Справа № 344/9826/21
Провадження № 1-кс/344/3915/21
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2021 року м. Івано-Франківськ
Слідчий суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши в судовому засіданні клопотання про здійснення спеціального досудового розслідування в кримінальному провадженні № 22019090000000001, -
В С Т А Н О В И В:
Слідчий, за погодженням з прокурором, звернувся з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування в кримінальному провадженні № 22019090000000001, в обґрунтування якого покликався на те, що слідчим відділом Управління Служби безпеки України в Івано-Франківській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22019090000000001 від 14.01.2019 року, за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України. Встановлено, що наприкінці 2013 року Російською Федерацією (далі РФ) із залученням її Збройних Сил вирішено здійснити протиправні умисні дії, спрямовані на порушення суверенітету і територіальної цілісності України, зміну меж її території та державного кордону на порушення порядку, встановленого Конституцією України, зокрема, шляхом окупації частини території України, а саме території АР Крим та м. Севастополь з метою подальшої її анексії та окупації території Донецької та Луганської областей. Мотивами зазначених дій послугували Євроінтеграційний курс розвитку України, підготовка до підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, які були розцінені як безпосередня загроза економічним та геополітичним інтересам РФ, що сприятиме втраті впливу над політичними процесами в Україні та позбавить контролю над її економічною діяльністю, призведе до поглиблення співпраці з НАТО з метою досягнення критеріїв, необхідних для набуття членства у цій організації та денонсації угод щодо тимчасового розташування Чорноморського флоту РФ на території України. Досягти зазначеної мети вказані особи вирішили шляхом ведення агресивної війни та агресивних воєнних дій проти України, у тому числі з використанням підрозділів Збройних сил Російської Федерації, окупації території України, створення і фінансування на окупованих територіях України терористичних організацій та вчинення інших злочинів.
Так, 07.04.2014 у м. Донецьку Донецької області невстановленими особами за підтримки РФ створено «Донецьку народну республіку» (далі-«ДНР»). Указана організація є стійким об`єднанням невизначеного кола осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому її структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації, а тому відповідно до ст. 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» є терористичною організацією. Одним із основних завдань учасників указаної терористичної організації є зміна меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, вплив на прийняття рішень, вчинення та не вчинення дій органами державної влади України, шляхом застосування зброї, вчинення обстрілів, вибухів, підпалів та інших дій, які створюють небезпеку для життя та здоров`я людини, заподіяння значної майнової шкоди та настання інших тяжких наслідків.При цьому, терористична діяльність відповідно до статті 1 Закону охоплює зокрема фінансування тероризму - тобто надання чи збір активів будь-якого роду з усвідомленням того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом, терористичною групою або терористичною організацією, а також для створення терористичної групи чи терористичної організації, сприяння вчиненню терористичного акту, будь-якої іншої терористичної діяльності, а також спроби здійснення таких дій.
У клопотанні вказано, що 07 квітня 2014 року за поданням керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України, погодженим із Головою Служби безпеки України, на території Донецької та Луганської областей розпочато проведення антитерористичної операції (далі - АТО) із залученням Збройних Сил України та інших військових формувань. Також Указом Президента України від 30.04.2018 №116/2018 уведено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.04.2018 «Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях», яким формат проведення АТО змінено на операцію Об`єднаних сил із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації на території Донецької та Луганської областей.
Терористична організація «ДНР» діє на території України незаконно та її учасники вчиняють терористичні акти - захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування із застосуванням зброї, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії (зокрема, артилерійські обстріли), які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, в тому числі щодо визнання легітимності діяльності «ДНР» та влади її керівників, а також перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних Сил України й інших військових формувань України, задіяними у проведенні антитерористичної операції та операції об`єднаних сил на території Донецької області.
Як наслідок, частина території Донецької області опинилась під контролем представників терористичної організації «ДНР», підконтрольних РФ, та відповідно до Постанови ВР України № 254-VIII від 17.03.2015 «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», постанови ВР України № 252-VIII від 17.03.2015 «Про визначення окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування», та Закону України від 18.01.2018 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» набула статусу тимчасово окупованої території.
Чисельні злочини, вчинені РФ та підконтрольними їй представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі проти України, визнані у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією. Зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБОЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII,та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи,національних парламентів держав членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому постановою ВРУ від 14.01.2015 за №106- VIII, постанові ВРУ «Про заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за № 1597-VІІ, постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за № 337-VІІІ, постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за № 1596-VІІ, постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за № 145-VIII.
Факт створення «ДНР» за підтримки та під контролем Російської Федерації визнано Резолюцією ПАРЕ від 12.10.2016. При цьому в Резолюції зазначено, що «ДНР» та всі її «установи» не мають будь-якої легітимності у відповідності з українським або міжнародним правом. Утримання окупованої частини території Донецької області та досягнення завдання щодо зміни меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України, потребує значних активів будь-якого роду, зокрема фінансових та матеріальних, тобто забезпечення функціонування на цій території фінансової системи. Отримання вказаних активів відбувається за рахунок окремих суб`єктів господарської діяльності та громадян України, лояльно налаштованих до ідей та діяльності «ДНР», невстановлених на цей час іноземних громадян тощо. Указане в свою чергу та намагання досягти однієї з цілей, а саме створення в очах міжнародної спільноти та місцевих мешканців образу «ДНР» як легітимного державного утворення, надання легітимності процесу обігу фінансових активів, зокрема їх збору, на тимчасово окупованій території Донецької області, призвело до прийняття ватажками «ДНР» рішення щодо створення та функціонування окремих так званих «установ фінансового сектору «ДНР», які б виконували функції зі збору, розподілу, перерозподілу та використання фондів грошових коштів.
Як зазначено у клопотанні, проведеним досудовим розслідуванням встановлено що, восени 2014 року у складі терористичної організації «ДНР» створено «Министерство финансов ДНР», «Министерство доходов и сборов ДНР», «департамент таможенного дела Министерства доходов и сборов ДНР». 03 жовтня 2014 року прийнято та введено в дію «Временное Положение о налоговой системе Донецкой народной республики», у 2015 році «Закон «О налоговой системе», якими визначено так звану податкову систему «ДНР», введено реєстрацію підприємств та підприємців у так званих «податкових органах «ДНР», порядок сплати ними податків та інших обов`язкових платежів. Також 07.10.2014 «Министерством финансов ДНР» створено так званий «Центральный Республиканский Банк ДНР», який відповідно до «Положения о Центральном Республиканском Банке «ДНР» виконує функції розрахунково-касового центра «ДНР» та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням. Крім того, утримання тимчасово окупованої території Донецької області крім фінансових, потребує людських ресурсів, військової техніки, озброєння тощо. З цією метою у складі «силового блоку ДНР» створено ряд формувань (зокрема військового типу): «Министерство внутренних дел ДНР», «Министерство по делам гражданской обороны, чрезвычайным ситуациям и ликвидации последствий стихийных бедствий ДНР», «Министерство государственной безопасности ДНР», «органы прокуратуры» тощо. Питання матеріально-технічного забезпечення учасників терористичної організації «ДНР» майном (у т. ч. фармацевтичними, медичними, ортопедичними товарами та іншими засобами медичного призначення) вирішується її керівниками в тому числі шляхом його оплатного отримання від окремих суб`єктів господарської діяльності, що діють на тимчасово окупованій території Донецької області.
Вказується на те, що з лютого 2016 року службові особи «Общества с ограниченной ответственностью «Медикодон Плюс» (далі «ООО «Медикодон Плюс»), достовірно усвідомлюючи, що «ДНР» є терористичною організацією, а грошові та інші матеріальні активи, збір та обіг яких відбувається на тимчасово окупованій території Донецької області, буде використано повністю або частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема щодо вчинення терористичних актів на території України, за попередньою змовою між собою, умисно, з корисливих мотивів, вчиняють дії з метою фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР» шляхом постачання лікарських засобів та товарів медичного призначення до її структурних підрозділів - так званих «Министерства здравоохранения ДНР», та інших підрозділів «політичного та силового блоку ДНР», а також здійснюючи сплату так званих «налогов и сборов» до так званого «бюджета ДНР». Так, на виконання вищевказаної мети 29.02.2016 на тимчасово окупованій території Донецької області, а саме за адресою: м. Донецьк, Ворошиловський район, вул. Челюскінців, буд. 184, створено «ООО «Медикодон Плюс», яке зареєстровано в так званому «податковому органі» - «департаменте государственной регистрации Министерства доходов и зборов ДНР», та відкрито рахунок у так званому «Центральном Республиканском банке ДНР» за № 26003701470100. Також 02.12.2016 «ООО «Медикодон Плюс» отримало ліцензію так званої «республиканской службы лекарственных средств министерства здравоохранения ДНР» на «оптовую торговлю лекарственными средствами для медицинского применения».
Водночас, з метою укриття вищевказаного факту та з метою можливості здійснення закупівлі товарів й отримання доходів на території, підконтрольній державній владі України, одночасно з реєстрацією на тимчасово окупованій території, а саме 29.02.2016, на території, підконтрольній державній владі України за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Семашка, 13, зареєстровано ТОВ «Медикодон Плюс» (код ЄДРПОУ 40304357), засновниками якого виступили ОСОБА_7 та ОСОБА_8 . При цьому, фактичну діяльність «ООО «Медикодон Плюс» очолив ОСОБА_9 , який залучив до вказаної злочинної схеми ОСОБА_6 в якості заступника директора «ООО «Медикодон Плюс».
Зазначено, що із 29.02.2016 ОСОБА_6 організував та очолив діяльність «ООО «Медикодон Плюс» щодо придбання та подальшого переміщення лікарських засобів та товарів медичного призначення на тимчасово окуповану територію Донецької області, діючи умисно від імені «ООО «Медикодон Плюс» як заступник директора суб`єкта господарювання, отримавши замовлення від структурних підрозділів терористичної організації «ДНР» - «Министерства здравоохранения ДНР» на поставку їм лікарських засобів та товарів медичного призначення, здійснює придбання відповідної продукції на території, підконтрольній державній владі України, і її постачання на територію підконтрольну «ДНР», шляхом використання схеми так званого «перерваного транзиту». Зазначена діяльність здійснюється через ряд суб`єктів підприємницької діяльності, зареєстрованих на території, підконтрольній державній владі України. При цьому, покупцями та кінцевими отримувачами вказаної продукції при так званому «експорті» вказувались компанії-нерезиденти, зареєстровані на території Грузії, Литовської Республіки, Турецької Республіки, Азербайджанської Республіки. З метою створення вигляду законної діяльності, вказана продукція проходила митне оформлення в пункті пропуску між Україною та Російською Федерацією, після чого вивозилась з території України. Проте, після того як зазначений товар потрапляв на територію Російської Федерації, він доставлявся до лінії державного кордону України поблизу населеного пункту Матвеєв Курган Російської Федерації та, в подальшому, у м. Донецьк через незаконно функціонуючі пункти пропуску. Доставлені за вищенаведеною схемою лікарські засоби та товари медичного призначення оптовими партіями постачаються ОСОБА_6 від імені ООО «Медикодон Плюс» до структурних підрозділів так званих «Министерства здравоохранения ДНР» в якості матеріального забезпечення вказаної терористичної організації.
Зокрема, у вищевказаний період часу до структурних підрозділів «Министерства здравоохранения ДНР» на тимчасово окупованій території Донецької області поставлено лікарських засобів та товарів медичного призначення:
- до «Станции переливания крови г. Горловки МЗ ДНР» у липні 2019 року на суму 572 962,70 російських рублів, що по середньому місячному курсу НБУ за цей місяць (далі по курсу НБУ) курсу НБУ становить 233 768,78 грн.; у серпні 2018 року на суму 389 732,35 російських рублів, що по курсу НБУ за цей місяць становить 162 128,65 грн.; у жовтні 2019 року на суму 221 088 російських рублів, що по курсу НБУ становить 85 118,88 грн.;
- до «Республиканского специализированого центра медицинской генетики и перинатальной диагностики МЗ ДНР»: у травні 2018 року на суму 4 040 019,24 російських рублів, що по курсу НБУ становить 1 700 848,10 грн.; у серпні 2018 року на суму 363 466,22 російських рублів, що по курсу НБУ становить 151 201,94 грн.; у травні 2019 року на суму 760 098,51 російських рублів, що по курсу НБУ становить 309 360,09 грн.; у червні 2019 року на суму 3 164 965,90 російських рублів, що по курсу НБУ становить 1 307 130,91 грн.; у серпні 2019 року на суму 4 098 587,60 російських рублів, що по курсу НБУ становить 1 582 054,81 грн.; у грудні 2019 року на суми 370 000 та 3 977 671 російських рублів, що по курсу НБУ становить 1 630 376,62 грн.; у березні 2020 року на суми 3 461 650,23 та 391 700 російських рублів, що по курсу НБУ становить 1 383 352,73 грн.; у червні 2020 року на суми 500 000 та 4 448 729,70 російських рублів, що по курсу НБУ становить 1 905 260,93 грн.; у вересні 2020 року на суми 4 249 029,80 та 500 000 російських рублів, що по курсу НБУ становить 1 752 391,99 грн.;
- до «Станции переливания крови г. Енакиево МЗ ДНР» у червні 2018 року на суму 408 410 російських рублів, що по курсу НБУ становить 171 123,79 грн.; у листопаді 2019 року на суму 430 483,40 російських рублів, що по курсу НБУ становить 164 014,17 грн.; у березні 2020 року на суму 350 003,30 російських рублів, що по курсу НБУ становить 125 651,18 грн.;
- до «Станции переливания крови г. Макеевки МЗ ДНР»: у червні 2018 року на суму 369 307,80 та 100 556,07 російських рублів, що по курсу НБУ становить 196 872,96 грн.;
- до «Центральной городской клинической больницы № 1 города Донецка» у травні 2018 року на суму 803 768 російських рублів, що по курсу НБУ становить 338 386,32 грн.; у січні 2019 року на суми 61 999,92 та 130 013,57 російських рублів, що по курсу НБУ в сукупності становить 79 493,58 грн.;
- до «Института неотложной и восстановительной хирургии имени В.К. Гусака МЗ ДНР»: у березні 2019 року на суму 42 346,97 російських рублів, що по курсу НБУ становить 17 446,95 грн.; у липні 2019 року на суму 859 842,50 російських рублів, що по курсу НБУ становить 350 815,74 грн.; у серпні 2019 року на суму 105 016,21 російських рублів, що по курсу НБУ становить 40 536,25 грн.;
- до «Республиканского травматологического центра МЗ ДНР» у травні 2019 року на суми 324 937,43 та 441 100 російських рублів, що по курсу НБУ становить 311 777,23 грн.; у вересні 2019 року на суму 349 630,30 російських рублів, що по курсу НБУ становить 133 209,14 грн.; у серпні 2019 року на суму 416 490,73 російських рублів, що по курсу НБУ становить 160 765,42 грн.; у грудні 2019 року на суми 366 700 та 338 639 та 581 220,62 російських рублів, що по курсу НБУ становить 482 459,85 грн.; у червні 2020 року на суму 324 931,06 російських рублів, що по курсу НБУ становить 125 098,45 грн.;
- до «Донецкой государственной лаборатории ветеринарной медицины» у травні 2019 року на суму 185 192 російських рублів, що по курсу НБУ становить 75 373,14 грн.;
- до «Республиканского центра экстренной медицинской помощи и медицины катастроф ДНР» у травні 2019 року на суму 100 114,40 російських рублів, що по курсу НБУ становить 40 764,56 грн.; у лютому 2020 року на суму 191 219,40 російських рублів, що по курсу НБУ становить 73 619,46 грн.;
- до «Фонда социального страхования от несчастных случаев на производстве и профессиональных заболеваний ДНР» у червні 2019 року на суму 391 188 російських рублів, що по курсу НБУ становить 161 560,64 грн.,
всього на суму 15 251 963,26 грн.
У клопотанні вказано, що з метою забезпечення вищевказаного постачання лікарських засобів, товарів медичного призначення та інших товарів на територію підконтрольну «ДНР», ОСОБА_6 , перебуваючи на окупованій території України та використовуючи впродовж 2018-2019 років описану вище схему так званого «перерваного транзиту» з залученням, за допомогою ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , суб`єктів підприємницької діяльності, зареєстрованих на території України, таких як ТОВ «Марсел-М» (ЄДРПОУ 42008735), ТОВ «Глобалкар» (ЄДРПОУ 43180086), ТОВ «ВГП» (ЄДРПОУ 43081067), ТОВ «Ікспенсавто» (ЄДРПОУ 42787055), ТОВ «Формтранс» (ЄДРПОУ 42958709), ТОВ «Техно-Крон» (ЄДРПОУ 43228447), ТОВ «Брокмодем» (ЄДРПОУ 43829829), ТОВ «Гонтанг Пульс» (ЄДРПОУ 43830169), ТОВ «Мотордеп» (ЄДРПОУ 43814833), ТОВ «Коучпром» (ЄДРПОУ 43683395), ТОВ «Маргтранс» (ЄДРПОУ 43677994), ТОВ «Дородо-М» (ЄДРПОУ 43612497), ТОВ «Баромакс» (ЄДРПОУ 43610353), ТОВ «Саргов» (ЄДРПОУ 43439798), ТОВ «Бек-Авто» (ЄДРПОУ 43448069), ТОВ «Весткорд» (ЄДРПОУ 43448069), ТОВ «Лотарменг» (ЄДРПОУ 43525846), ТОВ «Слаотранс» (ЄДРПОУ 43525846), ТОВ «Проум-Лайн» (ЄДРПОУ 43582096), використовуючи перевізника ФОП ОСОБА_12 та належні йому транспортні засоби сідловий тягач «DAF», д.н.з. НОМЕР_1 з напівпричепом-рефрижератором марки «Treilor», д.н.з. НОМЕР_2 , сідловий тягач «DAF», д.н.з. НОМЕР_3 з напівпричепом-рефрижератором марки «Schmitz», д.н.з. НОМЕР_4 , сідловий тягач «DAF», д.н.з. НОМЕР_5 з напівпричепом-рефрижератором марки «Chereau», д.н.з. НОМЕР_6 , організував незаконне перевезення зазначеної групи товарів на окуповану територію Донецької області за нульовою ставкою мита відповідно до «Постановления от 12.02.2016 г. №1-10 Совета Министров ДНР». Крім того, впродовж 2018 року, за результатами діяльності службових осіб «ООО «Медикодон Плюс» та ОСОБА_6 зокрема, зазначеним суб`єктом господарювання здійснювалась сплата так званих «налогов и сборов» до так званого «бюджета ДНР», які використовуються представниками терористичної організації «ДНР» для досягнення злочинних цілей вказаної терористичної організації. При цьому, ОСОБА_6 організовав постачання медичних препаратів та медичного обладнання на територію підконтрольну «ДНР» їх митне оформлення та сплату у зв`язку з цим так званих «налогов и сборов ДНР», а також подальше їх постачання до структурних підрозділів «Министерства здравоохранения ДНР», в також вів облік та систематизацію звітних документів щодо фінансово-господарської діяльності «ООО «Медикодон Плюс», що підтверджують фактичну передачу матеріальних цінностей та грошових коштів до структурних підрозділів терористичної організації «ДНР».
Зазначено, що «ООО «Медикодон Плюс» упродовж лютого вересня 2018 року сплачено так званих «налогов» на загальну суму 31 232 029 російських рублів, що по середньому річному курсу НБУ за 2018 рік становить 13 617 164,64 грн., зокрема за лютий на суму 3 747 902 російських рублів, за березень 3 986 279 російський рублів, за квітень 3 337 009 російський рублів, за травень 3 946 452 російський рублів, за червень 3 804 397 російський рублів, за липень 3 361 564 російський рублів, за серпень 4 431 554 російський рублів, за вересень 4 616 872 російський рублів. Ураховуючи викладене, ОСОБА_6 упродовж 2018 2020 років організував перевезення лікарських засобів та товарів медичного призначення на територію підконтрольну «ДНР» на загальну суму 141 179 435,84 грн., а також здійснив матеріальне забезпечення та фінансування терористичної організації «ДНР» шляхом постачання лікарських засобів та товарів медичного призначення, а також сплати так званих «налогов» на загальну суму 28 869 127,9 грн, що перевищує вісімнадцять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та є особливо великим розміром (18 918 000 грн.).
На підставі викладеного, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обґрунтовано підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України, за який законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років.
Матеріалами клопотання зазначається, що 14 червня 2021 року ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в порядку ст. 278, Глави 6, Глави 11 КПК України, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України. 19 червня 2021 року оголошено розшук підозрюваного, проведення якого доручено ВКЗЕ УСБ України в Івано-Франківській області. 22 червня 2021 року до Івано-Франківського міського суду подано клопотання про надання дозволу на затримання підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою його приводу для участі у розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Сторона кримінального провадження, яка звернулася з даним клопотанням, зазначає, що на даний час у кримінальному провадженні проведено всі можливі слідчі (розшукові) дії і зібрані під час досудового розслідування докази є достатніми для складання обвинувального акту, однак завершити досудове розслідування не виявляється за можливе, оскільки ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території, де переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та продовжує здійснювати протиправну діяльність.
У клопотанні вказується, що досудовим розслідуванням достовірно встановлено, що досудовим розслідуванням достовірно встановлено, що підозрюваний ОСОБА_6 ухиляється від явки на виклик слідчого, перебуває на тимчасово окупованій території, у зв`язку з чим його оголошено в розшук, а також обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України. Таким чином, наявні підстави для звернення до слідчого судді з клопотанням про застосування процедури спеціального досудового розслідування стосовно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у кримінальному провадженні № 22019090000000001.
Прокурор та слідчий в судовому засіданні підтримали доводи та вимоги клопотання.
Захисник в, яка діє в інтересах підозрюваного, заперечила щодо клопотання, вказавши, що повідомлення про підозру ОСОБА_6 направлене у спосіб, не передбачений КПК України, тому ОСОБА_6 не набув статусу підозрюваного, безпідставно оголошений у розшук.
Слідчий суддя, заслухавши думку сторін кримінального провадження по суті ініційованого питання, вивчивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.
У відповідності до вимог ст. 297-1 КПК України, спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави, на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні, зокрема, щодо злочинів передбачених частинами другою - п`ятою статті 191 КК України стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук.
Згідно з ч. 1 ст. 42 КПК України підозрюваним є особа, якій у порядку, передбаченому статтями 276-279 цього Кодексу, повідомлено про підозру, особа, яка затримана за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, або особа, щодо якої складено повідомлення про підозру, однак його не вручено їй внаслідок невстановлення місцезнаходження особи, проте вжито заходів для вручення у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.
Водночас, положеннями ст. 297-5 КПК України передбачено, що повістки про виклик підозрюваного у разі здійснення спеціального досудового розслідування надсилаються за останнім відомим місцем його проживання чи перебування та обов`язково публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційних веб-сайтах органів, що здійснюють досудове розслідування. З моменту опублікування повістки про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження підозрюваний вважається належним чином ознайомленим з її змістом.
Перевіряючи достатність доказів для такого висновку, слідчий суддя, наряду з положеннями ч. 2 ст. 297-4 КПК України, враховує практику Європейського суду з прав людини (зокрема, рішення «Чеботарь проти Молдови»), у відповідності до якої слова «обґрунтована підозра» означають наявність фактів чи інформації, котрі могли би переконати стороннього об`єктивного спостерігача, що конкретна особа, можливо вчинила злочин. Натомість, не будучи наділеним повноваженнями щодо оцінки доказів на даній стадії кримінального судочинства, слідчий суддя позбавлений можливості надати перевагу одним доказам перед іншими шляхом їх оцінки та аналізу в сукупності. Питання щодо доведеності вини особи та правильності кваліфікації її дій у відповідності до закону про кримінальну відповідальність підлягають дослідженню при проведенні досудового розслідування та під час розгляду кримінального провадження по суті.
Зважаючи на викладене, виходячи з фактичних даних, що містяться в матеріалах кримінального провадження, заслухавши доводи прокурора, слідчого та адвоката, слідчий суддя приходить до висновку про наявність усіх правових підстав для задоволення клопотання органу досудового розслідування про здійснення спеціального досудового розслідування в кримінальному провадженні № 22019090000000001 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст.258-5 КК України.
Керуючись ст.ст. 297-1, 297-3, 297-4, 376 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22019090000000001 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1 .
Повний текст ухвали складено 24.06.2021 року.
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2021 |
Оприлюднено | 31.01.2023 |
Номер документу | 97864101 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Антоняк Т. М.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Антоняк Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні