Справа №295/7876/21
1-кс/295/3738/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24.06.2021 року м. Житомир
Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянув клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів, старшого слідчого відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СВ Житомирського РУП ГУНП в Житомирський області старший ОСОБА_3 , за матеріалами кримінального провадження №12021060400000796,-
В С Т А Н О В И В :
В клопотанні слідчий зазначив, що 17.05.2021 до Житомирського районного управління поліції надійшла заява від адвоката ОСОБА_4 , яка діє в інтересах КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з приводу неправомірних дій службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 .
18.05.2021 внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12021060400000796, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Мотивуючи заявлене клопотання слідчий вказав. що в ході досудового розслідування встановлено, що на підставі рішення виконкому ІНФОРМАЦІЯ_3 від 25.05.1994 № 5 учбово-дослідному господарству " ІНФОРМАЦІЯ_1 " надано у постійне користування 3294,0 га землі та видано Державний акт на право постійного користування землею серії І-ЖТ №001150, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №5. На підставі рішення виконкому ІНФОРМАЦІЯ_4 від 22.07.1994 №1 учбово-дослідному господарству " ІНФОРМАЦІЯ_1 " надано у постійне користування 1619,6 га землі та видано Державний акт на право постійного користування землею серії ЖТ-11-6-2 №00002, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №5.
Колективне сільськогосподарське підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та є правонаступником всіх прав Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
У свою чергу Колективне сільськогосподарське підприємство " ІНФОРМАЦІЯ_1 " відповідно до цих державних актів сплачує до бюджету земельний податок щомісяця в розмірі 62 466,59 грн. Так згідно поданих 07.02.2021 до ІНФОРМАЦІЯ_5 податкових декларацій з плати за землю за 2021 рік загальна сума земельного податку складає 456 482,52 грн та 293 116,59 грн відповідно.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 13 березня 2019 р. у справі №240/5092/18 за позовом ОСОБА_5 до ІНФОРМАЦІЯ_2 , третя особа - колективне сільськогосподарське підприємство " ІНФОРМАЦІЯ_1 " про визнання протиправною відмови, зобов`язання задовольнити заяву та надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою встановлено, що колективне сільськогосподарське підприємство " ІНФОРМАЦІЯ_1 " є правонаступником учбово-дослідного господарства " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", і має право на постійне користування земельними ділянками згідно вказаних актів на землю серія ЖТ-11-6-2 №00002 та І-ЖТ №001150.
Рішенням Верховного суду України зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_2 надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою. Відповідно до рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 23.09.2019 року, яке набрало законної сили 21.01.2020 року, по справі №240/7736/19 ІНФОРМАЦІЯ_2 24.02.2020 року прийнято наказ за №6-1866/14-20-СГ, згідно якого надано дозвіл на розроблення проекту приватизації земель Державного підприємства " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", правонаступником якого є Колективне сільськогосподарське підприємство " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", що знаходяться на території Черняхівської селищної ради та Великогорбашівської сільської ради Черняхівського району Житомирської області.
За зверненням КСП " ІНФОРМАЦІЯ_1 " ІНФОРМАЦІЯ_2 листом за вих №М-7417/0-1112/0/22-20 від 13.08.2020 року вказало, що зазначений наказ надає можливість підприємству розроблення проекту приватизації земель Державного підприємства " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", правонаступником якого є Колективне сільськогосподарське підприємство " ІНФОРМАЦІЯ_1 ".
Таким чином 07.09.2020 року КСП " ІНФОРМАЦІЯ_1 " замовило у фізичної особи- підприємця ОСОБА_6 розробку проекту землеустрою щодо приватизації земель Державного підприємства " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", що знаходяться на території Черняхівської селищної ради та Великогорбашівської сільської ради Черняхівського району Житомирської області, про що укладено договір №01-4 та сплачено 650 000 грн.
Відповідно до висновку ІНФОРМАЦІЯ_6 про розгляд документації із землеустрою за вих. №6897/82-21 від 13.04.2021 року погоджено проект землеустрою щодо приватизації земель сільськогосподарського призначення ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на території Черняхівської селищної ради Черняхівського району Житомирської області.
У свою чергу Колективне сільськогосподарське підприємство " ІНФОРМАЦІЯ_1 " відповідно до цих державних актів сплачує до бюджету земельний податок щомісяця в розмірі 62 466,59 грн. Так згідно поданих 07.02.2021 до ІНФОРМАЦІЯ_5 податкових декларацій з плати за землю за 2021 рік загальна сума земельного податку складає 456 482,52 грн та 293 116,59 грн відповідно.
КСП " ІНФОРМАЦІЯ_1 " як правонаступник ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » маючи право постійного користування землями сільськогосподарського призначення, що знаходяться на території Черняхівської селищної ради Черняхівського району Житомирської області здійснює обробіток земельних ділянок за цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 4274,2029 га з кадастровими номерами 1825655100:02:000:0030, 1825655100:02:000:0038, 1825655100:02:000:0043, 1825655100:02:000:0048, 1825655100:07:000:0059, 1825655100:07:000:0060, 1825655100:09:000:0024, 1825655100:09:000:0031, 1825655100:09:000:0035, 1825655100:09:000:0038, 1825655100:06:000:0041, 1825655100:06:000:0044, 1825655100:06:000:0045, 1825655100:06:000:0046, 1825681000:01:000:0087, 1825681000:01:000:0090, 1825681000:02:000:0005, 1825681000:02:000:0007, 1825681000:02:000:0010, 1825681000:03:000:0006, 1825681000:03:000:0012, 1825681000:04:000:0017, 1825681000:05:000:0017, 1825681000:06:000:0014, 1825681000:06:000:0016, 1825681000:07:000:0015, 1825681000:07:000:0016, 1825681000:07:000:0023, 1825681000:07:000:0024, 1825681000:09:000:0008, 1825681000:09:000:0009, 1825681000:09:000:0010, 1825681000:09:000:0011, 1825681000:11:000:0006, 1825681000:11:000:0010, 1825655100:07:000:0061.
Так з огляду на усталену судову практику Верховного Суду право користування земельною ділянкою, набуте у встановленому порядку, не втрачається внаслідок його не переоформлення підприємством, яке за змістом чинного Земельного кодексу України не може набувати права постійного землекористування, а зберігається за ним до приведення прав і обов`язків щодо такої земельної ділянки у відповідність до вимог чинного законодавства, у тому числі за правонаступником такого землекористувача. Крім того положення пункту 6 розділу X Земельного Кодексу щодо зобов`язання переоформити право постійного користування земельною ділянкою на право власності або право оренди до 1 січня 2008 року без відповідного законодавчого, організаційного та фінансового забезпечення визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) згідно з рішенням Конституційного Суду України від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005, а підстави припинення права постійного користування земельною ділянкою, визначені частиною першою статті 141 ЗК України, не зумовлюють припинення такого права, яке виникло у юридичної особи приватної форми власності у відповідності до чинного законодавства, зміною відповідного законодавства чи зміною типу акціонерного товариства".
В свою чергу, посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 з метою безперешкодного розпорядження вказаними земельними ділянками, діючи у спосіб не передбачений Законами України з метою протиправного позбавлення права КСП " ІНФОРМАЦІЯ_1 " користування зазначеними земельними ділянками вчинило дії щодо проведення державної реєстрації права власності держави Україна в особі ІНФОРМАЦІЯ_2 на земельні ділянки з кадастровими номерами 1825655100:02:000:0030, 1825655100:02:000:0038, 1825655100:02:000:0043, 1825655100:02:000:0048, 1825655100:07:000:0059, 1825655100:07:000:0060, 1825655100:09:000:0024, 1825655100:09:000:0031, 1825655100:09:000:0035, 1825655100:09:000:0038, 1825655100:06:000:0041, 1825655100:06:000:0044, 1825655100:06:000:0045, 1825655100:06:000:0046, 1825681000:01:000:0087, 1825681000:01:000:0090, 1825681000:02:000:0005, 1825681000:02:000:0007, 1825681000:02:000:0010, 1825681000:03:000:0006, 1825681000:03:000:0012, 1825681000:04:000:0017, 1825681000:05:000:0017, 1825681000:06:000:0014, 1825681000:06:000:0016, 1825681000:07:000:0015, 1825681000:07:000:0016, 1825681000:07:000:0023, 1825681000:07:000:0024, 1825681000:09:000:0008, 1825681000:09:000:0009, 1825681000:09:000:0010, 1825681000:09:000:0011, 1825681000:11:000:0006, 1825681000:11:000:0010, при цьому не вказавши про обтяження речових прав на ці земельні ділянки правом постійного користування згідно зареєстрованих в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №5 державних актів серії ЖТ-11-6-2 №00002 та І-ЖТ №001150, якими посвідчується відповідне право постійного користування землями ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", правонаступником якого є КСП " ІНФОРМАЦІЯ_1 ".
Так відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що протягом 29.04.2021 - 30.04.2021 року державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_7 зареєстровано право власності держави Україна в особі ІНФОРМАЦІЯ_2 на земельні ділянки, які перебувають у користуванні КСП " ІНФОРМАЦІЯ_1 ".
Відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_2 від 11.05.2021 року №6-2707/14-21-сг «Про припинення права користування» та наказу від 11.05.2021 року №6-2709/14-21-сг «Про припинення права користування», які є очевидно незаконними та виданими з перевищенням службових повноважень в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 на підставі доповідної записки в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_8 від 11.05.2021 №1165/3-21-0.3.
Відповідно до пункту 8 Постанови Пленуму Верховного Суду України №7 від 16.04.2004 «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ» встановлено, що вирішуючи спори про припинення права власності на земельну ділянку чи права користування нею, суди повинні враховувати, що орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування має право прийняти рішення про це лише в порядку, з підстав і за умов, передбачених статтями 140-149 Земельного кодексу України. У випадках, визначених цими нормами, припинення права власності на землю чи права землекористування провадиться за позовом відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування в судовому порядку, недодержання якого є підставою для визнання рішення цього органу та виданих державних актів недійсними.
Відповідно до ст.149 Земельного кодексу України, земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування на підставі та в порядку, передбачених цим Кодексом.
В обґрунтування заявленого клопотання слідчий вказав, що для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінальних правопорушень, документів, які можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, встановлення істини у справі, а також проведення ряду експертиз, враховуючи те, що згідно Науково-методичних рекомендацій, з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених Наказом Міністерства юстиції України №53/5 від 08.10.1998 (у редакції наказу Міністерства юстиції України №1950/5 від 26.12.2012): Для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів; Для проведення дослідження щодо встановлення факту внесення змін у первинний зміст документів надаються оригінали документів; Для дослідження документів щодо ідентифікації печаток, штампів (у тому числі факсиміле) та встановлення відповідності часу нанесення відтисків печаток, штампів даті виготовлення документа надаються оригінали документів; вважав би за доцільне проведення тимчасового доступу до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 Хмельницький), за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до оригіналу реєстраційної справи Громадської організації « ІНФОРМАЦІЯ_10 »(код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , реєстраційний номер запису 535951), з можливістю вилучення належним чином виготовлених та завірених копій документів, які в ній містяться.
Вказані документи самі пособі абов сукупностіз іншимиречами ідокументами кримінальногопровадження мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, містять інформацію про обставини, що підлягають доказуванню та можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні. При цьому неможливо іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, а отримати їх в інший спосіб неможливо.
Слідчий в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, заявлене клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів підтримав у повному обсязі та просив його задовольнити.
Розгляд клопотання проведено за відсутності особи, у володінні якої перебуває річ, з урахуванням достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни, переховування або знищення документів.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Виходячи зтого,що єдостатньо підставвважати,що зазначена інформація, є предметом доказування та має значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, та те, що іншими способами неможливо отримати вказану інформацію, керуючись ст.ст.159-166 КПК України слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати начальнику відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СВ Житомирського районного управління поліції ГУНП в Житомирській області ОСОБА_9 , слідчим відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СВ Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_10 , ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 Хмельницький),за адресою: АДРЕСА_1 ,а саме до оригіналу реєстраційної справи Громадської організації « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , реєстраційний номер запису 535951), з можливістю вилучення належним чином виготовлених та завірених копій документів, які в ній містяться.
Встановити строк дії ухвали до 24.07.2021 року.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, може бути постановлено ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2021 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 97875375 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Богунський районний суд м. Житомира
Лєдньов Д. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні