Постанова
від 22.06.2021 по справі 496/1988/21
БІЛЯЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 496/1988/21

Провадження № 3/496/1311/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 червня 2021 року м. Біляївка

Біляївський районний суд Одеської області у складі:

головуючого судді - Пасечник М.Л.,

за участю: секретаря - Дигуляр А.С.,

прокурора - Сцепури О.В.

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,

розглянувши у в залі суду матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце реєстрації та проживання: АДРЕСА_1 , працюючий директором Комунального підприємства «Виробниче управління житлово-комунального господарства с. Василівка»,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцїй держави або місцевого самоврядування, та будучи суб`єктом декларування і суб`єктом відповідно до п.п. «а» п. 2 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» та до ст. 172-6 КУпАП, в порушення ч. 1 ст. 45 Закону несвоєчасно, без поважних причин, подав 19.04.2021 року об 19 год. 39 хвил. щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2020 рік.

У відповідності до п.15 ст. 1 Закону, суб`єкти декларування - особи, зазначені у п.1, пп."а" і "в" п.2, п. 4 ч.1 ст. 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Вказані дії містять склад адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

Прокурор вважав, що протокол складений з дотриманням вимог КУпАП, в діях ОСОБА_1 , вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

ОСОБА_1 , в судовому засіданні свою провину у вчиненні вказаного правопорушення визнав, зазначив, що у нього не було свідомого бажання допустити настання наслідків, що призвели до притягнення до адміністративної відповідальності, передбаченої ч.1 ст. 172-6 КУпАП, а також йому були роз`ясненні його права та обов`язки передбачені ст. 63 Конституції України та ст. 268 КУпАП.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення та вивчивши надані докази, суд дійшов до наступних висновків.

Згідно ст.68Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

З матеріалів справи про адміністративне правопорушення вбачається, що згідно Розпорядження Василівської сільської ради Біляївського району Одеської області №28/2016-СР від 21.06.2016 року ОСОБА_1 було призначено директором Комунального підприємства (далі КП) «Виробниче управління житлово-комунального господарства с. Василівка» з 22.06.2016 року.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі Реєстр), та Статуту засновником КП «Виробниче управління житлово-комунального господарства с. Василівка» (код ЄДРГІОУ 31470604, юридична адреса: Одеська область, Біляївський район, с. Василівка, вул. Леніна, буд. 64), є орган місцевого самоврядування - Василівська сільська рада Біляївського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04377687, юридична адреса: Одеська область, Біляївський район, с. Василівка, вул. Леніна, буд. 64). Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань організаційно-правовою формою КП «Виробниче управління житлово- комунального господарства с. Василівка» є комунальне підприємство.

Згідно п.1.3. Статуту КП «Виробниче управління житлово-комунального господарства с. Василівка», затвердженого рішенням Василівської сільської ради Біляївського району Одеської області від 09.08.2007 року №231, підприємство є юридичною особою: має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням; має право заключати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести зобов`язання, бути позивачем та відповідачем у суді, арбітражному суді, і користуватися іншими правами юридичної особи.

Таким чином, за вищевказаними ознаками, КП «Виробниче управління житлово-комунального господарства с. Василівка» - є юридичною особою публічного права.

Вимогами р.V Статуту КП «Виробниче управління житлово - комунального господарства с. Василівка» встановлено, що управління підприємством здійснює директор Підприємства, тобто ОСОБА_1 , на якого «складені наступні обов`язки: керує підприємством, самостійно визначає структуру управління, встановлює штати; без доручення діє від імені підприємства; установах, організаціях, державних органах, укладає угоди та відкриває рахунки в банках; вирішує питання діяльності підприємства, тощо».

Таким чином, директор КП «Виробниче управління житлово-комунального господарства с. Василівка» Доценко В.В. є посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб`єктом відповідно до пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону та Примітки до ст. 172-6 КУпАП та на нього поширюється дія цього Закону, тобто він є суб`єктом декларування і відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією та зобов`язаний виконувати вимоги Закону, в тому числі зазначених у ч.1 ст. 45 вказаного Закону.

Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене собою, зазначеною у ч.1 ст. 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у п.1, пп. "а" і "в" п. 2, п.5 ч. 1 ст. 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Таким чином,директор КГІ«Виробниче управлінняжитлово-комунальногогосподарства с.Василівка» ОСОБА_1 як особа,уповноважена навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,зазначена упп."а",п.2,ч.1ст.3Закону України «Про запобігання корупції», був зобов`язаний подати щорічну декларацію за 2019 рік, до 00 годин 00 хвилин 01.04.2021 року.

Проте, гр. ОСОБА_1 , будучи суб`єктом декларування, який обізнаний щодо обов`язку, способу та терміну подачі такого типу декларації, за відсутності поважних причин, в порушення частини першої статті 45 Закону, подав відповідну щорічну декларацію за 2020 рік, лише 19.04.2021 року о 19 годині 39 хвилин, що встановлено відповідно до відкритих загальнодоступних даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до якого встановлено дату і час подачі декларації гр. ОСОБА_1 .

Згідно із ч.1 ст. 172-6 КУпАП, відповідальність за вказаною статтею настає за умови несвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Факт несвоєчасності подачі відповідної декларації встановлений. Поважні причини несвоєчасної подачі відповідної декларації гр. ОСОБА_1 - не встановлені.

Таким чином, своїми діями ОСОБА_1 , знаходячись на посаді директора КП «Виробниче управління житлово - комунального господарства с. Василівка», будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на вказаній посаді, вчинив дії, які містять склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП, а саме несвоєчасно, без поважних причин подав щорічну декларацію.

Факт обізнаності гр. ОСОБА_1 щодо обов`язку, способу та термінів подачі щорічної декларації за 2020 рік, підтверджується поясненням останнього, та підтверджується раніше поданими деклараціями (успішно подано 4 декларації).

Громадянин ОСОБА_1 не виконав вимоги ч.1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», які виникли у нього як у посадової особи юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування на посаді директора КП «Виробниче управління житлово- комунального господарства с. Василівка», яке відповідно до Реєстру розташовано за адресою: АДРЕСА_1 .

Датою і часом вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією гр. ОСОБА_1 , є фактичний час і дата несвоєчасної, без поважних причин, подачі декларації особи, тобто 19.04.2021 року о 19 години 39 хвилин.

Датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата завершення збору доказів, встановлення особою, уповноваженою на складання протоколу про адміністративне правопорушення, фактичних даних для висновку про наявність в діях особи вини у вчиненні правопорушення, встановлення складу адміністративного правопорушення та складання і оголошення протоколу за участю ОСОБА_1 є 30.04.2021 року.

Частиною 1 ст. 172-6 КУпАП встановлено, що відповідальність за вказаною статтею настає за умови несвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП, за кваліфікуючою ознакою несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Крім того, вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП, повністю доведена та підтверджується зібраними в справі доказами, а саме: протоколом №404/2021 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 30.04.2021 року; копією особової картки працівника ОСОБА_1 , воєнним квитком серії НОМЕР_1 , виданим Біляївським районним військовим комісаріатом Одеської області 09.02.1993 року, розпорядженням Васильківської сільської ради Біляївського району Одеської області від 21.06.2016 року за №28/2016-СР про призначення на посаду директора КП «ВУЖКГ с. Василівка» ОСОБА_1 , Статутом КП «Виробничого управління житлово-комунального господарства с. Василівка», роздруківкою з сайту НАЗК, відповідно до якої встановлено, що ОСОБА_1 подав декларацію 19.04.2021 року о 19:39 год, письмовими поясненнями ОСОБА_1 , рапортами оперуповноваженого УСР в Одеській області ДСР НП України старшого лейтенанта поліції Б. Іщук.

Суд при накладенні стягнення враховує: ступінь суспільної небезпеки правопорушення, особистість правопорушника, той факт, що він раніше не притягувався до адміністративної відповідальності, ступінь його провини, майновий стан.

Обставин, що пом`якшує відповідальність особи, що притягується до адміністративної відповідальності, відповідно до ст. 34 КУпАП, суд визнає щире каяття, обставини, що обтяжують відповідальність, передбачені ст. 35 КУпАП, судом не встановлено.

Враховуючи вищевикладене та вирішуючи питання про адміністративне стягнення, яке слід застосувати до особи, що притягується до адміністративної відповідальності, суд вважає, що воно має бути визначене у вигляді штрафу згідно санкції ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

Згідно ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Керуючись ст. 62 Конституції України, ч.1 ст. 172-6, ст.ст. 283, 284 КУпАП, Законом України «Про запобігання корупції», суд

П О С Т А Н О В И В:

Визнати винним ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП: НОМЕР_2 ) у вчиненні адміністративного правопорушення та піддати його адміністративному стягненню за ч.1 ст. 172-6 КУпАП у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 50 (п`ятдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 850 (вісімсот п`ятдесят) грн.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП: НОМЕР_2 ) на користь держави судовий збір у розмірі 454 грн.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Біляївський районний суд Одеської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя М.Л. Пасечник

Строк пред`явлення постанови до виконання

згідно Закону України "Про виконавче провадження"

Постанова набрала законної сили

"___"


2021 року

СудБіляївський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.06.2021
Оприлюднено02.09.2022
Номер документу97857894
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —496/1988/21

Постанова від 22.06.2021

Адмінправопорушення

Біляївський районний суд Одеської області

Пасечник М. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні