Ухвала
від 17.06.2021 по справі 522/10941/21
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №522/10941/21

Провадження по справі №1-кс/522/6102/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 червня 2021 року Місто Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого з ОВС СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування, -

УСТАНОВИВ:

Слідчий з ОВС СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_5 звернувся до суду із клопотанням, погодженим з прокурором відділуОдеської обласноїпрокуратури ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування кримінального провадження №22019000000000359 на 6 (шість) місяців, посилаючись на наступне.

СВ УСБУ в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні

№ 22019000000000359 від 27.12.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.332, ч.2, 3 ст.332-1 КК України, за наступних обставин.

з 2014 року по теперішній час особи, які працювали на морських суднах, власником, оператором та/або фрахтувальником яких виступали підприємства, що входять до групи компаній «Трансшип» (ТОВ «Трансшип» (код ЄДРПОУ 30256721), ТОВ «Краншип» (код ЄДРПОУ 32428972), ТОВ «Універсальна буксирна компанія» (код ЄДРПОУ 39519149), ТОВ «Трансшип-Агент» (код ЄДРПОУ 35954318), компанія «Kirgan Holding» (Панама), та ін.), здійснюючи посадку і висадку на такі судна в морських портах на окупованій території АР Крим, порушили порядок в`їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї. Крім того, незаконне переправлення вказаних осіб через державний кордон України організують та здійснюють посадові особи підприємств групи компаній «Трансшип».

Так, відповідно до ст. 10 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» № 1207-VII від 15.04.2014, громадяни України мають право на вільний та безперешкодний в`їзд на тимчасово окуповану територію України і виїзд з неї через контрольні пункти в`їзду-виїзду за умови пред`явлення документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. В`їзд іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію та виїзд з неї допускаються лише за спеціальним дозволом через контрольні пункти в`їзду-виїзду.

Згідно з п. 3 Порядку в`їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 367 від 04.06.2015, в`їзд на тимчасово окуповану територію України та виїзд з неї здійснюються через контрольні пункти: іноземців та осіб без громадянства - за паспортним документом та спеціальним дозволом, виданим територіальним органом ДМС або територіальним підрозділом ДМС у Новотроїцькому чи Генічеському районі Херсонської області; громадян України - за умови пред`явлення будь-якого документа, визначеного ст. 5 Закону України «Про громадянство України» або ст. 2 Закону України «Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України».

Відповідно до Переліку контрольних пунктів в`їзду на тимчасово окуповану територію України/виїзду з неї (Додатку 1 до Порядку в`їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 367 від 04.06.2015), контрольні пункти в`їзду на тимчасово окуповану територію України/виїзду з неї для автомобільного сполучення - «Каланчак», «Чаплинка», «Чонгар». Контрольні пункти в`їзду на тимчасово окуповану територію України/виїзду з неї для залізничного сполучення - «Херсон», «Мелітополь», «Вадим», «Новоолексіївка».

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 424-р від 30.04.2014 «Про тимчасове закриття пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю», всі пункти пропуску для морського сполучення (морські порти), а також всі пункти пропуску для повітряного сполучення, розташовані на окупованій території Автономної Республіки Крим, закриті.

Крім того, згідно з Наказом Міністерства Інфраструктури України від 16.06.2014 № 255 «Про закриття морських портів», до відновлення конституційного ладу України на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя морські порти Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта, Євпаторія закриті.

Таким чином, законодавство забороняє в`їзд на тимчасово окуповану територію України (Автономну Республіку Крим) та виїзд з неї через морські порти, розташовані на території Автономної Республіки Крим. Разом з тим, саме через закриті морські порти Автономної Республіки Крим, в`їзд через які на тимчасово окуповану територію Автономної Республіки Крим та виїзд з неї заборонено, працівники підприємств групи компаній «Трансшип» здійснювали посадку на морські судна, якими оперували зазначені підприємства на території АР Крим.

За матеріалами кримінального провадження, підприємства групи компаній «Трансшип» є операторами морських суден: Afina (Афіна), Alina (Аліна), BK-1 (БК-1), Greendale (Гриндейл), Atlas 1 (Атлас 1), Atlas 4 (Атлас 4), PGP-2 (ПГП-2), PK-136 (ПК-136), Alpina (Альпина), Vasyl Borschenko (Василь Борщенко), BP-01 (БП-01), Van Gogh (Ван Гог), Erna (Ерна), Modus (Модус), Diamond N (Даймонд Н), Ariel (Аріель), Yupiter (Юпитер), Topaz N (Топаз Н), Hector (Гектор), Siroko (Сироко), Portovyi-101 (Портовый-101), Gepard (Гепард), Tuman (Туман), Tornado (Торнадо), Pluton (Плутон), Leon (Леон), Avant (Авант), Phoenix 1 (Феникс 1). У період з 2014 року по теперішній час вказані морські судна, всупереч наведеним нормативним вимогам, можливо здійснюють господарську діяльність в морських портах на території окупованої АР Крим.

Крім того, одне з підприємств групи компаній «Трансшип», а саме - крюїнгова компанія ТОВ «Трансшип-Агент», код ЄДРПОУ 35954318, після окупації кримського півострова Російською Федерацією було перереєстроване за російським законодавством як ООО «Трансшип-Агент» (ОГРН 1159102040514, м. Керч, АР Крим), продовжує господарську діяльність на території АР Крим, сплачує податки до російського бюджету, здійснює набір моряків на судна групи компаній «Трансшип» для роботи в акваторії кримського півострова.

Додатково встановлено, що ряд морських суден, оператором яких є група компаній «Трансшип», фактично знаходяться у власності ПАО «Флот Новороссийский Морской Торговый Порт» (РФ), кінцевим бенефіціарним власником якого є державні структури Російської Федерації, у зв`язку з чим прибуток від використання вказаних суден через афілійовані компанії надходить та фактично отримується зазначеним підприємством суб`єктом підприємницької діяльності країни-агресора. Так, вказані судна зареєстровані за компанією-нерезидентом «Henford logistics limited» (Гонконг), 80 % акцій якого володіє ПАО «Флот Новороссийский Морской Торговий Порт» (РФ). У свою чергу, згідно статуту (п.п. 7.13.-7.18) ПАО «Флот Новороссийский Морской Торговий Порт» (РФ) відносно товариства використовується спеціальне право на участь Російської Федерації в управлінні товариством (золота акція).

Вказані дії посадових осіб і працівників групи компаній «Трансшип» вчинено всупереч та на порушення Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014, а також Розпорядження Кабінету Міністрів України № 424-р від 30.04.2014 «Про тимчасове закриття пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю» і Наказу Міністерства Інфраструктури України від 16.06.2014 №255 «Про закриття морських портів», згідно з якими пункти пропуску та пункти контролю за переліками, які розташовані в Автономній Республіці Крим, в тому числі морські порти, з 30.04.2014 тимчасово закриті, зокрема для суднозаходів.

На даний час встановлено частину осіб, які у період з 2014 року по теперішній час працювали на морських суднах групи компаній «Трансшип» в закритих портах, розташованих на окупованій території Автономної Республіки Крим, внаслідок чого у вказаний період часу порушували порядок в`їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї під час посадки на вказані судна і висадки в закритих морських портах на окупованій території АР Крим.

В ході досудового розслідування проведено значний обсяг слідчих дій, перелік яких зазначено в клопотанні.

Закінчити досудове розслідування у передбачений ч.1 ст.219 КПК України строк не виявилося можливим, оскільки злочини вчинено невстановленою групою осіб, за обставинами кримінального провадження вказана група осіб діє з 2014 року по теперішній час, в ході вчинення кримінального правопорушення задіяно велика кількості осіб, вчинення злочинів пов`язано із перетином державного кордону України та в`їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї оскільки у кримінальному провадженні, перебування осіб (моряків) обізнаних про обставини кримінального правопорушення на протязі тривалого часу поза межами України та значним об`ємом слідчих і розшукових дій, а також необхідність отримання копій документів моряків, які підтверджують їх працевлаштування у період з 2014 року по теперішній час на морських суднах, які перебувають поза межами державного кордону України, їх оброблення, аналіз та визначення першочергових дій направлених на встановлення часу та дат перетину державного кордону України кожним із осіб (моряків) та послідуюче проведення відповідних слідчих та процесуальних дій.

Крім того, для прийняття законного та обґрунтованого рішення за вказаними матеріалами досудового розслідування необхідно витребувати значний об`єм відомостей та копій документів з Державної служби морського та річкового транспорту України та Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків щодо звернень відповідних осіб (моряків) та подачі ними відповідних документів, оформлення послужних книжок моряка, із наданням копій вказаних книжок (у разі їх продовження), а також копій документів щодо присвоєння або підтвердження кваліфікації осіб суднової команди, підготовки/перепідготовки, відносно осіб (моряків, понад 280 осіб).

Тому слідчий просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні.

В судове засідання прокурор та слідчий не з`явилися, згідно письмової заяви останньої просить здійснити розгляд клопотання без їх участі.

Дослідивши матеріали кримінального провадження, які обґрунтовують доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Згідно ч.1 ст.28 КПК України, під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки.

У відповідності до ч.1 ст.294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

В судовому засіданні встановлено, що СВ УСБУ в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні№22019000000000359 від 27.12.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.332, ч.2, 3 ст.332-1 КК України. Також встановлено, що в ході досудового розслідування проведено певний обсяг слідчих та процесуальних дій.

Для завершення досудового розслідування необхідно витребувати значний об`єм відомостей та копій документів з Державної служби морського та річкового транспорту України та Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків щодо звернень відповідних осіб (моряків) та подачі ними відповідних документів, оформлення послужних книжок моряка, із наданням копій вказаних книжок (у разі їх продовження), а також копій документів щодо присвоєння або підтвердження кваліфікації осіб суднової команди, підготовки/перепідготовки, відносно осіб (моряків, понад 280 осіб). Строк досудового розслідування за у кримінальному провадженні №22019000000000359 від 27.12.2019 закінчується 27.06.2021.

При вирішенні питання щодо продовження строку досудового розслідування кримінального провадження, слідчий суддя враховує необхідність у проведенні зазначених слідчих та процесуальних дій, які мають доказове значення у кримінальному провадженні, а також здійснити перевірку та оцінку наявних у кримінальному провадженні доказів.

З огляду на викладене, строк досудового розслідування кримінального провадження необхідно продовжити на 6 (шість) місяців.

Керуючись ст.ст.28, 294, 295-1 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого з ОВС СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №22019000000000359 від 27.12.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.332, ч.2, 3 ст.332-1 КК України на 6 (шість) місяців, тобто до 27.12.2021.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

17.06.21

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення17.06.2021
Оприлюднено31.01.2023
Номер документу97718181
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —522/10941/21

Ухвала від 17.06.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні