.

Статтею 23 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 27.11.2020, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 6823686000:03:006:0017, площею 32,5359 кв.м., що знаходиться за межами населених пунктів Онацьковецької сільської ради Полонського району Хмельницької області, становить 515767,04 грн.

Як убачається із умов договору, зокрема п.5, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - гривень.

При цьому, п. 9 договору визначено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 120 грн. 00 копійок за 1 га землі в рік. Всього до оплати 3904,30 грн.

Враховуючи те, що нормативна грошова оцінка землі використовується для визначення розміру орендної плати (ст. 289 ПК України), а розмір орендної плати є істотною умовою договору, відсутність у договорі оренди землі нормативної грошової оцінки, призводить до неналежної реалізації принципу платного використання землі.

Пунктом 12 договору визначено, що розмір орендної плати переглядається щорічно у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 30 Закону України "Про оренду землі" та п. 36 договору зміни умов договору оренди землі здійснюються за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Суд зазначає, що, передбачивши умови про перегляд розміру орендної плати в п. 12 договору, сторони тим самим погодили можливість таких змін в розумінні ст. 651 ЦК України.

Таким чином, сторони безпосередньо в самому договорі визначили підстави для внесення до нього змін, а наявність відповідного договірного обґрунтування внесення відповідних змін у судовому порядку є тим фактичним складом, який може бути підставою для внесення змін до договору оренди землі.

Подібна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 23.10.2019 у справі №904/8787/17, від 03.06.2020 у справі №904/3262/19. Позиція щодо наявності підстав для зміни розміру орендної плати, який є істотною умовою договору, в результаті зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки викладена також у постановах Верховного Суду від 16.04.2018 у справі №910/7905/17, від 07.06.2018 у справі №922/518/14, від 22.01.2019 у справі №922/539/18.

Визначення розміру орендної плати стосовно земельних ділянок державної та комунальної власності здійснюється з урахуванням положень Податкового кодексу України.

Відповідно до ст. 10 Податкового кодексу України до місцевих податків належать: податок на майно та єдиний податок. Місцеві ради обов`язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю, крім земельного податку за лісові землі).

Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території (п. 284.1 ст. 284 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктами 34, 35 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.

Згідно п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (п.п. 288.5.1); не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (п.п. 288.5.2).

Конституція України встановлює, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. До загальних принципів господарювання відноситься заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини (ст. 6 Господарського кодексу України). Згідно з п.3 ч.1 ст.3 Цивільного кодексу України однією із загальних засад цивільного законодавства є свобода договору.

Статтею 627 Цивільного кодексу України, якою закріплено принцип свободи договору, встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Свобода договору означає право громадян або юридичних осіб вступати чи утримуватися від вступу у будь-які договірні відносини. Свобода договору проявляється також у можливості наданій сторонам за взаємною згодою визначати умови такого договору, змінювати ці умови також за взаємною згодою або утримуватись від пропозицій про їх зміну.

Враховуючи наведене, вимоги прокурора щодо внесення змін до п. 9 договору оренди земельної ділянки від 19.06.2008р. та викладення його у запропонованій ним редакції, зокрема визначення річної орендної плати в розмірі 15473,01грн., що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, є необґрунтованими та такими, що суперечать вищевикладеним приписам чинного законодавства.

При реалізації дискреційного повноваження суб`єкт владних повноважень зобов`язаний поважати основоположні права особи, додержуватися: конституційних принципів; принципів реалізації відповідної владної управлінської функції; принципів здійснення дискреційних повноважень; змісту публічного інтересу; положень власної компетенції; вказівок, викладених у інтерпретаційних актах; фахових правил, закріплених у нормативних актах; судової практики; процедурних вимог.

За загальним правилом суд не може втручатися у дискреційні повноваження сторони договору оренди щодо вирішення питання про встановлення розміру орендної плати у відсотковому співвідношенні до нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Частиною 4 ст. 188 Господарського кодексу України передбачено, що у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Разом з тим, статтею 14 Господарського процесуального кодексу України визначено, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Таким чином, при вирішенні справи суд не має права виходити за межі позовних вимог та визначати орендну плату у розмірі іншому, ніж той, за яким звертався прокурор (аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду у справі № 922/53/19 від 17.10.2019р.).

За таких обставин суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог у частині внесення змін до пункту 9 договору оренди земельної ділянки від 19.06.2008р.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1 ст. 86 ГПК України).

Відповідно до ст. 73 ГПК доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом (ч. 3 ст. 13, ст. 74 ГПК України).

Приймаючи до уваги наведені вище положення закону, враховуючи встановлені судом факти та зміст позовних вимог, суд вважає правомірними вимоги прокурора щодо внесення змін до пункту 5 договору оренди земельної ділянки від 19.06.2008р. У задоволенні решти позовних вимог суд відмовляє.

Розподіл судових витрат.

Згідно ч. 9 ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача, у зв`язку із тим, що спір виник внаслідок ухилення відповідача від внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Керуючись ст.ст. 2, 20, 24, 73, 74, 129, 232, 237, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов заступника керівника Шепетівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації, м.Хмельницький, Шепетівської районної державної адміністрації, Хмельницька обл., м. Шепетівка до Приватного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" смт.Меджибіж, Летичівський район, Хмельницька область за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Полонської міської ради м. Полонне про внесення змін до Договору оренди землі від 19.06.2008р. між Полонською районною державною адміністрацією та ВАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарське-рибоводне підприємтво", який 03.07.2008 зареєстровано в Полонському відділі Хмельницької регіональної філії центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис №040875900006, виклавши положення п.п. 5, 9 Договору у наступній редакції: " п. 5 нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 32,5359 га, кадастровий номер 6823686000:03:006:0017, місце розташування - за межами населених пунктів Онацьковецької сільської ради Полонського району Хмельницької області, становить 515767,04 грн.; п.9 Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Розмір орендної плати складає 15473,01 грн. у рік, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки задовольнити частково.

Внести зміни до договору оренди землі, укладеного 19.06.2008 між Полонською районною державною адміністрацією та Відкритим акціонерним товариством "Хмельницькрибгосп", який зареєстрований у Полонському відділі Хмельницької регіональної філії Центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 03.07.2008 за №040875900006 шляхом викладення пункту 5 договору в наступній редакції: "5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 32,5359 га, кадастровий номер 6823686000:03:006:0017, місце розташування - за межами населених пунктів Онацьковецької сільської ради Полонського району Хмельницької області, становить 515767,04 (п`ятсот п`ятнадцять тисяч сімсот шістдесят сім гривень 04 коп.)."

У позові в частині внесення змін до п.9 Договору оренди землі від 19.06.2008р. відмовити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" (31530, Хмельницька обл., Летичівський р-н, смт Меджибіж, вул.Чкалова, 58, код 00476808) на користь Хмельницької обласної прокуратури (м.Хмельницький, провулок Військоматський, 3, код 02911102) 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.) витрат зі сплати судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржено протягом 20 днів з дня складання повного тексту судового рішення. Порядок подання апеляційної скарги визначений ст. 257 ГПК України та підпунктом 17.5 пункту 17 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України.

Повне рішення складено 14.06.2021.

Суддя І.В. Грамчук

Віддрук. 7 прим.:1 - до справи;

2 - Шепетівській місцевій прокуратурі (30400; м. Шепетівка, вул. С. Оврашка, 43)

3 - позивачу 1 - Хмельницькій облдержадміністрації (29005, м. Хмельницький, Площа Незалежності, 2),

4 позивачу 2 - Шепетівській районній державній адміністрації ( вул. Героїв Небесної Сотні, 47, м. Шепетівка Хмельницька область, 30400).

5 - відповідачу (31530, вул.Чкалова,58, смт. Меджибіж, Летичівський район, Хмельницька область),

6 - Хмельницькій обласній прокуратурі (29000, м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3),

7 - Полонській міській раді (вул.Лесі Українки,113, м. Полонне, Хмельницька область, 30500)

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення13.06.2021
Оприлюднено02.09.2022
Номер документу97627763
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —924/13/21

Рішення від 13.06.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 23.05.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 27.04.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 04.04.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 02.03.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 27.01.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 11.01.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні