Справа № 127/28673/20
Провадження № 2-а/127/470/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2021 рокумісто Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області
в складі головуючого судді Бойко В.М.,
при секретарі Бедрак М.М.,
за участю представника позивача - Федчук С.М.,
представника відповідача Римського М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області з вимогами про визнання протиправною та скасування постанови старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог земельного законодавства України про охорону земель на території Вінницької області Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Цибко Віталія Васильовича № 1663-ДК/0637По/08/01/-20 від 20 листопада 2020 року про накладення адміністративного стягнення на керівника ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 , а справу про адміністративне правопорушення закрити.
Позов мотивовано тим, що старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області ОСОБА_2 здійснено державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки стосовно земельних ділянок: площею 2, 0001 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:01 09, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0110, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0111, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0113, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0128, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0127, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0126, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0125, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0114, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0115, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0116, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:3024, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:3025: площею 2,2521 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0105, площею 2,4302 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0106, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0107, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0108, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0117, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0124, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0123, площею 2 газ кадастровим номером 0522255500:02:000:0130, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0131, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0132, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0133, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0134, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0135, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0136, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0137, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0138, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0139, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0140, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0141, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0142, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0143, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0144, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0145, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0146 на території Турбівської селищної ради Липовецького району.
У ході проведення перевірки встановлено, що на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0109 на площі 0,8990 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0110 на площі 1,1032 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0111 на площі 0,9431 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0113 на площі 1,7063 га, на земельній ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:0114 на плоші 2,0 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0115 на площі 0,1189 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0116 на площі 0,5973 га, на земельній ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:3025 на площі 0,4636 га; на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:3024 на площі 0,5112 га, на земельній ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:0128 на площі 2,0 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0127 на площі 1,8043 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0126 на площі 1,2252 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0125 на площі 1,0222 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0124 на площі 1,3395 га, на земельній ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:0123 на площі 1,4111га, на земельній ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:0132 на площі 0,2632 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0133 на площі 0,3313, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0137 на площі 0,3890, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0138 на площі 0,9518 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0108 на площі 0,6815 га здійснено зняття та перенесення ґрунтового покриву.
Роботи щодо зняття та перенесення ґрунтового покриву на земельних ділянках загальною площею 19,7617 га проведені керівником ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 за відсутності спеціального дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покрив (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, що є порушенням вимог ст.168 Земельного кодексу України.
Поряд з цим, державними інспекторами 02.10.2020 року здійснено обстеження земельних ділянок, що знаходяться на території Турбівської селищної ради Липовецького району Вінницької області, про що складено Акт обстеження земельної ділянки №1663-ДК/582/АО/10/01/-20.
За наслідками проведеної перевірки старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області ОСОБА_3 12.11.2020 року складено протокол про адміністративне правопорушення № 663-ДК/0636П/07/01-20 про порушення керівником ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 вимог ст.168 Земельного кодексу України за проведення робіт щодо зняття та перенесення ґрунтового покриву на земельних ділянках, загальною площею 19,7617 га за відсутності спеціального дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок.
Постановою старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог земельного законодавства України про охорону земель на території Вінницької області Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Цибко Віталія Васильовича №1663-ДК/0637По/08/01/-20 від 20 листопада 2020 року визнано винним керівника ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.53-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 (триста сорок) гривень). Зазначена вище постанова мотивована тим, що на земельних ділянках з кадастровими номерами 0522255500:02:000:0109, 0522255500:02:000:0110, 0522255500:02:000:0111, 0522255500:02:000:0113, 0522255500:02:000:0114, 0522255500:02:000:0115, 0522255500:02:000:0116, 0522255500:02:000:3025, 0522255500:02:000:3024, 0522255500:02:000:0128, 0522255500:02:000:0127, 0522255500:02:000:0126, 0522255500:02:000:0125, 0522255500:02:000:0124, 0522255500:02:000:0123, 0522255500:02:000:0132, 0522255500:02:000:0133, 0522255500:02:000:0137, 0522255500:02:000:0138, 0522255500:02:000:0108 загальною площею 19,7617 га керівником ТОВ СТАВ Гамалія ОСОБА_1 проведено роботи щодо зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) за відсутності спеціального дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, що є порушенням вимог ст.168 Земельного кодексу України.
Позивач вважає вказану постанову про адміністративне правопорушення протиправною та такою що підлягає скасуванню з наступних підстав. Так, відповідачем не зазначено жодних відомостей щодо часу вчинення адміністративного правопорушення ні в акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом-земельної ділянки, ні в протоколі по адміністративне правопорушення, ні в постанові про накладення адміністративного стягнення.
Також, 20 вказаних земельних ділянок, лише 8 земельних ділянок належать ТОВ Став Гамалія . Власниками решти земельних ділянок, зокрема 0522255500:02:000:0115, 0522255500:02:000:0116, 0522255500:02:000:3025, 0522255500:02:000:3024, 0522255500:02:000:0128, 0522255500:02:000:0127, 0522255500:02:000:0126, 0522255500:02:000:0125,0522255500:02:000:0132, 0522255500:02:000:0108 є приватні особи.
В матеріалах адміністративної справи відсутні будь-які докази, які б свідчили про, те, що на момент передачі земельних ділянок ТОВ Став Гамалія на них був наявний родючий шар ґрунту.,що підтверджується довідкою Вінницької філії ДУ Держгрунтохорона від 07.02.2018 року № 158-02/02-37 за результатами ґрунтового обстеження земельних ділянок з кадастровими номерами 0522255500:02:000:0109, 0522255500:02:000:0110,0522255500:02:000:0111, 0522255500:02:000:0113, загальною площею 8,0001 га, які розташовані на території Турбівської селищної ради Липовецького району Вінницької області встановлено, що ґрунтовий покрив даних ділянок представлений дерново-підзолистими та дерново слаборозвиненими глинисто-піщаними ґрунтами. Данні ґрунти є безструктурними по всьому профілю та з низьким вмістом елементів живлення. Як висновок зазначено, що дані ґрунти, за їх типом та агрохімічними показниками є непридатними для ведення сільськогосподарського виробництва, і потребують рекультиваційних робіт, або виведення їх під залуження та заліснення.
Вищенаведеним підтверджується, що земельні ділянки щодо яких проводилась перевірка не мають родючого шару ґрунту. Інші ділянки взагалі не перевірялись на предмет родючості, а відповідно суб`єкт владних повноважень прийняв рішення без належної мотивації.
Вищевикладене і стало підставою для звернення до суду з вказаним позовом.
Ухвалою суду від 21.12.2020 року відкрито провадження по справі, з роз`ясненням процесуальних прав учасників справи, зокрема, щодо надання у визначені строки відповідачами відзиву на позов, а позивачем письмової відповіді на такий відзив.
19.03.2021 року на адресу суду надійшов відзив від представника відповідача, в якому він не погоджується з позовними вимогами та просить відмовити у їх задоволенні у повному обсязі. Представник відповідача вважає, що Постанова про притягнення кервника ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 є законною та обгрунтованою, а доводи позивача не відповідають дійсним обставинам справи.
У судовому засіданні представник позивача адвокат Федчук С.М. позовні вимоги підтримала, просила їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
У судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_4 заперечив щодо задоволення позовних вимог з підстав, викладених у відзиві на позов та додаткових пояснень.
Судом встановлено наступні факти та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до ст. 53-3 КУпАП зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу, а також невиконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Виходячи із системного аналізу змісту положень ст. 168 Земельного кодексу України та ст. 53-3 КУпАП можна зробити висновок, що склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 53-3 КУпАП, становлять дії, що полягають у знятті та перенесенні ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу власником або землекористувачем земельної ділянки.
Судом встановлено, що відповідно до Наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 19.08.2020 року № 1483-ДК Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності , Наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області № 1556-ДК від 03.09.2020 року, Наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області №1588-ДК від 08.09.2020 року, Наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області № 1663-ДК від 21.09.2020 року старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області ОСОБА_3 здійснено державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки стосовно земельних ділянок: площею 2, 0001 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:01 09, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0110, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0111, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0113, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0128, площею 2 газ кадастровим номером 0522255500:02:000:0127, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0126, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0125, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0114, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0115, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0116, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:3024, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:3025: площею 2,2521 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0105, площею 2,4302 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0106, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0107, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0108, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0117, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0124, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0123, площею 2 газ кадастровим номером 0522255500:02:000:0130, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0131, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0132, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0133, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0134, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0135, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0136, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0137, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0138, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0139, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0140, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0141, площею 2 газ кадастровим номером 0522255500:02:000:0142, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0143, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0144, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0145, площею 2 га з кадастровим номером 0522255500:02:000:0146 на території Турбівської селищної ради Липовецького району (а.с.9-12).
У відповідності до даних Наказів, 02.10.2020 року старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області ОСОБА_3 та державним інспектором у сфері державного контолю за використанням та охороною земель і дотримання законодавства України про охорону земель на території Вінницької області ОСОБА_5 складено Акт обстеження земельної ділянки № 1663-ДК/582/АО/10/01-20 про обстеження земельних ділянок, які знаходяться на території Турбівської селищної ради Липовецького району Вінницької області, загальною площею 48,0001 га, що перебуває у приватній власності, з цільовим призначеннм земель для ведення особистого селянського господарства. За результатами обстеження було встановно, що на частині земельних ділянок загальною площею 19,7617 га керівником ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 здійснено зняття та перенесення грунтового покриву за відсутності спеціального дозволу; частина земельних ділянок використовуються для видобування піску, тобто фактичне використання земельних ділянок не відповідає їх цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянка у власність та користування; частина земельних ділянок використовуються для видобування піску. У вказаному Акті встановлено порушення вимог Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель стосовно кількох осіб, а саме: керівника ТОВ "Став Гамалія" ОСОБА_1 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 (а.с.13-14). Відомостей щодо отримання чи надіслання постанови поштою ОСОБА_1 відсутні (а.с.14, зворот).
У свою чергу 02.10.2020 року старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області ОСОБА_3 та державним інспектором у сфері державного контолю за використанням та охороною земель і дотримання законодавства України про охорону земель на території Вінницької області ОСОБА_5 складено Акт № 1663-ДК/1207/АП/09/01/-20, з якого вбчається, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення з цільовим призначеннм для ведення особистого селянського господарства, які розташовані на території Турбівської селищної ради Липовецького району Вінницької області за межами населоного пункту перебувають у приватній власності: ТОВ Став Гамалія , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_11 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 . Виїздом на місце розташування земельних ділянок встановлено, що на частині земельних ділянок здійснено зняття та перенесення грунтового покриву за відсутності спеціального дозволу; частина земельних ділянок використовуються для видобування піску, тобто фактичне використання земельних ділянок не відповідає їх цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянка у власність та користування; частина земельних ділянок використовуються для відобування піску. У вказаному Акті встановлено порушення вимог Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель стосовно кількох осіб, а саме: керівника ТОВ "Став Гамалія" ОСОБА_1 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 (а.с.15-16). Відомостей щодо отримання чи надіслання постанови поштою ОСОБА_1 відсутні (а.с.16, зворот).
Керівник ТОВ Став Гамалія Олексюк І.В. викликався ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області на 29.10.2020 року о 10 год. 00 хв, 10.11.2020 року о 10 год. 00 хв., 12.11.2020 року о 09 год. 00 хв., що підтверджується повідомлення про виклик для надання пояснень, у зв`язку з виявленими порушеннями земельного законодавства. (а.с. 172-178).
На підставі вищезазначених актів 12.11.2020 року старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області Цибко В.В. складено Протокол про адміністративне правопорушення № 1663-ДК/0636П/07/01/-20, відповідно до якого на земельних ділянках, на яких здійснюється державний нагляд відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 19.08.2020 року № 1483-ДК Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності , Наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області № 1556-ДК від 03.09.2020 року, Наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області №1588-ДК від 08.09.2020 року, Наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області № 1663-ДК від 21.09.2020 року, здійснено зняття та перенесення грунтового покриву за відсутності спеціального дозволу; частина земельних ділянок використовуються для видобування піску, тобто фактичне використання земельних ділянок не відповідає їх цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянка у власність та користування. Роботи щодо зняття та перенесення грунтового покриву на земельних ділянках загальною площею 19,7617 га проведені керівником ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 за відсутності спеціального дозволу. ОСОБА_1 був ознайомлений з даним протоколом 12.11.2020 року в день його складення. (а.с.17).
Відповідно до постанови про накладення адміністративного стягнення №1663-ДК/0637По/08/01/-20 від 20.11.2020 року, старший державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель на території Вінницької області Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Цибко В.В. встановив, що керівник ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 порушив вимоги статей 168 Земельного кодексу України, а саме земельні ділянки сільськогосподарського призначення приватної власності з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, які розташовані на території Турбівської селищної ради Липовецького району Вінницької області за межами населеного пункту в тому числі: частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0109 на площі 0,8990 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0110 на площі 1,1032 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0111 на площі 0, 9431 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0113 на площі 1,7063 га, земельної ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:0114 площею 2,0 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0115 на площі 0,1189 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0116 на площі 0,5973 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:3025 на площі 0,4636 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:3024 на площі 0,5112 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0128 на площі 2,0 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0127 на площі 1,8043 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0126 на площі 1,2252 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0125 на площі 1,0222 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0124 на площі 1,3395 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0123 на площі 1,4111 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0132 на площі 0,2632 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0133 на площі 0,3313 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0137 на площі 0,3890 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0138 на площі 0,9518 га, частина земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0108 на площі 0,6815 га здійснено зняття та перенесення грунтового покриву. Роботи щодо зняття та перенесення грунтововго покриву на земельних ділянках загальною площею 19,7617 га проведенні керівником ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 за відсутності спеціального дозволу на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару грунту) земельних ділянок, що є порушенням вимог ст. 168 ЗК України. На розгляд справи керівник ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 , не з`явився, про об`єктивні причини неявки не повідомив, хоча був належним чином повідомлений. (а.с.18).
Відповідно до вказаної Постанови визнано керівника ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 53-3 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 340,00 грн, що становить 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відомостей щодо отримання чи надіслання постанови поштою ОСОБА_1 відсутні (а.с.18, зворот).
Відповідачем складено також 20.11.2020 року припис про усунення у 30-денний термін порушення земельного законодавства, а саме провести рекультивацію земельних ділянок із зазначеними вище кадастровими номерами загальною площею 19, 7617 га та привести земельні ділянки із зазначеними вище кадастровими номерами у придатний стан для подальшого використання за їх цільовим призначенням. Даний Припис позивачу вручено не було, про що свідчить відсутність особистого підпису в Приписі (а.с.94-95).
Як вбачається з Розрахунку розміру шкоди, заподіяної внаслідок зняття грунтового покриву (родючого шару грунту) без спеціального дозволу керівник ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 заподіяв шкоду у розмірі 1 245 342,81 грн. (а.с. 97).
Повідомленням № 1663-ДК/0428ШК/11/01/-20 від 20.11.2020 року керівнику ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 надіслано вимогу щодо сплати шкоди у сумі 1 245 342,81 грн. (а.с.96).
Представником відповідача надано суду копії Договорів-продажу земельних ділянок, однак, суд звертає увагу, що більшість вказаних копій є неналежної якості, таким чином, враховувати їх як належний та допустий доказ суд не може. Інший відповідних договорів сторанами суду не надано.
Як встановлено в судовому засіданні та визнано відповідем ТОВ Став Гамалія є власником 5 земельних ділянок, зокрема: з кадастровими номерами 0522255500:02:000:0124, 0522255500:02:000:0123; 0522255500:02:000:0133, 0522255500:02:000:0137 та 0522255500:02:000:0138. Однак, земельні ділянки з кадастровими номерами 0522255500:02:000:0133, 0522255500:02:000:0137 перебувають в користуванні інших юридичних осіб. Земельна ділянка з кадастровим номером 0522255500:02:000:0137 власником якої ТОВ Став Гамалія з 13.12.2018 року перебуває в користуванні ТОВ Колорит Агро на підставі додаткової угоди до договору оренди з 24.10.2019 року. Земельна ділянка з кадастровим номером 0522255500:02:000:0133 власником якої ТОВ Став Гамалія є з 06.09.2019 року перебуває в користуванні ТОВ Колорит Агро на підставі договору оренди з 24.10.2019 року.
Також, ТОВ Став Гамалія є землекористувачем земельних ділянок з кадастровим номером 0522255500:02:000:0109, 0522255500:02:000:0110, 0522255500:02:000:0111, 0522255500:02:000:0113, відповідно до укладених договорів оренди земельних ділянок з ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 (а.с.127-150).
Земельні ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0114, 0522255500:02:000:0115, 0522255500:02:000:0125, 0522255500:02:000:0126, 0522255500:02:000:0127, 0522255500:02:000:0128 належать на праві власності засновникам ТОВ Став Гамалія Олексюк І.М.. ОСОБА_8 , ОСОБА_7 .
Як вбачається з Інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, земельні ділянки за кадастровим номером 0522255500:02:000:0115, 0522255500:02:000:0128, 0522255500:02:000:0125, 0522255500:02:000:0132, належить на праві приватної власності ОСОБА_7 (а.с.25-26, 33-34, 39-42); земельна ділянка за кадастровим номером 0522255500:02:000:0116 належить на праві приватної власності ОСОБА_11 (а.с.27-28); земельні ділянка за кадастровим номером 0522255500:02:000:3025, 0522255500:02:000:3024 належить на праві приватної власності ОСОБА_9 (а.с.29-32); земельна ділянка за кадастровим номером 0522255500:02:000:0127 належить на праві приватної власності ОСОБА_6 (а.с.35-36); земельна ділянка за кадастровим номером 0522255500:02:000:0126 належить на праві приватної власності ОСОБА_8 (а.с.37-38); земельна ділянка за кадастровим номером 0522255500:02:000:0108 належить на праві приватної власності ОСОБА_10 (а.с.43-44).
Таким чином, судом з`ясовано, що ОСОБА_1 як керівника ТОВ Став Гамалія притягнено до адміністративної відповідальності за порушення норм земельного законодаства, оскільки на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0109 на площі 0,8990 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0110 на площі 1,1032 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0111 на площі 0,9431 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0113 на площі 1,7063 га, на земельній ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:0114 на плоші 2,0 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0115 на площі 0,1189 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0116 на площі 0,5973 га, на земельній ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:3025 на площі 0,4636 га; на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:3024 на площі 0,5112 га, на земельній ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:0128 на площі 2,0 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0127 на площі 1,8043 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0126 на площі 1,2252 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0125 на площі 1,0222 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0124 на площі 1,3395 га, на земельній ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:0123 на площі 1,4111 га, на земельній ділянці з кадастровим номером 0522255500:02:000:0132 на площі 0,2632 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0133 на площі 0,3313, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0137 на площі 0,3890, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0138 на площі 0,9518 га, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 0522255500:02:000:0108 на площі 0,6815 га здійснено зняття та перенесення ґрунтового покриву. Однак, як встановлено в судовому засіданні ТОВ Став Гамалія є власником лише 5 земельних ділянок з кадастровими номерами 0522255500:02:000:0124, 0522255500:02:000:0123; 0522255500:02:000:0133, 0522255500:02:000:0137 та 0522255500:02:000:0138. Суд звертає увагу, що будь-яких доказів, що свідчили б про використання вище вказаних земельних ділянок ТОВ Став Гамалія в матеріалах справи відсутні.
В судовому засіданні представник відповідача не зміг надати суду відповідь чи притягувались інші власники земельних ділянок, які встановлені та вказані в Акті № 1663-ДК/1207/АП/09/01/-20 від 02.10.2020 року та Акті № 1663-ДК/582/АО/10/01/-20 від 02.10.2020 року до адміністративної відповідальності за порушенням норм земельного законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також ними.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
В порушенням вказаної норми закону відповідачемне зазначено жодних відомостей щодо часу вчинення адміністративного правопорушення ні в акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом-земельної ділянки, ні в протоколі по адміністративне правопорушення, ні в постанові про накладення адміністративного стягнення.
Відповідно до вимог статті 280 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин справи вимагає від уповноваженого органу (посадової особи) насамперед повного дослідження доказів, на основі яких встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні (ст. 251), здійснити всебічну й неупереджену оцінку цих доказів (ст. 252), встановити наявність обставин, що пом`якшують (ст. 34) чи обтяжують (ст. 35) відповідальність, з`ясувати чи заподіяно майнову шкоду вчиненим правопорушенням, чи є можливість передати матеріали справи на розгляд громадських організацій чи звільнити від відповідальності через малозначність правопорушення (статті 21, 22 КУпАП).
Між тим, всупереч засадам, які підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення, посадовою особою ГУ Держеокадастру у Вінницькій області, під час розгляду справи про адміністративне правопорушення не з`ясовано, чи було вчинене адміністративне правопорушення саме позивачем, як керівником підприємства ТОВ СТАВ Гамалія , чи являється він власником усіх вищевказаних земельних ділянок, не відібрали відповідних пояснень в осіб, які володіють інформацією щодо обставин справи, не дослідили сам факт наявності родючого шару грунту та пов`язаність причин відсутності родючого шару грунту з умисною поведінкою позивача.
Долучені представником відповідача до матеріалів справи фотоматеріали також не можуть бути належними та допустимими доказами вчиненого правопорушення, оскільки вони були відсутні на час розгляду справи про дане правопорушення, а також в них відсутні дані, які дозволяють ідентифікувати зафіксовану земельну ділянку.
Поняття ґрунтового покриву у чинному законодавстві розуміється як родючий шар ґрунту земельної ділянки, на зняття та перенесення якого власник земельної ділянки чи землекористувач повинен отримати спеціальний дозвіл.
Згідно Довідки № 158-02/02-37 від 02.07.2018 року, за результатами грунтового обстеження встановлено, що грунтовий покрив земельних ділок з кадастровим номером 0522255500:02:000:0109, 0522255500:02:000:0110, 0522255500:02:000:0111, 0522255500:02:000:0113 представлений дерново-підзолистими та дерново-слаборозвиненими глинисто-піщаними грунтами. Дані грунти є безструктурними по всьому профілю та з низьким влістом елементів живлення (а.с.54).
Вматеріалах адміністративної справи відсутні будь-які докази, які б свідчили про, те, що на момент передачі земельних ділянок ТОВ Став Гамалія на них був наявний родючий шар ґрунту.
Частиною першою статті 268 КУпАП встановлено, що справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
На підставі статті 278 КУпАП орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: чи належить до його компетенції розгляд даної справи; чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; чи витребувано необхідні додаткові матеріали; чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.
Так, згідно ст. 268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У наведених положеннях КУпАП визначено систему правових механізмів щодо забезпечення дотримання прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, на стадії розгляду уповноваженим органом (посадовою особою) справи про адміністративне правопорушення, зокрема, з метою запобігти безпідставному притягненню такої особи до відповідальності. Водночас, вказані положення є законодавчими гарантіями об`єктивного і справедливого розгляду справи про адміністративне правопорушення, реалізація яких можлива лише у разі, якщо між стадією складення протоколу про адміністративне правопорушення і стадією розгляду відповідної справи по суті існуватиме часовий інтервал, достатній для підготовки до захисту кожному, хто притягається до адміністративної відповідальності.
Судом встановлено, що справу про адміністративне правопорушення розглянуто у відсутності позивача та його адвоката.
Як вбачається з виписки № 11324 від 20.11.2020 року ОСОБА_1 20.11.2020 року перебував в МКЛ ШМД у зв`язку з пошкодженням зв`язок правого гомілкового суглоба, тому не зміг з`явитися на розгляд адміністративного матеріалу (а.с.197)
За таких обставин відповідач у випадку відсутності особи, відносно якої розглядається справа, та відсутності заяви про розгляд справи за її відсутності, повинен був відкласти розгляд справи та вжити заходів щодо належного повідомлення такої особи.
Таким чином під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, було порушено права особи, яка притягалася до адміністративної відповідальності користуватися юридичною допомогою, тому і порушено порядок розгляду справи про адміністративне правопорушення, що є підставою для скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення.
В ході розгляду справи позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування заявлених вимог, а відповідач не надав суду належних доказів на підтвердження своїх заперечень проти позову.
Суд вважає, що суб`єктом владних повноважень на виконання вимог частини 2 статті 71 КАС України не надано належних і допустимих у розумінні статті 70 КАС України доказів, які підтвердили правомірність винесення ним оскаржуваної постанови про адміністративне правопорушення.
За таких обставин суд приходить до висновку, що в судовому засіданні не здобуто доказів вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-3 КУпАП.
Тому, суд, оцінивши допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженню наявних у справі доказів приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню.
У звязку із задоволенням позову, судові витрати слід стягнути з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.33, 53-3, 152, 245, 276, 280, 284, 288 КУпАП, ст.ст.7, 8, 9, 10, 72-78, 121, 132, 139, 246, 250, 255, 286, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення - задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанови старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог земельного законодавства України про охорону земель на території Вінницької області Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Цибко Віталія Васильовича №1663-ДК/0637По/08/01/-20 від 20 листопада 2020 року про накладення адміністративного стягнення на керівника ТОВ Став Гамалія ОСОБА_1 , а справу про адміністративне правопорушення закрити.
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, код ЄДРПОУ 39767547, на користь ОСОБА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 , понесений судовий збір у розмірі 420 грн. 40 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційні скарга на судове рішення подається протягом десяти днів з дня його проголошення до Сьомого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 .
Відповідач: Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області, код ЄДРПОУ 39767547, місцезнаходження: вул. Келецька, 63, м. Вінниця.
Суддя:
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2021 |
Оприлюднено | 17.06.2021 |
Номер документу | 97715125 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький міський суд Вінницької області
Бойко В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні