ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2021 рокуЛьвівСправа № 460/6161/20 пров. № А/857/8503/21
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Глушка І.В.,
суддів: Бруновської Н.В., Кузьмича С.М.,
за участю секретаря судового засідання: Омеляновської Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2020 року, ухвалене суддею Дудар О.М. у м. Рівне о 12:02, повний текст якого складений 27 жовтня 2021 року, у справі № 460/6161/20 за адміністративним позовом Підприємства споживчої кооперації "Коопзаготівельник" до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним і скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
20 серпня 2020 року позивач - Підприємство споживчої кооперації Коопзаготівельник звернувся в суд з адміністративним позовом до відповідачів - Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України, у якому просив визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС України y Рівненській області від 15.05.2020 №1566466/39964325 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 21.04.2020 №18 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Підприємством споживчої кооперації "Коопзаготівельник" податкову накладну від 21.04.2020 №18.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2020 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, відповідач - Державна податкова служба України оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржуване рішення ухвалене з неповним з`ясуванням обставин справи, з порушенням норм матеріального і процесуального права та підлягає скасуванню з підстав, викладених в апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржуване судове рішення та ухвалити нове, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Згідно доводів скаржника, у квитанції №9101555668 чітко визначено підстави зупинення реєстрації податкової накладної №18 від 21.04.2020 та зазначено дії, що має вчинини платник податків з метою реєстрації податкової накладної, а саме: відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару .
ПСК Коопзаготівельник було направлено контролюючому органу повідомлення від 14.05.2020 №21 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, однак контролюючим органом встановлено ненадання платником податків переліку первинних документів відповідно до п.5 Порядку №520, достатнього для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №18 від 21.04.2020.
Крім того зауважує, що оскільки оцінка відповідності рішення контролюючого органу нормам чинного законодавства надається на момент його прийняття, надання позивачем документів до позовної заяви не спростовує правомірності рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної.
Також вказує на те, що суд позбавлений процесуальної можливості перебирати на себе повноваження щодо оцінки повноти надання документів, що належали виключно до компетенції Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області та, відповідно, зобов`язути контролюючий орган зареєструвати податкову накладну №18 від 21.04.2020.
В судове засідання сторони не з`явились, хоча були повідомлені належним чином про час та місце розгляду справи у суді, а тому суд вважає за можливе розглянути справу без їх участі та відповідно до вимог ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювати.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що в задоволенні апеляційної скарги слід відмовити з наступних підстав.
Так, судом достовірно встановлено та підтверджується матеріалами адміністративної справи, що Підприємство споживчої кооперації "Коопзаготівельник" (код за ЄДРПОУ 39964325, місцезнаходження: 33027, м.Рівне, вул.Київська, 101) зареєстроване як юридична особа 21.08.2015 (номер запису 16081020000012000), 25.08.2015 взяте на облік у контролюючому органі як платник податків, з 01.10.2015 зареєстроване платником податку на додану вартість (індивідуальний номер платника податку на додану вартість 399643217169). Основним видом економічної діяльності підприємства за КВЕД є 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами.
Згідно з заявою про приєднання від 15.10.2019 №1 Підприємство споживчої кооперації "Коопзаготівельник" приєдналося до договору про визнання електронних документів від 10.09.2019 №1700001, на підставі якого позивача органом фіскальної служби включено до системи подання податкових документів в електронному вигляді(а.а.с.57-61).
01.10.2015 між ПСК "Коопзаготівельник" (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Експансія" (Покупець) укладено договір поставки №1897-РВ (а.с.19-28).
Пунктом п.1.1 розділу І "Предмет договору" Договору поставки №1897-РВ обумовлено, що Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець прийняти та оплатити товар відповідно до умов Договору та замовлення.
Пунктом 2.5 розділу ІІ "Асортимент, ціна, порядок розрахунків за товар" Договору поставки №1897-РВ передбачено, що ціна товару, згідно з якою Постачальник поставляє товар Покупцю, має бути вказана в накладних, які надаються Постачальником Покупцю разом з партією товару та повинна відповідати ціні товару, вказаній в Прайс-листі.
Оплата за товар здійснюється протягом 10 календарних днів від дати доставки за умови, що Постачальник належним чином виконав вимоги п.п.2.9 Договору (п.2.10 розділу ІІ "Асортимент, ціна, порядок розрахунків за товар" Договору поставки №1897-РВ).
На виконання умов згаданого Договору ПСК "Коопзаготівельник" здійснило поставку товару на суму 119028,12 грн, що підтверджується видатковою накладною №16 від 21.04.2020 та товарно-транспортною накладною від 21.04.2020 №21/04 (а.с.17-18).
Згідно з банківською випискою оплату за товар на суму 150000,00 грн було здійснено 23.04.2020 (а.с.16).
За результатом здійснення господарської операції з постачання ТОВ"Експансія" яловичини 1 кат без вирізки та м`яса свинного обрізного ПСК "Коопзаготівельник" складено податкову накладну від 21.04.2020 №18 на суму 119028,12 грн, у тому числі ПДВ 19838,02 грн (а.с.15).
Зазначену податкову накладну, згідно з договором від 10.09.2019 №1700001, позивачем було направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Податкову накладну контролюючим органом було прийнято, проте реєстрацію такої в Єдиному реєстрі податкових накладних - зупинено. Вказані обставини підтверджуються квитанцією від 14.05.2020 (а.с.14).
14.05.2020 позивачем отримано квитанцію №9101555668 із відміткою: "ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА". Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК від 20.02.2020 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0201,0203 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D" = 9453%, "Р"= 1536,64".
На виконання вимог контролюючого органу Підприємством споживчої кооперації "Коопзаготівельник" подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 14.05.2020 №1, з поясненнями та додатковими документами на підтвердження здійснення господарської операції з Підприємством споживчої кооперації "Коопзаготівельник", зокрема, за податковою накладною від 21.04.2020 №18 (а.с.12, 85).
Факт надіслання повідомлення що до подачі документів підтверджується квитанцією №2 від 14.05.2020 (а.с.13).
Рішенням комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі Комісія) від 15.05.2020 №1566466/39964325 було відмовлено в реєстрації податкової накладної від 21.04.2020 №18(а.с.11).
Підставами для такої відмови у вказаному рішенні зазначено: "ненадання платником податку копій документів:
- договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;
- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити);
- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків".
Зазначене рішення від 15.05.2020 №1566466/39964325 Підприємством споживчої кооперації "Коопзаготівельник" було оскаржене в адміністративному порядку (а.с.9).
Рішенням за результатами скарги від 09.06.2020 №20914/39964325/2 скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 15.05.2020 №1566466/39964325 про відмову в реєстрації податкової накладної без змін (а.с.8).
Позивач, вважаючи рішення комісії від 15.05.2020 №1566466/39964325 про відмову в реєстрації податкової накладної протиправним, звернувся до суду за захистом свого порушеного права.
Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.
Відповідно до пункту 201.1статті201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Постановою КМУ від 29 грудня 2010 року №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, пунктом 12 якого передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема на наявність підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК Українивстановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 1 Додатку 3 до Порядку №1165 до критеріїв ризиковості здійснення операцій віднесено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216 (далі - Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Відповідно до пунктів 9 та 11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Враховуючи вищенаведене, рішення Комісії Державної податкової служби України повинне містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної з вичерпного переліку, визначеноного пунктом 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН.
З аналізу наведених норм також слідує, що наявність повноважень на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії, але не єдина. Надання податковому органу відповідних повноважень - це лише передумова подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом реалізації чого є прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
Суд апеляційної інстанції зауважує, що первинним об`єктом судового дослідження у даній справі є обставини, за яких відповідачем вчинено дії щодо зупинення реєстрації податкових накладних та прийнято рішення про відмову у їх реєстрації. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, встановлений податковим законодавством, який підлягав наданню контролюючому органу для дослідження при прийнятті ним оспорюваного рішення.
Суд апеляційної інстанції, здійснивши перевірку рішення суб`єкта владних повноважень щодо відповідності критеріям правомірності, визначених ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за необхідне зазначити наступне.
Так, зі змісту квитанції № 9101555668 від 14.05.2020 вбачається, що контролюючим органом сформовано висновки, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0201,0203 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до п.12 Порядку №1165, платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
Однак, доказів подання ПСК Коопзаготівельник зазначеної таблиці даних платника податку та прийняття комісією регіонального рівня рішення про врахування або неврахування такої таблиці, як це передбачено п.16 Порядку №1165, Головним управлінням ДПС у Рівненській області на розгляд суду не надано.
Також дослідивши зміст квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної судом встановлено, що платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З матеріалів справи слідує та не заперечується відповідачем, що позивачем у межах встановлених строків було надано контролюючому органу пояснення, до яких долучено копії документів на підтвердження проведення господарських операцій.
Позивачем 14.05.2020 засобами електронного зв`язку було подано на розгляд комісії контролюючого органу - Головного управління ДПС у Рівненській області всі необхідні документи щодо господарської операції з ТОВ Експансія , на підставі якої позивачем сформовано податкову накладну №18 від 21.04.2020, реєстрацію якої зупинено, та вказані документи складені у повній відповідності до вимог законодавства і саме такими документами супроводжувалось оформлення господарської операції, в рамках якої виписано податкову накладну, яка оформлена позивачем до реєстрації в ЄРПН, проте, комісією Головного управління ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Підставою для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 21..04.2020 отримувач ТзОВ Експансія на суму 119028,12 грн слугувало ненадання платником копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок, тобто обсяг наданих позивачем доказів є недостатнім для реєстрації податкової накладної.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з наявності у позивача передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення товариством господарської операції, та які були надані контролюючому органу, а тому дійшов висновку, що відповідач не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
Слід зазначити, що судом при дослідженні правомірності оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкової накладної підлягають врахуванню лише документи, що подавались платником податків безпосередньо суб`єктам владних повноважень, які приймали відповідні рішення.
Матеріали справи містять докази, які подавались контролюючому органу щодо наявності у позивача економічних можливостей для виконання договірних зобов`язань з постачання мясної продукції в кількості семи додатків, які було надіслано позивачем відповідачу електронним повідомленням (а.с.12), в тому числі і ті, які згідно доводів позивача контролюючим органом зазначені як не подані та не враховані при прийнятті оскаржуваного рішення.
Натомість, скаржником не вказано на конкретні документи, що подавались платником податків лише до суду.
Так, позивачем податкова накладна №18 від 21.04.2020 була складена за правилом першої події, передбаченого до пунктом 187.1 статті 187 ПК України - відвантаження товару, на підтвердження чого було надано контролюючому органу достатній обсяг первинних документів.
Отже, надані позивачем документи та пояснення були цілком достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №18 від 21.04.2020 в ЄРПН.
Як вбачається із наданих позивачем на розгляд суду копій документів, всі вони містять достатньо обов`язкових реквізитів, які дозволяють ідентифікувати учасників і суть господарських правовідносин.
Слід зазначити, що надані позивачем документи відповідають вимогам, встановленим Законом №996-XIV до первинних документів, не викликають сумнівів щодо їх достовірності та в сукупності підтверджують реальність здійснення господарських операцій.
Натомість, податковим органом обставини щодо фактичності здійснення господарських операцій, а також нявність ділової мети у діях платника податку, що мають позитивний влив на результати господарської діяльності платника податку, належними доказами не спростовані.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Невиконання вказаних вимог призводить до його протиправності.
Наведене узгоджується із презумпцією добросовісності платника податків, яка означає, що подані платником контролюючому органу документи податкової звітності є дійсними, повно та об`єктивно відтворюють господарські операції, що є об`єктом оподаткування та/або фінансові показники яких впливають на податковий обов`язок платника податків, якщо інше не буде доведено контролюючим органом.
У площині процесуального регулювання презумпції добросовісності платника податків відповідає обов`язок доведення контролюючим органом правомірності прийнятого рішення в судовому процесі, порушеному за позовом платника податків про скасування рішення як неправомірного (ч.2 ст.77 КАС України). У разі надання контролюючим органом доказів, які спростовують дійсність чи повноту даних поданої платником податків податкової звітності, платник податків відповідно до встановленого ч.1 ст.77 КАС України обов`язку кожної сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу), повинен довести наявність законних підстав, для врахування задекларованих в податковому обліку даних при визначені суми його податкового обов`язку. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ч.3 ст.90 КАС України).
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції суд визначив, що …адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління... .
Матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування Головним управлінням ДПС у Рівненській області, як суб`єктом владних повноважень, тверджень позивача, наведення ним відповідних мотивів прийняття спірного рішення про відмову у реєстації податкової накладної та неврахування Комісією наданих позивачем переліком документів, а відтак підтверджень правомірності рішення податкового органу.
Крім того, судом першої інстанції слушно зауважено, що контролюючим органом не вказано на підставі яких документів та у який спосіб було визначено величину залишку обсягу придбання позивачем товару. Також реалізований ТзОВ Експансія товар був вироблений позивачем внаслідок здійснення господарської діяльності: код КВЕД 01.46 розведення свиней; код КВЕД 10.11 виробництво м`яса; код КВЕД 10.12 виробництво м`яса свійської птиці; код КВЕД 10.13 виробництво м`ясних продуктів.
Відповідачами не надано належних та допустимих доказів, які б ставили під сумнів реальність здійсненої позивачем господарської операції з ТОВ Експасія про поставку м`ясної продкукції, виконання якої відбулось в повному обсязі, свідчили б про невідповідність цієї операції дійсному економічному змісту, або засвідчили б наявність інших обставин, що підтверджують недобросовісність позивача як платника податків, а також підстав для відмови у реєстрації податкової накладної №18 від 21.04.2020 в ЄРПН.
Пунктом 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Відтак, вірним способом відновлення порушеного права позивача є скасування оскаржуваного рішення Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області та зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладну №18 від 21.04.2020 датою її подання платником податків на реєстрацію.
Відповідно до частини першої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Суд першої інстанції повністю виконав вказані вимоги процесуальногозакону, оскільки до спірних правовідносин вірно застосував норми матеріального та процесуального права, що призвело до ухвалення законного рішення, яке скасуванню не підлягає.
Керуючись статтями 242, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративнгого судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2020 року у справі №460/6161/20 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. В. Глушко судді Н. В. Бруновська С. М. Кузьмич Постанова складена в повному обсязі 23.06.2021.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2021 |
Оприлюднено | 25.06.2021 |
Номер документу | 97839619 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні