Постанова
від 19.05.2010 по справі 2а-5628/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 травня 2010 року № 2а-5628/10/2670

11:44

За позовом Заступника прокурора Печ ерського району міста Києва в інтересах держави в особі Т ериторіального управління Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку у мі сті Києві та Київській облас ті

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Компанія з у правління активами та адміні стрування пенсійних фондів « Розвиток Естет Менеджмен т»

про стягнення штрафу у розмір і 34000,00 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідан ня: Горбан А.В.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Києва із адмініс тративним позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів «Розвито к Естет Менеджмент» про стя гнення штрафу у розмірі 34000,00 гр н.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачено штрафні санкції, засто совані постановою Територіа льного управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку у місті Києві № 694-КУ від 23.12.2009 за порушення вим ог законодавства про цінні п апери, у встановлені Законом України «Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні»строки.

Відповідач в судове засіда ння не прибув, докази належно го повідомлення знаходять у матеріалах справи. Заперечен ня проти позову не надав.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ,

встановив:

Розпорядженням про ус унення порушень законодавст ва про цінні папери від 12.10.2009 № 975 -КУ ТОВ «КУА АПФ «РОЗВИТОК ЕСС ЕТ МЕНЕДЖМЕНТ»зобов' язано у термін до 26.10,2009 року усунути п орушення законодавства про ц інні папери та проінформуват и (з поданням відповідних док ументів) уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.

Актом про правопорушення н а ринку цінних паперів від 14.12.2 009 № 780-КУ встановлено факт пору шення ТОВ «КУА АПФ «РОЗВИТОК ЕССЕТ МЕНЕДЖМЕНТ»вимог п. 10 с т. 8. Закону України «Про держа вне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: не своєчасне виконання розпоря дження про усунення порушень законодавства про цінні пап ери від 12.10.2009 № 975-КУ.

До територіального управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку у м. Києві надійшов лист від ТОВ «КУА АПФ «РОЗВИТОК ЕССЕТ МЕНЕДЖМЕНТ»(вх. № 13216/08-01 від 01.12.2009) н а виконання вищезазначеного розпорядження, що свідчить п ро те, що Товариством розпоря дження про усунення порушень законодавства про цінні пап ери № 780-КУ було виконано несво єчасно.

Таким чином, ТОВ «КУА АПФ «Р ОЗВИТОК ЕССЕТ МЕНЕДЖМЕНТ»не дотрималось вищезазначених вимог, чим порушило законода вство про цінні папери.

Постановою Територіальн ого управління Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку у місті Києві № 694-К У від 23.12.2009 за порушення вимог з аконодавства про цінні папер и до ТОВ «КУА АПФ «РОЗВИТОК ЕС СЕТ МЕНЕДЖМЕНТ»застосовано штраф у розмірі 2000 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян, що становить 34000,00 грн. вк азане рішення направлено адр есатові 24.12.2009, що підтверджено п оштовим касовим чеком та реє стром вихідної кореспонденц ії.

Вивчивши матеріали справи в їх сукупно всі суд дійшов ви сновку про обґрунтованість п озовних вимог з наступних пі дстав.

Закон України «Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні» 30.10.1996 N 448/96-ВР ви значає правові засади здійсн ення державного регулювання ринку цінних паперів та держ авного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Частиною першою статті п' ятої Закону України «Про дер жавне регулювання ринку цінн их паперів в Україні»встанов лено, що державне регулюванн я ринку цінних паперів здійс нює Державна комісія з цінни х паперів та фондового ринку . Інші державні органи здійсн юють контроль за діяльністю учасників ринку цінних папер ів у межах своїх повноважень , визначених чинним законода вством.

Положеннями статті 7 Закону України «Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні»визначено основні завданнями Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку, зокрема якими є: форм ування та забезпечення реалі зації єдиної державної політ ики щодо розвитку та функціо нування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, спри яння адаптації національног о ринку цінних паперів до між народних стандартів; сприян ня розвитку ринку цінних пап ерів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та о бігу цінних паперів в Україн і, розроблення пропозицій що до його вдосконалення.

Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ві дповідно до покладених на не ї завдань: встановлює порядо к і реєструє саморегулівні о рганізації, що створюються о собами, які здійснюють профе сійну діяльність на ринку ці нних паперів; встановлює вим оги та стандарти щодо обов'яз кового розкриття інформації емітентами та особами, які зд ійснюють професійну діяльні сть на ринку цінних паперів, з абезпечує створення інформа ційної бази даних про ринок ц інних паперів відповідно до чинного законодавства; розро бляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запо бігання порушенням законода вства України про цінні папе ри.

Відповідно до положень ста тті 8 Закону України «Про держ авне регулювання ринку цінни х паперів в Україні»Державна комісія з цінних паперів та ф ондового ринку має право:

здійснювати контроль за до стовірністю і розкриттям інф ормації, що надається емітен тами та особами, які здійснюю ть професійну діяльність на ринку цінних паперів, і самор егулівними організаціями, та її відповідністю встановлен им вимогам;

проводити самостійно чи ра зом з іншими відповідними ор ганами перевірки та ревізії фінансово-господарської дія льності емітентів, осіб, які з дійснюють професійну діяльн ість на ринку цінних паперів , фондових бірж та саморегулі вних організацій;

надсилати емітентам, особа м, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних п аперів, фондовим біржам та са морегулівним організаціям о бов'язкові для виконання роз порядження про усунення пору шень законодавства про цінні папери та вимагати надання н еобхідних документів відпов ідно до чинного законодавств а;

надсилати матеріали в прав оохоронні органи стосовно фа ктів правопорушень, за які пе редбачена адміністративна т а кримінальна відповідальні сть, якщо до компетенції комі сії не входить накладення ад міністративних стягнень за в ідповідні правопорушення.;

накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші са нкції за порушення чинного з аконодавства на юридичних ос іб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здій снення професійної діяльнос ті на ринку цінних паперів.

Статтею 10 Закону України «П ро державне регулювання ринк у цінних паперів в Україні»в изначено, що Державна комісі я з цінних паперів та фондово го ринку застосовує до юриди чних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчас не виконання рішень Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоря джень, постанов або рішень уп овноважених осіб Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку щодо усунення порушень законодавства на ри нку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян (п. 8 ст. 11 Закону).

Штрафи, накладені Державно ю комісією з цінних паперів т а фондового ринку, стягуютьс я у судовому порядку.

Стаття 12 Закону України «Пр о державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»пе редбачено порядок накладенн я штрафів за порушення юриди чними особами правил діяльно сті на ринку цінних паперів: ш трафи, передбачені статтею 11 ц ього Закону, накладаються Го ловою Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку, членом Комісії, начальни ком відповідного територіал ьного органу або за його пись мовим дорученням його заступ ником після розгляду матеріа лів, які засвідчують факт пра вопорушення.

Про вчинення правопорушен ня, зазначеного у статті 11, упо вноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку, яка його вияв ила, складається акт, який раз ом з поясненнями керівника, і ншої відповідальної посадов ої особи та документами, що ст осуються справи, протягом тр ьох робочих днів направляєть ся посадовій особі, яка має пр аво накладати штраф.

Посадова особа Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку приймає рішенн я про накладення штрафу прот ягом 10 робочих днів після отри мання документів, зазначених у частині другій цієї статті . Рішення про накладення штра фу оформляється постановою, що надсилається юридичній ос обі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок ц ієї юридичної особи.

Аналізуючи матеріали спра ви та пояснення представникі в прокуратури та позивача в ї х сукупності, суд дійшов висн овку, що постанова Територіа льного управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку у місті Києві № 694-КУ від 23.12.2009 про накладення с анкції за несвоєчасне викона ння розпорядження про усунен ня порушень законодавства пр о цінні папери № 975-КУ від 12.10.2009 до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Компанія з упр авління активами та адмініст рування пенсійних фондів « Розвиток Естет Менеджмент »застосовано штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян, що стано вить 34000,00 грн. прийнята в порядк у та спосіб, визначений закон одавством України, в тому чис лі Законом України «Про держ авне регулювання ринку цінни х паперів в Україні», в судово му порядку не оскаржена, є обо в' язковою для виконання.

Вивчивши матеріали справи , суд встановив, що на день роз гляду справи штраф у розмірі 34000,00 гривень відповідачем не с плачено.

Беручи до уваги те, що штраф до Територіального управлін ня Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку у місті Києві у розмірі 34000,00 грн . відповідач у встановлені за конодавством строки не сплат ив; рішення про його застосув ання не оскаржив, доказів пог ашення відповідачем зазначе ної суми станом на день розгл яду цього спору не надано, суд приходить до висновку про об ґрунтованість позовних вимо г та вважає їх такими, що підля гають задоволенню у повному обсязі.

У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни (№ 254 к/96-ВР від 28.06.1996 р.) орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Суд також бере до уваги, що з гідно з частиною 3 статті 2 Код ексу адміністративного судо чинства України у справах що до оскарження рішень, дій чи б ездіяльності суб'єктів владн их повноважень адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті (вчинені) вони зокрема:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, Окружний ад міністративний суд міста Киє ва,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ко мпанія з управління активами та адміністрування пенсійни х фондів «Розвиток Естет Менеджмент»(01004, м. Київ, вул. Ба сейна, 7-б, код ЄДРПОУ 25580895) до Держ авного бюджету України штраф у розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) гривень.

Постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо за яву про апеляційне оскарженн я не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений статтею 186 Кодексу ад міністративного судочинств а України, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку. У разі п одання апеляційної скарги по станова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Окружний адміністративн ий суд міста Києва шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження протягом десяти дні в з дня проголошення постано ви та подання апеляційної ск арги на постанову протягом д вадцяти днів з дня подачі зая ви про апеляційне оскарження , або без подання заяви про апе ляційне оскарження шляхом по дання апеляційної скарги на постанову протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови.

Суддя О.В.Кротюк

Дата складення та пі дписання постанови в повному обсязі - 21.05.2010.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.05.2010
Оприлюднено09.09.2010
Номер документу9763457
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5628/10/2670

Ухвала від 09.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 09.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 19.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні