Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 червня 2021 р. Справа№200/3030/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Михайлик А.С. розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГБУД КОМПЛЕКТ до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання зареєструвати податкову накладну, -
за участю:
секретаря судового засідання Столяренко Я.С.
від позивача - Наумова О.М. (на підставі ордеру)
від відповідачів - Ярова С.Е. (на підставі витягу)
ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГБУД КОМПЛЕКТ , звернулося до суду із позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 29.10.2020 № 2079123/42799709 про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання зареєструвати податкову накладну №117 від 01.10.2020.
Заявою про збільшення позовних вимог позивач доповнив позов вимогою про визнання протиправним та скасування рішення Комісії за результатами розгляду скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 61169/42799709/2 від 09.11.2020.
За змістом викладеного в позові Головним управлінням ДПС у Донецькій області безпідставно відмовлено в реєстрації податкової накладної, складеної позивачем за фактом отримання коштів від ТОВ АВТОІНТЕРСТРОЙ в рахунок передплати за договором про постачання товарно-матеріальних цінностей. Позивач зауважив на тому, що в повідомленні про зупинення реєстрації податкової накладної, що передувало прийняттю рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, відповідач 1 запропонував позивачу надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній. На виконання цієї вимоги позивачем надані на власний розсуд документи, що підтверджують здійснення господарської операції, за фактом вчинення якої складено податкову накладну. Надані позивачем документи, на його думку, є достатніми для реєстрації податкової накладної № 117 від 01.10.2020.
В судовому засіданні представник позивача підтримала викладене в позові, просила суд задовольнити позов.
Відповідач 1 - Головне управління ДПС у Донецькій області та відповідач 2 - Державна податкова служба України у наданих до суду відзивах заперечували проти задоволення заявлених позивачем вимог. В обґрунтування незгоди із позовом зазначили, що відповідно до пункту 5, 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019, через невідповідність виписаної ТОВ ТОРГБУД КОМПЛЕКТ жодній з ознак безумовної реєстрації податкову накладну позивача перевірено щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій. За результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної встановлено, що відображені в ній операції відповідають пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, через що реєстрацію цієї накладної було зупинено. Згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС (ДФС), господарська операція з реалізації товарів за кодами УКТЗЕД 8428102000, що відображувалась у направленій на реєстрацію до ЄРПН податковій накладній № 117 від 01.10.2020, відповідала опису критерію ризиковості здійснення операцій № 1, оскільки за цієї податковою накладною обсяг реалізації товару перевищував обсяг придбання такого товару на митній території України за умови відсутності імпорту такого товару та відсутності врахованої таблиці даних платника податків, яка б свідчили про постачання ТОВ ТОРГБУД КОМПЛЕКТ товарів за кодом 8428102000 УКТЗЕД на постійній основі.
Після отримання наданих позивачем пояснень та документів комісією відповідача 1 встановлено неподання рахунків складених позивачем на адресу ТОВ АВТОІНТЕРСТРОЙ ; рахунків складених ТОВ ІНТЕРНЕШЕНЕЛ ГРУП на адресу позивача, додатків до договорів, документів щодо зберігання товару - Ліфт пасажирський SAН-2 , що й стало підставою прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.У наданому відзиві відповідач 1 також зауважив на тому, що в платіжному дорученні від 23.09.2020 № 2463 при перерахуванні коштів на рахунки ТОВ ТОРГБУД КОМПЛЕКТ у графі призначення платежу зазначено: оплата за товар буд. матеріали згідно договору № 01/04-20196 від 01.04.2019 , в той час як наданий позивачем договір, на виконання його перераховувалися кошти, має інший номер та дату складання: 23/09/20 від 23.09.2020.
В судовому засіданні представник відповідача 1 та відповідача 2 підтримала викладене в відзиві, зауважила на відсутності в податкового органу обов`язку визначати конкретні документи у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної та наявності в платника обов`язку у разі зупинення податкової накладної надати всі документи, визначені в переліку, що наведений в пункті 5 Порядку № 1165, просила суд відмовити в задоволенні позову.
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 29.03.2021 провадження у справі відкрито, справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 27.04.2021. Ухвалою суду від 27.04.2021 закрито підготовче провадження, справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні по суті на 12.05.2021. Ухвалою від 12.05.2021 залучено другого відповідача у справі, розгляд справи розпочато спочатку та призначено підготовче засідання на 24.05.2021. 24.05.2021 судом постановлено ухвалу, внесену до протоколу судового засідання про закриття підготовчого провадження у справі та призначення справи до розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 07.06.2021. В судовому засіданні оголошувалася перерва до 15.06.2021.
ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ
Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГБУД КОМПЛЕКТ є юридичною особою, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 42799709. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань місцезнаходженням підприємства позивача є: 84302, Донецька обл., місто Краматорськ, вулиця Перша Горна, будинок 5а. Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області (Головне Управління ДПС у Донецькій області, Краматорське управління, Краматорська ДПІ (м. Краматорськ).
23.09.2020 між ТОВ «АВТОІНТЕРСТРОЙ (покупець) та ТОВ ТОРГБУД КОМПЛЕКТ (постачальник) укладено договір купівлі-продажу № 23/09-20. За умовами цього договору постачальник (позивач) зобов`язався поставити обладнання замовнику, а замовник зобов`язався прийняти обладнання, а саме SAH-2/1 ХХХ - 1 шт, яке ще не було у використанні та сплатити його вартість на умовах договору. Згідно з пунктом 1.2. договору найменування обладнання, його вид, тип, марка, модель, індивідуальні ознаки, експлуатаційні характеристики, вартість визначаються та погоджуються сторонами у замовлені та наведені у додатку № 1 та Додатку № 2, що є невід`ємною частиною договору.
Згідно з пунктом 3.1 договору сторони узгоджують вартість та кількість обладнання в додатку № 2 до договору. Вартість обладнання становить 819 160,44 грн, у т.ч. ПДВ - 136 526,74 грн. Пунктом 3.4. договору встановлено наступний порядок оплати вартості обладнання: передоплата 30% від вартості обладнання в сумі 245 748,13 грн, у т.ч. ПДВ 40 958,02 грн, після підписання даного договору протягом 5 банківських днів від дня виставлення рахунку, при замовленні обладнання та сплати 70% вартості обладнання - після повідомлення про готовність обладнання до відвантаження із заводу-виробника для поставки замість знаходження об`єкту, де буде встановлено дане обладнання, протягом 5 днів.
Пунктом 4.1. передбачено, що доставка обладнання здійснюється за адресою або місцем вказаним замовником: Україна, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Героїв України, буд. 17.
На підставі платіжних доручень № 2463 від 23.09.2020 та 2464 від 23.09.2020 ТОВ АВТОІНТЕРСТРОЙ перераховані позивачу кошти в сумі 192 250,00 грн та 53 498,13 грн відповідно.
За фактом отримання оплати вартості товару позивачем виписано податкову накладну № 117 від 01.10.2020 (т. 1 арк. справи 15) та направлено її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних
Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.10.2020, направлену позивачем податкову накладну зареєстровано за № 9268700336, однак її реєстрацію зупинено на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. В квитанції зазначено, що коди УКТЗЕД/ДДКПП товару/послуг 8428 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. В квитанції запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання про реєстрацію /відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу позивач надав пояснення та копії документів, необхідні для реєстрації зазначених податкових накладних, що підтверджується повідомленням № 2 від 27.10.2020 та квитанцією про його прийняття від 29.10.2020, копії яких наявні в матеріалах справи (т. 1 арк. справи 17, 18).
За змістом наданих позивачем пояснень 23.09.2020 товариством отримано від ТОВ АВТОІНВЕСТСТРОЙ передплату вартості ліфтового обладнання на підставі умов договору № 23/09-20 від 23.09.2020 в розмірі 245 748, 13 грн, у т.ч. ПДВ 40 958,02 грн. За фактом отримання передплати складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 117 від 01.10.2020. В поясненнях також зазначено, що товариством позивача перераховано передплату за ліфтове обладнання до ТОВ ІНТЕРНЕШЕНАЛ ГРУП на виконання умов договору № 0036-19-1 від 21.09.2020 року (платіжне доручення банку № 834 від 23.09.2020).
Рішенням від 29.10.2020 № 2079123/42799709 комісією відповідача 1 відмовлено позивачу в реєстрації податкової накладної в ЄРПН через ненадання позивачем первинних документів щодо постачання /придання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
29.10.2020 позивач надав скаргу на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2079123/42799709.
Рішенням № 61169/42799709/2 від 09.11.2020 надану позивачем скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ, ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, визначаються положеннями Податкового кодексу України.
Пунктом 14.1.60 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що єдиним реєстром податкових накладних є реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлено обов`язок платника скласти на дату виникнення податкових зобов`язань податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
За змістом пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341). Так, згідно пунктів 12, 13 цього Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться їх перевірки, після чого формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом Порядок № 1165). Наведений порядок набрав чинності 01.02.2020.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Пунктом 5 цього Порядку передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 7 Порядку 1165 передбачено, що у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Критерії ризиковості здійснення операцій затверджені Додатком № 3 до Порядку № 1165.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначений Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 520 від 12.12.2019 (надалі за текстом Порядок № 520).
Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Згідно з пунктом 4 цього Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Відповідно до пунктів 10-11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
ОЦІНКА ДОВОДІВ СТОРІН ТА ВИСНОВКИ СУДУ
В оскаржуваному позивачем рішенні від 29.10.2020 № 2079123/42799709 підставою відмови в реєстрації податкової накладної визначено ненадання позивачем: копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; навантаження, розвантаження продукції; складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Затверджена Порядком № 520 форма рішення про відмову в реєстрації податкової накладної передбачає необхідність визначення (шляхом підкреслення) контролюючим органом конкретних документів, що не були надані згідно з наведеного в цьому підпункті переліку.
Проте, оскаржуване позивачем рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.10.2020 № 2079123/42799709 не визначає конкретного документу, що не був наданий позивачем на вимогу податкового органу. Крім цього, як встановлено під час розгляду справи, податкова накладна сформована за фактом отримання позивачем передплати, будь-які документи щодо отримання, зберігання чи транспортування на день формування податкової накладної позивачем не складалися.
У квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних та вартісних показників податкової накладної в Єдиному реєстрі податкової накладних від 16.10.2020 відповідач 1 не визначив конкретних документів, які має надати позивач для подальшої реєстрації податкової накладної, реєстрацію яких зупинено. Відповідно до квитанції платник має надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію (відмову в реєстрації) податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Головне управління ДПС у Донецькій області є суб`єктом владних повноважень у розумінні положень Кодексу адміністративного судочинства України, має спеціальну правосуб`єктність. Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Обов`язок надання документів платником податків кореспондує із правом контролюючого органу на витребування в платника податків певних документів у передбачених законом випадках. Втім, контролюючий орган під час витребування від платника податків документів, має визначити їх перелік. Платник податку має чітко розуміти що саме від нього вимагає орган владних повноважень та мати можливість передбачати наслідки своєї поведінки в залежності від виконання чи невиконання вимоги контролюючого органу. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв оцінки призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не довільно, на власний розсуд. Відсутність чіткої вимоги податкового органу до платника податків стосовно надання певного документу виключає можливість визнання правомірним застосування до такого платника негативних наслідків через невиконання такої вимоги.
Тотожна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 30.01.2020 по справі № 300/148/19.
Враховуючи наведене, суд вважає, що прийняте комісією відповідача 1 рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.10.2020 № 2079123/42799709 через ненадання позивачем документів за відсутності факту витребування певних документів відповідачем 1, є протиправними та таким, що підлягає скасуванню.
Суд зазначає, що не приймає до уваги посилання відповідача 1 на неможливість встановити отримання позивачем коштів від ТОВ АВТОІНВЕСТРОЙ за платіжним дорученням № 2463 від 23.09.2020 на виконання умов укладеного договору від 23.09.2020 через визначення в призначенні платежу іншого договору, оскільки зазначені зауваження відповідача не були підставою прийняття оскаржуваного позивачем рішення.
Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 встановлено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Враховуючи те, що рішення про відмову комісії відповідача 1 в реєстрації податкових накладних є протиправним, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог про зобов`язання відповідача 2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну 117 від 01.10.2020.
За наслідком розгляду заявлених позивачем вимог про скасування рішення комісії від 09.11.2020 за результатами розгляду скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування суд дійшов висновку про відсутність підстав для їх задоволення, оскільки зазначене рішення не має впливу на права позивача, а задоволення судом заявлених позивачем вимог про скасування рішення від 29.10.2020 № 2079123/42799709 про відмову в реєстрації податкової накладної забезпечує поновлення порушених прав позивача.
Отже, заявлені позивачем вимоги підлягають задоволенню частково.
Відповідно до частин першої, третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Частиною 8 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у випадку якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
З огляду на таке, суд вважає за можливе покласти витрати, пов`язані із розглядом цієї справи у вигляді сплаченого позивачем судового збору на відповідача 1 - Головне управління ДПС у Донецькій області.
З огляду на викладене вище, на підставі положень Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 520 від 12.12.2019, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 та керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 12, 15, 19, 22, 25, 32, 72, 76, 77, 79, 139, 194, 241-243, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГБУД КОМПЛЕКТ до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, рішення за результатами розгляду скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку та зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, - задовольнити частково.
Скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про відмову в реєстрації податкових накладних від 29.10.2020 № 2079123/42799709.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну № 117 від 01.10.2020 на суму ПДВ 40 598,02 грн, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГБУД КОМПЛЕКТ .
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГБУД КОМПЛЕКТ за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області судові витрати в розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень 00 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У відповідності до пп. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Повний текст рішення складений та підписаний 24.06.2021.
Відомості про сторін:
Позивач: ТОВ ТОРГБУД КОМПЛЕКТ , ідентифікаційний код юридичної особи 42799709, адреса: 84302, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Перша Горна, будинок 5а;
Відповідач 1: Головне управління ДПС у Донецькій області, ідентифікаційний код юридичної особи 43142826 , адреса: 87515, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59,
Відповідач 2: Державна податкова служба України: ідентифікаційний код юридичної особи 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8.
Суддя А.С. Михайлик
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2021 |
Оприлюднено | 29.06.2021 |
Номер документу | 97906314 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні