Постанова
від 20.04.2010 по справі 2а-17161/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 квітня 2010 року 16:03 № 2а-17161/09/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Кузьменка В.А., за участю секретаря Хижняк І.В. та предс тавників:

позивача: Шевченко О.О.;

відповідача: не з'явились;

третьої особи: не з'явились

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Державної податкової інс пекції у Подільському районі міста Києва

до Приватного малого підприє мства “Виробничо-комерційна фірма “Олтас”

третя особа Подільська районна у міст і Києві державна адміністрац ія

про припинення юридичної особ и

На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 20 кві тня 2010 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :

24 грудня 2009 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Державна подат кова інспекція у Подільськом у районі міста Києва (далі по т ексту - позивач, ДПІ у Поділь ському районі м. Києва) зверну лась до Окружного адміністра тивного суду міста Києва з ад міністративним позовом до Пр иватного малого підприємств а “Виробничо-комерційна фірм а “Олтас” (далі по тексту - ві дповідач, ПМП “Виробничо-ком ерційна фірма “Олтас”), за уча стю третьої особи, яка не заяв ляє самостійних вимог на пре дмет спору, на стороні позива ча - Подільської районної у місті Києві державної адміні страції (далі по тексту - тре тя особа), в якому просить прип инити юридичну особу ПМП “Ви робничо-комерційна фірма “Ол тас” (ідентифікаційний код 1630 1100).

В якості підстави для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язано з банкрутс твом юридичної особи, позива ч зазначив неподання протяго м року органам державної под аткової служби податкових де кларацій та документів фінан сової звітності відповідно д о закону.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 08 січня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі №2а-17161/09/2670, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 19 лютого 2010 року.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 19 лютого 2010 року відкладен о розгляд справи на 20 квітня 2010 року, в зв'язку з неприбуття м представників відповідача та третьої особи.

В судовому засіданні 20 квіт ня 2010 року представник позива ча позовні вимоги підтримав.

Відповідач відзиву на позо в не надав, в судове засідання не з'явився та явку своїх пр едставників не забезпечив, х оча про час та місце розгляду справи був повідомлений нал ежним чином. У зв'язку з нез' явленням представників відп овідача та ненаданням витреб уваних доказів розгляд справ и відкладався, ухвала про при значення розгляду справи та повістки направлялися відпо відачу за адресою, внесеною в ідповідачем до Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в. Відповідно до змісту части ни другої статті 17, частини пе ршої статті 18 Закону України “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців” та з урахування м положень частини восьмої с татті 35 Кодексу адміністрати вного судочинства України та ка адреса вважається достові рною, а повістка, направлена з а нею, врученою юридичній осо бі.

Представник третьої особи в судове засідання не з'яви вся, про час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, відзиву на позовну за яву не надано.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з'ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об 'єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне мале підприє мство “Виробничо-комерційна фірма “Олтас” зареєстроване Ватутінською районною у міс ті Києві державною адміністр ацією в якості суб'єкта під приємницької діяльності - юр идичної особи 08 вересня 2003 рок у (ідентифікаційний код 16301100). На податковому обліку у ДПІ у По дільському районі м. Києва ві дповідач перебуває з 18 лютого 2004 року.

Відповідно до довідки ДПІ у Подільському районі м. Києва від 19 березня 2010 року №2967/9/10-202 под аткова звітність відповідач ем не подається з третього кв арталу 2005 року. Заборгованіст ь перед бюджетом відсутня.

Згідно зі статтею 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” платники податків і з борів (обов'язкових платежі в) зобов'язані: 1) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; 2) под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з об численням і сплатою податків і зборів (обов'язкових плат ежів); 3) сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'я зкових платежів) у встановле ні законами терміни; 4) допуска ти посадових осіб державних податкових органів до обстеж ення приміщень, що використо вуються для одержання доході в чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а т акож для перевірок з питань о бчислення і сплати податків і зборів (обов'язкових плат ежів).

Право на звернення суб'єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб'є кта господарювання в зв'язк у з неподанням таким суб'єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством, вип ливає із положень Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних і фізичних осіб-п ідприємців”, а також Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні”.

Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 10 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” до функцій орг анів державної податкової сл ужби належить контроль за св оєчасністю подання платника ми податків податкових звіті в, декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язан их з обчисленням податків, ін ших платежів.

Згідно пункту 17 частини пер шої статті 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до суду з за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб'єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.

Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб'єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання провади ться за рішенням суду.

Вказані норми кореспондує ться із нормами Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця внаслідок непода ння податкової звітності.

Відповідно до частини перш ої статті 33 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців” юридична особа припиня ється, в тому числі, за судовим рішенням.

У відповідності до частини другої статті 38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.

Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.

Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб'єкта го сподарювання здійснюється ш ляхом його ліквідації за ріш енням суду з підстав скасува ння державної реєстрації так ого суб'єкта господарюванн я.

Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни “ска сування державної реєстраці ї суб'єкта господарювання” та “припинення діяльності с уб'єкта господарювання”. Во дночас, стаття 104 Цивільного к одексу України вживає термін “припинення юридичної особи ”. Термін “припинення юридич ної особи” вживається також у Законі України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців”.

Частина друга статті 33 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців”, ча стина друга статті 104, частина п'ята статті 111 Цивільного к одексу України та частина сь ома статті 59 Господарського к одексу України пов'язують м омент припинення юридичної о соби (суб'єкта господарюван ня) з однією подією: внесенням до державного реєстру запис у про припинення такої особи (суб'єкта господарювання).

Виходячи із приписів части ни четвертої статті 91 Цивільн ого кодексу України цивільн а правоздатність юридичної о соби припиняється з дня внес ення до єдиного державного р еєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моме нту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юр идична особа є такою, що припи нилася.

Відповідно до пункту 4 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори за зверненням суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м.

На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, вищевикладене дає підстави для висновку про те, що позовн і вимоги органу державної по даткової служби, спрямовані на втрату юридичною особою ц ивільної правоздатності, в т ому числі вимоги про припине ння юридичної особи або вимо ги про скасування державної реєстрації суб'єкта підпри ємницької діяльності, відпов ідають повноваженням органу державної податкової служби , а відповідно і компетенції а дміністративних судів.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Враховуючи, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби податкові декларації т а документи фінансової звітн ості відповідно до закону, а т акож право органів державної податкової служби звертатис ь до суду з заявою (позовною за явою) про припинення (скасува ння) державної реєстрації су б'єкта підприємницької дія льності, суд вважає позовні в имоги обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повнов ажень, пов'язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Державної пода ткової інспекції у Подільськ ому районі міста Києва задов ольнити.

2. Припинити юридичну особу - Приватне мале підприємств о “Виробничо-комерційна фірм а “Олтас” (ідентифікаційний код 16301100) та скасувати її держав ну реєстрацію.

3. Зобов'язати державного реєстратора Подільської рай онної у місті Києві державно ї адміністрації не пізніше н аступного робочого дня з дат и надходження судового рішен ня щодо припинення юридичної особи - Приватного малого п ідприємства “Виробничо-коме рційна фірма “Олтас” (іденти фікаційний код 16301100), внести до Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців запис щодо цьо го судового рішення та здійс нити заходи з припинення юри дичної особи у встановленому порядку.

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя В.А. Кузьменко

Постанову складено в повному обсязі та підписан о21 квітня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.04.2010
Оприлюднено09.09.2010
Номер документу9763530
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17161/09/2670

Постанова від 20.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні