ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 травня 2010 року № 2а-2579/10/2670
10:17
За позовом Заступника прокурора Дес нянського району міста Києва в інтересах держави в особі Т ериторіального управління Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку у мі сті Києві
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Компанія з у правління активами та адміні стрування пенсійних фондів « Розвиток Естет Менеджмен т»
про стягнення штрафу у розмір і 2000,00 грн.
Суддя: Кротюк О.В.
Секретар судового засідан ня: Гончаров В.В.
Обставини справи:
Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Києва із адмініс тративним позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів «Розвито к Естет Менеджмент» про стя гнення штрафу у розмірі 2000,00 гр н.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачено штрафні санкції, засто совані постановами Територі ального управління Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку у місті Києв і № 534-ДМ від 22.07.2009 та № 535-ДМ від 22.07.2009 за ненадання річного звіту, у встановлені Законом України «Про державне регулювання р инку цінних паперів в Україн і»строки.
Відповідач в судове засіда ння не прибув, докази належно го повідомлення знаходять у матеріалах справи. Заперечен ня проти позову не надав.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ,
встановив:
постановою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку № 534-ДМ від 22.07.2009 в становлено: «Відповідно до а кта про правопорушення на ри нку цінних паперів від 08.07.2009 №184-Д М встановлено, що компанія з у правління активами ТОВ «КУА та АПФ "РОЗВИТОК ЕССЕТ МЕНЕДЖ МЕНТ" (далі - Компанія) порушил а вимоги ст. 48 Закону України "П ро інститути спільного інвес тування (пайові та корпорати вні інвестиційні фонди)" та п. 2.2 Положення про порядок подан ня інформації компанією з уп равління активами про резуль тати діяльності інститутів с пільного інвестування (пайов их та корпоративних інвестиц ійних фондів) (далі - Положення ), затвердженого рішенням Ком ісії від 01.08.2002 р. № 216, зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України від 21.08.2002 № 697/6985, в частині неподання до 30.04.2009 річного звіт у за 2008 рік про результати діял ьності пайового інвестиційн ого фонду недиверсифіковано го виду закритого типу "Украї нські Інвестиційні проекти" (код за ЄДРІСІ2321034).
Компанія листом від 25.04.2009 № 41/09 ( вх. від 30.04.2009 № 4996-з) повідомила Ком ісію про те, що в Компанії відб улись зміни у складі учасник ів та відбувається передача справ. Крім того, Компанія пов ідомила, що надасть річний зв іт до Комісії після відновле ння бухгалтерських документ ів.
За станом на 08.07.2009 річний звіт за 2008 рік щодо результатів дія льності пайового інвестицій ного фонду не диверсифікован ого виду закритого типу «Укр аїнські Інвестиційні проект и»в Комісії відсутній», в рез ультаті чого за ненадання рі чного звіту за 2008 рік до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів «Розвито к Ессет Менеджмент»застос овано санкцію у вигляді штра фу у розмірі 1000,00 грн.
Постановою Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку № 535-ДМ від 22.07.2009 встан овлено: «Відповідно до акта п ро правопорушення на ринку ц інних паперів від 08.07.2009 № 184-ДМ вс тановлено, що компанія з упра вління активами ТОВ «КУА та А ПФ "РОЗВИТОК ЕССЕТ МЕНЕДЖМЕН Т" (далі - Компанія) порушила ви моги ст. 48 Закону України "Про і нститути спільного інвестув ання (пайові та корпоративні інвестиційні фонди)" та п. 2.2 По ложення про порядок подання інформації компанією з управ ління активами про результат и діяльності інститутів спіл ьного інвестування (пайових та корпоративних інвестицій них фондів) (далі - Положення), з атвердженого рішенням Коміс ії від 01.08.2002 № 216, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни від 21.08.2002 № 697/6985, в частині непо дання до 30.04.2009 річного звіту за 2008 рік про результати діяльно сті пайового інвестиційного фонду недиверсифікованого в иду закритого типу "Донецьк" (к од за ЄДРІСІ233040).
Компанія листом від 25.04.2009 № 41/09 ( вх. від 30.04.2009
№ 4996-з) повідомила Комісію про те, що в Компанії відбулись зміни у
складі у часників та відбувається пер едача справ. Крім того, Компан ія повідомила, що надасть річ ний звіт до Комісії після від новлення бухгалтерських док ументів.
За станом на 08.07.2009 річний звіт за 2008 рік щодо результатів дія льності пайового інвестицій ного фонду не диверсифікован ого виду закритого типу «Дон ецьк»в Комісії відсутній», в результаті чого за ненаданн я річного звіту за 2008 рік до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Компанія з управлі ння активами та адмініструва ння пенсійних фондів «Розв иток Ессет Менеджмент»зас тосовано санкцію у вигляді ш трафу у розмірі 1000,00 грн.
Вивчивши матеріали справи в їх сукупно всі суд дійшов ви сновку про обґрунтованість п озовних вимог з наступних пі дстав.
Закон України «Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні» 30.10.1996 N 448/96-ВР ви значає правові засади здійсн ення державного регулювання ринку цінних паперів та держ авного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Частиною першою статті п' ятої Закону України «Про дер жавне регулювання ринку цінн их паперів в Україні»встанов лено, що державне регулюванн я ринку цінних паперів здійс нює Державна комісія з цінни х паперів та фондового ринку . Інші державні органи здійсн юють контроль за діяльністю учасників ринку цінних папер ів у межах своїх повноважень , визначених чинним законода вством.
Положеннями статті 7 Закону України «Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні»визначено основні завданнями Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку, зокрема якими є: форм ування та забезпечення реалі зації єдиної державної політ ики щодо розвитку та функціо нування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, спри яння адаптації національног о ринку цінних паперів до між народних стандартів; сприян ня розвитку ринку цінних пап ерів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та о бігу цінних паперів в Україн і, розроблення пропозицій що до його вдосконалення.
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ві дповідно до покладених на не ї завдань: встановлює порядо к і реєструє саморегулівні о рганізації, що створюються о собами, які здійснюють профе сійну діяльність на ринку ці нних паперів; встановлює вим оги та стандарти щодо обов'яз кового розкриття інформації емітентами та особами, які зд ійснюють професійну діяльні сть на ринку цінних паперів, з абезпечує створення інформа ційної бази даних про ринок ц інних паперів відповідно до чинного законодавства; розро бляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запо бігання порушенням законода вства України про цінні папе ри.
Відповідно до положень ста тті 8 Закону України «Про держ авне регулювання ринку цінни х паперів в Україні»Державна комісія з цінних паперів та ф ондового ринку має право:
здійснювати контроль за до стовірністю і розкриттям інф ормації, що надається емітен тами та особами, які здійснюю ть професійну діяльність на ринку цінних паперів, і самор егулівними організаціями, та її відповідністю встановлен им вимогам;
проводити самостійно чи ра зом з іншими відповідними ор ганами перевірки та ревізії фінансово-господарської дія льності емітентів, осіб, які з дійснюють професійну діяльн ість на ринку цінних паперів , фондових бірж та саморегулі вних організацій;
надсилати емітентам, особа м, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних п аперів, фондовим біржам та са морегулівним організаціям о бов'язкові для виконання роз порядження про усунення пору шень законодавства про цінні папери та вимагати надання н еобхідних документів відпов ідно до чинного законодавств а;
надсилати матеріали в прав оохоронні органи стосовно фа ктів правопорушень, за які пе редбачена адміністративна т а кримінальна відповідальні сть, якщо до компетенції комі сії не входить накладення ад міністративних стягнень за в ідповідні правопорушення.;
накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші са нкції за порушення чинного з аконодавства на юридичних ос іб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здій снення професійної діяльнос ті на ринку цінних паперів.
Статтею 10 Закону України «П ро державне регулювання ринк у цінних паперів в Україні»в изначено, що Державна комісі я з цінних паперів та фондово го ринку застосовує до юриди чних осіб фінансові санкції неподання, подання не в повно му обсязі інформації та/або п одання недостовірної інформ ації до Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку - у розмірі до тисячі неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян. (п. 7 ст. 11 Закону).
Штрафи, накладені Державно ю комісією з цінних паперів т а фондового ринку, стягуютьс я у судовому порядку.
Стаття 12 Закону України «Пр о державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»пе редбачено порядок накладенн я штрафів за порушення юриди чними особами правил діяльно сті на ринку цінних паперів: ш трафи, передбачені статтею 11 ц ього Закону, накладаються Го ловою Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку, членом Комісії, начальни ком відповідного територіал ьного органу або за його пись мовим дорученням його заступ ником після розгляду матеріа лів, які засвідчують факт пра вопорушення.
Про вчинення правопорушен ня, зазначеного у статті 11, упо вноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку, яка його вияв ила, складається акт, який раз ом з поясненнями керівника, і ншої відповідальної посадов ої особи та документами, що ст осуються справи, протягом тр ьох робочих днів направляєть ся посадовій особі, яка має пр аво накладати штраф.
Посадова особа Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку приймає рішенн я про накладення штрафу прот ягом 10 робочих днів після отри мання документів, зазначених у частині другій цієї статті . Рішення про накладення штра фу оформляється постановою, що надсилається юридичній ос обі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок ц ієї юридичної особи.
Аналізуючи матеріали спра ви та пояснення представникі в прокуратури та позивача в ї х сукупності, суд дійшов висн овку, що постанови Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку № 534-ДМ від 22.07.2009 т а № 535-ДМ від 22.07.2009 про накладення санкції за ненадання річног о звіту до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Комп анія з управління активами т а адміністрування пенсійних фондів «Розвиток Естет М енеджмент»застосовано штра ф у загальному розмірі 2000,00 грн . прийняті в порядку та спосіб , визначений законодавством України, в тому числі Законом України «Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні», в судовому порядк у не оскаржена, є обов' язков ою для виконання.
Вивчивши матеріали справи , суд встановив, що на день роз гляду справи штраф у розмірі 2000,00 гривень відповідачем не с плачено.
Беручи до уваги те, що штраф до Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку у розмірі 2000,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; рішення пр о його застосування не оскар жив, доказів погашення відпо відачем зазначеної суми стан ом на день розгляду цього спо ру не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задово ленню у повному обсязі.
У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни (№ 254 к/96-ВР від 28.06.1996 р.) орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Суд також бере до уваги, що з гідно з частиною 3 статті 2 Код ексу адміністративного судо чинства України у справах що до оскарження рішень, дій чи б ездіяльності суб'єктів владн их повноважень адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті (вчинені) вони зокрема:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, Окружний ад міністративний суд міста Киє ва,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ко мпанія з управління активами та адміністрування пенсійни х фондів «Розвиток Естет Менеджмент»(01004, м. Київ, вул. Ба сейна, 7-б, код ЄДРПОУ 25580895) до Держ авного бюджету України штраф у розмірі 2000 (дві тисячі) гриве нь.
Постанова суду набирає законної сили після закінче ння строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарж ення не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, в становлений статтею 186 Кодекс у адміністративного судочин ства України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У ра зі подання апеляційної скарг и постанова, якщо її не скасов ано, набирає законної сили пі сля розгляду справи апеляцій ним судом.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Окружний адміністративн ий суд міста Києва шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження протягом десяти дні в з дня проголошення постано ви та подання апеляційної ск арги на постанову протягом д вадцяти днів з дня подачі зая ви про апеляційне оскарження , або без подання заяви про апе ляційне оскарження шляхом по дання апеляційної скарги на постанову протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови.
Суддя О.В.Кротюк
Дата складення та пі дписання постанови в повному обсязі - 21.05.2010.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2010 |
Оприлюднено | 09.09.2010 |
Номер документу | 9763462 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні