Постанова
від 27.04.2010 по справі 2а-1038/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Копія

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

27.04.10 Справа №2а-1038/10/2770

м. Севастополь

15 год. 18 хв.

Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді:

головуючого судді - Мінько О .В.

при секретарі - Трігуб Г.В.

за участю представника по зивача Державної податкової інспекції у Гагарінському р айоні м. Севастополя Во линець Юлії Валеріївни, дов іреність № 20/10-0013 від 02.09.2009р., службо ве посвідчення УСВ № 026338, видан о 04.09.2009р.;

представник відповідача Товариства з обмеженою від повідальністю "Нафта-Крим" - не з'явився;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в м. Севастополі адмін істративну справу за позовом Державної податкової інспе кції у Гагарінському районі м. Севастополя до Товариства з обмеженою від повідальністю "Нафта-Крим" пр о стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспек ція у Балаклавському районі м. Севастополя звернулася до суду з адміністративним поз овом до Товариства з обме женою відповідальністю "Нафт а-Крим" про стягнення заборго ваності з орендної плати за з емлю в сумі 2441,64 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні порушенням відповідачем п одаткового законодавства Ук раїни щодо орендної плати за земельні ділянки.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, просив його задовольнит и.

Відповідач явку повноважн ого представника в судове за сідання не забезпечив, про ча с та місце судового розгляду справи повідомлявся належни м чином. Про причини не прибут тя або поважність причин неп рибуття суд не повідомив.

Визнаючи наявні матеріали справи достатніми для виріш ення спору, суд в силу статті 1 28 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе розглянути справ у у відсутність представника відповідача.

Суд, заслухавши представни ка позивача, встановивши обс тавини справи, дослідивши ма теріали справи, знаходить по зовні вимоги такими, що підля гають задоволенню, з наступн их підстав.

Відповідно до пункту 4 частк и 1 статті 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, до компетенції адміністра тивних судів входить розгляд спорів за звернення суб' єк тів владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Відповідно до статті 4 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні», від 04.12.1990р. № 509 Державна пода ткова адміністрація України є центральним органом викон авчої влади, у підпорядкуван ні якої, зокрема, знаходиться Державна податкова інспекці я в Ленінському районі м. Сева стополя.

Відповідно до статті 4 Закон у України “Про систему опода ткування ” від 25.06.1991р. № 1251-XII (далі - Закон України № 1251) плат никами податків і зборів (обо в'язкових платежів) є юридичн і та фізичні особи, на яких від повідно до Закону покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до частки 2 статт і 9 Закону України “Про систем у оподаткування ” платники п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) зобов'язані подав ати до державних податкових органів відповідно до законі в декларації, які пов'язані з о бчисленням і сплатою податкі в і зборів.

Встановлено, що товариство з обмеженою відповідальніст ю "Нафта-Крим" має державну реє страцію юридичної особи, вкл ючено до Єдиного державного реєстру підприємств та орган ізацій України, що підтвердж ується довідкою з державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців (а.с. 5-9) та є платником податків та з ареєстроване як платник пода тків і зборів.

Відповідно до статті 2 Закон у України “Про плату за землю ” № 2535-XII від 03.07.1992р., з наступними зм інами та доповненнями (далі - Закон № 2535) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орен дної плати, що визначається з алежно від грошової оцінки з емель.

Статтею 5 Закону № 2535 встанов лено, що об'єктом плати за земл ю є земельна ділянка, а також з емельна частка (пай), яка переб уває у власності або користу ванні, у тому числі на умовах о ренди. Суб'єктом плати за земл ю (платником) є власник земель ної ділянки, земельної частк и (паю) і землекористувач, у то му числі орендар.

Згідно статті 14 Закону № 2535 пл атники земельного податку, а також орендної плати за земе льні ділянки державної або к омунальної власності (крім г ромадян) самостійно обчислюю ть суму земельного податку т а орендної плати щороку за ст аном на 1 січня і до 1 лютого пот очного року подають відповід ному органу державної податк ової служби за місцезнаходже нням земельної ділянки подат кову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов'язку подання що місячних декларацій.

Між відповідачем та Севаст опольською міською Радою 21.06.200 4р. укладений договір на оренд у земельної ділянки, загальн ої площєю 0,0232 га. у строк до 01.10.2026р ., про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 08.07.2004р . за № 138 (а.с. 13-16).

Відповідачем, відповідно д о Закону № 2535 подана податкова декларація орендної плати з а земельні ділянки державної і комунальної власності, від повідно до якої сума орендно ї плати за 2008 рік склала 29300,76 грн. , з них щомісячний платіж скла в 2441,73 грн. (а.с.12).

Відповідачем сплачувалася орендна плата до грудня 2008р., а ле залишився борг так як до бю джету була сплачена не вся за декларована сума за 2008р., розмі р несплаченої суми податково го зобов'язання склав 2441,73 грн., а ле з урахуванням переплати у сумі 0,09 грн. на теперішній час сума заборгованості перед бю джетом з орендної плати скла дає 2441,64 грн.

Відповідно підпункту 5.3.1 пун кту 5.3 статті 5 Закону України “ Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” № 2181-Ш від 21.12. 2000, з наступними змінами та доп овненнями (далі - Закон № 2181) п ередбачено, що платник подат ків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зо бов'язання, зазначену у подан ій ним податковій декларації , протягом десяти календарни х днів, наступних за останнім днем відповідного граничног о строку, передбаченого підп унктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цьог о Закону для подання податко вої декларації.

Статтєю 5 Закону № 2181 встанов лено, що податкове зобов'язан ня, самостійно визначене пла тником податків у податковій декларації, вважається узго дженим з дня подання такої по даткової декларації, та якщо узгоджена сума податкового зобов'язання не сплачена пла тником податків в строк, то во на признається сумою податко вого боргу платника податків .

Відповідно до статті 6 Закон у № 2181, у разі коли сума податко вого зобов'язання розраховує ться контролюючим органом ві дповідно до статті 4 цього Зак ону, такий контролюючий орга н надсилає платнику податків податкове повідомлення, в як ому зазначаються підстава дл я такого нарахування, посила ння на норму податкового зак ону, відповідно до якої був зр облений розрахунок або перер ахунок податкових зобов'язан ь, сума податку чи збору (обов' язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкці й за їх наявності, граничні ст роки їх погашення, а також поп ередження про наслідки їх не сплати в установлений строк та граничні строки, передбач ені законом для оскарження н арахованого податкового зоб ов'язання (штрафних санкцій з а їх наявності).

Отже, відповідач у встановл ений діючим законодавством с трок суму податкового зобов` язання не сплатив, допустив п рострочення при сплаті.

Згідно з пунктом 6.2.1, пунктом 6.1 ст. 6 Закону № 2181 у разі коли пла тник податків не сплачує узг оджену суму податкового зобо в'язання в установлені строк и, податковий орган надсилає такому платнику податків по даткові вимоги.

Відповідно до п.п. "а" п.п. 6.2.3. пу нкту 6.2. статті 6 Закону № 2181, перш а податкова вимога надсилаєт ься не раніше першого робочо го дня після закінчення гран ичного строку сплати узгодже ної суми податкового зобов'я зання. Відповідно до п.п. "б" п.п. 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону № 2181, друга податкова вимога надс илається не раніше тридцято го календарного дня від дня н аправлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі неп огашення платником податків суми податкового боргу у вст ановлені строки.

ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя на адресу відп овідача були направлені: пер ша податкова вимога № 1/77 від 02.02. 2009р. з пропозицією погасити на явну заборгованість перед бю джетом у розмірі, друга подат кова вимога № 2/302 від 30.06.2009р. (а.с. 17 , 19).

Однак, перша податкова вимо га була отримана відповідаче м 26.05.2009р., що підтверджується пі дписом уповноваженої особи на поштовому повідомленні (а .с. 18), друга - була повернута на а дресу ДПІ у Гагарінському ра йоні м. Севастополя (а.с. 20).

У зв'язку з неможливістю в ручення податкових вимог ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя був складени й відповідній Акт № 69/24-046 від 07.09.2 009р. (а.с. 21).

Відповідно до підпункту 6.2.4 п ункта 6.2 статті 6 Закону № 2181 у ра зі коли податковий орган або пошта не може вручити платни ку податків податкове повідо млення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням по садових осіб, їх відмовою при йняти податкове повідомленн я або податкову вимогу, незна ходженням фактичного місця р озташування (місцезнаходжен ня) платника податків, податк овий орган розміщує податков е повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових о голошень, встановленій на ві льному для огляду місці біля входу до приміщення податко вого органу. При цьому день ро зміщення такої податкової ви моги вважається днем її вруч ення.

ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя друга податко ва вимога № 2/302 від 30.06.2009р. була роз міщена на дошці податкових п овідомлень з 07.09.2009р. по 07.10.2009р.

Станом на день розгляду спр ави заборгованість відповід ача по сплаті заборгованості перед бюджетом по сплаті оре ндної плати за землю у сумі 2441,6 4 грн. не була погашена.

Згідно підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону № 2181, активи пл атника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду. В інших випадках платник и податків самостійно визнач ають черговість та форми зад оволення претензій кредитор ів за рахунок активів, вільни х від заставних зобов'язань з абезпечення боргу.

Згідно пункту 11 статті 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" № 509-XII від 04.12.1990р. органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, мають право застосо вувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірі, встановлених законодавством, а також стяг увати до державного бюджету суми заборгованості суб'єкті в господарювання за кредитам и, залученими державою або пі д державні гарантії, бюджетн ими позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворо тній основі, та нарахованої н а неї пені у порядку, передбач еному Законом України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами".

Таким чином, дослідивши та о цінивши надані суду докази у їх сукупності, з врахуванням аналізу законодавства, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги підлягають задоволенню як такі, що засновані на закон і, обґрунтовані та підтвердж ені доказами, а сума у розмірі 2441,64 грн. підлягає стягненню з в ідповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафта - Крим" на користь ДПІ у Г агарінському районі м. Севас тополя.

Постанова складена та підп исана в порядку частки 3 статт і 160 Кодексу адміністративног о судочинства України 05.05.2010р.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї у Гагарінському районі м. Севастополя, задо вольнити

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафта-Крим" (вул. Хрустальова , будинок 6 м. Севастополь, 99029, ід ентифікаційний код 31156013) на кор исть Державної податкової ін спекції у Гагарінському райо ні м. Севастополя, юридична ад реса: вул. Прол етарська, буд. 24, м. Севастополь , 99014, р/р 33210812700006, код платежу 13050201 в УДК м. Севастополя, МФО 824509, ЄДРПОУ 2 4035612, ідентифікаційний код 23443220 з аборгованість з орендної пла ти з юридичних осіб в розмірі 2441 (дві тисячі чотириста сорок одна) 64 грн.

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му статтею 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, та може бути оскаржена до С евастопольського апеляційн ого адміністративного суду у порядок і строки, передбачен і статтею 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Постанова не набрала зако нної сили.

Суддя п ідпис О.В. Мінько

З оригіналом згідно

Суддя О.В. Мінько

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення27.04.2010
Оприлюднено24.09.2010
Номер документу9765039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1038/10/2770

Постанова від 27.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Мінько О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні