Ухвала
від 24.06.2021 по справі 753/18620/20
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/18620/20

провадження № 1-кс/753/2439/21

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" червня 2021 р. слідчий суддя Дарницького районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого другого СВРКП СУ ГУ ДФС у м. Києві старшого лейтенанта податкової міліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні №32020100000000546 від 02.11.2020 р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.212, ч.3 ст. 212 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Старший слідчийдругого СВРКПСУ ГУДФС ум.Києві ОСОБА_3 за погодженнямз прокуророму кримінальномупровадженні прокурором Київськоїміської прокуратури ОСОБА_4 ,звернувся дослідчого суддіз клопотанням про тимчасовий доступ до первинних бухгалтерських документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )щодо фінансово господарськихвзаємовідносин ізТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ),а саме:договори з додатками, податкові, товарно-транспортні, прибуткові та видаткові накладні, акти приймання-передачі товарів, рахунки-фактури, платіжні доручення, документи ділового листування, банківські виписки, оборотно-сальдові відомості, довіреності на отримання товарів; сертифікати якості поставлених товарів.

З клопотання та доданих до нього матеріалів вбачається, що в провадженні другого СВРКП СУ ГУ ДФС у м. Києві знаходиться кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32020100000000546 від 02.11.2020 р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.212, ч.3 ст. 212 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що невстановлені досудовим розслідуванням особи використовуючи підконтрольні їм підприємства ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_10 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_12 ), діяльність яких контролюється ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та іншими, діючи на території м. Києва та інших областей України, організували схему з ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), яка полягає в приховуванні реальних обсягів ввезених на митну територію України товарів та документального оформлення їх придбання у підприємств з ознаками фіктивності, а саме: ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_17 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код НОМЕР_24 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_25 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код НОМЕР_27 ), ТЗОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код НОМЕР_28 ), які слугують механізмом для документального відображення удаваних операцій. Також встановлено, що частина імпортованих на митну територію України ТМЦ реалізовується за готівкові кошти, без відображення даних операцій у податковій звітності, а податковий кредит відписується в адресу підприємств з ознаками фіктивності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код НОМЕР_29 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код НОМЕР_30 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код НОМЕР_31 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_32 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 » (код НОМЕР_33 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_32 » (код НОМЕР_34 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » (код НОМЕР_35 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_34 » (код НОМЕР_36 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 » (код НОМЕР_37 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 » (код НОМЕР_38 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_37 » (код НОМЕР_39 ) у результаті вищевказаних дій державному бюджету України нанесено збитки у сумі понад 8 млн. грн. ПДВ, що підтверджується актом перевірки №118/26-15-07-01-03/40002904 від 30.10.2020 та матеріалами УПЕП.

Відповідно до матеріалів кримінального провадження встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_38 на підставі наказу ІНФОРМАЦІЯ_39 від 18.09.2020 №6581 та згідно п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, із змінами та доповненнями (далі Кодексу, ПКУ), проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень, 2020 року.

За результатами документальної перевірки складено акт від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року», згідно якого встановлено порушення Податкового кодексу України від 02.12.10 №2756-VI (зі змінами і доповненнями):

1. п. 44.1 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6, ст. 198, п. 200.1, п. 200.4 ст. 200, п. 201.1 ст. 201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями), в результаті чого встановлено завищення від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, за серпень 2020 року у сумі 13526256, 00 грн. та заниження податку на додану вартість на загальну суму 8062232, 00 грн.

2. п. 44.1, п. 44.6 ст.44 п.84,2 ст. 85 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями): посадовими особами контролюючого органу не надано документів під час перевірки.

Таким чином, за результатами перевірки прийнято податкові повідомлення рішення:

- №00000087087080701 від 30.11.2020 року по зменшенню від`ємного значення ПДВ. Зазначені порушення, що включається до складу податкового кредиту у сумі 13 526 256,00 грн.

- №000000871820701 від 30.11.2020 року по податку на додану вартість на загальну суму 12 903 048 грн.(у т.ч. основний платіж - 8 062 232,00 грн., фінансова санкція 4031116 грн.).

Податкові повідомлення-рішення отримано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 05.12.2020.

Крім того, відповідно до матеріалів акту перевірки службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не надали, жодних підтверджуючих документів з приводу проведення фінансово-господарських операцій, в результаті яких сформувалося від`ємне значення ПДВ, та в результаті яких формувався податковий кредит на підприємстві. Також, як вбачається з матеріалів акту перевірки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не знаходиться за місцем реєстрації, а саме за адресою: АДРЕСА_2 . Що унеможливлює отримання документів для проведення подальшого розслідування в порядку ст. 93 КПК України.

Також листом №2882/26-97-03-0619 від 16.01.2021 року акт перевірки №118/26-15-07-01-03/40002904 від 30.10.2020 направлено до УПЕП ГУ ДФС у м. Києві з метою доопрацювання відомостей, з метою встановлення всіх обставин необхідних для подальшого внесення відомостей до ЄРДР. В подальшому отримано лист від УПЕП ГУ ДФС у м. Києві з матеріалами, які отримані в ході доопрацювання відомостей наявних в акті перевірки №118/26-15-07-01-03/40002904 від 30.10.2020 з урахуванням яких було внесено відомості до ЄРДР.

Відповідно до зібраних матеріалів кримінального провадження встановлено, що підприємство ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), яке перебуває на податковому обліку - ГУ ДФС у м. Києві (Дарницький район), податкова адреса - АДРЕСА_3 ., службовою особою та засновником є гр. ОСОБА_5 , (і.п.н. НОМЕР_40 ), використовується з метою приховування реальних обсягів товару ввезеного на митну територію України в митному режимі «Імпорт» та документального оформлення придбання даного товару у підприємств з ознаками «фіктивності» та «транзитності» з метою фіктивного формування податкового кредиту, що призводить до ухилення від сплати податків.

Так, відповідно до відомостей зібраних в ході здійснення досудового розслідування встановлено наступні підприємства з ознаками «фіктивності», які документально відобразили поставку товарно-матеріальних цінностей в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), а саме ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_13 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_15 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_16 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_17 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_18 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код НОМЕР_24 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_25 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код НОМЕР_27 ), ТЗОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код НОМЕР_28 ), що призвело до ухилення від сплати податків підприємством ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) в особливо великих розмірах. Дані відомості підтверджуються актом перевірки №118/26-15-07-01-03/40002904 від 30.10.2020 року та матеріалами отриманими в ході здійснення досудового розслідування.

Також в ході здійснення досудового розслідування встановлено, що залишок податкового кредиту, який сформувався, як від`ємне значення у звітньому періоді ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) відписує в адресу інших підприємств з ознаками «фіктивності» та «транзитності», а саме: ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код НОМЕР_29 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код НОМЕР_30 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код НОМЕР_31 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_32 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 » (код НОМЕР_33 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_32 » (код НОМЕР_34 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » (код НОМЕР_35 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_34 » (код НОМЕР_36 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 » (код НОМЕР_37 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 » (код НОМЕР_38 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_37 » (код НОМЕР_41 ), суть даних фінансово-господарських операцій полягає в документальному оформленні безтоварних операцій з метою незаконного формування податкового кредиту з ПДВ для підприємств з ознаками «фіктивності» та «транзитності», які в подальшому слугують механізмом для ухилення від сплати податків підприємствам реального сектору економіки.

Також відповідно до матеріалів кримінального провадження ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_15 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код НОМЕР_24 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_25 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код НОМЕР_29 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код НОМЕР_30 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код НОМЕР_31 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_32 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_31 » (код НОМЕР_33 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_32 » (код НОМЕР_34 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » (код НОМЕР_35 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_34 » (код НОМЕР_36 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 » (код НОМЕР_37 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 » (код НОМЕР_38 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_37 » (код НОМЕР_39 ) мають наступні ознаки, які вказують на їх «фіктивність» та «транзитність», а саме відсутні необхідні умови для здійснення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські та офісні приміщення, транспортні засоби, що унеможливлює здійснення ними фактичної фінансово-господарської діяльності. Тобто дані підприємства використовуються з метою прикриття незаконної діяльності, яка полягає в штучному (незаконному) формуванні податкового кредиту з податку на додану вартість підприємствам реального сектору економіки в тому числі і підприємству ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ).

Вищезазначені дії вказаних осіб забезпечують незаконне виведення безготівкових коштів підприємств реального сектору економіки у тіньовий неконтрольований державою обіг, минаючи при цьому систему оподаткування, органи Державного контролю та фінансового моніторингу що призводить до ненадходження податків до бюджету Держави - коштів в особливо великих розмірах.

Заходами оперативного характеру встановлено, що зазначені підприємства є пов`язаними юридичними особами з ознаками фіктивності, а грошові кошти, перераховуються на їхні розрахункові рахунки з метою прикриття незаконної діяльності, яка направлена на конвертацію безготівкових коштів в готівку.

Подальшим проведенням досудового розслідування встановлено, що ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » входить до складу групи СГД, діяльність яких пов`язана з оптовою торгівлею фруктами та овочами на території України. До складу вказаної групи входять наступні юридичні та фізичні-особи підприємці: ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_10 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ), діяльність яких контролюється наступними громадянами: ОСОБА_5 , (і.п.н. НОМЕР_40 ), ОСОБА_6 (і.п.н. НОМЕР_42 ), ОСОБА_7 (і.п.н. НОМЕР_43 ) дані відомості підтверджуються матеріалами кримінального провадження.

Також, встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_10 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_12 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_13 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_17 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код НОМЕР_24 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_25 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код НОМЕР_27 ), ТЗОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код НОМЕР_29 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код НОМЕР_30 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код НОМЕР_31 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_32 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 » (код НОМЕР_33 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_32 » (код НОМЕР_34 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » (код НОМЕР_35 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_34 » (код НОМЕР_36 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_35 » (код НОМЕР_37 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 » (код НОМЕР_38 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_37 » (код НОМЕР_39 ) та інші входить до організованої міжрегіональної транзитно-конвертоційної групи, організатором якої є гр. ОСОБА_9 .

Фактично діяльність даної групи направлена на надання податкової вигоди підприємствам реального сектору економіки та незаконного конвертування безготівкових коштів у готівку. В структуру даної групи входить СГД, які зареєстровані на підставних осіб.

Робота вказаної групи полягає в тому що підприємства замовники (вигодонабувачі) перераховують у безготівковій формі грошові кошти в якості оплати за ТМЦ, послуги, роботи на рахунки «транзитно-конвертаційних СГД». Після чого грошові кошти перераховуються на рахунки фізичних осіб та юридичних осіб (кур`єрів, підставних осіб) та в подальшому конвертувалися через їх карткові та поточні рахунки.

Незаконно «проконвертована» готівка разом із підробленими первинними документами передається «клієнтам» - посадовим особам СГД реального сектору економіки.

Також відповідно до матеріалів кримінального провадження, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) у своїй податковій звітності відобразило реалізацію товарно-матеріальних цінностей в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) на загальну суму 898 тис. грн. ПДВ, що підтверджується відповідним протоколом огляду відомостей.

Матеріальні сліди ухилення від сплати податків виявляються в документах, що містять результати фінансово-господарської діяльності й обчислення податків, при цьому основними носіями матеріальних слідів ухилення від сплати податків є первинні документи, адже саме вони є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій і фіксують факти здійснення господарських операцій.

12.03.2021 р. в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) було спрямовано запит в порядку ст. 93 КПК України з метою отримання документів щодо взаємовідносин з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ).

07.04.2021 р. отримано відповідь від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) підписану директором даного підприємства, якою відмовлено у наданні вищезазначених документів в тому числі у зв`язку з тим, що право витребувати документи у Товариства можливо лише на підставі ухвали слідчого судді суду.

Клопотання мотивоване тим, що первинні бухгалтерські документи, які перебуваються у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) і містять інформацію щодо взаємовідносин вказаного суб`єкта господарювання з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), мають значення для встановлення ісини у кримінальному провадженні, необхідні для проведення економічних та товарознавчих експертиз, отримання відомостей про осіб, які фактично контролюють діяльність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) та встановлення збитків у даному кримінальному провадженні, і у даному випадку іншим способом, окрім як за рішенням суду, встановити ці обставини неможливо.

У судове засідання слідчий не з`явився, надав до суду заяву про розгляд клопотання у його відсутність.

З огляду на те, що існує загроза знищення або зміни документів, представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) до суду не викликався.

Клопотання мотивоване тим, що вищезазначені документи слугуватимуть доказами у кримінальному провадженні, необхідні, зокрема, для встановлення точної суми завданих державі збитків, проведення судово економічної експертизи, а також можуть бути використані при проведенні ряду інших слідчих дій, ініціюванні та проведенні позапланових податкових перевірок тощо.

Відповідно до ст. 163 КПК України, під час судового розгляду сторона, яка звернулась з клопотанням, має довести наявність достатніх підстав вважати, що речі або документи, про тимчасовий доступ до яких надійшло подання: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можливість використання як доказів відомостей, що містяться речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Згідно з ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

З огляду на викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що слідчим у клопотанні доведено наявність достатніх підстав для отримання вказаної інформації, оскільки згадана інформація, як сама по собі, так і у сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження буде мати суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а витребувані відомості можуть бути використані як докази, що містяться в цих речах і документах, а іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, неможливо.

Керуючись ст.ст. 108, 160, 162-164, 166, 309 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

Клопотання старшого слідчого другого слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні №32020100000000546 відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.11.2020р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 212, ч. 3 ст. 212 КК України задовольнити.

Надати старшому слідчому другого слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у м. Києві ОСОБА_3 та\або іншим слідчим членам слідчої групи та\або за дорученням слідчих співробітникам оперативного підрозділу тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), з можливістю вилучення належним чином їх завірених копій, а саме: первинні бухгалтерські документи, які відображають фінансово господарські взаємовідносини ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) з ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) у період з 2018 року по час винесення ухвали серед яких договори з додатками, податкові, товарно-транспортні, прибуткові та видаткові накладні, акти приймання-передачі товарів, рахунки-фактури, платіжні доручення, документи ділового листування, банківські виписки, оборотно-сальдові відомості, довіреності на отримання товарів; сертифікати якості поставлених товарів від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ).

Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Строк дії даної ухвали складає два місяці з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.06.2021
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу97889355
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —753/18620/20

Ухвала від 15.07.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Колесник О. М.

Ухвала від 15.07.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Колесник О. М.

Ухвала від 24.06.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Колесник О. М.

Ухвала від 24.06.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Колесник О. М.

Ухвала від 24.06.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Колесник О. М.

Ухвала від 24.06.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Колесник О. М.

Ухвала від 18.05.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Якусик О. В.

Ухвала від 18.05.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Якусик О. В.

Ухвала від 23.04.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Лужецька О. Р.

Ухвала від 23.04.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Лужецька О. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні