ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 квітня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-380/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:
судді: Пісоцької О.В.,
за участю:
секретаря
судового засідання Кузьменкової С.П.,
представника Державної податкової інспекції у Поді льському районі міста Києва Нечепи О.В.,
розглянувши у відкрито му судовому засіданні у міст і Києві справу
за позовною заявою Державної податкової інс пекції у Подільському районі міста Києва
до приватного підприємства « Поділспецпостач»,
за участю
третьої особи - Подільської районної у м. Києві державної адміністр ації,
про припинення юридичної особ и,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інсп екція у Подільському районі міста Києва (далі - ДПІ у Поді льському районі м. Києва, пози вач) звернулась до Окружного адміністративного суду міст а Києва з позовними вимогами до приватного підприємства «Поділспецпостач»(далі - ПП «Поділспецпостач», відповід ач) про припинення юридичної особи.
Позовні вимоги ДПІ у Поділь ському районі м. Києва мотиво вано тим, що відповідачем про тягом року не подавалися орг анам державної податкової сл ужби податкові декларації, д окументи фінансової звітнос ті відповідно до вимог закон у.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 19 січня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі за вказаним вище поз овом, залучено до участі у спр аві Подільську районну у міс ті Києві державну адміністра цію як третю особу, яка не заяв ляє самостійних вимог на пре дмет спору, на стороні позива ча та призначено справу до ро згляду.
В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав та просив їх за довольнити у повному обсязі.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, тоді як про час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином. У хвала про призначення справи до розгляду та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту ч. 2 ст. 17, ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»з ур ахуванням вимог ч. 8 ст. 35 Кодек су адміністративного судочи нства України така адреса вв ажається достовірною, а пові стка, направлена за нею, вруче ною юридичній особі.
Подільська районна у м. Києв і державна адміністрація про час та місце проведення судо вого засідання також повідом лена належним чином, явку пов новажних представників в суд ове засідання не забезпечила .
Відповідно до ст. 128 Кодексу а дміністративного судочинст ва України справа вирішуєтьс я на підставі наявних в ній до казів.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України 21 квітня 2010 року у ві дкритому судовому засіданні проголошено вступну та ре золютивну частини постан ови про задоволення позовних вимог.
Ознайомившись з матеріала ми справи та поданими докуме нтами, заслухавши пояснення представника позивача, всебі чно і повно з' ясувавши всі ф актичні обставини, на яких ґр унтуються позовні вимоги, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору, Окружний адміністр ативний суд міста Києва дійш ов наступних висновків.
ПП «Поділспецпостач»заре єстровано як суб' єкта підпр иємницької діяльності - юри дичну особу (ідентифікаційни й код юридичної особи за ЄДРП ОУ 31002720) Подільською районною у місті Києві державною адмін істрацією 24 травня 2000 року, а 01 ч ервня 2000 року за №1614 відповідач а взято на облік ДПІ у Подільс ькому районі м. Києва як платн ика податків.
Згідно довідки ДПІ у Поділь ському районі м. Києва від 16 жо втня 2009 року №6826/9/15106 ПП «Поділспе цпостач»не подає до ДПІ у Под ільському районі м. Києва дек ларації та документи фінансо вої звітності з І півріччя 2008 р оку.
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають, зокрем а, право звертатися у передба чених законом випадках до су дових органів із заявою (позо вною заявою) про скасування д ержавної реєстрації суб' єк та підприємницької діяльнос ті.
Статтею 2 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні»визначено завданн я органів державної податков ої служби, якими є: здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства, прав ильністю обчислення, повното ю і своєчасністю сплати до бю джетів, державних цільових ф ондів податків і зборів (обов ' язкових платежів), а також н еподаткових доходів, установ лених законодавством (далі - п одатки, інші платежі); внесенн я у встановленому порядку пр опозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передб ачених законом, нормативно-п равових актів і методичних р екомендацій з питань оподатк ування; формування та веденн я Державного реєстру фізични х осіб - платників податків та інших обов' язкових платежі в та Єдиного банку даних про п латників податків - юридични х осіб; роз' яснення законод авства з питань оподаткуванн я серед платників податків; з апобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції пода ткової міліції, їх розкриття , припинення, розслідування т а провадження у справах про а дміністративні правопоруше ння; здійснення контролю за д одержанням податкового зако нодавства, правильністю обчи слення, повнотою і своєчасні стю сплати до бюджетів, держа вних цільових фондів податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів), а також неподаткових д оходів, установлених законод авством (далі - податки, інші п латежі); внесення у встановле ному порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового з аконодавства; прийняття у ви падках, передбачених законом , нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з п итань оподаткування; формува ння та ведення Державного ре єстру фізичних осіб - платник ів податків та інших обов' я зкових платежів та Єдиного б анку даних про платників под атків - юридичних осіб; роз' я снення законодавства з питан ь оподаткування серед платни ків податків; запобігання зл очинам та іншим правопорушен ням, віднесеним законом до ко мпетенції податкової міліці ї, їх розкриття, припинення, ро зслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.
З системного аналізу вказа них норм Закону України «Про державну податкову службу в Україні»вбачається, що до ко мпетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням под аткового законодавства.
Відповідно до наданої пози вачем довідки від 16 жовтня 2009 р оку №6826/9/15106 ПП «Поділспецпостач »з І півряччя 2008 року не подає д о ДПІ у Подільському районі м . Києва декларації, бухгалтер ську звітність та інші докум енти і відомості, пов' язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов' язкових платежів).
Відповідач заборгованості перед бюджетом не має, що підт верджується довідкою ДПІ у П одільському районі м. Києва в ід 16 жовтня 2009 року №6826/9/15106.
Згідно з п. 2 ст. 9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я»платники податків і зборів (обов' язкових платежів) зоб ов' язані подавати до держав них податкових органів та ін ших державних органів відпов ідно до законів декларації, б ухгалтерську звітність та ін ші документи і відомості, пов ' язані з обчисленням і спла тою податків і зборів (обов' язкових платежів).
Як встановлено судом, відпо відач шляхом неподання до де ржавних податкових органів т а інших держаних органів від повідно до законів деклараці й, бухгалтерської звітності та інших документів і відомо стей порушив правила здійсне ння господарської діяльност і, встановлені п. 2 ст. 9 Закону У країни «Про систему оподатку вання».
Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господ арського кодексу України за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб' єктів господарю вання можуть бути застосован і уповноваженими органами де ржавної влади або органами м ісцевого самоврядування адм іністративно-господарські с анкції, тобто заходи організ аційно-правового або майново го характеру, спрямовані на п рипинення правопорушення су б' єкта господарювання та лі квідацію його наслідків.
Згідно ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійс нення суб' єктом господарюв ання діяльності, що суперечи ть закону чи установчим доку ментам, до нього може бути зас тосовано адміністративно-го сподарську санкцію у вигляді скасування державної реєстр ації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасування держ авної реєстрації суб' єкта г осподарювання провадиться з а рішенням суду. Зазначена ст аття кореспондується зі зміс том ч. 1 ст. 33 Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців», відповідно до якої юри дична особа припиняється, зо крема, за судовим рішенням.
У відповідності до ст. 38 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних та фізични х осіб-підприємців» підстава ми для постановлення судовог о рішення щодо припинення юр идичної особи, що не пов' яза но з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання пр отягом року органам державно ї податкової служби податков их декларацій, документів фі нансової звітності відповід но до закону.
Відповідно до ч. 1 та ч. 6 ст. 59 Го сподарського кодексу Україн и припинення діяльності суб' єкта господарювання здійсню ється шляхом його ліквідації за рішенням суду з підстав ск асування державної реєстрац ії такого суб' єкта господар ювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги ДПІ у Подільському райо ні м. Києва підлягають задово ленню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов' язаних із залучення м свідків та проведенням суд ових експертиз, судові витра ти (судовий збір) стягненню з в ідповідача не підлягають.
Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-71, 94, 1 58-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України Окруж ний адміністративний суд міс та Києва
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної под аткової інспекції у Подільсь кому районі міста Києва задо вольнити.
Припинити юридичну особу - приватне підприємство «Поді лспецпостач»(ідентифікацій ний код за ЄДРПОУ 31002720).
Зобов' язати державного р еєстратора Подільської райо нної у місті Києві державної адміністрації не пізніше на ступного робочого дня з дати надходження судового рішенн я щодо припинення юридичної особи - приватного підприєм ства «Поділспецпостач»(іден тифікаційний код за ЄДРПОУ 3100 2720) - внести до Єдиного державно го реєстру запис щодо цього с удового рішення та здійснити заходи з припинення юридичн ої особи у встановленому зак оном порядку.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя О.В. Пісоцька
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2010 |
Оприлюднено | 10.09.2010 |
Номер документу | 9763228 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пісоцька О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні