ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19 травня 2010 року 14:30 № 2а-2731/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Вєкуа Н.Г. при секретарі судового засідання Гладії А.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
позовну заяву Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у
Черкаській області
до Відкритого акціонерного товариства Комерційного банку «Надра»
про стягнення штрафу в розмірі 6 007 грн. 68 коп.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Черкаській області (надалі Інспекція або позивач) звернулась до суду з позовом про стягнення з Відкритого акціонерного товариства Комерційного банку «Надра»(надалі –ВАТ КБ «Надра»або відповідач) штрафу в розмірі 6 007 грн. 68 коп.
Ухвалою суду від 01 березня 2010р. відкрито провадження у адміністративній справі, закінчене підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Представник позивача під час судового розгляду підтримав позовні вимоги в повному обсязі. Позовні вимоги мотивовані тим, за фактом правопорушення начальником Інспекції було винесено постанови від 12.02.2009р. №1358 та №1359 про накладення на відповідача штрафу. У відповідності до статті 3 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування»від 14 жовтня 1994 року № 208/94-ВР, відповідач мав сплатити штраф у п'ятнадцятиденний термін з дня його накладення. У зв’язку з не сплатою відповідачем штрафу, визначеного вказаними постановами, позивач звернувся з позовом про його стягнення у судовому порядку.
Представник відповідача в судове засідання з’явився, проти позову заперечив, в обґрунтування чого зазначив, що погоджується з правомірністю постанов Інспекції від 12.02.2009р. №1358 та №1359, однак, з 10.02.2009р. в ВАТ КБ «Надра»було введено тимчасову адміністрацію, тому на підставі статті 85 Закону України «Про банки та банківську діяльність», Національним банком України введено мораторій на задоволення вимог кредиторів банку. Протягом дії мораторію забороняється здійснювати стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення, та вжиття заходів, спрямованих на забезпечення такого стягнення відповідно до законодавства України; не нараховуються неустойка (штраф, пеня), інші фінансові (економічні) санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань перед кредиторами та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
В судовому засіданні 19 травня 2010р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, адміністративний суд, -
ВСТАНОВИВ:
Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Черкаській області було проведено перевірку реконструкції приміщення відділення ВАТ КБ «Надра», що знаходиться за адресою: вул. Черкаська, 18, смт Чорнобай, Чорнобайський район, Черкаська область (далі –перевірка).
Відносини щодо порушень суб'єктами господарювання в сфері містобудування, в тому числі при виготовленні будівельних матеріалів регулюються Законом України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення в сфері містобудування».
Державна архітектурно - будівельна інспекція відповідно до пункту 1 Положення про Державну архітектурно - будівельну інспекцію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2006 р. № 1434 (далі Положення), є урядовим органом державного управління, що діє у складі Мінрегіонбуду і йому підпорядковується.
Згідно з пунктом 3 Положення, одним з основних завдань Держархбудінспекції є здійснення державного нагляду і контролю у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Пунктом 5 Положення встановлено, що Держархбудінспекція має право в установлених законодавством випадках проводити перевірку об'єктів будівництва і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, незалежно від форми власності щодо додержання вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції; одержувати у встановленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, необхідну для виконання покладених на неї завдань; давати у межах своїх повноважень замовникам, проектним і будівельним організаціям, підприємствам, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції обов'язкові для виконання приписи щодо усунення фактів порушення вимог законодавства, державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов, затверджених проектних рішень, місцевих правил забудови населених пунктів, одержувати від замовників, проектних та будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, нормативно-технічну, проектну та іншу документацію, необхідну для виконання покладених на них функцій.
Таким чином, право Інспекції проводити перевірку дотримання суб’єктами господарювання законодавства в сфері містобудування.
Перевіркою встановлено порушення відповідачем діючого законодавства в сфері містобудування, а саме об'єкт реконструйовано без дозволу на виконаним будівельних робіт (що є порушенням ч. 1 п. 1 ст. 1 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення в сфері містобудування») та приміщення відділення експлуатується без акту введення в експлуатацію (що є порушенням ч. 9 п. 1 ст. 1 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення в сфері містобудування»).
За результатами перевірки Інспекцією було складено припис від 09.02.2009 року, яким запропоновано філії ВАТ КБ «Надра»надати довідку про вартість виконаних робіт з буд монтажу за підписом керівника та головного бухгалтера.
На виконання вимог припису відповідачем було надано довідку вартості виконаних будівельно - монтажних робіт від 10.02.2009 р. №463 за підписом директора філії та головного бухгалтера, в якій було зазначено, що вартість виконаних будівельно - монтажних робіт по реконструкції приміщення відділення ВАТ по вул. Черкаській, 18 в смт Чорнобай становить 10012,00 (десять тисяч дванадцять) гривень.
За фактом правопорушення начальником Інспекції було винесено постанову №1358 від 12.02.2009 р. про накладення штрафу у розмірі 50% від вартості робіт за проведення реконструкції без дозволу на виконання будівельних робіт у сумі 5006,40 грн. та постанову №1359 від 12.02.2009 р. про накладення штрафу у розмірі 10% від вартості робіт за проведення реконструкції без дозволу на виконання будівельних робіт у сумі 1001,28 грн.
У відповідності до ст. 1 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування»від 14 жовтня 1994 року № 208/94-ВР (далі –Закон України №208) підприємства, їх об'єднання, установи та організації (далі - підприємства) незалежно від форм власності, які здійснюють проектування, роботи по будівництву, реконструкції, реставрації та капітальному ремонту (далі - будівельні роботи), виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а так само які є замовниками у будівництві або поєднують функції замовника і підрядчика, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення:
- проведення будівельних робіт без дозволу на їх виконання або без затвердженої проектної документації - у розмірі п'ятдесяти відсотків вартості цих робіт;
- експлуатацію або використання будинків чи споруд після закінчення будівництва без прийняття їх державними приймальними (технічними) комісіями - у розмірі десяти відсотків вартості виконаних робіт.
Статтею 3 Закону України № 208, штраф підлягає сплаті підприємством у п'ятнадцятиденний термін з дня його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується у судовому порядку.
Відповідно до ст. ст. 95, 96 Цивільного кодексу України, філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій, філія не є юридичними особами, а лише наділяється майном юридичної особи, що їх створила, і діє на підставі затвердженого нею положення; юридична ж особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями. Таким чином ВАТ КБ «Надра відповідає за зобов’язаннями своєї філії.
Станом на дату розгляду справи штрафи в розмірі 5006,40 грн. та 1001,28грн. відповідачем сплачено не було.
Враховуючи викладене вище та те, що представником відповідача не заперечується правомірність застосування до відповідача штрафів в розмірі 5006,40 грн. та 1001,28грн., суд приходить до висновку про правомірність заявлених позовних вимог.
В запереченнях проти позову представник відповідача зазначив, що, у зв’язку з тим, що станом на дату винесення Інспекцією постанов від 12.02.2009р. №1358 та №1359, Національним банком України було введено мораторій на задоволення вимог кредиторів ВАТ КБ «Надра», штрафи передбачені вказаними постановами, не можуть бути стягнуті з відповідача.
Так, відповідно до ст. 85 Закону України «Про банки і банківську діяльність»від 07.12.2000, № 2121-III, Національний банк України під час здійснення тимчасової адміністрації має право повністю або частково на строк не більше ніж три місяці ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів банку.
Національний банк України розміщує в день прийняття рішення про введення мораторію інформацію про це на своєму офіційному веб-сайті та протягом трьох днів у газеті "Урядовий кур'єр" або "Голос України".
Протягом дії мораторію:
1) забороняється здійснювати стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення, та вжиття заходів, спрямованих на забезпечення такого стягнення відповідно до законодавства України;
2) не нараховуються неустойка (штраф, пеня), інші фінансові (економічні) санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань перед кредиторами та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Мораторій не поширюється на зобов'язання, які пов'язані з обслуговуванням господарської діяльності банку, в тому числі виплатою заробітної плати, авторської винагороди, відшкодуванням шкоди, заподіяної життю та здоров'ю працівників банку, а також вимоги кредиторів щодо виплати заробітної плати, аліментів, пенсій, стипендій, соціальних допомог у межах установлених тимчасовим адміністратором лімітів.
З моменту закінчення дії мораторію на задоволення вимог кредиторів:
- неустойка (штраф, пеня), а також суми завданих збитків, які банк зобов'язаний відшкодувати кредиторам за грошовими зобов'язаннями, можуть бути заявлені до сплати в розмірах, що існували на дату введення мораторію, якщо інше не передбачено цим Законом;
- нарахування неустойки (штрафу, пені), інших економічних санкцій поновлюється (а щодо зобов'язань, які виникли під час дії мораторію, - розпочинається) за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань перед кредиторами;
- розпочинається відлік термінів зарахування податків, зборів (обов'язкових платежів) в розмірах, які обліковуються на дату закінчення дії мораторію;
- фінансові санкції у вигляді пені та штрафів, які передбачені Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" за невиконання чи неналежне виконання банком зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) нараховуються на суми заборгованостей, які обліковуються на дату закінчення дії мораторію.
Здійснивши правовий аналіз вищевказаної норми, суд приходить до висновку, про відсутність в ній заборони кредиторам звертатися до суду з позовами про стягнення з банку, в якому введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Вказана норма лише забороняє здійснювати стягнення з банку, в якому введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, що не перешкоджає суду приймати рішення у справах про стягнення штрафу з такого банку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства Комерційного банку «Надра»(04053, вул. Артема, 15, м. Київ, код ЄДРПОУ –20025456) до Державного бюджету України на р/р 31110106700501, одержувач УДК у м. Черкаси, ЗКПО 22809096, МФО 854018, Банк: ГУДКУ в Черкаській області, штраф за порушення у сфері містобудування в розмірі 6007 (шість тисяч сім) гривень 68 копійок.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Н.Г. Вєкуа
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –26.05.2010р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2010 |
Оприлюднено | 10.09.2010 |
Номер документу | 9764350 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вєкуа Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні