ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10.06.2021 Справа № 920/18/21 м. Суми
Господарський суд Сумської області у складі судді Яковенка В.В., за участю секретаря судового засідання Данілової Т.А., розглянувши матеріали справи № 920/18/21
за позовом: Селянського (фермерського) господарства Мірошніченка Вячеслава Анатолійовича (42001, Сумська область, м. Ромни, вул. А.Йоффе, 45, код ЄДРПОУ 22592053)
до відповідачів: 1) Роменської районної державної адміністрації Сумської області (42000, Сумська область, м. Ромни, б-р Свободи, 1, код ЄДРПОУ 04057936);
2) публічного акціонерного товариства «Укрнафта» (04053, м. Київ, пров. Несторівський, 3-5, код ЄДРПОУ 00135390);
3) Головного управління Держгеокадастру у Сумській області (40000, м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 25, код ЄДРПОУ 39765885)
про скасування реєстрації земельної ділянки,
представники сторін:
позивача - Алфімов В.В., Мірошніченко В.А. (в режимі відеоконференції);
першого відповідача: Дяченко О.А. (в режимі відеоконференції);
другого відповідача: адвокат Блінова С.О., Красюк Н.І. (в режимі відеоконференції);
третього відповідача: не з`явився
ВСТАНОВИВ:
До господарського суду Сумської області надійшла позовна заява, в якій позивач просить суд скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію від 26.05.2016 земельної ділянки площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306, цільове призначення: 11.01 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, розташованої на території Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області; скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію права власності Роменської районної державної адміністрації на земельну ділянку площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306, цільове призначення: 11.01 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, розташованої на території Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області; скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію права оренди відкритого акціонерного товариства «Укрнафта» земельної ділянки площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306, цільове призначення: 11.01 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, розташованої на території Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області.
Ухвалою господарського суду Сумської області від 11.01.2021 відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 09.02.2021.
01.02.2021 перший відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що при вирішенні питання про задоволення позовних вимог покладається на розсуд суду. Крім того, перший відповідач подав до суду клопотання, в якому просить суд проводити розгляд справи без його представника.
04.02.2021 до суду надійшов відзив представника третього відповідача, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову, оскільки вимог позивача до третього відповідача є безпідставними, у зв`язку з тим, що Головне управління не вчиняє вказані дії.
09.02.2021 представник другого відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, у зв`язку з його необґрунтованістю та безпідставністю.
Ухвалою суду від 09.02.2021 відкладено підготовче засідання на 04.03.2021.
11.02.2021 позивач подав до суду відповіді на відзиви другого та третього відповідачів, в якій зазначив, що викладені у відзивах доводи суперечать фактичним обставинам справи, висновкам щодо застосування норм права, викладеним у постановах Верховного Суду та вимогам Закону України «Про державний земельний кадастр» , Земельного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, ГПК України та є необґрунтованими.
01.03.2021 електронною поштою надійшли заперечення третього відповідача на відповідь на відзив, в яких просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, зазначивши про те, що вимоги є безпідставними, оскільки Головне управління не вчиняє вказаних дій.
03.03.2021 до суду надійшли заперечення другого відповідача на відзив, в яких просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог за їх безпідставністю та необґрунтованістю.
Ухвалою господарського суду Сумської області від 04.03.2021 відкладено підготовче засідання на 25.03.2021, 11:20.
Ухвалою суду від 25.03.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду справи по суті на 08.04.2021.
Ухвалою суду від 08.04.2021 відкладено розгляд справи по суті на 11.05.2021.
Ухвалою суду від 11.05.2021 відкладено розгляд справи по суті на 27.05.2021.
Ухвалою суду від 27.05.2021 відкладено розгляд справи по суті на 08.06.2021.
03.06.2021 позивач подав до суду письмові пояснення на заперечення другого відповідача щодо позову, в яких зазначив, що доводи ПАТ Укрнафта суперечать фактичним обставинам справи.
08.06.2021 представник другого відповідача надав суду письмові пояснення, в яких просить суд відмовити у задоволенні позову.
У судовому засіданні 08.06.2021 оголошено перерву до 10.06.2021.
Згідно зі статтею 194 ГПК України завданням розгляду справи по суті є розгляд та вирішення спору на підставі зібраних у підготовчому провадженні матеріалів, а також розподіл судових витрат.
Статтею 114 ГПК України визначено, що суд має встановлювати розумні строки для вчинення процесуальних дій. Строк є розумним, якщо він передбачає час, достатній, з урахуванням обставин справи, для вчинення процесуальної дії, та відповідає завданню господарського судочинства.
Враховуючи достатність часу, наданого сторонам для подачі доказів в обґрунтування своїх позицій по справі, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, господарським судом у межах наданих йому повноважень створено належні умови для реалізації учасниками процесу своїх прав.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши та дослідивши докази в справі, суд встановив наступне.
11.09.1995 Роменською районною радою народних депутатів на підставі рішення Роменської районної Ради народних депутатів Роменського району Сумської області від 20.06.1995, зі змінами, внесеними рішенням Роменської районної Ради Роменського району Сумської області від 25.05.2001 ОСОБА_1 видано Державний акт на право постійного користування землею Серія СМ 00024, зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 24, згідно якого надано у постійне користування земельну ділянку площею 50,14 га в межах згідно з планом, розташовану на території Біловодської сільської ради, для ведення селянського (фермерського) господарства.
На виконання розпорядження голови Роменської районної державної адміністрації від 27.10.2011 № 774 Про затвердження умов договорів оренди землі під будівництво експлуатаційної свердловини № 166 Анастасівського родовища ПАТ Укрнафта для НГВУ Охтирканафтогаз на території Біловодської сільської ради , 21.09.2012 між Роменською районною державною адміністрацією та публічним акціонерним товариством Укрнафта було укладено договір оренди землі під будівництво експлуатаційної свердловини № 166 Анастсівського родовища ПАТ Укрнафта .
Позивач звертає увагу суду на те, що рішенням господарського суду Сумської області від 20.09.2017 у справі № 920/590/17, залишеним постановою Верховного Суду від 24.04.2018 у справі № 920/591/17, визнано незаконним та скасовано розпорядження голови Роменської районної державної адміністрації від 27.10.2011 № 774 Про затвердження умов договорів оренди землі під будівництво експлуатаційної свердловини № 166 Анастасівського родовища ПАТ Укрнафта для НГВУ Охтирканафтогаз на території Біловодської сільської ради . Визнано недійсним договір оренди землі від 21.09.2012, укладений між Роменською районною державною адміністрацією та публічним акціонерним товариством Укрнафта на виконання розпорядження голови Роменської районної державної адміністрації від 27.10.2011 № 774 Про затвердження умов договорів оренди землі під будівництво експлуатаційної свердловини № 166 Анастасівського родовища ПАТ Укрнафта для НГВУ Охтирканафтогаз на території Біловодської сільської ради . Вказаним рішенням встановлені настпуні обставини: Судом встановлено, що Розпорядження голови Роменської районної державної адміністрації №774 від 27.10.2011 «Про затвердження умов договорів оренди землі під будівництво експлуатаційної свердловини №166 Анастасівського родовища ПАТ «Укрнафта» для НГВУ «Охтирканафтогаз» на території Біловодської сільської ради» прийнято на підставі розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації від 26.09.2005 р. №437 «Про вилучення, надання земельних ділянок у користування та погодження місць розташування об`єктів за межами населених пунктів на території області» , пунктом 2 якого надано земельну ділянку ВАТ «Укрнафта» НГВУ «Охтирканафтогаз» в оренду для будівництва експлуатаційної свердловини №166 Анастасівського родовища за рахунок земель фермерського господарства ОСОБА_2 на території Біловодської сільської ради Роменського району площею 2,40 га (ріллі). Судом встановлено, що в матеріалах справи відсутні докази звернення СФГ ОСОБА_1 з заявою до власника земельної ділянки про припинення права користування земельною ділянкою площею,0,5500 га. Суд не приймає до уваги заперечення третьої особи з приводу того, що матеріали справи не містять доказів, що ідентифікують спірну земельну ділянку, як таку, що використовується позивачем та порушення прав позивача, оскільки позивачем подано Пояснення до проведення робіт з встановлення (відновлення) меж земельної ділянки №23 від 11.08.2017 ТОВ «Геопроект» /ліцензія серії АГ №583060, видана Державним комітетом України із земельних ресурсів на проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт/ та доданої до нього Схеми меж земельної ділянки СФГ ОСОБА_1 , на території Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області, при проведенні яких було виявлено об`єкти (земельні ділянки), які не зазначені в Державному акті на право постійного користування - під №1 (свердловина №166) та №2 (під`їзна дорога). Таким чином, судом встановлено, що саме спірним розпорядженням голови Роменської РДА №774 від 27.10.2011 р. та укладеним на його виконання договором оренди землі від 21.09.2012 було передано в оренду відповідачу 2 земельну ділянку площею 0,5500 га, яка перебуває у постійному користуванні СФГ ОСОБА_1 .
У постійному користуванні позивача перебуває земельна ділянка площею 50,1000 га на території Біловодської сільської ради для ведення селянського (фермерського) господарства, що підтверджується Державним актом на право постійного користування землею Серія СМ00024 від 11.09.1995, зареєстрованим в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 24.
Згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-5917111332020 від 23.12.2020 в Державному земельному кадастрі внесено відомості: про проведення 26.05.2016 управлінням Держгеокадастру у Роменському районі Сумської області державної реєстрації земельної ділянки площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306, цільове призначення: 11.01. Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, розташовану на території Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області; про право власності Роменської районної державної адміністрації на земельну ділянку площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306, цільове призначення: 11.01 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, розташовану на території Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області; про право оренди ВАТ Укрнафта земельною ділянкою площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306, цільове призначення: 11.01 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, розташовану на території Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області.
Позивач вважає, що знаходження земельної ділянки площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306, цільове призначення: 11.01 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, розташованої на території Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області в межах земельної ділянки площею 50,1000 га на території Біловодської сільської ради для ведення селянського (фермерського) господарства ОСОБА_1 на підставі Державного акту на право постійного користування землею Серія СМ 00024 від 11.09.1995, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 24, порушує права та законні інтереси позивача, а отже повинна бути скасована.
Статтею 152 Земельного кодексу України передбачено, що держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав; б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ) відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів.
Статтею 14 Конституції України передбачено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно з положеннями статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера. Кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування (ч. 1 ст. 1 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
Ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом: створення відповідної державної геодезичної та картографічної основи, яка визначається та надається відповідно до цього Закону; внесення відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру; внесення змін до відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру; оброблення та систематизації відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру (ч. 1 ст. 5 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
Внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом (ч. 5 ст. 5 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
Внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч. 1 ст. 9 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
Об`єктами Державного земельного кадастру є: землі в межах державного кордону України; землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць; обмеження у використанні земель; земельна ділянка (ч. 1 ст. 10 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
До Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об`єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку (ч. 1 ст. 15 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
Відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ч. 2 ст. 15 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
Земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер (ч. 1 ст. 16 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
Згідно з ч. 2 ст. 16 Закону України Про Державний земельний кадастр кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі.
Відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру: на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України при їх формуванні; на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками; на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель - за результатами інвентаризації земель; на підставі проектів землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) - у разі виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) (ч. 1 ст. 21 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності); замовником технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (у разі внесення до Державного земельного кадастру за результатами проведення інвентаризації земель масиву земель сільськогосподарського призначення відомостей про земельну ділянку, що входить до такого масиву) (ч. 3 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер (ч. 9 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
Відповідно до інформації Державного земельного кадастру станом на 02.02.2021 в Державному земельному кадастрі зареєстрована земельна ділянка з кадастровим номером 5924182000:01:009:0386, площею 20 га, з цільовим призначенням - 01.02 Для ведення фермерського господарства, на території Сумська область, Роменський район, Біловодська сільська рада, вид речового права - право постійного користування земельною ділянкою, особа - ОСОБА_1 .
У відповідності до інформації Державного земельного кадастру станом на 02.02.2021 в Державному земельному кадастрі зареєстрована земельна ділянка з кадастровим номером 5924182000:01:009:0387, площею 30,14, з цільовим призначенням - 01.02 Для ведення фермерського господарства, на території Сумська область, Роменський район, Біловодська сільська рада, вид речового права - право постійного користування земельною ділянкою, особа - ОСОБА_1 .
Матеріали справи містять витяг з Державного земельного кадастру НВ-5917378992021 від 02.02.2021 на земельну ділянку з кадастровим номером 5924182000:01:009:0386 площею 20,0 га з додатком до витягу Кадастровий план земельної ділянки 5924182000:01:009:0386 .
На кадастровому плані земельної ділянки 5924182000:01:009:0386 зазначені умовні позначення - Опис меж даної ділянки.
Як вбачається з опису меж земельна ділянка з кадастровим номером 5924182000:01:009:0306, площею 0,55 га, про скасування державної реєстрації якої державному земельному кадастрі заявлений позов, не входить до складу земельної ділянки 5924182000:01:009:0386, а межує з земельною ділянкою 5924182000:01:009:0386 площею 20,0 га, право користування якою зареєстровано за позивачем.
Таким чином, на час розгляду справи виникли нові обставини, які не враховані позивачем на момент формування та подання позовних вимог, та ним не надано оцінку таким обставинам у ході вирішення справи.
Відповідно до ч. 10 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:
- поділу чи об`єднання земельних ділянок;
- якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника;
- ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).
Господарський суд зазначає, що доказів на підтвердження того, що земельна ділянка площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306, знаходиться в межах земельної ділянки площею 50,14 га позивач не надав.
Як вказано вище, відповідно до інформації в Державному земельному кадастрі, за позивачем 11.01.2021 зареєстровано дві земельні ділянки з кадастровим номером 5924182000:01:009:0386 площею 20,0 га та кадастровим номером 5924182000:01:009:0387 площею 30,14 га з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, на території Сумська область, Роменський район, Біловодська сільська рада, право користування якими на загальну площу 50,14 га, що виключає порушення прав останнього.
Крім того доводи позивача не спростовують правомірність набуття державою в особі першого відповідача права власності на спірну земельну ділянку.
Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Обставини, на які посилається позивач у позові, не є підставою для скасування державної реєстрації земельної ділянки відповідно до вищенаведених норм законодавства. До того ж, як зазначав суд, наведені у позові обставини позивачем не доведені.
Ураховуючи вищевикладене, зокрема, недоведенність обставин, з якими закон пов`язує скасування державної реєстрації, підстави для скасування судом державної реєстрації відсутні.
За таких обставин суд дійшов висновку, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, не порушено відповідачами, а тому в позові про скасування в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію від 26.05.2016 земельної ділянки площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306, скасування державної реєстрації права власності Роменської районної державної адміністрації на земельну ділянку площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306, скасування державної реєстрації парва оренди ВАТ Укрнафта земельної ділянки площею 0,5500 га, кадастровий номер 5924182000:01:009:0306 суд відмовляє.
Судовий збір відповідно до вимог ст. 129 ГПК України покладається на позивача.
Керуючись ст.ст. 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позову відмовити.
Згідно зі статтею 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до статті 256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: 1) рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду; 2) ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 261 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 18.06.2021.
Суддя В.В. Яковенко
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2021 |
Оприлюднено | 22.06.2021 |
Номер документу | 97770388 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Яковенко Василь Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні