Ухвала
від 16.06.2021 по справі 592/7354/21
КОВПАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.СУМ

Справа № 592/7354/21

Провадження № 1-кс/592/3747/21

УХВАЛА

про тимчасовий доступ до речей і документів

16 червня 2021 року м.Суми

Слідчий суддя Ковпаківського районного суду м.Суми ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання заступника начальника першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до документів за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32021200000000013 від 25.02.2021 року, за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч.3 ст.212, ч.1 ст.212 КК України.

Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, -

ВСТАНОВИВ:

Заступник начальника першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_3 , своє клопотання обґрунтовує тим, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Сумській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №32021200000000013 від 25.02.2021 року, за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч.3 ст.212, ч.1 ст.212 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 РНОКПП НОМЕР_1 , ОСОБА_5 РНОКПП НОМЕР_2 , ОСОБА_6 РНОКПП НОМЕР_3 та інші невстановлені особи, у період 2018-2021 років, шляхом використання реквізитів підконтрольних суб`єктів господарювання, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_12 ), ПП « ОСОБА_7 » (код НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_14 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_17 ), ПП « ОСОБА_9 » (код НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_23 ), ПП « ОСОБА_10 » (код НОМЕР_24 ), ПП « ОСОБА_11 » (код НОМЕР_25 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », (код НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код НОМЕР_29 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код НОМЕР_30 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код НОМЕР_31 ), ПП « ОСОБА_12 » (код НОМЕР_32 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код НОМЕР_33 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код НОМЕР_34 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код НОМЕР_35 ) сприяли підприємствам реального сектору економіки в умисному ухиленні від сплати податку на додану вартість, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах на загальну суму 8 881 400 грн.

Так, встановлено, що вказаними особами, з метою реалізації своїх злочинних намірів створено (зареєстровано) ряд підконтрольних підприємств на території Сумської та Харківської областей, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ПП « ОСОБА_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ПП « ОСОБА_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ПП « ОСОБА_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 ».

Аналізом інформації, що міститься в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено, що у період з 2018-2021 років гр. ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та іншими невстановленими особами, використовуючи реквізити вказаних підконтрольних суб`єктів господарської діяльності, які були створені з метою прикриття незаконної діяльності по штучному формуванню податку на додану вартість, здійснювалось документальне оформлення реалізації товарів (робіт, послуг) підприємствам реального сектору економіки, зокрема: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код НОМЕР_36 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код НОМЕР_37 ).

Також встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 », перебуваючи у злочинному зговорі з представниками підконтрольних суб`єктів господарювання Сумської області, також використовували та використовують реквізити інших підприємств, для проведення документального оформлення безтоварних операцій, однозначно, з метою заниження податкових зобов`язань з податку на додану вартість.

Таким чином, ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та службовими особами пов`язаними між собою суб`єктами господарювання використовується схема із сприяння в ухиленні від сплати податків, шляхом оформлення безтоварних операцій з суб`єктом господарської діяльності підприємством реального сектору економіки - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 ».

За результатами проведених слідчих (розшукових) дій задокументовано та припинено діяльність міжрегіонального центру мінімізації платежів в бюджет, який надавав послуги підприємствам реального сектору економіки з формування незаконного податкового кредиту та мінімізації податкових зобов`язань, а також конвертації безготівкових грошових коштів у готівку, до складу якого входили ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_9 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_15 ) та виявлено і вилучено документи фінансово-господарської діяльності підконтрольних підприємств, їх печатки, штампи та кліше підписів керівників.

У подальшому, відповідно до інформації наданої з ІНФОРМАЦІЯ_29 комісією були прийняті рішення щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку на додану вартість щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_9 ).

Крім того, у ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 перебуваючи у змові з ФОП ОСОБА_13 (код НОМЕР_38 ) здійснювали формування незаконного податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_9 ) та інших замовників, шляхом надання ОСОБА_13 рахунків на оплату товарів в адресу вказаних товариств, які їх оплачували, однак фактичне надходження товарно-матеріальних цінностей від постачальників, у тому числі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_39 ), здійснювалось в адресу ФОП ОСОБА_13 , який у свою чергу надавав готівкові кошти ОСОБА_4 та ОСОБА_5 за поставлений товар.

У подальшому, на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_39 ) було направлено вимогу №688/10/18-97-03-01-14 від 12.05.2021 про надання документів по взаємовідносинам з вищевказаними суб`єктами господарської діяльності, однак у відповідь на зазначений запит службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_39 ) було відмовлено у наданні вказаних документів.

Враховуючи вищевикладене, з метою повного, всебічного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, а також з метою перевірки дотримання вимог податкового законодавства необхідно здійснити тимчасовий доступ до документів по фінансово-господарським взаємовідносинам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_39 ) з вищезазначеними суб`єктами підприємницької діяльності, а саме до наступних документів: договори, додаткові угоди, податкові накладні, видаткові накладні, накладні, прибуткові накладні, товарно-транспортні накладні, рахунки, банківські виписки, чеки, квитанції, касові ордери, акти приймання виконаних робіт, графіки виконання робіт, довіреності на укладення договорів та отримання ТМЦ, переписка між підприємствами, реєстри виданих та отриманих податкових накладних, декларації, документи податкової звітності, ліцензії та інші документи по фінансово-господарським взаємовідносинам за період 01.01.2019 по 10.06.2021, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, а саме події кримінального правопорушення, виду та розміру шкоди, яку було завдано та можуть бути використані в подальшому як речові докази.

Для подальшого проведення досудового розслідування та у зв`язку з тим, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, у кримінальному провадженні необхідно здійснити тимчасовий доступ до вище зазначених документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_39 ) за адресою: АДРЕСА_1 .

Іншим способом, крім вилучення документів, неможливо довести обставин вчинення кримінального правопорушення, встановити осіб, які здійснювали діяльність, а також всіх осіб, причетних до зазначеної діяльності, визначити обсяг вини кожного з них, для правильної та неупередженої кваліфікації діяння, та притягнути кожного винного до відповідальності.

В судове засідання заступник начальника першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_3 , не з`явився.

Вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з тих підстав, що документи до яких заявлено клопотання про надання доступу можуть містити інформацію, необхідну для встановлення обставин вчинення протиправних дій та бути визнані доказами у кримінальному провадженні.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 159, 160, 163, 164 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Надати тимчасовий доступ до документів зазначеній в ухвалі особі.

2. Документи, до яких повинен бути наданий тимчасовий доступ з можливістю вилучення належним чином завірених копій вказаних документів:

-речі ідокументи,які перебуваютьу володінніТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_39 )за адресою: АДРЕСА_1 , і надати можливість вилучити завірені належним чином копії документів, а саме: договори, додаткові угоди, податкові накладні, видаткові накладні, накладні, прибуткові накладні, товарно-транспортні накладні, рахунки, банківські виписки, чеки, квитанції, касові ордери, акти приймання виконаних робіт, графіки виконання робіт, довіреності на укладення договорів та отримання ТМЦ, переписка між підприємствами, реєстри виданих та отриманих податкових накладних, декларації, документи податкової звітності, ліцензії та інші документи по фінансово-господарським взаємовідносинам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_39 ) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_9 ), ФОП ОСОБА_13 (код НОМЕР_38 ) за період з 01.01.2019 року по 10.06.2021 року.

3. Тимчасовий доступ до речей та документів має надати уповноважена особа ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_39 ) за адресою: АДРЕСА_1 .

4. Строк дії ухвали шістдесят днів з дня винесення ухвали.

Право тимчасового доступу до речей та документів надається слідчим у кримінальному провадженні: заступнику начальника першого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_3 , заступнику начальника другого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_14 , старшому слідчому з ОВС другого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_15 , старшому слідчому з ОВС другого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_16 , старшому слідчому з ОВС другого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_17 , старшому слідчому з ОВС першого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_18 , старшому слідчому з ОВС першого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_19 , старшому слідчому з ОВС першого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_20 , старшому слідчому з ОВС першого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_21 , старшому слідчому з ОВС першого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_22 , старшому слідчому з ОВС другого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_23 .

Відповідно до вимог ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала виготовлена у двох примірниках.

Примірник 1 - знаходиться в матеріалах судового провадження.

Примірник 2 та завірена копія - надано слідчому.

Суддя ОСОБА_1

СудКовпаківський районний суд м.Сум
Дата ухвалення рішення16.06.2021
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу97705291
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —592/7354/21

Ухвала від 16.06.2021

Кримінальне

Ковпаківський районний суд м.Сум

Котенко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні