КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-2648/09/2370 Гол овуючий у 1-й інстанції: Новік ова Т.В.
Суддя-доповідач: Саприкі на І.В.
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"02" червня 2010 р.
Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого судді: Сапр икіної І.В.,
суддів: Дани лової М.В., Ізмайлової Т.Л.,
при секретарі: Прих одько Є.І.,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні у м. К иєві апеляційну скаргу Рижав ського міжгосподарського пі дприємства по відгодівлі худ оби на постанову Черкаського окружного адміністративног о суду від 19.06.2009 року у справі за позовом управління Пенсійно го фонду України в Уманськом у районі Черкаської області до Рижавського міжгосподарс ького підприємства по відгод івлі худоби про стягнення за боргованості, -
В С Т А Н О В И Л А :
УПФУ в Уманському рай оні Черкаської області зверн улися до Черкаського окружно го адміністративного суду з адміністративним позовом до Рижавського міжгосподарськ ого підприємства по відгодів лі худоби про стягнення забо ргованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставк у пільгових пенсій на загаль ну суму 1300 грн. 78 коп.
Постановою Черкаського ок ружного адміністративного с уду від 19.06.2009 року позов задовол ено.
Не погоджуючись з таким суд овим рішенням, Рижавське між господарське підприємство п о відгодівлі худоби подали а пеляційну скаргу, в якій прос ять скасувати незаконну, на ї х думку, постанову суду першо ї інстанції та постановити н ову, якою відмовити в позові. В своїй апеляційній скарзі ап елянт посилається на неповне з' ясування всіх обставин, щ о мають значення для вирішен ня справи, порушення судом пе ршої інстанції норм матеріал ьного та процесуального прав а, незаконність, необґрунтов аність та необ' єктивність о скаржуваного рішення, що є пі дставою для його скасування.
Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення учасників проц есу, що з' явилися в судове за сідання, перевіривши матеріа ли справи, доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів прих одить до висновку, що апеляці я підлягає задоволенню, вихо дячи з наступного:
Черкаський окружний адмін істративний суд в своєму ріш енні прийшов до висновку про необхідність задоволення по зову.
Апеляційна інстанція не по годжується з такими доводами суду першої інстанції, з огля ду на наступне:
Як вбачається з матеріалів справи Рижавське міжгоспода рське підприємство по відгод івлі худоби, зареєстроване 26.0 2.1992 року за адресою: 20384, Черкаськ а область, Уманський район, с. Колодисте, відповідно до дов ідки ЄДРПОУ ідентифікаційни й код 00387476, зареєстроване в упра влінні Пенсійного фонду Укра їни в Уманському районі, як ст рахувальник.
Управлінням Пенсійного фо нду України в Уманському рай оні Черкаської області нарах ована Рижавському міжгоспод арському підприємству по від годівлі худоби заборгованіс ть по відшкодуванню витрат н а виплату та доставку пільго вих пенсій за період з 01.02.2009 рок у по 31.03.2009 року по списку № 2 на за гальну суму 1300 грн. 78 коп. Позива чем було здійснено розрахуно к фактичних витрат на виплат у та доставку пільгових пенс ій, призначених відповідно д о пп. «б»-«з»ст. 13 Закону Україн и «Про пенсійне забезпечення », однак зазначена заборгова ність за період з 01.02.2009 року по 31. 03.2009 року апелянтом до Фонду не була сплачена, що є порушення м Закону України «Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування», Закону Укр аїни «Про збір на загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування».
Суд оцінює докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об'єктивному д ослідженні (ч.1 ст. 86 КАС України ).
Позовні вимоги стосуються компенсації витрат позивача на виплату і доставку пенсій працівникам відповідача в р озмірі 1300 грн. 78 коп., призначени х відповідно до пункту «в»ст . 13 Закону України «Про пенсій не забезпечення»(далі - Зако н).
Відповідно до ч. 1 ст. 13 ЗУ «Про пенсійне забезпечення»на пі льгових умовах мають право н а пенсію за віком, незалежно в ід місця останньої роботи:
а) працівники, зайняті повни й робочий день на підземних р оботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важки ми умовами праці, - за списком N 1 виробництв, робіт, професій , посад і показників, затвердж уваним Кабінетом Міністрів У країни, і за результатами ате стації робочих місць: чолові ки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 ро ків, з них не менше 10 років на за значених роботах; жінки - післ я досягнення 45 років і при ста жі роботи не менше 15 років, з ни х не менше 7 років 6 місяців на з азначених роботах.
Працівникам, які мають не ме нше половини стажу роботи з о собливо шкідливими і особлив о важкими умовами праці, пенс ії на пільгових умовах призн ачаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цьог о Закону, на 1 рік за кожний пов ний рік такої роботи чоловік ам і на 1 рік 4 місяці - жінкам;
б) працівники, зайняті повни й робочий день на інших робот ах із шкідливими і важкими ум овами праці, - за списком N 2 виро бництв, робіт, професій, посад і показників, затверджувани м Кабінетом Міністрів Україн и, і за результатами атестаці ї робочих місць: чоловіки - піс ля досягнення 55 років і при ст ажі роботи не менше 25 років, з н их не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах; жінки - пі сля досягнення 50 років і при с тажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазнач ених роботах.
Працівникам, які мають не ме нше половини стажу роботи з ш кідливими і важкими умовами праці, пенсії на пільгових ум овах призначаються із зменше нням віку, передбаченого ста ттею 12 цього Закону, на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої ро боти чоловікам і за кожні 2 рок и такої роботи - жінкам;
в) трактористи-машиністи, бе зпосередньо зайняті у виробн ицтві сільськогосподарсько ї продукції в колгоспах, радг оспах, інших підприємствах с ільського господарства, - чол овіки після досягнення 55 рокі в і при загальному стажі робо ти не менше 25 років, з них не мен ше 20 років на зазначеній робот і;
г) жінки, які працюють тракт ористами-машиністами, машині стами будівельних, шляхових і вантажно-розвантажувальни х машин, змонтованих на базі т ракторів і екскаваторів, - піс ля досягнення 50 років і при за гальному стажі роботи не мен ше 20 років, з них не менше 15 рокі в на зазначеній роботі;
д) жінки, які працюють доярк ами (операторами машинного д оїння), свинарками-оператора ми в колгоспах, радгоспах, інш их підприємствах сільського господарства, - після досягне ння 50 років і при стажі зазнач еної роботи не менше 20 років з а умови виконання встановлен их норм обслуговування.
Норми обслуговування для ц их цілей встановлюються в по рядку, що визначається Кабін етом Міністрів України;
е) жінки, зайняті протягом п овного сезону на вирощуванні , збиранні та післязбиральні й обробці тютюну, - після досяг нення 50 років і при стажі зазн аченої роботи не менше 20 років ;
є) робітниці текстильного в иробництва, зайняті на верст атах і машинах, - за списком ви робництв і професій, затверд жуваним у порядку, що визнача ється Кабінетом Міністрів Ук раїни, - після досягнення 50 рок ів і при стажі зазначеної роб оти не менше 20 років;
ж) жінки, які працюють у сіль ськогосподарському виробни цтві та виховали п'ятеро і біл ьше дітей, - незалежно від віку і трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Мі ністрів України;
з) водії міського пасажирсь кого транспорту (автобусів, т ролейбусів, трамваїв) і велик овагових автомобілів, зайнят их у технологічному процесі важких і шкідливих виробницт в: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи 25 ро ків, в тому числі на зазначені й роботі не менше 12 років 6 міся ців; жінки - після досягнення 5 0 років і при стажі роботи 20 рок ів, в тому числі на зазначеній роботі не менше 10 років.
Згідно із пунктом 1 статті 2 З У «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня»для платників збору, визн ачених пунктами 1 та 2 статті 1 ц ього Закону, крім тих, які є пл атниками фіксованого сільсь когосподарського податку, об 'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначен их відповідно до пунктів "б" - "з " статті 13 Закону України "Про п енсійне забезпечення" до дос ягнення працівниками пенсій ного віку, передбаченого ста ттею 12 Закону України "Про пен сійне забезпечення".
Пунктом 2 розділу XV «Прикінц еві положення»Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня»(в редакції, чинній у періо д, за який стягуються позивач ем витрати на виплату та дост авку пільгової пенсії праців никам відповідача) встановле но, Пенсійне забезпечення за страхованих осіб, які працюв али або працюють на підземни х роботах, на роботах з особли во шкідливими і особливо важ кими умовами праці за списко м N 1 та на інших роботах із шкід ливими і важкими умовами пра ці за списком N 2 виробництв, ро біт, професій, посад і показни ків, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за резу льтатами атестації робочих м ісць, на посадах, що дають прав о на призначення пенсії за ві ком на пільгових умовах або з а вислугу років, які відповід но до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію н а пільгових умовах або за вис лугу років, здійснюється згі дно з окремим законодавчим а ктом через професійні та кор поративні фонди.
До запровадження пенсійно го забезпечення через профес ійні та корпоративні фонди о собам, зазначеним в абзаці пе ршому цього пункту, пенсії пр изначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пен сійного віку та наявності тр удового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійн е забезпечення".
У цьому випадку розміри пен сій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням н орм статті 28 цього Закону.
При цьому зберігається пор ядок покриття витрат на випл ату і доставку цих пенсій, що д іяв до набрання чинності цим Законом.
Підприємства та організац ії з коштів, призначених на оп лату праці, вносять до Пенсій ного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливи ми і особливо важкими умовам и праці за списком N 1 виробниц тв, робіт, професій, посад і по казників, затверджених Кабін етом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо за йняті повний робочий день на підземних роботах (включаюч и особовий склад гірничоряту вальних частин) з видобутку в угілля, сланцю, руди та інших к орисних копалин, на будівниц тві шахт та рудників за списк ом робіт і професій, затвердж еним Кабінетом Міністрів Укр аїни, починаючи з дня набранн я чинності цим Законом, у розм ірі 20 відсотків з наступним зб ільшенням її щороку на 10 відсо тків до 100-відсоткового розмір у відшкодування фактичних ви трат на виплату і доставку ци х пенсій до набуття права на п енсію за віком відповідно до цього Закону.
Виплата пенсій особам, які б ули безпосередньо зайняті по вний робочий день на підземн их роботах (включаючи особов ий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, с ланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Каб інетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначе ні відповідно до пунктів "в " - "е" та "ж" статті 13 Закону Украї ни "Про пенсійне забезпеченн я", здійснюється до 1 січня 2005 ро ку за рахунок коштів Пенсійн ого фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного б юджету України до досягне ння пенсійного віку, передба ченого статтею 26 цього Закону ;
Таким чином, зважаючи на вик ладене вбачається, що відшко дування, починаючи з 2005 року, ві дповідачем не повинно провод итись.
Аналогічна правова позиці я викладена в ухвалі Вищого а дміністративного суду Украї ни від 21.01.2009 року № К-37187/06.
Виходячи з положень ст. 198 ч.1 п . 4 та ст. 202 КАС України, суд апеля ційної інстанції скасовує по станову суду першої інстанці ї та приймає нове рішення, якщ о встановить порушення норм матеріального або процесуал ьного права, що призвело до не правильного вирішення справ и або питання.
З урахуванням навед еного вище, колегія суддів ді йшла висновку, що судом першо ї інстанції не правильно вст ановлені обставини справи, с удове рішення ухвалено з пор ушенням норм матеріального права, обставини справи з' я совані не повно та не об' єкт ивно, а тому є всі підстави для його скасування.
За таких обставин апел яційна скарга - підлягає зад оволенню, а постанова суду пе ршої інстанції - скасуванню з постановленням нової про в ідмову в задоволенні позову в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. ст. ст. 196, 198, 202, 205 та 207 КАС України, колегія суддів , -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Риж авського міжгосподарського підприємства по відгодівлі худоби - задовольнити.
Постанову Черкаського окр ужного адміністративного су ду від 19.06.2009 року - скасувати, п остановивши нову, якою в задо воленні позову - відмовити.
Постанова набирає законн ої сили з моменту проголошен ня та може бути оскаржена про тягом одного місяця шляхом п одачі касаційної скарги до В ищого адміністративного суд у України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст постано ви виготовлено 07 червня 2010 року .
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2010 |
Оприлюднено | 17.08.2010 |
Номер документу | 9770394 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Саприкіна І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні