ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 червня 2021 року м. Київ № 640/18476/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Кузьменко А.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомГоловного управління Державної податкової служби у Львівській області доТовариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Кімак" простягнення заборгованості у сумі 1 266 695,87 грн. ВСТАНОВИВ:
Головного управління Державної податкової служби у Львівській області (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Кімак" (далі - відповідач), в якому просить: стягнути до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в розмірі 1 266 695,87 гривень.
Позов обґрунтовано тим, що за Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Кімак" обліковується податковий борг на загальну суму 1 266 695,87 грн, який виник у зв`язку з несплатою узгоджених податкових зобов`язань.
Оскільки в добровільному порядку сума заборгованості відповідачем не сплачена, Головне управління Державної податкової служби у Львівській області вважає цю суму податковим боргом та просить стягнути його у судовому порядку.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 серпня 2020 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.
Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями головуючою суддею у адміністративній справі №640/18476/20 визначено суддю Окружного адміністративного суду міста Києва Кузьменко А.І.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 березня 2021 року справу прийнято до провадження та призначено підготовче засідання.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києві від 13 травня 2021 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.
Позивачем надіслано до Окружного адміністративного суду міста Києва клопотання про розгляд справи без його участі.
Відповідач явку представника в судове засідання не забезпечив, хоча був повідомлений про час, дату та місце проведення як підготовчого засідання так і судового розгляду справи.
Враховуючи викладене та зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у судовому засіданні 08 червня 2021 року судом, згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.
За відповідачем обліковується борг: з податку на додану вартість, який виник на підставі декларації з податку на додану вартість від 17 лютого 2020 року та з податку на прибуток приватних підприємств, який виник на підставі декларації від 05 лютого 2020 року.
Згідно з підпунктом 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Отже, грошове зобов`язання, визначене відповідачем у вказаних податкових деклараціях, є узгодженим.
Крім того, за відповідачем обліковується податковий борг, який виник на підставі податкових повідомлень-рішень від 05 жовтня 2017 року №0017511401 та №0017501401.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2019 року у справі №813/3682/17 позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Кімак" до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 05 жовтня 2017 року №0017511401 та №0017501401 задоволено частково, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 05 жовтня 2017 року №0017501401 в частині податкового зобов`язання в сумі 375 000 грн та штрафних санкцій в сумі 93750 грн. В решті позовних вимог відмовлено.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13 січня 2020 року скасовано рішення Львівського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2019 року у справі №813/3682/17 в частині задоволення позову та скасування податкового повідомлення-рішення від 05 жовтня 2017 року №0017501401 в частині податкового зобов`язання в сумі 375 000 грн та штрафних санкцій в сумі 93750 грн. та прийнято нову постанову про відмову у задоволенні позову. В решті рішення суду залишено без змін.
У відповідності до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Отже, грошове зобов`язання, визначене податковими повідомленнями-рішеннями від 05 жовтня 2017 року №0017511401 та №0017501401, є узгодженим.
Крім того, судом встановлено, що за відповідачем обліковується податковий борг, який виник на підставі податкових повідомлень-рішень від 06 травня 2020 року №008265340, №0082275304, №0082285304.
Судом встановлено, що вказані вище податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржено, штрафні санкції визначені у таких податкових повідомленнях-рішеннях не сплачено.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Так, позивачем скеровано відповідачу податкову вимогу від 11 березня 2020 року №9644-53, яку було направлено відповідачу та яка повернулась не вручена з відміткою поштового відділення за закінченням терміну зберігання .
Відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
З огляду на викладене вище вважається, що податкова вимога від 11 березня 2020 року №9644-53 вручена відповідачу.
Станом на час розгляду справи відповідачем належних доказів про сплату податкових зобов`язань не надано, як і не надано доказів щодо оскарження зазначеної податкової вимоги.
Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 87.1 статті 87 Податкового кодексу України встановлено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно пунктів 95.1 - 95.3 статті 95 Податкового кодексу України (в редакції чинній станом, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Докази, які б підтверджували сплату спірної суми податкового боргу на момент вирішення спору у справі відсутні, що є підставою для його стягнення у судовому порядку.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі наявних у справі доказів та їх оцінки під час розгляду справи в порядку спрощеного провадження, суд приходить до висновку про доведеність контролюючим органом підстав виникнення податкової заборгованості, наявність боргу у визначеному ним розмірі, а також дотримання встановленої законодавством процедури, що передує стягненню податкового боргу в судовому порядку, що дає суду підстави для задоволення позову у повному обсязі.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-243, 250, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
ВИРІШИВ:
1.Адміністративний позов Головного управління Державної податкової служби у Львівській області задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Кімак" (01001, місто Київ, вулиця Мала Житомирська, будинок 15, код ЄДРПОУ 32836949) до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в розмірі 1 266 695 (один мільйон двісті шістдесят шість тисяч шістсот дев`яносто п`ять) грн 87 коп.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя А.І. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2021 |
Оприлюднено | 30.06.2021 |
Номер документу | 97909618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні