Ухвала
від 22.06.2021 по справі 369/8528/21
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/8528/21

Провадження №1-кс/369/1703/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.06.2021 року м. Київ

Слідчий суддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві клопотання слідчого групи слідчих начальника відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СВ Бучанського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів в рамках кримінального провадження №12021111020000630 від 21.04.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Слідчим відділом Бучанського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області розслідується кримінальне провадження № 12021111050000630 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 21.04.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_1 згідно з Положенням про ІНФОРМАЦІЯ_1 , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 671 здійснюються заходи щодо повернення до сфери управління оборонного відомства незаконно відчуженого нерухомого майна і земель, зокрема, земельної ділянки площею 4,745 га ІНФОРМАЦІЯ_2 на території Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (далі ІНФОРМАЦІЯ_3 ).

Так, Управлінням нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомим майном і земель під час виконання доручення заступника ІНФОРМАЦІЯ_4 №10601/з11-2020 від 31.03.2021 щодо незаконного вилучення у ІНФОРМАЦІЯ_5 вищевказаної земельної ділянки та передачу її фізичним особам встановлено наступні факти.

Для створення ІНФОРМАЦІЯ_6 (с. Гореничі) згідно рішення Ради Міністрів СРСР № 2903-рс від 07 лютого 1953 року було відведено земельну ділянку площею 470,8 га.

Відповідно до Державного акту на право користування землею Київському вищому танковому інженерному училищу (на даний час правонаступник НУОУ) закріплено у безстрокове користування 470,8 га землі в межах згідно з планом користування (серія Б № 085468, 1981 рік).

Таким чином, з часу передачі вказаної земельної ділянки у користування військового відомства вона набула статусу державної.

В період з 1995 року по теперішній час за погодженням з ІНФОРМАЦІЯ_7 зі складу земельної ділянки площею 470,8 га вилучено земельні ділянки загальною площею 345,7 га.

Згідно Відомості наявності та використання земельних ділянок ІНФОРМАЦІЯ_1 (форма 405) станом на 01.01.2021 у користуванні НУОУ перебуває земельна ділянка площею 125,1 га ІНФОРМАЦІЯ_8 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 .

Разом з тим, відповідно до відомостей Держгеокадастру за ІНФОРМАЦІЯ_7 в межах ІНФОРМАЦІЯ_8 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , обліковується 9,6 га.

Вказана розбіжність виникла внаслідок незаконного розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_9 від 06 листопада 2009 року:

№ 1561 земельну ділянку площею 0,9490 га (кадастровий номер 3222482000:12:003:0208) передано у власність громадянину ОСОБА_4 , для ведення особистого селянського господарства, державний акт ЯЛ № 581801;

№ 1562 земельну ділянку площею 0,9488 га (кадастровий номер 3222482000:12:003:0209) передано у власність громадянину ОСОБА_5 , для ведення особистого селянського господарства, державний акт ЯЛ № 581892;

№ 1563 земельну ділянку площею 0,9489 га (кадастровий номер 3222482000:12:003:0210) передано у власність громадянину ОСОБА_6 , для ведення особистого селянського господарства, державний акт ЯЛ № 581893;

№ 1560 земельну ділянку площею 0,9490 га (кадастровий номер 3222482000:12:003:0211) передано у власність громадянці ОСОБА_7 , для ведення особистого селянського господарства, державний акт ЯЛ № 581894;

№ 1564 земельну ділянку площею 0,9490 га (кадастровий номер 3222482000:12:003:0212) передано у власність громадянину ОСОБА_8 , для ведення особистого селянського господарства, державний акт ЯЛ № 581895.

За позовами військової прокуратури Центрального регіону України в інтересах держави в особі, зокрема, Університету, тривають / тривали судові справи стосовно повернення до оборонного відомства 5 земельних ділянок загальною площею 4,745 га.

Так, рішеннями Господарського суду Київської області від 21.03.2013 у справі № 26/136-12 та від 31.03.2013 у справі № 5011-38/14966-2012-26/163-12 задоволені позовні вимоги прокурора та визнано недійсним і скасовано розпорядження щодо передачу у власність громадянам земельних ділянок з кадастровими номерами 3222482000:12:003:0211 та 3222482000:12:003:0212, загальною площею 1,898 га (по 0,949 га кожна) разом із відповідними державними актами.

Розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_9 від 06 листопада 2009 року №№ 1560, 1561, 1562, 1563, 1564 щодо передачу у власність громадянам земельних ділянок є порушенням частини другої статті 6 Закону України Про правовий режим майна у Збройних Силах України, згідно якого рішення про відчуження військового нерухомого майна, що є придатним для подальшого використання, але не знаходить застосування у повсякденній діяльності військ, приймає Кабінет Міністрів України за поданням ІНФОРМАЦІЯ_1 , та п.п. 45, 50 Положення про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб ІНФОРМАЦІЯ_10 та основні правила користування наданими землями, затвердженого наказом ІНФОРМАЦІЯ_4 від 22.12.1997 № 483, відповідно до якого передача земель місцевим органам влади проводиться за згодою ІНФОРМАЦІЯ_4 або за його дорученням начальником розквартирування військ та капітального будівництва ЗС України.

Згідно з актом приймання (передачі) будинків, споруд і території військового містечка від 21.01.2003р. навчальний центр ІНФОРМАЦІЯ_8 переданий від Військового інституту керівного інженерного складу ІНФОРМАЦІЯ_11 .

При проведені звірки обліку земель між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_12 у 2007 році було виявлено, що 115,0га із земель військового містечка ІНФОРМАЦІЯ_8 було вилучено рішенням ІНФОРМАЦІЯ_13 від 20 квітня 2006 року № 3.

Зазначене рішення прийнято з посиланням на таке: В зв`язку з реформуванням ІНФОРМАЦІЯ_14 , невикористання за цільовим призначенням земельної ділянки, яка належала ІНФОРМАЦІЯ_11 , а також несплатою земельного податку, у відповідності до Земельного кодексу України.

Рішенням Господарського суду Київської області від 18.12.2009 у справі №17/128-09, яке набрало законної сили, рішення ІНФОРМАЦІЯ_15 №3 від 20.07.2006р. Про вилучення земельних ділянок визнано недійсним.

На підставі акту інвентаризації земель ІНФОРМАЦІЯ_16 на території ІНФОРМАЦІЯ_17 (згідно розпорядження від 12.02.1993 року № 125), проведено інвентаризацію земель, яка знаходилась у постійному користуванні ІНФОРМАЦІЯ_18 470,8га з яких:

- Використовується за цільовим призначенням - 450,7 га;

- Не використовується для потреб оборони (під дорогами , прогонами, просіками) 1,6га;

- Використовується не за цільовим призначенням (колективне садівництво) 8,5га;

- Тимчасово не використовувалось 10га.

Запропоновано для передачі в народне господарство терміном на 1 рік 20,1га на земельній ділянці І а,б та ІІ, а також у тимчасове користування для випасання худоби 52,0 га земельна ділянка Ів.

Частина земельної ділянки площею 34,7га була передана в народне господарство, акт затверджено 29 вересня 1995 року, в наслідок чого до ІНФОРМАЦІЯ_11 згідно з актом від 21 січня 2003 року було передано 436,1га земель для навчального центру ІНФОРМАЦІЯ_8 .

В ході скорочення та реформування ІНФОРМАЦІЯ_10 у продовж 1996-2006 років із земель військового містечка ІНФОРМАЦІЯ_8 було вилучено:

під індивідуальне житлове будівництво та під розміщення балістичного центру (рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 13 червня 1996 року та рішення ІНФОРМАЦІЯ_13 № 15 та № 16 від 1996 року) - 191,0га;

під індивідуальне житлове будівництво (рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 23 грудня 1997 року та рішення ІНФОРМАЦІЯ_19 № 6/17 від 1998 року) - 20,0га;

під індивідуальну забудову (рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 16 жовтня 2000 року та рішення ІНФОРМАЦІЯ_13 2000 року №35/1)-60,0га.

Крім того, відповідно до пункту 2 протокольного рішення Кабінету Міністрів України від 16 травня 2011 року (протокол № 32), ІНФОРМАЦІЯ_1 надало згоду на припинення права постійного користування земельної ділянки, що належить до земель оборони площею 10,0га у військовому містечку № НОМЕР_1 (с. Гореничі) з подальшою передачею до земель запасу в адміністративних межах ІНФОРМАЦІЯ_13 .

Розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_9 від 25 травня 2011 року № 1293, ІНФОРМАЦІЯ_1 припинено право постійного користування земельною ділянкою площею 10,0га.

У 2012 році на підставі протоколу засідання Кабінету міністрів України від 17 травня 2012 року № 37, ІНФОРМАЦІЯ_1 надало добровільну відмову від права постійного користування земельної ділянки площею 30,0га у військовому містечку № НОМЕР_1 (с. Гореничі).

Розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_9 від 18 вересня 2012 року № 2187, ІНФОРМАЦІЯ_1 припинено право постійного користування земельною ділянкою площею 30,0га.).

В наслідок змін, що сталися, станом на 01 січня 2016 року на обліку ІНФОРМАЦІЯ_20 у відомостях наявності та використання земельних ділянок ІНФОРМАЦІЯ_1 (форма № 405) рахується площа 125,1га.

В період з 1995 року по теперішній час за погодженням з ІНФОРМАЦІЯ_7 зі складу земельної ділянки площею 470,8 га вилучено земельні ділянки загальною площею 345,7 га.

Згідно Відомості наявності та використання земельних ділянок ІНФОРМАЦІЯ_1 (форма 405) станом на 01.01.2021 у користуванні НУОУ перебуває земельна ділянка площею 125,1 га ІНФОРМАЦІЯ_8 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 .

Разом з тим, відповідно до відомостей Держгеокадастру за ІНФОРМАЦІЯ_7 в межах ІНФОРМАЦІЯ_8 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , обліковується 9,6 га.

Враховуючи вищевикладене, в діях посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_9 , які діючи в інтересах третіх осіб, в 2009 році вчинили дії по незаконному вилученню земельної ділянки площею 4,745 га, яка знаходилась в межах ІНФОРМАЦІЯ_8 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 та у володінні ІНФОРМАЦІЯ_7 , без відповідної згоди та незаконної передачі у власність та користування фізичним особам, чим заподіяно шкоду державі в великих розмірах на суму близько 450 тис. грн. (відповідно до рішення від 25.06.2015 № 1 XІV сесії VІ скликання середня (базову) вартість одного квадратного метра земель по Гореницькій СР станом на 01 січня 2015 року становить 94,79 гривень).

Відповідно до абз. 2 п. 3 Постанови Верховної Ради Української Радянської Соціалістичної Республіки Про порядок введення в дію Земельного кодексу Української PCP від 18.12.1990 № 562-ХІІ (далі Порядок) до земельних правовідносин, що виникнуть до 15 березня 1991 року, Земельний кодекс Української PCP застосовується до тих прав і обов`язків, які виникнуть після введення Кодексу в дію.

В порядку ст. 125 Земельного кодексу України (далі Кодекс) не обмежує і не скасовує вже діюче право постійного користування земельними ділянками, набуте в установлених законодавством випадках станом на 1 січня 2002 року.

Оскільки, відповідно до абз. 2 п. 5 Порядку громадяни, підприємства, установи, організації, які мають у користуванні земельні ділянки, надані їм до введення в дію Кодексу, зберігають свої права на користування до оформлення ними у встановленому порядку прав власності на землю або землекористування.

Згідно із частиною першою статті 92 Кодексу право постійного користування земельною ділянкою це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної або комунальної власності (частина друга статті 92 Кодексу).

Пунктом 6 розділу X Перехідні положення Кодексу, який діяв з 01 січня 2002 року до 22 вересня 2005 року, було встановлено, що громадяни та юридичні особи, які набули земельні ділянки на праві постійного користування до 01 січня 2002 року, але згідно з Кодексом не можуть мати їх на такому праві, повинні до 01 січня 2008 року переоформити право постійного користування на право власності або право оренди.

Проте Конституційний Суд України Рішенням від 22.09.2005 № 5-рп/2005 визнав таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) вказаного положення щодо зобов`язання переоформити право постійного користування земельною ділянкою на право власності або право оренди без відповідного законодавчого, організаційного та фінансового забезпечення.

Отже, громадяни та юридичні особи, які до 01 січня 2002 року отримали у постійне користування земельні ділянки, правомочні використовувати отримані раніше земельні ділянки на підставі цього правового титулу без обов`язкового переоформлення права постійного користування на право власності на землю.

Право користування земельною ділянкою може бути припинено лише з певних підстав, закріплених у законодавстві. У пункті 7.27 постанови від 05.11.2019 у справі № 906/392/18 (провадження № 12-57гс19) Велика Палата Верховного Суду зазначила, що право постійного землекористування є безстроковим і може бути припинене лише з підстав, передбачених у статті 141 Земельного кодексу України, перелік яких є вичерпним.

Відповідно до ст. 141 Кодексу однією з підстав припинення права користування земельною ділянкою є добровільна відмова від права користування земельною ділянкою.

Відповідно до ст. 142 Кодексу добровільна відмова від права власності або права постійного користування земельною ділянкою здійснюється за заявою власника землі до відповідного органу.

Згідно з імперативними приписами частини другої статті 6 Закону України Про правовий режим майна у Збройних Силах України рішення про відчуження військового майна, що є придатним для подальшого використання, але не знаходить застосування у повсякденній діяльності військ, надлишкового майна, а також цілісних майнових комплексів та іншого нерухомого майна приймає Кабінет Міністрів України за поданням Міністерства оборони України.

Міністерство оборони України не направляло жодних подань, а Кабінет Міністрів України не приймав жодних рішень за поданням ІНФОРМАЦІЯ_1 стосовно відчуження земельної ділянки площею 4,745 га в межах ІНФОРМАЦІЯ_8 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , що належить до земель оборони.

Порушення вищевказаних вимог є підставою вважати, що земельна ділянка площею 4,745 га в межах військового містечка № б/н (с. Гореничі), вибула з державної власності незаконно, поза волею її власника.

Держава є власником земель оборони за законом, при цьому наявність чи відсутність у землекористувача документів на користування земельною ділянкою не змінює її правового статусу, оскільки його вже визначено законом. Відповідний висновок викладено Верховним судом України в постанові від 16.09.2015 у справі №926/1017/14.

Відповідно до глави 11 Положення про порядок ведення Єдиного реєстру досудових розслідувань, затвердженого наказом Генерального прокурора України від 17.08.2012 № 69 (далі Положення ) чітко визначено порядок формування та ведення Реєстру. Частина 1 указаної глави визначає формування реєстру …розпочинається з моменту внесення до нього Реєстратором відповідних відомостей про кримінальне правопорушення, зазначених у заяві чи повідомленні про його вчинення або виявлених ним самостійно з будь-якого джерела. Усні заяви заносяться слідчим або прокурором до протоколу, який підписується заявником.

Крім того, варто зазначити що постановою Верховного Суду від 25.09.2019 року у справі № 369/9994/16-ц витребувано із чужого незаконного володіння громадянина ОСОБА_9 на користь держави в особі НУОУ земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:12:003:0208, площею 0,948 га.

Проте, 17.03.2020, тобто після винесення рішення суду, громадянин ОСОБА_9 на підставі договору купівлі продажу відчужив цю земельну ділянку громадянці ОСОБА_10 .

Схожа ситуація склалась із земельною ділянкою 3222482000:12:003:0209, площею 0,9488 га, коли підчас перебування справи № 369/9993/16-ц у провадженні Верховного Суду, відповідач ОСОБА_11 також 17.03.2020 на підставі договору купівлі продажу відчужила земельну ділянку знову ж таки громадянці ОСОБА_10 .

На даний час з метою повного, всебічного та об`єктивного проведення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні виникла необхідність в отриманні доступу до оригіналів наступних документів:

- документів (в т.ч. картографічні матеріали плани - схеми розміщення земельних ділянок), які стали підставою для прийняття рішення ІНФОРМАЦІЯ_21 № 15 та № 16 від 1996 року про прийняття 191,0га земель ІНФОРМАЦІЯ_22 (с. Гореничі) під індивідуальне житлове будівництво (рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 13 червня 1996 року) до земель запасу в адміністративних межах ІНФОРМАЦІЯ_13 ;

- рішення ІНФОРМАЦІЯ_21 № 6/17 від 1998 року про прийняття 20,0га земель ІНФОРМАЦІЯ_7 у військовому містечку № НОМЕР_1 (с. Гореничі) під індивідуальне житлове будівництво (рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 23 грудня 1997 року) до земель запасу в адміністративних межах ІНФОРМАЦІЯ_13 ;

- рішення ІНФОРМАЦІЯ_13 2000 року №35/1 про прийняття 60,0 га земель ІНФОРМАЦІЯ_7 у військовому містечку № НОМЕР_1 (с. Гореничі) під індивідуальну забудову (рішення Міністра оборони України від 16 жовтня 2000 року та) до земель запасу в адміністративних межах ІНФОРМАЦІЯ_13 , які знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_23 , що розташована за адресою: АДРЕСА_2 .

В судове засідання слідчий не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, причини неявки не відомі.

На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України, з огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення такої інформації, розгляд клопотання проводиться без виклику осіб, у володінні яких знаходяться вказані документи.

В силу ст. 131 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК України) заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, а заходами забезпечення кримінального провадження є в тому числі тимчасовий доступ до речей, документів.

Згідно до вимог ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Оскільки слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що документи, доступ до яких просить надати мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні. Відомості, що містяться у зазначених документах, можуть бути використані, як докази під час судового розгляду, а також неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою вказаних вище речей та документів.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 131, 160, 163, 309 КПК України, слідчий суддя -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання слідчого групислідчих начальника відділеннярозслідування злочиніву сферігосподарської таслужбової діяльностіСВ БучанськогоРУП ГУНПв Київськійобласті ОСОБА_3 про тимчасовийдоступ доречей ідокументів врамках кримінальногопровадження №12021111020000630від 21.04.2021року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.358КК України, - задовольнити.

Надати дозвіл слідчому групи слідчих начальнику відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого відділу Бучанського РУП ГУ НП в Київській області лейтенанту поліції ОСОБА_3 , старшому слідчому слідчого відділу Бучанського РУП ГУ НП в Київській області майору поліції ОСОБА_12 , слідчому слідчого відділу Бучанського РУП ГУ НП в Київській області лейтенанту поліції ОСОБА_13 на тимчасовий доступ до оригіналів документів, а саме:

- документів (в т.ч. картографічні матеріали плани - схеми розміщення земельних ділянок), які стали підставою для прийняття рішення ІНФОРМАЦІЯ_21 № 15 та № 16 від 1996 року про прийняття 191,0га земель ІНФОРМАЦІЯ_22 (с. Гореничі) під індивідуальне житлове будівництво (рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 13 червня 1996 року) до земель запасу в адміністративних межах ІНФОРМАЦІЯ_13 ;

- рішення ІНФОРМАЦІЯ_21 № 6/17 від 1998 року про прийняття 20,0га земель ІНФОРМАЦІЯ_22 (с. Гореничі) під індивідуальне житлове будівництво (рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 23 грудня 1997 року) до земель запасу в адміністративних межах ІНФОРМАЦІЯ_13 ;

- рішення ІНФОРМАЦІЯ_13 2000 року №35/1 про прийняття 60,0га земель ІНФОРМАЦІЯ_7 у військовому містечку № НОМЕР_1 (с. Гореничі) під індивідуальну забудову (рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 16 жовтня 2000 року та) до земель запасу в адміністративних межах ІНФОРМАЦІЯ_13 , які знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_23 , що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , із можливістю вилучення належним чином засвідчених копій вищевказаних документів (здійснити їх виїмку) в ІНФОРМАЦІЯ_23 , що розташована за адресою: АДРЕСА_2 .

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала діє протягом двох місяців.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення22.06.2021
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу97847165
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —369/8528/21

Ухвала від 22.06.2021

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Волчко А. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні