ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 травня 2010 р. Справа № 2-а-1256/10/0270
м. Вінниця
Вінницький окружний адмін істративний суд в складі
головуючого судді Загород нюка Андрія Григоровича,
секретарі судового засіда ння: Димчишина Тетяна Вікто рівна ,
за участю представників ст орін:
позивача: Кудріна А.В .
відповідача: Величко О.М. ,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи
за позовом: державної по даткової інспекції у м. Вінни ці
до: товариства з обмеже ною відповідальністю виробн ичо комерційної фірми "Етна" Л ТД
про: припинення юридичн ої особи, -
ВСТАНОВИВ :
державна податкова ін спекція (далі-ДПІ) у м. Вінниці звернулася до суду з адмініс тративним позовом про припин ення (скасування) юридичної о соби - товариства з обмежен ою відповідальністю (далі-ТО В) виробничо-комерційної фір ми "Етна" ЛТД, зареєстрованого виконавчим комітетом Замос тянської районної Ради народ них депутатів м. Вінниці від 12 .02.1992 року.
Позов мотивовано тим, що від повідач з 1995 року не подає орга нам державної податкової слу жби податкових декларацій, д окументів фінансової звітно сті відповідно до закону.
В судовому засіданні предс тавник позивача зазначила, щ о позов підтримує в повному о бсязі та просить позовні вим оги задовольнити посилаючис ь на обставини, викладені у по зовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов ви знав, просив суд задовольнит и позовні вимоги.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, представн ика відповідача, дослідивши надані докази та матеріали с прави суд приходить до висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню.
Судом встановлено, що ТОВ ви робничо-комерційна фірма «Ет на» ЛТД зареєстроване 12.02.1992 рок у виконавчим комітетом Замос тянської районної Ради народ них депутатів м. Вінниці та пе ребуває на обліку платників податків у ДПІ у м. Вінниці з 18.0 3.1992 року.
Як вбачається з довідки Гол овного управління статистик и у Вінницькій області №13/4/768 ві д 06.04.2010 року, станом на 31.03.2010 року в ЄДРПОУ значиться ТОВ виробн ичо-комерційна фірма «Етна» ЛТД, код ЄДРПОУ - 13309526, керівник Величко Олександр Михайло вич, адреса - 21011, м. Вінниця, З амостянський район, вул. Убор евіча, 1.
Статтею 9 Закону України „Пр о систему оподаткування” пер едбачені обов' язки платник ів податків і зборів (обов' я зкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, склад ати звітність про фінансово- господарську діяльність і за безпечувати її зберігання у терміни, встановлені законам и; подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов' язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов' язкови х платежів); сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в' язкових платежів) у встан овлені законами терміни.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни „Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.
В порушення зазначених нор м Закону, відповідач не звіту є до ДПІ у м. Вінниці з 1995 року. Ос тання подана звітність - де кларація по податку на прибу ток за 1994 рік, розрахунок суми к омунального податку за ІV ква ртал 1994 року, що стверджується довідкою позивача №7856/10 від 23.03.20 09 року.
Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.1998р. № 80 та зареє строваної в Міністерстві юст иції України 16.03.1998р. за № 172/2612, якщо платник податків не має забо ргованості перед бюджетом, т а в разі неподання протягом о дного року в органи державно ї податкової служби податков их декларацій, документів бу хгалтерської звітності, кері вник державної податкової сл ужби приймає рішення про зве рнення до господарського суд у із позовною заявою про скас ування державної реєстрації суб'єкта підприємницької ді яльності.
Згідно довідки ДПІ у м. Вінн иці № 7856/10 від 23.03.2009 року, заборгов аність за платежами до бюдже ту у відповідача відсутня.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб'єкта підп риємницької діяльності.
Згідно з частиною першою ст . 216 Господарського кодексу Ук раїни (далі - ГК України) учасн ики господарських відносин н есуть господарсько-правову в ідповідальність за правопор ушення у сфері господарюванн я шляхом застосування до пра вопорушників господарських санкцій на підставах і в поря дку, передбачених цим Кодекс ом, іншими законами та догово ром.
Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-п равового або майнового харак теру, спрямовані на припинен ня правопорушення суб'єкта г осподарювання та ліквідацію його наслідків.
При цьому, згідно з частиною першою ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господа рювання діяльності, що супер ечить закону чи установчим д окументам, до нього може бути застосовано адміністративн о-господарську санкцію у виг ляді скасування державної ре єстрації цього суб'єкта та йо го ліквідації.
Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон ) підставою для винесення суд ового рішення щодо припиненн я юридичної особи, що не пов'яз ано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання пр отягом року органам державно ї податкової служби податков их декларацій, документів фі нансової звітності відповід но до закону.
Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку більш ніж рік, суд вважає вимо ги позивача обґрунтованими, у зв' язку з чим є всі підстав и для припинення (скасування ) юридичної особи - ТОВ вироб ничо-комерційної фірми "Етна " ЛТД.
Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003р. № 435-IV (далі - ЦК Укр аїни) учасники юридичної осо би, суд або орган, що прийняв р ішення про припинення юридич ної особи, зобов'язані негайн о письмово повідомити про це орган, що здійснює державну р еєстрацію, який вносить до Єд иного державного реєстру від омості про те, що юридична осо ба перебуває у процесі припи нення. А абзацом другим части ни другої цієї статті передб ачено, що виконання функцій к омісії з припинення юридично ї особи (ліквідаційну комісі ю, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управлін ня юридичної особи.
Згідно з частиною 5 ст. 38 Зако ну суд призначає в рішенні що до припинення юридичної особ и у зв'язку з її ліквідацією ко місію з припинення (ліквідац ійну комісію) та встановлює с трок її роботи. Державний реє стратор вносить до Єдиного д ержавного реєстру запис про призначення комісії з припин ення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робоч ого дня з дати надходження ві дповідного рішення.
Приписами частини 7 цієї ста тті передбачено, що державни й реєстратор не пізніше наст упного робочого дня з дати вн есення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керів ник органу управління або за сновник (учасник) юридичної о соби вказаний як голова комі сії з припинення (ліквідацій ної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати тако му керівнику органу управлін ня або засновнику (учаснику) ю ридичної особи, а також суду, я кий постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відп овідне повідомлення.
Відповідно до частини четв ертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особ и поміщає в друкованих засоб ах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичн ої особи, що припиняється, пов ідомлення про припинення юри дичної особи.
Згідно з частиною першою ст . 36 Закону для проведення держ авної реєстрації припинення юридичної особи в результат і її ліквідації голова лікві даційної комісії або уповнов ажена ним особа після закінч ення процедури ліквідації, я ка передбачена законом, але н е раніше двох місяців з дати п ублікації повідомлення у спе ціалізованому друкованому з асобі масової інформації, по винен подати (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) державному реєстра тору документи, передбачені цією частиною та частиною др угою цієї статті.
Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 Закону за відсутності підста в для залишення документів, я кі подані для проведення дер жавної реєстрації припиненн я юридичної особи в результа ті її ліквідації, без розгляд у державний реєстратор повин ен внести до Єдиного державн ого реєстру запис про провед ення державної реєстрації пр ипинення юридичної особи.
Згідно з ч. 9 ст. 36 Закону строк державної реєстрації припин ення юридичної особи в резул ьтаті її ліквідації не повин ен перевищувати три робочих дні з дати надходження докум ентів для проведення державн ої реєстрації припинення юри дичної особи.
Проаналізувавши чинне зак онодавство пов'язане з припи ненням підприємницької діял ьності юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців за рі шенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти ви сновку, що склад комісії з при пинення та порядок її роботи в даній категорії справ зако нодавством прямо не передбач ені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС Укра їни передбачає можливість за стосування аналогії закону ( закону, що регулює подібні пр авовідносини) та аналогії пр ава (суд виходить із конститу ційних принципів і загальних засад права).
Згідно довідки ДПІ у м. Вінн иці про взяття на облік платн ика податків та довідки Голо вного управління статистики у Вінницькій області, керівн иком підприємства є Величк о Олександр Михайлович.
В зв'язку з наведеним вище, с уд вважає за необхідне: створ ити ліквідаційну комісію в н аступному складі: голова ком ісії - керівник підприємства - Величко Олександр Михайл ович, член комісії - ДПІ у м. В інниці; зобов'язати ліквідац ійну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даною пос тановою законної сили поміст ити в друкованих засобах мас ової інформації, в яких публі куються відомості про держав ну реєстрацію юридичної особ и, що припиняється, повідомле ння про припинення юридичної особи - ТОВ виробничо-комер ційної фірми "Етна" ЛТД, та не п ізніше двох місяців з дати пу блікації зазначеного повідо млення подати (надіслати рек омендованим листом з описом вкладення) державному реєстр атору документи, передбачені частинами першою та другою с т. 36 Закону; встановити строк р оботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рі шенням законної сили.
Згідно з ч. 7 ст. 59 ГК України ск асування державної реєстрац ії позбавляє суб'єкта господ арювання статусу юридичної о соби і є підставою для вилуче ння його з державного реєстр у. Суб'єкт господарювання вва жається ліквідованим з дня в несення до державного реєстр у запису про припинення його діяльності.
З приписів ст.ст.71, 86 КАС Украї ни вбачається, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, суд оцін ює докази, які є у справі, за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на їх безпосе редньому, всебічному, повном у та об'єктивному дослідженн і.
Враховуючи вище зазначене , зважаючи, що на день судового розгляду доказів у спростув ання позовних вимог до суду н е надходило, у зв'язку з чим, су д дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволен ню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ :
адміністративний позов державної податкової інспек ції у м. Вінниці до товариства з обмеженою відповідальніст ю виробничо комерційної фірм и "Етна" ЛТД про припинення юри дичної особи задовольнити по вністю.
Скасувати (припинити) держа вну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю виробничо комерційної фірми “Етна”ЛТД .
Створити ліквідаційну ком ісію на чолі з керівником тов ариства з обмеженою відповід альністю виробничо комерцій ної фірми “Етна”ЛТД Величк ом Олександром Михайловичем , включивши в її склад держа вну податкову інспекцію у м. В інниці.
Після набрання даною поста новою законної сили повідоми ти орган, що здійснює державн у реєстрацію, про те, що товари ство з обмеженою відповідаль ністю виробничо комерційна ф ірма “Етна”ЛТД перебуває у п роцесі припинення.
Зобов'язати ліквідаційну к омісію товариства з обмежено ю відповідальністю виробнич о комерційної фірми “Етна”ЛТ Д не пізніше 10 днів з дня набра ння даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомост і про державну реєстрацію юр идичної особи, що припиняєть ся, повідомлення про припине ння товариства з обмеженою в ідповідальністю виробничо к омерційної фірми “Етна”ЛТД т а не пізніше двох місяців з да ти публікації зазначеного по відомлення подати (надіслати рекомендованим листом з опи сом вкладення) державному ре єстратору документи, передба чені частинами першою та дру гою ст. 36 Закону України "Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців".
Встановити строк роботи лі квідаційної комісії товарис тва з обмеженою відповідальн істю виробничо комерційної ф ірми “Етна”ЛТД 70 днів з дня на брання даним рішенням законн ої сили.
Державному реєстратору, за відсутності підстав для зал ишення документів, які подан і для проведення державної р еєстрації припинення товари ства з обмеженою відповідаль ністю виробничо комерційної фірми “Етна”ЛТД в результат і його ліквідації без розгля ду, в триденний термін внести до Єдиного державного реєст ру запис про проведення держ авної реєстрації припинення товариства з обмеженою відп овідальністю виробничо коме рційної фірми “Етна”ЛТД.
Копію даної постанови напр авити державному реєстратор у Вінницької міської ради.
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бу ти оскаржена протягом 10 дн ів з дня її проголошення, а в р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с т. 160 цього Кодексу - з дня склад ення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову б уло проголошено у відсутност і особи, яка бере участь у спра ві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчис люється з дня отримання не ю копії постанови. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я , якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Заява про апеляційне ос карження та апеляційна скарг а подаються до суду апеляцій ної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС Укра їни постанова набирає зак онної сили після закінчен ня строку подання заяви про а пеляційне оскарження. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова або ухвала суду п ершої інстанції набирає сили після закінчення цього стро ку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Повний текст постанови оф ормлено: 02.06.10
Суддя Загородн юк Андрій Григорович
31.05.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2010 |
Оприлюднено | 09.09.2010 |
Номер документу | 9790673 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Загороднюк Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні