Ухвала
від 16.06.2021 по справі 640/19183/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

16 червня 2021 року м. Київ №640/19183/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження заяву представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Лас-Центр доГоловного управління Державної податкової служби у м. Києві Головного управління Державної казначейської служби у м. Києві провизнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю Лас-Центр звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві та Головного управління Державної казначейської служби у м. Києві, в якому просило:

-визнати протиправною бездіяльність ГУ ДПС у м. Києві щодо не внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з ПДВ із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету у розмірі 1 500 000 грн після узгодження за результатами судового оскарження;

-стягнути з Державного бюджету на користь ТОВ Лас-Центр (ідентифікаційний код 33234894, місцезнаходження 01024, м. Київ, вул. Шовковична, будинок 30-А, кв. 15) пеню на рівні 120 відсотків облікової ставки НБУ за порушення строків бюджетного відшкодування у розмірі 111 639,34 грн на поточний рахунок у АБ Укргазбанк , МФО 320478, р/р НОМЕР_1 ;

-стягнути з Державного бюджету на користь ТОВ Лас-Центр (ідентифікаційний код 33234894, місцезнаходження 01024, м. Київ, вул. Шовковична, будинок 30-А, кв. 15) узгоджену суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 1 500 000 грн на поточний рахунок у АБ Укргазбанк , МФО 320478, р/р НОМЕР_1 ;

-стягнути з Державного бюджету на користь ТОВ Лас-Центр (ідентифікаційний код 33234894, місцезнаходження 01024, м. Київ, вул. Шовковична, будинок 30-А, кв. 15) інфляційні збитки у розмірі 21 003,60 грн на поточний рахунок у АБ Укргазбанк , МФО 320478, р/р НОМЕР_1 ;

-стягнути з Державного бюджету на користь ТОВ Лас-Центр (ідентифікаційний код 33234894, місцезнаходження 01024, м. Київ, вул. Шовковична, будинок 30-А, кв. 15) три відсотки річних у розмірі 29 389,96 грн на поточний рахунок у АБ Укргазбанк , МФО 320478, р/р НОМЕР_1 ;

-стягнути з Державного бюджету на користь ТОВ Лас-Центр (ідентифікаційний код 33234894, місцезнаходження 01024, м. Київ, вул. Шовковична, будинок 30-А, кв. 15) витрати, понесені позивачем на отримання послуг з правничої допомоги в розмірі 10 000,00 грн;

-зобов`язати ГУ ДПС у м. Києві подати звіт про виконання рішення суду;

-стягнути з ГУ ДПС у м. Києві за рахунок асигнувань судовий збір, який був сплачений ТОВ Лас-Центр у розмірі 23 122,00 грн.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 лютого 2021 року позов Товариства з обмеженою відповідальністю Лас-Центр задоволено у повному обсязі.

З метою належного виконання рішення від 26 лютого 2021 року судом видано виконавчі листи 25 травня 2021 року.

Позивач звернувся з заявою про заміну сторони виконавчого провадження для належного виконання рішення суду від 26 лютого 2021 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 червня 2021 року призначено судове засідання для розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження.

У судове засідання 15 червня 2021 року учасники справи явку уповноважених представників не забезпечили, хоч і повідомлялись належним чином.

З урахуванням того, що неявка уповноважених представників не перешкоджає розгляду заяви про заміну сторони, суд вирішив завершити розгляд заяви у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши наведені заявником обґрунтування, суд дійшов висновку про задоволення заяви про заміну сторони виконавчого провадження по справі №640/19183/20, з огляду на наступне.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 лютого 2021 року задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю Лас-Центр до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві та Головного управління Державної казначейської служби у м. Києві про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30 вересня 2020 року Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби Кабінет Міністрів України постановив ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, в якому зазначено Головне управління Державної податкової служби у м. Києві.

Відповідно до абзацу 3 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30 вересня 2020 року територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються.

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22 жовтня 2020 року внесено рішення №1000741100011086626 засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

За наведених обставин, з 22 жовтня 2020 року Головне управління Державної податкової служби у м. Києві перебуває у стані припинення, а повноваження та функції даного органу передано до Державної податкової служби України.

Крім цього, 30 вересня 2020 року внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1000741030008085321 про створення Головного управління ДПС у м. Києві в якості філії (іншого відокремленого підрозділу) у складі Державної податкової служби України.

Верховний Суд у постанові від 30 грудня 2020 року у справі №805/4361/17-а з приводу правонаступництва органів державної влади зокрема зазначив, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Згідно з приписами статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Оскільки повноваження та функції Головного управління Державної податкової служби у м. Києві нормативним актом передані Головному управління ДПС у м. Києві, як відокремленому підрозділу ДПС України (04116, місто Київ, вул. Шолуденка, будинок 33/19, код ЄДРПОУ 44116011), таким чином суд приходить до висновку про наявність ознак правонаступництва, у зв`язку з чим заява представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 248, 294, 379 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва -

У Х В А Л И В:

1. Заяву представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.

2. Замінити сторону виконавчого провадження, а саме боржника по справі №640/19183/20 з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) на Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС України (04116, місто Київ, вул. Шолуденка, будинок 33/19, код ЄДРПОУ 44116011).

3. Ухвалу направити заявнику та іншим особам, які беруть участь у справі.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку та строки, встановлені статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Шейко Т.І.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.06.2021
Оприлюднено22.06.2021
Номер документу97758838
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/19183/20

Ухвала від 26.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 26.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 26.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 12.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні