Рішення
від 18.06.2021 по справі 280/3148/21
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

18 червня 2021 року Справа № 280/3148/21 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Артоуз О.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю МЕГА-БУД 2020 (69057, м. Запоріжжя, вул. Матросова Олександра, б.25, ЄДРПОУ 43963285) до Головного управління Державної податкової служби в Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166, ЄДРГІОУ ВП 44118663), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю МЕГА-БУД 2020 (далі - позивач) до Головного управління Державної податкової служби в Запорізькій області (далі - відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - відповідач 2), відповідно до якого позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2396104/43963285 від 11.02.2021, яким Товариству з обмеженою відповідальністю МЕГА-БУД 2020 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2020, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №1 від 31.12.2020 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідач позов не визнав, надавши свій письмовий відзив 17.05.2021 за вх.№27592. В обґрунтування своєї позиції зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів. Зазначає, що Додатком 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджені Критерій ризиковості здійснення операцій, та які, зокрема, містить наступний пункт 1: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/заточеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС. Реєстрація податкової накладної ПН №1 від 31.12.2020 (підставою складання є підписання акту здчі-прийманн виконаних робіт) була зупинена відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних). За результатами опрацювання у системі автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків виявлено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуги 82.99 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягів придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Платнику запропоновано надати пояснення та/або копії документів, щодо твердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомлено показники: D =.0000%, Р =0. Таким чином, у квитанції про зупинення ПН №1 від 31.12.2020 містяться детальне та чітке посилання на критерій ризиковості здійснення операцій, якому відповідає зупинена податкова накладна - невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТЗЕД/ДКПП: 82.99, та який відповідає пункту 1 Критеріїв. Позивач безпідставно вказує на відсутність у квитанціях чіткого зазначення на конкретний вид критерію, який встановлений Критеріями ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку № 1165). Таким чином, Комісія ГУ ДПС у Запорізькій області приймала Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної тільки на підставі тих, документів, які надавались на розгляд Комісії. А ті документи, які додатково надавались позивачем разом із позовною заявою не були враховані Комісією з підстав їх відсутності на час прийнягтя Рішень. Також звертає увагу, що в даному випадку, зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання Державної податкової служби України повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2020. У задоволенні позову просить відмовити.

Ухвалою суду від 20.04.2021 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №280/3148/21. Призначено судове засідання без виклику сторін.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю МЕГА-БУД 2020 (далі - позивач, підприємство), як юридична особа, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про що 09.11.2020 здійснено запис за номером: 1001031020000050061. Місцезнаходження за юридичною адресою: 69057, м. Запоріжжя, вул. Матросова Олександра, б.25. Діяльність позивача відповідно до КВЕД: 43.21 Електромонтажні роботи (основний); 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду); 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 42.21 Будівництво трубопроводів; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 43.31 Штукатурні роботи; 43.32 Установлення столярних виробів; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.34 Малярні роботи та скління; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.91 Покрівельні роботи; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; 46.51 Оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням; 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткованням, деталями до нього; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; 46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів. н. в. і. у.; 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у.

Рішеннями комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач, ГУ ДПС, податковий орган, контролюючий орган) про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - рішення комісії) №2396104/43963285 від 11.02.2021 Товариству з обмеженою відповідальністю МЕГА-БУД 2020 - було відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2020.

Передумовами отримання позивачем вищевказаного рішення комісії стало наступне:

Позивач у грудні 2020 року мав господарські відносини з Товариством з обмеженою відповідальністю НЕТ-СТРОЙ ГРУП (код ЄДРПОУ 41074388) (далі - ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП ). Господарські операції позивача з ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП здійснювались на підставі Договору №01 від 16.11.2020, за яким позивач (Виконавець) зобов`язується від імені та за дорученням ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП (Замовник) на свій ризик виконати роботи, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити належним чином виконані роботи.

Відповідно до п.4.1 та 4.2 Договору №01 від 16.11.2020 ціна цього договору становить суму вартості всіх робіт, що виконуються за цим договором. Вартість робіт з ТО, аварійно-відновлювальних робіт, робіт по підключенню абонентів встановлюються за домовленістю між сторонами, та відображаються у відповідних актах здачі-приймання виконаних робіт.

Відповідно до п.5.1 Договору №01 від 16.11.2020 оплата виконаних робіт здійснюється шляхом безготівкового перерахування коштів протягом 365 (триста шістдесяти п`яти) календарних днів з дати підписання відповідних актів здачі-приймання виконаних робіт.

Термін дії договору до 31.12.2020, про що зазначено у п.9.1 Договору №01 від 16.11.2020.

Для виконання робіт, за умовами п.3.2.10 Договору №01 від 16.11.2020, позивачу від ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП були передані необхідні матеріали комплектуючих та обладнання, про що свідчать акт приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей №1 від 30.11.2020 та акт приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей №2 від 30.11.2020.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 31.12.2020 на загальну суму 213 404,38 грн., в т.ч. ПДВ 35 567,40 грн. Так, на дату виникнення податкових зобов`язань за господарською операцією з ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП , відповідно до приписів п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, позивачем на виконання п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України було складено податкову накладну №1 від 31.12.2020, реєстрація якої в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена.

Оплата за виконані роботи здійснена у повному обсязі відповідно до платіжного доручення №6107 від 21.01.2021 на суму 20 000,00 грн., платіжного доручення №6192 від 04.02.2021 на суму 20 000,00 грн., платіжного доручення №6264 від 17.02.2021 на суму залишку 173 404,38 грн.

Господарські операції позивача з ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП відображено у його бухгалтерському обліку, про що свідчить картка рахунку 361 за 31.12.2020-17.02.2021.

Позивачем роботи по Договору №01 від 16.11.2020 виконувались власними силами без залучення сторонніх організацій.

Для виконання робіт за Договором №01 від 16.11.2020 позивачем використовувались паливно-мастильні матеріали, які придбавались ним у ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ МІЖРЕГІОНАЛЬНА ТРЕЙДІНГОВА КОМПАНІЯ (код ЄДРПОУ 43621716) за договором постачання пального та його передачі за бланками-дозволами внутрішнього обліку №ДГ-00015 від 08.12.2020. Придбання паливно-мастильних матеріалів підтверджується відповідно до видаткової накладної №33 від 09.12.2020 на загальну суму 164 700,00 грн. Оплата за ПММ, на підставі рахунку на оплату №27 від 08.12.2020, здійснена у повному обсязі відповідно до платіжного доручення №6 від 09.12.2020. Крім того, позивачем отримано податкову накладну №3 від 09.12.2020 зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно із квитанцією від 13.01.2021.

Позивач має орендоване нежитлове приміщення площею 25 кв.м. (офіс), на підставі укладеного з ТОВ ПРАЙМ СЕЙЛ (код ЄДРПОУ 42343162) Договору суборенди №2311 від 23.11.2020 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Матросова Олександра, б.25.

Позивач користується наступними транспортними засобами:

- загальний легковий вантажопасажирський-В FORD TRANSIT, реєстраційний номер НОМЕР_1 , рік випуску 2000, на підставі укладеного з ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП (код ЄДРПОУ 41074388) Договору позички №01/МБ від 01.12.2020 та акту прийому-передачі майна від 01.12.2020;

- спеціалізований вантажний фургон малотонажний-В CITROEN JUMPER, реєстраційний номер НОМЕР_2 , рік випуску 2007; та вантажний фургон-В FIAT SCUDO, реєстраційний номер НОМЕР_3 , рік випуску 1998, на підставі укладеного з ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП (код ЄДРПОУ 41074388) Договору позички №02/МБ від 01.12.2020 та акту прийому-передачі майна від 01.12.2020.

Достатність трудових ресурсів в 2020 році у позивача підтверджується наданим до контролюючого органу Звітом про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (Додаток 4) за грудень 2020 року. На підприємстві чисельність працівників складає - 6 (шість) осіб, наявні працівники за наступними професіями: директор, монтажники мереж зв`язку, відповідно до штатного розкладу, затвердженого наказом №2ш від 01.12.2020 Про затвердження штатного розкладу .

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного позивач має достатні ресурси, як виробничі так і трудові для реального ведення господарської діяльності.

На дату виникнення податкових зобов`язань, відповідно до приписів п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, позивачем на виконання п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України було складено податкову накладну №1 від 31.12.2020, після чого вона була направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої квитанції від 13.01.2021 №9363215028 податкову накладну прийнято, але її реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації зазначено: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 82.99 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяги постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Крім того, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем подано Повідомлення від 03.02.2021 №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з яким надав копії документів та детальні письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній №1 від 31.12.2020.

За результатами розгляду наданих позивачем пояснень та документів, рішенням комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2396104/43963285 від 11.02.2021 - було відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2020, з підстав: ненадання платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; із зазначенням додаткової інформації відсутні рахунки-фактури, первинні документи передбачені пп.3.1.10 та пп.3.1.14 Договору від 16.11.2020 №01 .

Позивач не погодившись із рішеннями комісії, в порядку передбаченому п.56.23. ст.56 Податкового кодексу України та п.5 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, в електронній формі засобами електронного зв`язку за допомогою програмного забезпечення M.E.Doc на адресу комісії Державної податкової служби України з питань розгляду скарг подав скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2396104/43963285 від 11.02.2021, до якої додано всі копії документів доданих до Повідомлення від 03.02.2021 №1 та додатково надано: платіжне доручення №6192 від 04.02.2021, платіжне доручення №6264 від 17.02.2021, акт приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей №1 від 30.11.2020, акт приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей №2 від 30.11.2020, договір постачання пального та його передачі за бланками-дозволами внутрішнього обліку №ДГ-00015 від 08.12.2020, видаткову накладну №33 від 09.12.2020, рахунок на оплату №27 від 08.12.2020, податкову накладну №3 від 09.12.2020.

Однак, відповідно до Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.02.2021 №9475/43963285/2 зазначену скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2020 без змін.

Не погоджуючись із рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України.

Згідно з пунктом 201.1статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту187.1статті187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту14.1.60 пункту 14.1статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Так, відповідно до отриманої позивачем квитанції, реєстрація спірної податкової накладної зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Суд зазначає, що Критерії ризиковості здійснення операцій є Додатком №3 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій встановлюється відповідність господарської операції цьому критерію якщо за результатом автоматизованого моніторингу податкової накладної встановлено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, дає зрозуміти що автоматизований моніторинг здійснюється з урахуванням наданої платником податку таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - таблиця даних).

Однак, у позивача на момент реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2020, а саме на 13.01.2021, відсутня врахована таблиця даних, відомості якої використовуються контролюючим органом.

У пункту 2 Порядку №1165 визначено, що таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до пункту 12 та пункту 13 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010 прийнято та надано чинності відповідно до наказу Держспоживстандарту України 11.10.2010 №457.

Позивачем 03.02.2021 вперше було подано таблицю даних. Зазначена таблиця містить коди ДКПП постачання (виготовлення) товарів/послуг, в т.ч 82.99.

В цей же день 03.02.2021 позивачем отримано квитанцію №2, в якій зазначено, що інформацію з Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 03.02.2021 за №9013514363 не враховано автоматично через невиконання вимог п.18 Порядку №1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.

Рішенням комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 08.02.2021 №2383376/43963285 було невраховано таблицю даних позивача.

Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права. Отже, у зв`язку із відсутністю врахованої таблиці у позивача, контролюючим органом здійснено зупинення реєстрації податкової накладної за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій без наявності законних підстав.

Згідно із п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваним спірним рішенням комісії ГУ ДПС у Запорізькій області відмовлено у реєстрації податкової накладної, а підставою рішення комісії №2396104/43963285 від 11.02.2021 зазначено неподання платником податку копій документів, при цьому рішення не містять підкреслень тих документів, які позивачем не надано, як того вимагає форма рішення затверджена Порядком №1165.

Наявність у рішенні додаткової інформації відсутні рахунки-фактури, первинні документи передбачені пп.3.1.10 та пп.3.1.14 Договору від 16.11.2020 №01 не може слугувати достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2020, у зв`язку із наступним.

Судом досліджено умови Договору №01 від 16.11.2020, яким не передбачено необхідності складення такого документу як рахунок-фактура, що зумовлює відсутність необхідності його надання до документів, що підтверджують здійснення господарської операції, за якою складено податкову накладну. Так, у п.4.2 Договору №01 від 16.11.2020 встановлено, що вартість робіт встановлюються за домовленістю між сторонами, та відображаються у відповідних актах здачі-приймання виконаних робіт.

Умовами п.3.1.10 Договору №01 від 16.11.2020 передбачено, що виконавець (позивач) зобов`язаний протягом всього строку виконання робіт документально фіксувати факти та обставини, які пов`язані з виконанням робіт та які мають значення у взаємовідносинах із замовником (ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП ), включаючи, але не обмежуючись: дати початку та закінчення виконання робіт, отримання або придбання матеріалів, обладнання тощо, відправлення замовнику повідомлень про закінчення виконання робіт та їх готовність до здачі замовнику, затримки, які пов`язані з несвоєчасним постачанням матеріалів, обладнання та інших засобів, які необхідні для виконання робіт, а також про все, що може вплинути на зміну строку та якості виконання робіт.

Термін дії Договору №01 від 16.11.2020 до 31.12.2020, про що зазначено у п.9.1 Договору. Акт здачі-приймання виконаних робіт від 31.12.2020, що став підставою для складення податкової накладної №1 від 31.12.2020, підписано в межах дії строку Договору №01 від 16.11.2020. Тобто у позивача були відсутні причини для документального фіксування обставин, що могли вплинути на зміну строку та якості виконання робіт.

За умовами п.3.1.14 Договору №01 від 16.11.2020 виконавець (позивач) зобов`язаний протягом 10 робочих наступних за останнім днем календарного місяця надавати замовнику (ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП ) в довільній формі звіт про цільове використання отриманих від замовника ПММ. У разі відсутності отримання протягом місяця ПММ, звіт не надається.

Судом встановлено, що отримання від ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП у грудні 2020 року ППМ не відбувалось, про що свідчать договір постачання пального та його передачі за бланками-дозволами внутрішнього обліку №ДГ-00015 від 08.12.2020, видаткова накладна №33 від 09.12.2020, рахунок на оплату №27 від 08.12.2020, податкова накладна №3 від 09.12.2020, відповідно до яких позивачем ППМ було придбано у ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ МІЖРЕГІОНАЛЬНА ТРЕЙДІНГОВА КОМПАНІЯ . Зазначені документи було долучено до скарги на рішення комісії №2396104/43963285 від 11.02.2021.

Не зважаючи на викладене, ГУ ДПС у рішенні комісії №2396104/43963285 від 11.02.2021 зазначено про відсутність первинних документів, передбачених пп.3.1.10 та пп.3.1.14 Договору №01 від 16.11.2020.

Відповідно до ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 №996-XIV первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Документи, що передбачені пп.3.1.10 та пп.3.1.14 Договору №01 від 16.11.2020, не містять відомостей про господарську операцію за Договором №01 від 16.11.2020, що стала підставою для складення податкової накладної №1 від 31.12.2020. Зазначені документи, що передбачені пп.3.1.10 та пп.3.1.14 Договору №01 від 16.11.2020, передбачаються між позивачем та ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП для контролю виконання зобов`язань за договором. Отже, документи, передбачені пп.3.1.10 та пп.3.1.14 Договору №01 від 16.11.2020, не є первинними, їх складання зумовлювалось лише при настанні певних обставин та не було обов`язковим за умовами договору.

Отже, на підтвердження взаємовідносин з ТОВ НЕТ-СТРОЙ ГРУП відображених у податковій накладній №1 від 31.12.2020 позивачем наданні всі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи підтверджували здійснення господарських операцій, що стали передумовою для складення податкової накладної №1 від 31.12.2020. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17 липня 1997 року №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11 вересня 1997 року.

Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Аналізуючи оскаржуване рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01 липня 2003 року, яке, відповідно до ч. 1 статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Разом з тим, як встановлено в ході судового розгляду справи комісією ГУ ДПС зазначених вище принципів при прийнятті рішень дотримано не було.

Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

В даному випадку, відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не зазначено їх у оскаржуваному рішенні, а відмова у реєстрації податкових накладних фактично обґрунтована відсутністю складських документів (інвентаризаційних описів).

Також, з наданих до матеріалів справи документів та документів, які надавались контролюючому органу, було можливо встановити підстави для складання та направлення на реєстрацію податкової накладної.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених Податковим кодексом України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.

Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення №2396104/43963285 від 11.02.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2020, є протиправним та підлягає скасуванню.

При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (пункт 20 Порядку №1246).

Відповідно до п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Тобто, на підставі п.12 Порядку №1246 провадяться перевірки в автоматичному режимі після надходження до ДПС рішення суду. При цьому перевіряються дані, що знаходяться у реєстрах та електронних базах контролюючого органу, в зазначеній нормі не йдеться мова про перевірки будь-яких документів.

Отже, твердження ГУ ДПС про передчасність вимог щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 31.12.2020, не відповідає приписам податкового законодавства, оскільки автоматична перевірка податкової накладної відповідно до п.12 Порядку №1246 є обов`язковим елементом здійснення реєстрації податкової накладної на виконання п.19, 20 Порядку №1246.

Відтак, оскільки рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним та підлягає скасуванню, відповідно пунктів 19-20 Порядку №1246, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 31.12.2020.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

У відповідності до частини першої ст. 139 КАС України необхідно стягнути на користь позивача судові витрати із судового збору у розмірі 2 270,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.

Щодо вимог позивача про стягнення з відповідача на його користь суми витрат на правничу допомогу у розмірі 4000 грн., суд зазначає наступне.

Частинами 1 та 2 ст.16 КАС України встановлено, що учасники справи мають право користуватися правничою допомогою.

Представництво в суді, як вид правничої допомоги, здійснюється виключно адвокатом (професійна правнича допомога), крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до вимог ст.134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.

Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Відповідно до ст.30 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що з метою отримання правової допомоги між Адвокатським об`єднанням ЛЕГЕС та позивачем укладено договір про надання правничої (правової) допомоги №22/21 від 01.04.2021 (далі - Договір №22/21 від 01.04.2021).

Згідно акту приймання-передачі послуг від 09.04.2021 Адвокатським об`єднанням ЛЕГЕС відповідно до умов Договору №22/21 від 01.04.2021 надано наступну правничу допомогу:

- складено та подано до суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2396104/43963285 від 11.02.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2020; зобов`язання ДПС України вчинити певні дії. Вартість наданих послуг складає 4000 гривень без ПДВ.

Оплата вказаних послуг у розмірі 4000 гривень була здійснена позивачем в безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №56 від 07.04.2021.

Таким чином, вартість послуги у вигляді підготовки тексту позовної заяви є чітко фіксованою в Договорі від №22/21 від 01.04.2021 та не залежить від часу, витраченого адвокатом на її написання.

З наведених підстав суд дійшов висновку про підтвердження позивачем судових витрат на правничу допомогу надану Адвокатським об`єднанням ЛЕГЕС у сумі 4000 грн., яка підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю МЕГА-БУД 2020 (69057, м. Запоріжжя, вул. Матросова Олександра, б.25, ЄДРПОУ 43963285) до Головного управління Державної податкової служби в Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166, ЄДРГІОУ ВП 44118663), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2396104/43963285 від 11.02.2021, яким Товариству з обмеженою відповідальністю МЕГА-БУД 2020 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №1 від 31.12.2020, що виписана Товариством з обмеженою відповідальністю МЕГА-БУД 2020 , у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МЕГА-БУД 2020 судові витрати, що складаються із судового збору у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень 00 копійок та витрат на професійну правничу (правову) допомогу у розмірі 4000 (чотири тисячі) гривень 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 18 червня 2021 року.

Суддя О.О. Артоуз

Дата ухвалення рішення18.06.2021
Оприлюднено22.06.2021

Судовий реєстр по справі —280/3148/21

Ухвала від 14.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 12.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 27.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 09.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 09.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 11.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 18.06.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні